Het grote stel je voor topic!

Ook maar even voorstellen dan ;)

Op het internet ga ik door het leven onder de naam Wok. Dat is mijn bijnaam die ik heb verworven in mijn studententijd in de flat waar ik toen woonde. In het echte leven ga ik door het leven als Wiljan Muller, 26 jaar, woonachtig te Zwolle en werkzaam in de detachering als programmeur voor klanten verspreid over heel Nederland. Ik mag mij de trotse oom noemen van een neefje (genaamd Thijmen, afgelopen zaterdag 4 jaar oud geworden) en een nichtje (genaamd Emma, vorige week zaterdag 1 jaar oud geworden) en een derde neefje of nichtje zal eind oktober het levenslicht zien :)

Zelf ben ik overigens nog immer vrijgezel. Dat krijg je als je schoonouders geen kinderen kunnen krijgen ;)

Op 7 februari 2000 heb ik na 18 lessen mijn felbegeerde roze papiertje in ontvangst mogen nemen. Tot op heden is dit slechts het B rijbewijs, maar op korte termijn wil ik ook voor mijn E achter B gaan en later wellicht nog voor A.

Het heeft echter nog geduurd tot 3 juni 2003 voordat ik mijn eerste auto heb aangeschaft. Ik was inmiddels afgestudeerd en ben gaan werken in Harderwijk. Na een maand met het OV te hebben gereisd, was ik dat echter spuugzat en heb ik mijn spaarrekening kapot gesmeten op een Toyota Corolla 1.3GXi Stationwagon uit 1996 op LPG. Bij aanschaf had de auto 160.291km op de klok.

corolla.jpg

Deze foto is genomen op 28 februari 2006. Dit is de laatste foto die ik van de auto heb gemaakt voordat ik voorgoed afscheid ervan nam. De auto is daarna op de trailer gezet voor export naar Ghana (met 270.000km op de klok en een defecte verdamper van de LPG-installatie). Enkele minuten later keerde ik huiswaarts in mijn vers aangeschafte Peugeot 205 DTurbo:

205dt_1.jpg

205dt_2.jpg

Het bijzondere aan deze auto was dat de vorige eigenaar het 1.8-liter turbodiesel blok heeft voorzien van een intercooler (vandaar ook de luchthapper op de motorkop) en de turbodruk heeft opgehoogd (1,25 bar). Uiterlijk is deze auto omgebouwd naar de looks van de 205 GTI en is de voorkant verlaagd en voorzien van een Eibach schroefset. Het ding ging als de brandweer!

Ik heb hier maar kort in gereden (aanschaf: 238.000km, verkocht bij 242.000km). Deze auto was namelijk maar tijdelijk. Toen ik de Corolla had verkocht, had ik namelijk een andere baan geaccepteerd waarbij ik een lease auto zou krijgen. Ik moest in de tussentijd echter nog voor twee maanden vervoer hebben (de kosten voor de reparatie van de Corolla waren te hoog).

Op 31 maart mocht ik dan de sleutels in ontvangst nemen van mijn leaseauto:
IMG_0173_small.jpg

IMG_0174_small.jpg

IMG_0170_small.jpg

IMG_0171_small.jpg

Een Mini Cooper 1.6 Chili. Hier rijdt ik nog steeds in voor mijn werk.

Echter, auto's zijn mijn hobby. In de tussentijd heb ik daarom samen met een vriend van me een hobby-auto aangeschaft. Op 3 april 2005 werden wij voor €700 de eigenaar van een Peugeot 205 1.6 CTI uit 1986:

3.jpg

Hier hebben wij vervolgens het een en ander aan verspijkerd (ander interieur, technisch onderhoud). Via marktplaats viel ons oog echter op een andere CTI. Na kort overleg en een proefrit was de beslissing gemaakt: de grijze CTI ging de deur uit en wij gingen verder met een donkerblauwe Peugeot 205 1.6 CTI uit 1988:

1_small.jpg

2_small.jpg

Deze auto is ons bezit sinds 8 oktober 2005. In de tussentijd hebben we de auto verder onderhanden genomen en is de auto nu voorzien van het interieur uit een Peugeot 309 GTI16:

IMG_0233_small.jpg

IMG_0237_small.jpg

Zelf heb ik echter niet stilgezeten en naast de CTI ben ik ook de eigenaar van een Peugeot 205 1.9 GTI. Het bijzondere aan deze auto is echter dat het motorblok is voorzien van een turbo van een Subaru Impreza. Deze auto heeft nu ongeveer 180pk aan vermogen en de 0-100 is in 6 sec. te doen :cool:

turbo_1.jpg

turbo_2.jpg

IMG_0021_small.jpg

Mijn wagenpark:
- Mini Cooper 1.6 Chili (lease)
- Peugeot 205 1.6 CTI (restauratie)
- Peugeot 205 1.9 GTI Turbo (fun)

