Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Phoenixrood74 zei:
D. Elzinga zei:
Pasadena_91 zei:
Een 1.05.......... Wil dat nog een beetje vooruit komen?

Volgens Carbase:

topsnelheid: 137 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 21,9 s
Dan was dit volgens mij de traagste Golf II. De 1.6 diesel ging volgens mij in een seconde of 18 naar de 100 en had ook een iets hogere top (uit het hoofd).

Zo ongeveer klopt dat, de exacte cijfers van de 1.6 D:

topsnelheid: 148 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 18,7 s

De Golfling:

22244_1218622589462.jpg

Öko-Golf, een experimenteel model met start-stopsysteem.

Edit: hee, daar is ook een 1:87 versie van:

1zu87_VW_Golf_III_GL_4tuerig_oeko_Golf_VW_Wiking_11053_02.JPG

D. Elzinga zei:
De Golfling:

22244_1218622589462.jpg

Öko-Golf, een experimenteel model met start-stopsysteem.
Zijn tijd ver vooruit. Volkswagen experimenteerde destijds ook al met een elektrische Golf II 'Citystromer'.

vw-golf-citystromer.jpg

Een Golf II VR6 (?) is dan weer het andere uiterste. Wel leuk dat het uiterlijk lekker saai is gelaten; beige, smalle bumpers, trekhaak. Alleen jammer van de grote wieldoppen, maar dat zal wel iets met de remmen te maken hebben.

Wat zou het verbruik van zo'n Öko Golf zijn? De standaard diesel scoort bij mij in ieder geval lang niet slecht met gemiddeld 1 op 22,7.

Ombouw naar vr6 en 1.9TDi wordt wel vaker gedaan. Kan ik me ook wel voorstellen. Vooral bij de oude diesels haal je veel nadelen daarmee weg.

Wat gek. Normaal is een kenteken als je het opzoekt op VWE.nl 'geldig', 'gedemonteerd', of 'geexporteerd', maar bij hierboven staande Eco-Golf staat er 'ongeldig'. Papieren ingenomen oid?

Zijn er van de Eco nog overlevers bekend?

Ja, ronduit bijzonder en hij hoort daarmee wel thuis in een Golf verzameling. Hoeveel Citystromers zouden er nog over zijn?

Audi80Coupé zei:
Haha, die staat bij ons in de Beobachtungsliste, met de bedoeling om er morgen een bod op uit te brengen. ;)

(y)(y)(y)

Dit zal ook een van de weinige originele electro-youngtimers zijn, lijkt me. Op een enkele overlevende Panda Elettra na. Succes met bieden!

[size=x-small]De actieradius is helaas wat te kort om een meeting in midden-Nederland mee te bereiken..[/size]

Ondanks de (zo te zien) mindere staat ging de Stromer toch nog weg voor € 3000,-

Niet geboden, ook omdat we op dit moment met een vervoersprobleem zitten.

Audi80Coupé zei:
Ondanks de (zo te zien) mindere staat ging de Stromer toch nog weg voor € 3000,-

Dat zat ik ook al te kijken. Wat een geld voor een oude golf.

Het valt me wel vaker op dat oudere electrische auto's behoorlijk duur zijn. Elettra's hebben ook eigenlijk altijd een vraagprijs van minimaal een paar duizend euro. En dat terwijl je er, op een kort ritje na, niet echt serieus wat mee kunt en er maar weinig liefhebbers voor zijn...

Goedendag zei:
Audi80Coupé zei:

Dat zat ik ook al te kijken. Wat een geld voor een oude golf.
Dat vind ik op zich wel meevallen als je nagaat dat dit een vrijwel unieke auto is. Als hij door een belastingvrije rijder is gekocht (wat ik me nauwelijks kan voorstellen) is de verkoopprijs hoog, maar het lijkt me logischer dat een Golf als deze in een verzameling of museum terechtkomt.

Is het moeilijk om een trekhaak onder een Golf 2 te monteren (zit er aan te denken om er een onder te zetten, zodat we een fietsendrager kunnen gebruiken).

Ebay zei:
Zurzeit ist die Standheizung defekt (die Reparatur dürfte aber nicht so viel Geld kosten) und die Motordrehzahl geht momentan nur auf 2000 U/min und regelt dann ab.

Dit heeft ons doen besluiten niet te gaan bieden op de Golf, je weet nooit waar je rekening mee moet houden met deze exotische techniek. Ik vind het daarom ook echt een hele dikke prijs, want in deze staat lijkt het me niet snel een museumexemplaar (worden).

Pasadena_91 zei:
Is het moeilijk om een trekhaak onder een Golf 2 te monteren (zit er aan te denken om er een onder te zetten, zodat we een fietsendrager kunnen gebruiken).

Nee, een trekhaak is vrij makkelijk te monteren, moeilijkste van het geheel is het aansluiten van de benodigde kabeltjes.
De trekhaak bestaat uit een één deel samen met de bumperbalk, dus het beste kun je een complete bumper+trekhaak kopen, vervolgens is het een kwestie van vier bouten om het spul los (en vast) te draaien.

Gisteren naar M.I.V.W in Valkenburg geweest, wellicht bekend voor sommige hier. Al denk ik dat de auto's daar niet altijd in de smaak vallen :) Toch ga ik er paar met jullie delen :)

323pk
531115_261928540591852_540652873_n.jpg

581043_261928717258501_362242640_n.jpg

297353_261933833924656_2080798033_n.jpg

547335_261934113924628_287174309_n.jpg

m'n eigen Jetta was er uiteraard ook :)
553926_261952253922814_776842635_n.jpg

Bij interesse, hierbij een link naar het volledige album:

Archiebald zei:
Gisteren naar M.I.V.W in Valkenburg geweest, wellicht bekend voor sommige hier. Al denk ik dat de auto's daar niet altijd in de smaak vallen :) Toch ga ik er paar met jullie delen :)

Zeker bekend! Ben daar ieder jaar vrijwilliger. Stond weer erg veel dik spul! Super dag gehad!

