Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Lambootje kopen voor weinig? Wel even een ander blok erin knutselen:T: https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...e270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=27

$_85.JPG

Edit: overigens meen ik schade aan de voorbumper te zien...

Wauw, een origineel Nederlandse 40's Kever! :O
Prijs is zeker niet hoog, ondanks al het werk. Over een paar decennia gaat dat ding een exorbitante waarde hebben.

Die Lambo heeft toch dezelfde motor als een S8 V10? Die haal je voor 10.000 uit DE.
De rest van S8 weer verkopen en je hebt voor 50 mille een goedkope Gallardo, vergelijkbaar kosten ze in NL 80 mille.

Wrangler zei:
Die Lambo heeft toch dezelfde motor als een S8 V10? Die haal je voor 10.000 uit DE.
De rest van S8 weer verkopen en je hebt voor 50 mille een goedkope Gallardo, vergelijkbaar kosten ze in NL 80 mille.

Dus jij denkt dat een motorloze S8 net zo veel waard is als het arbeidsloon om een V10 uit- en in te bouwen in een Lamborghini? ;)

@Nick,
Wat zou dat fantastisch zijn! Kun je de verkoper niet bellen?

Helaas is het nummer 0000000000. Ondanks de staat en de ontbrekende onderdelen ben ik bereid om hem voor de vraagprijs over te nemen, erg frustrerend als de verkoper dan niet reageert.

RobEU zei:
Wrangler zei:

Dus jij denkt dat een motorloze S8 net zo veel waard is als het arbeidsloon om een V10 uit- en in te bouwen in een Lamborghini? ;)

@Nick,
Wat zou dat fantastisch zijn! Kun je de verkoper niet bellen?

Wishfull thinking inderdaad.

How hard can it be?

Auto op de brug, motor laten zakken, alles overzetten op de andere motor, motor erin en gassen met die bak.

Nooit geweten dat er ook LHD Pao's zijn. Ook wist ik niet dat een auto uit 1990 nu 24 jaar oud is...

Zo'n ding verkoopt zich zonder accurate advertentie of detail foto's wel. Dat blijkt.
Leuk wagen, kende het model wel, nog nooit in het echie gezien.

Jammer, de auto staat al 10 jaar of meer stil, dan ga je toch wel denken aan heel veel vervangen. Op zich niet zo erg, maar de vraag is óf het allemaal verkrijgbaar is en zo ja, tegen welke prijs.

De eerste reeks had achter een uitsparing bij het kenteken. Dit was zo tot eind '75. Dit verschilletje staat nu symbool voor de allereerste serie Golfjes, en is enorm geliefd. En duur.

Ah op die manier.(tu) Dat detail kende ik niet. Maar ja, heb me ook nooit echt in alle details van de Golfjes verdiept. Bij de MkI weet ik alleen de facelift van de achterlichtjes. :T

RobEU zei:
Oh wauw, een Zwaluwstaartje! Kom er maar in, Nick! ;)

Mwoah, ik krijg voor deze prijs er geen hele warme gevoelens bij. Vooral jammer dat er een '84-er kenteken op zit. Wat wel leuk is, wij hebben hier een exact broertje van. Ook een begin '75-er, ook deze kleurcombinatie en ook de basisversie.

Alsof Nick elk Golfie moet gaan redden. Ik vind ook dat elk project een zekere basis moet hebben en dat kan ik in deze auto niet ontdekken. Ik kan er ook geen zwaluwstaart in ontdekken, wie kan mij dat eens uitleggen?

Jij redt toch ook iedere Passat Ruud? De Golf in kwestie is erg leuk, maar voor 5000 euro voor mij veel te duur. Dan had ik liever de '49-er Bril gekocht van de vorige pagina. Helaas reageert deze verkoper niet.

De Zwaluwstaart/Swallowtail heeft zijn naam te danken aan het extra knikje in het achterpaneel, deze foto legt het wat duidelijker uit. Deze zijn enkel in '74 en '75 geleverd.
main.jpg

Er zijn nog wel wat meer kenmerken van de vroege series, bijvoorbeeld een andere motorkap. De aller-, allereersten hadden ook een achterklep zonder ''watergoot'' boven het achterraam. Ik meen dat deze enkel in de 1e maand van de productie zijn geleverd. Zoiets wil ik nog wel een keer hebben, maar daar moet je simpelweg tegen aan lopen.

Dat verhaal van die andere motorkap ken ik maar ik heb het verschil nooit kunnen ontdekken. Kun je dat ook eens uitleggen, Nick?
Bij zwaluwstaarten stond normaal gesproken "Golf" links en "Volkswagen" rechts op de achterklep, maar op bovenstaande foto is dat toch weer anders (en had de LS niet standaard achteruitrijlichten?).

KK is overigens uitgegeven in 1983 en de prijs heeft wat mij betreft een 0 te veel.

Idefiqs zei:
Ik heb in de eerste serie Golf diesel mijn rijbewijs gehaald. Oranje was 'ie.

