Het grote Volkswagen Golf/Jetta II topic

Die kleur was ook niet leverbaar in dat modeljaar geloof ik, zeker niet in Nederland.

Ik heb een kopietje gemaakt uit het onderhoudsboekje van VW. Als iemand interesse heeft in een lege bladzijde, kan je mij een pb sturen!(y)

(Ik kan het ook wel hier plaatsen, maar niet geresized!)

Edit: Nog even een bescheiden afbeelding plaatsen voor het Golfplezier!:)

Golf-GTI-Cup-2.jpg

Ik heb nog even een vraag.

De golf 2 GTS, dat is een speciale uitvoering met bijzondere koplampen/grill en stikkers. Wie weet iets meer van dit model? Hoeveel zijn er gebouwd, waar staat GTS voor en wat de eigenlijk de bijzonderheden buiten de stikker, grill en koplampen?

Op de vorige pagina staat een jetta GTS, deze had ik nog nooit gezien.
De golf GTS was alleen maar te verkrijgen in rood of wit, alhoewel ik ze ook in grijs heb gezien maar dat terzijde.
Op de golf1 was deze uitvoering overigens ook leverbaar, dan alleen in wit.
Een golf GTS van na 1986 heb ik nog nooit gezien, dus ik denk dat toen de produktie is getopt.

Ik volg dit topic nu al enige tijd met veel plezier. Wij hebben sinds vorig jaar onderstaande Golf II Pasadena. Weet iemand misschien welke kleur blauw dit is? (ik kan dat nergens vinden).

2dv3j3t.jpg

14w5awk.jpg

23ha8ad.jpg

In bezit:
1. Barri - Golf 1.3 CL - 1988 - 3 deurs - heliosblau
2. Mach1 - Golf 1.8 CL - 1990 - 3 deurs - zwart
3. Mach1 - Golf 1.8 GTI - 1987 - 3 deurs - tornadorood
4. DN87NL - Golf 1.6 CL Diesel 4+E - 1985 - 42-NXF-1 - lhasagrün
5. Gerard VW - Golf 1.8 GTI 8v - 1989 - LZ-SL-58 - monza blauw
6. Phoenixrood74 - Golf 1.8 Fire & Ice - 1991 - 3 deurs - dark violet pearl
7. Sinner_ - Jetta 1.6 GL Diesel - 1984 - brons
8. marathonmetallic - Golf 1.6 Madison - 1990 - 5drs - zilvergrijs metallic
9. Vmn - Golf 1.3 CL Madison - 1990 - 3 drs - LA5U royalblau Metallic (hard op weg te verdwijnen in nr 10 hier en in het onderstaande lijstje... )
10. Vmn - Golf 1.3 CL Pasadena - 1991 - 3 drs - LA6U caprigrün metallic
11. Jerome- Golf GTI 16V 5-deurs (KR) marsrood 5-deurs 1986
12. Archiebald - Jetta 1.6cl 8v automaat - Stratos blau 1988 (TK-19-FG)
13. Mechanix - Golf 1.3 Function met 5-bak - 1992 - 3-deurs - Maritim Blau
14. MRS - Golf 1.8 CL Madison - 1990 - 3deurs - grijs metallic
15. LA5B - Golf 1.6D automaat - 1988 - 3 drs - marineblau
16. Pasadena_91 - Golf 1.3 CL Pasadena - 1991 - 5 deurs - Mediumblauw (LA5T)

Niet meer in bezit:
1. Barri - Golf 1.3 Avance Comfort - 1987 - 3 deurs - heliosblau
2. Klassiekerrijder - Golf 1.3 CL - 1991 - 3 deurs - ZK-78-TY - tornadorood (gedemonteerd)
3. DN87NL - Golf 1.6 CL Diesel - 1991 - 3 deurs - ZT-38-TZ - maritimblau (gedemonteerd in 2010)
4. Mach1 - Golf 1.6 Manhattan Automaat - 1990 - 3 deurs - zinngrau
5. Gerard VW - Golf 1.8 GTI 16v KR - 1987 - JG-ZN-96 - LP9V zwart - verkocht naar België 09-2010
6. Gerard VW - Golf 1.3 MH - 1986 - RN-75-ZT - polar silver - verkocht 09-2011
7. Sinner_ - Golf 1.6 Tour - 1987 - 5 deurs - zilvergrijs
8. Sinner_ - Golf GTI 1.8 16v KR -1989 - 5 deurs - wit
9. marathonmetallic - Golf 1.6D CL - 1985 - 3 deurs - zwart
10. marathonmetallic - Golf 1.6 C - 1989 - 3 deurs - tornadorood
11. Jerome- 961HF05 ( Golf 90 S 1985 2e auto in Frankrijk ( alpinewit)
12. Jerome- BR-74-YV ( 1.8 90 pk VAN) 1986 nieuw gekocht ( SK kleur zwart metallic)
13. Jerome- SN-13-BD ( GT-4) nieuw gekocht 1987 ( Heliosblauwmetallic)
14. Jerome- XL-97-XH ( 1.6 Manhatten) nieuw gekocht 1989( Heliosblauwmetallic)
15. Jerome- TZ-98-DV ( 1.6 D Manhatten) 1989 ( Tornadorood)
16. Jerome- DN-RZ-86 ( 1.3 Function) 1992 ( Blauw)
17. Jerome- DJ-BV-03 ( 1.8 ), 1991 leegehaald, kooi, groep N Bilstein fahrwerk voor Nürburgring incentive dagen te geven. ( alpinewit)
18. Archibald - Jetta 1.6cl 8v - Stratos blau 1988 (TL-12-YF)
19. Pasadena_91 - Golf 1.6 GTD - 1985 - 3 deurs - NV-64-TL (LP7V - Atlasgrau)

