Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Een Golf II vind ik ook zeker leuk, maar dan zou ik voor iets meer denk ik toch voor een Golf III gaan…
IMG-0618.jpg

Die roest is opvallend, dat zie je niet vaak bij een Golf II van deze leeftijd. Mogelijk slecht hersteld.

De 1.3 NZ is mijn minst favoriete motor voor deze auto. Niet vooruit te schoppen.

Die werd volgens mij niet meer geleverd in de facelift Golf II. De 1.3 MH met carburateur was een stuk levendiger dan de NZ met mono-injectie.

Ik heb de 1.05 in een Golf I en een Polo 2F gehad, allebei vlot genoeg (weliswaar in lichtere auto's).

Hier en daar zie ik steeds vaker Gullwing-replica’s op internet, met als basis de R170 SLK…
IMG-0641.jpg

En voor de techniek een SLK32 AMG…
1920x1080.webp

Hier en daar zie ik steeds vaker Gullwing-replica’s op internet, met als basis de R170 SLK…
IMG-0641.jpg

En voor de techniek een SLK32 AMG…
1920x1080.webp
Lijkt me heel leuk om op te bouwen!
Maar wat een geld voor een berg kunststof. :eek:

Maar waar zet je dat koetswerk op? Denk niet dat het makkelijk is om een onderstel en aandrijflijn van zo'n MB 300 GW te vinden.

Die zag ik ook, maar zelfs ik zie dat dat echt veel werk is. Misschien een donor, maar dan houdt het wel op.
Het leuke van 2CV's en afgeleiden is dat ze heel ouderwets een los chassis hebben. Je kan ze dus als een bouwpakket uit elkaar halen, vervangen/repareren waar nodig, en terug in elkaar schroeven.
Ik heb dat, samen met broer K Bouter, al eens met een doorgezakte 2CV gedaan.
Een stuk minder complex dan het misschien lijkt.

Wat een leuk ding! Lijkt inderdaad een ex-PTT-er. Kleurtje is niet echt rood, maar meer rood/oranje. Poetsen zal niet meer helpen, maar deze verdient het haast om een nieuw jasje te krijgen.

Wat een leuk ding! Lijkt inderdaad een ex-PTT-er. Kleurtje is niet echt rood, maar meer rood/oranje. Poetsen zal niet meer helpen, maar deze verdient het haast om een nieuw jasje te krijgen.

Zal inderdaad van de PTT geweest zijn, hier van Google de VH-49-JR…
i808844.jpg

Bovenstaande Express dan opnieuw (laten) bestickeren is een leuk idee! Er staan zelfs postzakken uit 1990 op Marktplaats. Ook leuk om erbij te hebben dan. :p

Laatst bewerkt:
Ook leuk, en dan nog de bedrijfskleding uit die tijd zou het helemaal afmaken. Uit enthousiasme draai ik gauw door met dat soort dingen. :ROFLMAO:

En dan wat anders roods! In topstaat leveren ze best een leuk bedrag op…
IMG-0650.jpg

Ik eigenlijk ook wel! Proefritje zal vast wel mogelijk zijn, maar dan verwachten ze ook dat je koopt denk ik. :p
Mwah,......ik heb wel eens in een duurdere wagen een proefrit gemaakt.
Sterker nog; ik ben wel eens (soort van) gedwongen door een verkoper om een proefritje te maken in wat exotisch terwijl hij wel moet hebben begrepen dat ik geen serieuze koop interesse had. :giggle:
Tsja, wat doe je dan? :cool:

Mwah,......ik heb wel eens in een duurdere wagen een proefrit gemaakt.
Sterker nog; ik ben wel eens (soort van) gedwongen door een verkoper om een proefritje te maken in wat exotisch terwijl hij wel moet hebben begrepen dat ik geen serieuze koop interesse had. :giggle:
Tsja, wat doe je dan? :cool:
Ja, Vervelend is dat, hè? :ROFLMAO:

Zal inderdaad van de PTT geweest zijn, hier van Google de VH-49-JR…

Bovenstaande Express dan opnieuw (laten) bestickeren is een leuk idee! Er staan zelfs postzakken uit 1990 op Marktplaats. Ook leuk om erbij te hebben dan. :p

Of vol stoppen met papieren telefoonboeken. Echter, zie dat die zelfs nauwelijks op MP worden aangeboden op dit moment. Denk dat ze allemaal zijn verscheurd in de 'Sterkste Man' wedstrijden van vroegah ;)

Ja wat een leuk ding. Maar de vloerbedekking zit er heel raar in. Ook leuk is de sticker op de achterruit: de Charade van het nieuwe merk Daihatsu.
Volgens mij was Daihatsu begonnen met de Charmant begin 1978 en daarna in de herfst van 1978 met de eerste Cuore, toen nog een tweecilinder. Deze Charade is een vroege uit 1979. Als ik een garage zou hebben dan zou ik deze best willen hebben.

Leuke auto! Vriendin Zoveel had er een.... Beetje scheef trekken met remmen, versleten olieschraapveren en roesten. Maar deed het altijd!

^^ Prijs is ook exclusief BTW, wordt in de beschrijving onderaan vermeldt. Volgens mij mag dat niet, op een consumentensite dat MP toch als eerste is, naar mijn mening.

Verder is het dus een USA import en zal je nog wel wat centen kwijt zijn voor een typegoedkeuring en een kenteken te verkrijgen. Wordt ook in de advertentie genoemd als 'extra kosten'.

Daar heb je wel een punt. Klinkt dus leuk, maar met een beetje geluk kun je onder de ton nog net een beter exemplaar krijgen wat al op kenteken staat.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan