Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Als er een correlatie was tussen rijkwaliteit en dagwaarde, dan werden 2CV's gratis uitgedeeld.

Als ik een cent kreeg voor iedere persoon die een eend fantastisch vindt rijden dan zou ik ze ook gratis kunnen uitdelen.

Van de voorbeelden die je noemt komen de modellen van Sovjet-merken (en ik denk dan vooral de Lada) het dichtst in de buurt van het idee van de Fiat 133, maar ze (met name die Lada's weer) genieten wel meer bekendheid. Vauxhalls zijn wel een beetje vergeten, maar volgens mij ook nog steeds niet echt duur geworden. Jaren tachtig-auto's zijn de laatste jaren snel populair geworden en dat zal mede de waardestijging van Ritmo's verklaren. Maar ik heb het idee dat als een model eenmaal over een bepaalde leeftijd heen is en dan nog niet veel waard is, het ook niet veel meer zal worden. In elk geval niet "relatief waardevol", want wat is dan je referentie van relatief als al het populairdere spul al veel waarde heeft? Maar nogmaals, we zullen het meemaken.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s...612b45d62c413c0ca719df&previousPage=lr&pos=49

$_85.JPG

929V6 zei:
Als er een correlatie was tussen rijkwaliteit en dagwaarde, dan werden 2CV's gratis uitgedeeld.

Als ik een cent kreeg voor iedere persoon die een eend fantastisch vindt rijden dan zou ik ze ook gratis kunnen uitdelen.

Van de voorbeelden die je noemt komen de modellen van Sovjet-merken (en ik denk dan vooral de Lada) het dichtst in de buurt van het idee van de Fiat 133, maar ze (met name die Lada's weer) genieten wel meer bekendheid. Vauxhalls zijn wel een beetje vergeten, maar volgens mij ook nog steeds niet echt duur geworden. Jaren tachtig-auto's zijn de laatste jaren snel populair geworden en dat zal mede de waardestijging van Ritmo's verklaren. Maar ik heb het idee dat als een model eenmaal over een bepaalde leeftijd heen is en dan nog niet veel waard is, het ook niet veel meer zal worden. In elk geval niet "relatief waardevol", want wat is dan je referentie van relatief als al het populairdere spul al veel waarde heeft? Maar nogmaals, we zullen het meemaken.
Ik merk dat Marina's en Itals nu echt in waarde beginnen te stijgen. In de uk dan, maar dat kan ook aan het lage pond liggen...
BXen worden ook duurder, vooral de mooie exemplaren.
Verder heeft een goedkoop model ook voordelen. Je kunt er gemakkelijker eentje aanschaffen.

Ah, daar is hij weer:D Heeft jarenlang op de sloop in Austerlitz gestaan, en was toen volgens diverse mensen te ver heen en te duur om te redden. Blijkbaar zag toch nog iemand er brood in.

9345448106_853340b85f_z.jpg

Volgens mij staat deze hier al jaren buiten! Ik kan me hier nog wat oude foto's van herinneren. Nu dus te koop...

oh wat leuk! Mijn vader had er zo eentje, de DZ73VN, ook een diesel. Alleen een 3 deurs in mexicobeige, maar dezelfde uitvoering en kleur!

In eerste instantie laaiend enthousiast, maar ik denk toch dat deze in het echt tegenvalt. Toch behoorlijk wat roestplekken en de spatbordverbreders zitten er ook vast niet voor niets op.

Maar wel erg de moeite waard, die Sud! (tu):O

En wee degene die de zeldzame lichtblauwe kentekenplaten vervangt door nieuwe donkerblauwe zonder APK-stickers (of nog erger: buitenlandse). 8-)

Rush2112 zei:
Ja leuk hè zo'n Sud. Is dit nu het oermodel?
Als ik het goed gelezen heb begon de productie in 1972 (geïntroduceerd in 1971) en in 1981 als 3/5 deurs.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfasud

4 januari 1988. Ik had de SP10LR en die was van september 1987.
Deze 80 heeft bijna dezelfde kentekencombinatie en is van oktober 1987: <https://ww3.autoscout24.nl/classified/307386738>
Bovenstaand exemplaar heeft blijkbaar al vroeg een kenteken gehad, maar pas later geregistreerd.

D. Elzinga zei:
@PM zei:
Advertentie is weg, waarom is dat een projectauto?

Lak is op diverse plekken niet mooi meer, ergens functioneert een raammechanisme niet, en hij moet uiteraard nog op NL kenteken.;)

Dat van dat kenteken had ik gespot :) (gek trouwens dat die Duitse platen er nog op zitten, hadden die er al niet van af moeten zijn?). Verder duidelijk zo, op die ene foto lijkt het wel een aardige auto.

Zuurman was vroeger een Toyota dealer uit Vlagtwedde, zal zijn bedrijfsauto zijn geweest vermoed ik.

Leuk ding!

@D.Elzinga, ik denk nog uit de tijd dat ze allemaal goedkoop waren om te rijden, maar door de veranderde regels wou niemand meet zo'n auto hebben.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m1161021522-volkswagen-golf-golf-1998-harlekijn.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=41
$_85.JPG

Krijg een beetje het Car SOS of andere auto programma gevoel, het lijkt een beetje roest maar als je het tevoorschijn haalt is het altijd een stuk meer.
Wel een leuke auto.

Terug
Bovenaan