Pasadena_91 zei:
16. _91 - Golf 1.3 CL Pasadena - 1991 - 5 deurs - ?? blauw

Ik gok op Mediumblauw kleurcode LA5T zie volgende link: Doppelwobber maar het zou ook Calypso Metallic kunnen zijn.

Een kleur op de foto kan in het echt anders overkomen, ik heb trouwens indien interesse nog een originele lijst met meeruitvoering voor een Golf ''Pasedena''- pakket ( Golf CL ) uit 1991 ik kan je deze toesturen per email.

Golf GTS had sportinterieur, getint glas, een achteraf sportstuur, striping, vierkante koplampen, een voor spoiler was er in het 1600 en 1800. Tevens had ie een niet originele verbredingsset in het zwart wat op de GTI set moest lijken een dakspoiler van dat zachte rubber wat een beetje omhoog stond en 13 inch LM velgen. Alleen in het marsrood en alpenwit. De niet originele extras's werden los bijgeleverd in de auto zodat deze door de aflevermonteur zelf moesten worden gemonteerd. Hij was er in 1985.

Pasadena_91 zei:
Ik volg dit topic nu al enige tijd met veel plezier. Wij hebben sinds vorig jaar onderstaande Golf II Pasadena. Weet iemand misschien welke kleur blauw dit is? (ik kan dat nergens vinden).

Leuk, zo'n nette vijfdeurs!(y) Die zie je toch een stuk minder dan de driedeurs-Golfjes.

Eigenaar sinds 31 mei en hij staat nu al in de weg... Wat heb ik toch een hekel aan dit soort goudzoekers met hun opzichtige leugens.:(

Dan even iets veel leukers: een rijtje auto's dat bepaald niet in de weg staat. Zes generaties Golf GTI, onlangs gefotografeerd op de Classic Days in Schloss Dyck:
2qnshur.jpg

2l90h05.jpg

Middag!
Ik ben weer terug van vakantie. We waren een weekje op Corfu, Griekenland.
Veel oude auto's daar, ook redelijk wat Golfjes II. Allemaal afgeleefde CL uitvoeringen.

Ik had onze Golf op Volksforum gepost en zowaar wat positieve reacties gekregen. Er zitten dus toch wat fans van originele VW's daar!

Mechanix zei:
Leuk, zo'n nette vijfdeurs!(y) Die zie je toch een stuk minder dan de driedeurs-Golfjes.

Er zitten wel wat gebruikers sporen op (deukjes, etc.), maar vrijwel geen roest. Misschien binnenkort maar eens op de sloop kijken of ze nog wat onderdelen hebben, zodat de auto nog wat netter wordt.
Deze golf is in ieder geval een stuk leuker dan de Golf III die we hiervoor hadden (een 1.6 Rollingstones).

D. Elzinga zei:
Barri zei:
Veel oude auto's daar, ook redelijk wat Golfjes II. Allemaal afgeleefde CL uitvoeringen.

Foto's?:p
Ik was veel te druk met de huur-Picanto over de haarspeldbochten te jagen, dus ik heb geen foto's...
En eerlijk gezegd - daar ben ik dan misschien best asociaal in - ben ik op vakantie echt om te ontspannen. Ik kan heel erg genieten van de omgeving en alle oude auto's daar, maar zet weinig op de foto :)

Eindelijk een originele grille gevonden voor de GTI. Nota bene vlak in de buurt bij VPC Motorsport in Buchten Born in Nederland. Nu 2 originele lampen bestellen en het sjonnie front ( heldere koplampen) kan zijn weg vinden in le clico ;-) Erg leuk bedrijf trouwens en ik heb er een leuke winter auto gezien in de vorm van een Zweier GT Syncro 5 deurs die jammer genoeg op NL kenteken stond.

