• Beveel je je auto iedereen aan of kun je niet wachten tot de dag waarop je je volgende auto ophaalt? Of heb je er gewoon niet zoveel op aan te merken en moet iedereen dat ook weten? Doe nu mee aan het Auto Tevredenheidsonderzoek en laat weten wat je van je auto vindt.

Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Dikke bumpers zijn geleverd vanaf modeljaar 1990 (dus aug. 1989).

Volgens mij hadden alle Jetta's vanaf dat modeljaar dikke bumpers, dus ook de Pacific.

Audi80Coupé zei:
Nee hoor, de kale Jetta of Jetta CL had gewoon smalle bumpers. Alleen de GL en Pacific had de dikke.
Dat is inderdaad wat ik ook dacht, maar een folder die ik hier heb liggen beweerd iets anders. Is een folder uit 01/1991 en ik denk dat de kale Jetta dan vervalt en de rest (ook CL) heeft dikke bumpers. Wist ik ook niet, maar blijkt wel zo te zijn...

LA5B zei:
Is een folder uit 01/1991 en ik denk dat de kale Jetta dan vervalt en de rest (ook CL) heeft dikke bumpers. Wist ik ook niet, maar blijkt wel zo te zijn...

Ik heb ook even nagezocht en ik ben het met je eens. De dikke bumpers zijn dus helemaal niet zo specifiek, ze werden dus gewoon op elke Jetta vanaf 1991 geleverd. Zowel de CL en GL, maar ook de Pacific en Flair (en misschien nog wel meet uitvoeringen).

Mach1 zei:
Een vernaggelde 86er

En tot slot een mooie diesel.
Inderdaad een mooie diesel! Die Orlando velgen vindt ik wel niet echt op een II passen, op een III staan ze prachtig maar op een II te modern... In die advertentie staat ook een rode diesel automaat! :cool: Kom je niet veel tegen!

Prachtig topic.

Ik heb zelf na het behalen van mijn rijnbewijs een hald jaar in de Jetta mk2 1.6 Pacific greden, die altijd in fam. bezit is geweest.

Foto-DQCQ66JS-D.jpg

Helaas is de jetta in december gestollen :( .... o_O

Op het forum zie dat niemand aangedacht geschonken heeft aan de Jetta GTX

Foto-IZCUPST6-D.jpg

Foto-8S6VRAZ8-D.jpg

Deze is speciaal voor de Nederlandse markt gebouwd (waarschijnlijk max een paar honderd stuk) Ik heb tot nu toe twee kunnen spotten.

Zelf heb ik na de Jetta een Polo 6n2 gekocht en rij nu in een Bora

Mach1 zei:
D. Elzinga zei:
https://www.carandclassic.co.uk/car/C318402
Though there is no paperwork to back it up, this car is apparently one of a few Volkswagen Golf prototypes that had the mk2 chassis with mk3 electronics and a mk3 engine.

Plausibel?

Geen idee, wel interessant om uit te zoeken.
Ik heb hier nooit van gehoord, maar het lijkt me eerlijk gezegd onzin. In ieder geval wat de motoren betreft, want wat zou dan 'a mk3 engine' moeten zijn?

Is ook een prachtig model; dit is een serie voor Model Car World.(gelimiteerd)
Er komen volgens mij ook nog andere kleuren; oa een rode CL in 4 deurs uitvoering.
En ik zag een groen/blauwe variant afgebeeld.

Phoenixrood74 zei:
Mach1 zei:
D. Elzinga zei:
https://www.carandclassic.co.uk/car/C318402
Though there is no paperwork to back it up, this car is apparently one of a few Volkswagen Golf prototypes that had the mk2 chassis with mk3 electronics and a mk3 engine.

Plausibel?

Geen idee, wel interessant om uit te zoeken.
Ik heb hier nooit van gehoord, maar het lijkt me eerlijk gezegd onzin. In ieder geval wat de motoren betreft, want wat zou dan 'a mk3 engine' moeten zijn?

Het zou dan een mule kunnen zijn om de techniek van de Golf III onopvallend te kunnen testen (gebeurt wel vaker, nieuwe techniek onder oud uiterlijk om niet lastig gevallen te worden door spionagefotografen). Maar ook al zou daar er eentje van zijn overgebleven dan had dat (lijkt me) een Duitse Golf moeten zijn, niet eentje die origineel Engels is...

autocratie zei:
Is ook een prachtig model; dit is een serie voor Model Car World.(gelimiteerd)
Er komen volgens mij ook nog andere kleuren; oa een rode CL in 4 deurs uitvoering.
En ik zag een groen/blauwe variant afgebeeld.

alsjeblieft niet nog meer golfjes II:( Ik vind het er genoeg. Ik heb er nu 6 en daar komt die Fire&ice nog bij.