De Turbo staat overigens te koop. Hoewel het een geniale auto is - zeker door zijn sleeper looks, verwacht niemand dat dat ding zo bleodsnel is :p - gaat mijn hart toch uit naar de (restauratie van de) CTI. Drie auto's is wat te veel van het goede en als ik moet kiezen tussen de Turbo en de CTI, kies ik toch voor de CTI.

ik zag dit topic een "sticky"is dus laat ik mijn neusje ook maar ff zien.
Ik ben dus Renate 45jr woonachtig onder de rook van rotterdam.

Mijn voorliefde is klassieke auto's en heb mijn bij deze liefde ook maar de daad gevoegd.
PICT0801.jpg

v.l.n.r. VW T3 1980 2Liter luchtgekoeld camper, Renault4 1966 en een Renault6 1969.
Ze hebben ook allemaal een naam te weten: de VW heet "Calimera" (halfzusje van Calimero, ook met een doppie op dr koppie) de R4 heet "Jeanne '66" en de R6 heet "soixante-neuf" (= bouwjaar om verwarring te voorkomen)

En hier nog een door mij onlangs gestartte topic.
https://www.autoweek.nl/forum/read.php?6,2372122

voiture schreef:

Welkom! Leuke auto's heb je en heb je gehad . Ook welkom in het Fransrijderstopic, trouwens.

Dank! :) Ik zal eens dat topic kijken. Ben inmiddels aardig besmet met het 205-virus ;) 't Is dat mijn bankrekening er een andere mening op na houdt dan ik ( :p ) anders had ik ook al wel een Griffe en een Gentry aan mijn collectie toegevoegd... o_O

@renate:
Imposante collectie classics! :eek: (y)

Zeker die Renault 6 zal wel een zeldzame verschijning zijn op onze wegen. Heb je ze in deze staat gekocht of heb de beide R's gerestaureerd? Zo op de foto staan ze er namelijk erg netjes bij :)

@Wok:
We hebben ze in deze best wel uitzonderlijke staat gekocht (nooit aan gelast), en ja het eerste model R6 zie je nagenoeg niet meer.
BTW thx voor de complimenten.

Greetzzz Renate.

Wow, mooie auto's Wok! Om eerlijk te zijn vond ik de grijze CTI dan de donkerblauwe, maar misschien dat het aan de foto's ligt. Je eigen 205 1.9 Gti is wel heerschend.
En ook een prachtige klassiek erbij met dank aan Renate! Het grote fransozen-topic [ik heb het bewust niet over rijden, want hoe vaak gebeurt dat nou...:p] kan weer tevreden zijn.

[ik heb het bewust niet over rijden, want hoe vaak gebeurt dat nou...]

Het rijden? Nou eehm 's kijken; sleutel in het protier, omdraaien, sleutel er weer uit, portier open, instappen, portier dicht, sleutel in het contactslot (ja ja zelfs toen zat dat erop o_O), koppeling intrappen, sleutel omdraaien, auto maakt startend geluid welke overgaat ineen draaiendemotorgeluid, sleutel loslaten, en z'n één zetten, koppeling rustig oplaten komen, beetje gas bijgeven en. . . Jahoor het rijdt alwéér. Zo zie je elke rit is weer een groot avontuur.:T
Enne hoe vaak? Elke dag.

Greetzzz Renate

03.gif

Sagarisje schreef:

550i is voortaan Sagarisje geworden!

Gokje je sterrenbeeld is sagitarrus? (boogschieter?)

Of komt het ergens anders vandaan? (nee heb nog niet in het nickname topic gekeken):T

hallo

Ik ben sander van Gaelen, 19 jaartjes jong en me hobby's zijn auto (duhh)
Audi en VW zijn me favo merken en hoop veel plezier hier te beleven

Hallo, ik ben Cardozo. Heb al een kleine 200 handtekeningen achtergelaten op dit forum.

Ik woon in Amsterdam en ben 38 jaar. Werken doe ik al een paar jaar niet meer. Ik heb twee auto's: een Volvo 850 voor dagelijks en een Porsche 911 Turbo S voor de humor. Ik hoop vele nuttige bijdragen te kunnen leveren:D Mijn hobbies zijn voetbal, en alles wat met Duitse auto's te maken heeft.