Heeft er iemand ervaring met de originele VW radio's? Ik heb een Gamma uit die tijd maar volgens mij moet daar een connector achter of kan je die zonder ook monteren?

Jerome Caine zei:
Eindelijk een originele grille gevonden voor de GTI. Nota bene vlak in de buurt bij VPC Motorsport in Buchten Born in Nederland. Nu 2 originele lampen bestellen en het sjonnie front ( heldere koplampen) kan zijn weg vinden in le clico ;-) Erg leuk bedrijf trouwens en ik heb er een leuke winter auto gezien in de vorm van een Zweier GT Syncro 5 deurs die jammer genoeg op NL kenteken stond.

Mooi zo! Hou er even rekening mee dat je ook de goede verstralers hebt, die verschillen ook (qua bevestiging) per type grille (oud / nieuw).

Barri zei:
Ik had onze Golf op Volksforum gepost en zowaar wat positieve reacties gekregen. Er zitten dus toch wat fans van originele VW's daar!

Ja hoor, onder andere ik... (en nog niet eens gereageerd!) :)

MRS zei:
Pasadena_91 zei:
16. _91 - Golf 1.3 CL Pasadena - 1991 - 5 deurs - ?? blauw

Ik gok op Mediumblauw kleurcode LA5T zie volgende link: Doppelwobber maar het zou ook Calypso Metallic kunnen zijn.

@ Pasadena_91: Ik denk ook dat het Mediumblauw is. Sinds kort heb ik naast een Madison ook een Pasadena (zie eerder dit topic) en probeer alle Golf II uitrustingscodes eens op een rijtje te krijgen en wat er wel en niet in elk (actie)model zit. Zou je als mede Pasadena bezitter de uitrusting van de jouwe eens naast die van mij willen leggen? Ik stuur je nog wel een pb. (y)

Erg leuk bedrijf trouwens en ik heb er een leuke winter auto gezien in de vorm van een Zweier GT Syncro 5 deurs die jammer genoeg op NL kenteken stond.
Gaaf! Fotootje? :)

En gooi die heldere lampen niet weg. Via Marktplaats of Volksforum vang je er nog wel wat voor.

Wij hebben sinds vorig jaar onderstaande Golf II Pasadena. Weet iemand misschien welke kleur blauw dit is? (ik kan dat nergens vinden).
Heb je al op de sticker in de kofferbak gekeken? Daar staat namelijk (onder anderen) de kleurcode op.

Barri zei:
Heb je al op de sticker in de kofferbak gekeken? Daar staat namelijk (onder anderen) de kleurcode op.

Ik heb net nog een keer in de kofferbak gekeken. Ik had al een keer gekeken en kon toen de sticker niet vinden (blijkt dat de sticker verstopt zit achter de gevaren driehoek).

De kleur is inderdaad Mediumblauw (LA5T).

Barri zei:
Erg leuk bedrijf trouwens en ik heb er een leuke winter auto gezien in de vorm van een Zweier GT Syncro 5 deurs die jammer genoeg op NL kenteken stond.
Gaaf! Fotootje? :)

En gooi die heldere lampen niet weg. Via Marktplaats of Volksforum vang je er nog wel wat voor.

Staat op hun site! www.vpcautosport.nl

Leuk ding, maar wel prijzig! Op de meeting hadden we het nog over de Syncro. Schijnt in onderhoud erg duur te zijn.

Ik heb net nog een keer in de kofferbak gekeken. Ik had al een keer gekeken en kon toen de sticker niet vinden (blijkt dat de sticker verstopt zit achter de gevaren driehoek).

De kleur is inderdaad Mediumblauw (LA5T).
(y)

Vmn zei:
@ Pasadena_91: Zou je als mede Pasadena bezitter de uitrusting van de jouwe eens naast die van mij willen leggen? Ik stuur je nog wel een pb. (y)

Is goed, zie je bericht wel verschijnen.

Barri zei:
Leuk ding, maar wel prijzig! Op de meeting hadden we het nog over de Syncro. Schijnt in onderhoud erg duur te zijn.

Valt toch wel mee? Het is in principe gewoon een Golf 1.8 met een andere versnellingsbak en een andere (onafhankelijke!) achterwielophanging. En natuurlijk een differentieel + viscokoppeling achter.

