Het leuke en/of zeldzame projectauto te koop/gezocht topic

Het schijnt dat vooral Rusland en Oekraïne gevuld zijn met Amerikaanse import, voor het overgrote deel met een schadeverleden.

Laatst bewerkt:
De eerste Clio zie je ook niet zo heel vaak meer. Ik denk dat deze er al veel netter bij zou staan met uitgebreid gepoets en een setje originele wieldoppen. En ik meen een provisorisch dichtgeplakt dakje te ontwaren...

Renault Clio 1.2 RN U9 1992 Rood apk tot 11-2026

3a440886-2c4b-4026-86f2-9fccb83961dd

Tof ding, nette prijs. Ik zou 'm goed tegen roest behandelen en verder zo laten. Misschien een keer natschuren en polijsten, als de lak er goed opzit.

Wel jammer van het niet-originele chassis, misschien leuker voor de prestaties maar het doet wel afbreuk aan de waarde.
In theorie heb je daar gelijk aan.
Maar dit is hier in NL zo uniek dat er sowieso lastig een waarde aan te plakken is.
Het is wel echt "wat de gek er voor geeft".

Biedingen op Marktplaats stellen niks voor, zijn veel te vrijblijvend. Als ik de auto zou willen hebben (wat overigens niet zo is) en ik zou er niet meteen heen kunnen om de koop rond te maken, neem ik contact op met de verkoper en doe een aanbetaling. Een bod heeft pas zin als je met geld bij de auto staat.

Vanwaar dat er zo veel geboden wordt op de auto? Ben niet heel bekend met Opels, maar € 18k voor een exemplaar met roestplekken en de nodige aandachtspunten lijkt mij wel veel.

Die biedingen snap ik ook niet helemaal. Het lijken me funbieders, want die auto lijkt me geen 18K waard. De Sprint-versie is wel erg zeldzaam, maar voor hetzelfde geld, of zelfs nog wat minder koop je een Commodore B coupé (zelfde model, maar dan met zespitter) in perfecte staat.

Hij heeft hem wel al lang, sinds augustus 2006. Die tijd zal de wagen wel ergens gestald hebben gestaan.
Die heeft wel wat aandacht nodig voor hij weer de weg op kan.
De werkelijke waarde ligt denk ik dichter bij de vraagprijs dan bij het laatste bod.

Een R6 van de eerste serie is inmiddels zeldzaam genoeg om leuk te worden, hoewel ik er destijds niks aan vond. Misschien wel lastig om onderdelen te vinden. Redelijke prijs als hij niet te roestig is, lijkt me.

Het zou al bijzonder zijn als er nog een bodem in zit. Mijn ouders hadden een 6 TL uit 1973 in dezelfde kleur die al na 6 jaar rijp voor de sloop was.
Plaatwerk zal wat lastiger zijn om te vinden, technisch is alles gelijk aan de R4 dus geen probleem.

Terug
Bovenaan