Diesels zijn er niet met zwaluwstaart, introductie diesel was pas in '76.

929V6 zei:
Dat verhaal van die andere motorkap ken ik maar ik heb het verschil nooit kunnen ontdekken. Kun je dat ook eens uitleggen, Nick?
Bij zwaluwstaarten stond normaal gesproken "Golf" links en "Volkswagen" rechts op de achterklep, maar op bovenstaande foto is dat toch weer anders (en had de LS niet standaard achteruitrijlichten?).

KK is overigens uitgegeven in 1983 en de prijs heeft wat mij betreft een 0 te veel.

Idefiqs zei:

Diesels zijn er niet met zwaluwstaart, introductie diesel was pas in '76.

In 1980. Een Golf 1 met kleine achterlichten, diesel. 100%

Een Swallowtail / Zwaluwstaart had altijd het Volkswagen embleem aan de bijrijderskant en de typeaanduiding aan de bestuurderskant. Niet alleen het lettertype is anders, ook zijn de emblemen van metaal ipv kunststof. Mijn afbeelding heeft ze dus verkeerd om.

De LS heeft de achteruitrijlichten niet standaard, volgens mij was dat alleen op de GLS het geval. Wij hebben zelfs nog een '81-er LD (dus met grote achterlichten) zonder achteruitrijlichten, deze optie was volgens mij gecombineerd met een schokdemper op de achterklep en kostte iets van 60 DM.

De 1.5 diesels kwamen in modeljaar '77 op de markt, dus vanaf september 1976. In 1980 werden dat 1.6 diesels. Welke slechts 4pk meer hadden, maar wel vele malen beter waren.

Voor wat betreft de motorkappen heb ik even twee plaatjes van het internet gehaald. De rode is van het oude type, hier mist een verticale vouw aan de voorkant van de motorkap die de twee horizontale lijnen verbindt. De blauwgrijze heeft deze lijn wel.
$_72.JPG

$_72.JPG

Idefiqs zei:
Doe dat nou niet ouwe, straks is er weer een hele discussie over de kleur van een Golf 1.

Ik mocht altijd in de Golf 1 1.5 diesel van mijn broer rijden op het land. Dat ding had 450.000 km gereden. Die 1.6 jes waren helemaal onverslijtbaar.

Wat een heerlijke wijze les weer hier(tu)
Mijn eerste wagen was een 1.5 diesel uit 1980 (korte achterlichten en kunstofbumpers)
Heerlijk, voorgloeien, starten(met of zonder koude start (zo'n choke dingetje)dat weet ik niet meer)en dan heeeeel rustig rijden totdat je oranje lampje uit was:), radio aan Jeanne en Peter luisteren, was toen dat leuke programma in de ochtend van radio 3.

Idefiqs zei:
RobEU zei:
Idefiqs zei:
RobEU zei:
Micha D. zei:
Idefiqs zei:
Ik heb er helaas geen foto van...
Staat het niet meer gewoon in je geheugen dan?
:D

Zegt degene die denkt dat Tripoli in de Sinaï ligt... :}

Nog nooit beweerd, helemaal nergens.

Nu we het toch over geheugen hebben zal ik het jouwe even opfrissen, vergissen is menselijk hoor Rob. ;);

RobEU zei:
Het lastige van zulke gebieden is dat het heel lastig inschatten is waar, wanneer en of er iets gaat gebeuren. En zolang er niets gebeurt 'lijkt' het veilig. Ik was anderhalve week geleden in het noorden van Tripoli en dat is vuurrood op het kaartje, maar ik heb me geen seconde onveilig gevoeld. Maar er hoeft maar een idioot te zijn die alles kan verpesten.
En wat betreft Egypte... ;)
reisadvies_egypte_16-02-2017_620.png

Maar je zult je, jou kennende, er wel weer uit proberen te glibberen...

Je vergeet even de rest erbij te quoten, Leo. Boppie had het over Egypte en dat het daar minder onveilig lijkt. Ik heb verteld waarom ik de waardering van dat soort landen lastig vind in de praktijk, met een eigen, recent voorbeeld erbij. Daarnaast reageer ik (vandaar het woord 'En', misschien had ik er nog zeven enters tussen moeten doen voor jouw duidelijkheid) met een kaartje van Egypte om aan te duiden dat het helemaal niet als zo veilig wordt bestempeld.
Ik snap dat jij denkt dat ik debiel genoeg ben om een Egyptisch kaartje te gebruiken voor een voorbeeld uit Libanon, maar net als je eigen geheugen, is ook dit heel teleurstellend voor je.

Neem anders even een lesje begrijpend lezen, dan kunnen we dit soort nutteloze vertoningen voorkomen. Dan hoef je ook niet meer zo dom over te komen (tu).

Audi80Coupé zei:
Zo'n oranje Golf maakt in ieder geval wel de tongen los!

Hahaha (:B.

Terug
Bovenaan