Niet goedkoop maar.....vind het maar eens een GT Syncro... Ik heb er zelf al een gehad en onderhoud was gewoon....ook al zeiden ze dat het duurder was. Zelfde met de 325 IX ook geëmmer dat die zo duur zijn... Oudere auto's kosten nu eenmaal meer in onderhoud. Zaak is je netwerk te hebben en mensen die kennis hebben van . Met de IX zijn nooit problemen geweest..

Hoe dan ook een GT Syncro vind je niet snel en deze is technisch 100% in orde. Als je er überhaupt een vind dan ben je ook zo 1000 a 2000 kwijt om het goed rijdbaar te maken ( wintersportexpress)

Het onderhoud van een Syncro is in de basis niet erg veel duurder dan een normale Golf, maar als er wat kapot gaat...
Onderdelen zijn zeldzaam en vaak erg duur. Onze eigen Syncro had bij aankoop een kapot differentieel, die hebben we uitendelijk gekocht in een Oost-Duitsland.

Als je goed zoekt zijn er veel leuke Syncro's te vinden, wij hebben er (naast onze eigen) nog drie staan.

Klopt wel wat je daar zegt. Betse is dat je er 2 hebt een rijdende en een afgemelde die niet door de TÜV is gekomen voor de onderdelen. Ik blijf het een van de leukste modellen vinden mede omdat ie ook totaal anders rijdt ( door een geheel andere achteras). Mijn GT Syncro had het standaard onderstel en was zéér comfortabel geveerd. Wat ook leuk was was de verhoogde tunnel. Dit merk je alleen op als je andere Zweier gewend bent en de vehoogde kofferbak. Ik zal eens op jullie site kijken!

Jerome Caine zei:
Ik zal eens op jullie site kijken!

(y)

Overigens staat er geen één Syncro op de site, hoor. We hebben veel Golfjes II (+/- 50) maar ik denk dat er nog geen 10 op internet staan. Als je alles wilt zien, kun je beter een keertje langskomen! ;)

Dat was ik al van plan als ik met mijn vader op familiebezoek in Zuidwolde ben :) Leuke Audi 80 uit 74 heb je staan en wat zie ik...? Een 1303 GSR (look-alike)

Jerome Caine zei:
Een 1303 GSR (look-alike)

Dit is een look-alike ja, wordt binnenkort ingevoerd en dan verder omgebouwd naar de typische GSR looks. We hebben echter ook een originele, die staat boven op zolder. ;)

Die hebben wij dus nieuw gehad......Heb je al wat meer foto's van deze die op de foto staat?

Een 1.05.......... Wil dat nog een beetje vooruit komen? Een 1.3 (NZ) is al geen strepentrekker, laat staan een 1.05.

Pasadena_91 zei:
Een 1.05.......... Wil dat nog een beetje vooruit komen?

Volgens Carbase:

topsnelheid: 137 km/h
acceleratie 0-100 km/h: 21,9 s

Valt me nog best mee eigenlijk.

Ik zal straks wat extra foto's maken, als hij er nog staat tenminste.

Gevoelsmatig was er niet veel verschil. Wel was hij wat stiller dan de 1300. Bij dit exemplaar op de foto zijn de velgen niet origineel. Die kwamen pas later. Lijkt me erg leuk zo een auto te hebben!

D. Elzinga zei:
Pasadena_91 zei:

Volgens Carbase:

Valt me nog best mee eigenlijk.

Ik zal straks wat extra foto's maken, als hij er nog staat tenminste.

Probeer even te kijken naar de c-zuilen. Die zijn zwart net als van een VAN. Daarbij heeft ie geen hoedenplank en de zijstukjes. ( vandaar de c zuil bekleding van de VAN. Aan dit is een 100% originele 1050 te herkennen.

D. Elzinga zei:
Pasadena_91 zei:

Volgens Carbase:

Dan was dit volgens mij de traagste Golf II. De 1.6 diesel ging volgens mij in een seconde of 18 naar de 100 en had ook een iets hogere top (uit het hoofd).

Klassiekerrijder zei:
Een Polo 86C met die 1.05 reed in elk geval prima.

Ik bedenk me ineens dat wij zelf een Polo coupe met deze motor hebben gehad. Deze reed inderdaad best goed (is wel wat lichter dan een Golf).

1z2kawm.jpg

Ik denk niet dat ik binnen korte tijd een exclusievere Golf dan die 1.05 ga spotten, toch ga ik deze twee IIen met jullie delen:

1.3 uit 1989.

Lekker rebels verbodsborden negeren in een Golf 1.6 D CL van 31-12-1986:p

Terug
Bovenaan