Het was mij iets te warm voor MIVW en ook hadden we wat andere dingen te doen. Want we hebben het er nog over gehad om te gaan (met de Golf, om te laten zien hoe VW 'm ooit bedoeld heeft :)).
Vorige keer was ik erbij met de Kever. Topkwaliteit aan tuning staat daar. Ik hou niet zo van tuning, maar wat op MIVW staat is gewoon kunst!

En laat die roze velgen niet aan m'n vriendin zien, want dan weet ik zeker dat zij ze ook wil! :D

Over de trekhaak: goed te doen inderdaad! Je kan de buitenkant van een bumper wel overzetten op een trekhaak (oftewel: binnenbalk vervangen), maar dat is een beetje rottig werkje. Had nu nogal wat gedoe met het vervangen van de binnenbalk van de voorbumper. Vorige keer met de achterbumper (vorige Golf had een trekhaak) had ik daar echter weinig problemen mee.

Goedendag zei:
Daar staat nog best mooi spul bij.
Maar wat heb je met je velgen gedaan???

Ja het tuning/styling niveau op MIVW is sky-high.. Er staat geen sjonnie tussen hoor.. Wat een geweldig event is dat zeg...

En m'n velgen zijn fluor roze gespoten, m'n vriendin rijdt nu "dagelijks" met de Jetta en hij mocht wel wat meer opvallen :p

Die is leuk!!!
Ik twijfel alleen nog bij het interieur

Barri zei:
Gaaf!! Is die prijs het actuele bod of de koopprijs?

Het is de nu-kopen prijs.
Als jij jouw ds3 gewoon wegdoet, kun je deze kopen. Hoef je ook geen geld bij te leggen

Alleen is de DS3 niet van mij ;)

Maar €1.500,- maar? Dan is ie technisch vast niet zo best. Hij is zo uniek dat ik 'm best zou willen hebben. M'n vriendin vindt 'm ook geweldig :)
Alleen nog hoofdsteunen erop zetten en een stofje langs de dakranden aan de binnenkant.

Barri zei:
Maar €1.500,- maar? Dan is ie technisch vast niet zo best. Hij is zo uniek dat ik 'm best zou willen hebben. M'n vriendin vindt 'm ook geweldig :

Ja, slechts € 1500,-. En dan kan -ie best wel eens technisch goed zijn hoor, op Ebay staan wel vaker van dit soort ''gelukjes''

Barri zei:
<https://volksforum.com/forum/showthread.php?t=103427>
Lhasagroen, 1984, origineel NL (y)

Wow, mooi ding! (y)

Even een vraagje:

Heeft iemand hier een elektra schema van een Golf GTI motercode PB van ergens tussen augustus 88 en januari 89?
Digifant II met oude type zekeringkast.

Kan er nergens 1 vinden! Alleen met nieuwe type zekeringskast.

Geen nut volgens mij... dit is een hele kale uitvoering (C), bij luxere uitvoeringen zit daar een analoge klok of toerenteller. Zie ook het ontbreken van de middenconsole en middelste ventilatieroosters (daar zit bij de C de asbak).

Zo had ik het ook in mijn Avance Comfort. Stel je voor dat die streepjes er niet zaten: dan zag het er écht leeg uit!

Trouwens, volgens mij had elke C van ná de facelift wel gewoon de ventilatieroosters in het midden.

Barri zei:
Zo had ik het ook in mijn Avance Comfort. Stel je voor dat die streepjes er niet zaten: dan zag het er écht leeg uit!

Trouwens, volgens mij had elke C van ná de facelift wel gewoon de ventilatieroosters in het midden.

Klopt, de asbak verhuisde naar de middenconsole.

Er stond afgelopen week nog een leuke 10 Milionen bij mij in de straat gedumpt. Maar van goed onderhoud was helaas geen sprake.

Foto-COVHN77Y-D.jpg

Deze GTS is hier vast al eens langsgekomen, maar ik vind 'm best netjes. Asbak in het dash klopt niet met de middenconsole en de bekleding heeft instapschade. Verder niet slecht. Zelfs nog de juiste wielen en stuur.

Barri zei:
Deze GTS is hier vast al eens langsgekomen, maar ik vind 'm best netjes. Asbak in het dash klopt niet met de middenconsole en de bekleding heeft instapschade. Verder niet slecht. Zelfs nog de juiste wielen en stuur.

Is een GTS niet gewoon zo'n upgrademodelletje? Dus dat Pon zelf aan de slag is gegaan met lampen en stickers? Misschien hebben ze gewoon een console in een C geplant?
Mijn oude golf had het ook, zelf gedaan met een GL sloper erbij, lekker veel opbergvakjes :D

Dat die kale modellen geen klok hadden snap ik echt niet, het ziet er ontzettend billig uit en een klok is nou toch niet echt een luxe-optie ofzo? Wat kost het nou helemaal? :D

De GTS was volgens mij inderdaad een Pon-special.
VW was goed in kleine bezuinigingen die bij grote aantallen auto's veel opleveren. Zo had mijn basismodel Jetta I geen schakelaar en bedrading voor de binnenverlichting aan de passagierskant. :rolleyes:

Terug
Bovenaan