Ik was eerst bang dat dit die witte was die te koop stond. (hij stond ong 500 meter van dat autobedrijf.) Maar gelukkig niet. Het is wel jammer dat hij zo getuned is, Maar verder zag hij er nog heel goed uit.
DSCI1515.jpg

DSCI1516.jpg

deze stond iets verderop.
DSCI1519.jpg

Heeft iemand ooit van deze uitvoering gehoord???
DSCI1514.jpg

DSCI1513.jpg

DSCI1512.jpg

En deze stonden op de sloop (function, cl en nog een Madison dacht ik):

DSCI1525.jpg

DSCI1524.jpg

DSCI1523.jpg

Ze zagen er alledrie redelijk compleet uit.
Behalve deze. Deze lag onderop de stapel. (golf memphis)
DSCI1541.jpg

Die witte GTI heb ik volgens mij wel eens op t Volksforum gezien; is een hele nette auto. Die "verfraaiingen" kunnen er snel af wat mij betreft...

Goedendag zei:
Heeft iemand ooit van deze uitvoering gehoord???

DSCI1512.jpg

Hij staat hier niet vermeld en ik kan er ook verder niets over vinden. Niettemin ben ik, als liefhebber van bijzondere edities, wel benieuwd of iemand er meer over kan vertellen.

@VMN Alle foto's zijn op autobedrijf wind in Apeldoorn gemaakt.

@D.elzinga: Daarom vroeg ik het hier ook. ik had er ook nog nooit van gehoord, Hij staat daar vaker.

Dealereditie? Werd in de jaren '80 en '90 regelmatig gedaan met zowel nieuwe als gebruikte auto's. Striping, wieldoppen, matten en hop, we hebben een limited edition.

Inderdaad, dat denk ik ook. Als dit een originele versie van de fabriek/importeur was had iemand in dit topic hem vast en zeker herkend.

Vandaag was ik overigens op ons opslagterrein, en vond daar een Golf Avance met deze bijzondere stootstrips:

p1150269m.jpg

Audi80Coupé zei:
Inderdaad, dat denk ik ook. Als dit een originele versie van de fabriek/importeur was had iemand in dit topic hem vast en zeker herkend.

Vandaag was ik overigens op ons opslagterrein, en vond daar een Golf Avance met deze bijzondere stootstrips:

p1150269m.jpg

Die strips zijn denk ik nog zeldzamer als een Avance zelf... Zit dit op een Avance S of een Avance C uitvoering?

Ik denk een S, want hij had kuipstoelen. Foto van de hele auto:

p1150268q.jpg

Best een fraai ding, maar helaas ooit eens op LPG gelopen en nu vooral heel erg smerig.

Audi80Coupé zei:
Ik denk een S, want hij had kuipstoelen. Foto van de hele auto:

p1150268q.jpg

Best een fraai ding, maar helaas ooit eens op LPG gelopen en nu vooral heel erg smerig.

Ok, S had inderdaad sportstoelen en de C niet. Wel weer heel toevallig dat die striping die op die Avance is geplakt weer lijkt op de Scarsport striping van een paar posts eerder... :)

De jaren '80 waren de hoogtijdagen van de striping. Elke automaterialenzaak had een wand met rollen striping in verschillende kleuren en breedtes, en veel sets zoals die, met soms wilde patronen. Een drama als je schade reed met zo'n beplakte auto.

Zo vandaag lekker met de bodem van de Golf aan de gang geweest, schoonkrabben waar nodig ontvetten, lichte roest weggehaald en weer goed in de tectyl gezet, ook de subframes en dorpels tevens inspectie van de remleidingen , ziet er weer tip top uit.

Heb dit gedaan bij Heining Hobby Hal in Amsterdam, prima plek om aan je auto te werken, ze hebben circa 15 bruggen ( huur 7 uur per uur ). Zelfs een spuitcabine waar verschillende mensen auto's aan het klaarmaken waren voor het spuiten.

Ikzelf stond met mijn auto naast een monteur die blijkbaar in zijn vrije tijd nog wat bijklust, hij was onder anderen bezig met een Golf 2.0 TSI GTI uit 2009, 210 pk turbo motor om de remschijven en blokken te vervangen.

Ik spotte net deze in nieuwstaat verkerende Golf 1.6 D Van uit 1986:

Wat ook vrij bijzonder was, was dat terwijl ik deze Golf fotografeerde er een vader + zoontje voorbijliepen. Het jochie vroeg aan vader waarom 'die meneer een foto van die oude auto maakte', waarop meneer een scheldkanonnade begon tegen het zoontje over 'dat het allemaal rotzooi is, en denk jij maar niet dat papa ooit een Volkswagen koopt!'

o_O

Het kenteken kan van een '86-er zijn, de auto is dat zeker niet. Kleur, grill, deuren, strippen over de deuren, logo in achterplaat...

Ik kwam vandaag per toeval een folder tegen van een Golf II, printdatum 8/83. Wat leuke preproductiedetails:

GL-stuur zonder logo:
p1150493d.jpg

Andere indeling van de kachelbediening:
p1150494x.jpg

GTD met vreemd logo in de grill en zonder zwarte dorpelstriping:
p1150496y.jpg

En vreemde bekleding, de originele bekleding hoort er net zo uit te zien als de deurpanelen:
p1150497z.jpg

Het kenteken kan van een '86-er zijn, de auto is dat zeker niet. Kleur, grill, deuren, strippen over de deuren, logo in achterplaat...

Omgekat dus? Dat is dan wel weer jammer, ik vond het best een leuke (en strakke) Golf om te zien...

Terug
Bovenaan