Cardozo! schreef:

Och, inherent aan mijn voormalige beroep. Dat was ingecalculeerd

Ach ja, da's waar ook. Jij bent een sportman in retraite. Meen ik ergens te hebben gelezen. Correct me if i'm wrong.

Maar even voorstellen dan :)

Ik ben Thomas 18 jaar, woon in Rotterdam en studeer ook in Rotterdam. Voor al die mensen die nu denken dat ik een echte Rotterdammer ben....ik ben wel voor Ajax :D

Ik rijd auto sinds vorige week, toen ik eindelijk mijn rijbewijs op mocht halen, slaagde pas na 3 keer :( Ik heb gelukkig al wel een auto in mijn bezit, een Peugeot 306 1.8 XT uit 1996 met ong. 95.00km op de teller.

Mijn favoriete merken zijn: Peugeot, Porsche en Lotus. Ook vind ik dat Audi de laatste tijd goed bezig is, erg mooie auto's. Die R8 is gewoon schitterend :eek: Favoriete auto's: Peugeot 407 Coupe, Porsche 911. Porsche Carrera GT, Lotus Exige, Dodge Viper en als laatste de Nissan 350Z. Auto's die ik afzichtelijk vind: Peugeot 1007, Fiat Multipla en SsangYong Rodius :cry:

tot slot nog even een foto van mijn auto, heb er niet 1 van mijn eigen auto dus gebruik deze maar even:

1657a7fdc73189fcba1afc31917e994f.jpg

ViperGTS schreef:
Voor al die mensen die nu denken dat ik een echte Rotterdammer ben....ik ben wel voor Ajax
Nu woon je in Rotterdam, dus nu ben je voor Feyenoord. :T

Je autosmaak is wel oké. :)

Welkom. (y)

Dames en Heren;
De naam is Edwin Wassink en hobbel hier sinds een tijdje rond.
Geboren in '81 en als werk ben ik Proces Operator bij een amerikaanse firma gevestigd in de europoort. We maken adv complexe processen Polyurethanes.

Mijn roze papiertje heb ik in 1999 bemachtigd, en vrij vlot daarna een Peugeot 309 overgenomen van Vaders. Dat was eigenlijk helemaal niks, maar ach, het reed.

Na een tijdje mijn droom verwezenlijkt; een japanse sportwagen aangeschaft; Een Nissan 200SX. Het bleek echt een goede te zijn en daar heb ik heel erg veel plezierige jaren in gehad!
Ik heb de auto behoorlijk aangepast, maar niet met van die neonrommel enzo, maar met fatsoenlijke (dure) circuitspulletjes. In die jaren zat ik vaak op zee als stuurman, dus deze auto was echt voor in mijn verlof. Geinspireerd bij het japanse driften de auto hiernaar aangepast.
Voor erbij had ik een verselijk matte 1986 Starlet Automaat, echt een hok, maar t bleef rijden!

De nissan werd te extreem voor veelvuldig gebruik, en ik wilde de overstap maken naar een walbaan.
Na de sucesvolle verkoop van de Nissan een Honda Legend gekocht.
Achteraf nooit moeten doen, de auto was goed, technisch en optisch, maar wat een kosten. T reed heerlijk en als een vorst!

Omdat ik voor mijn werk meer moest gaan rijden een verstandige keuze moeten maken,
ik hb sinds twee weken een Punto Sporting, die lekker 1 op 17 kan rijden en alle nodige opties bezit!
ik ben er erg tevreden over en hoop er nog veel veilige km's mee te maken!

De foto's!

Legend
1002518ol8.jpg

Punto
hpim0688xv7.jpg

Nissan en Starlet
pic3_40us6955c74x.jpg

hpim01711fg.jpg

De Punto is nu dus mijn Stalen Ros, en bevalt me prima!

Het Ga U Goed!:)

Hi!
Die Nissan was idd een erg leuke wagen, niet al teveel vermogen (200pk) maar wat een rijplezier!
met zn achterwielaandrijving ook lekker tailhappy:)

Ook ff voorstellen

grootje,achternaam eigenlijk Groot,al 36jaar liefhebber van blik in allerlei vormen en maten
voorheen een voorkeur voor het franse,maar nu al weer een tijdje aan de zweed(volvo v70)
samenwonend,nog geen kids,wel ieder een bedrijf,de dame thuis heeft een kapsalon,ik zit in het hout
en meubels.
zal af en toe eens mee denken op dit forum,lijkt mij gezellig!!!!!

Bij deze stel ik me ook meteen maar even voor...

Ik ben Sander...kom uit de omgeving van Leiden, 20 jaar oud.
Rijbewijs in bezit sinds 2004...
Studeer in Den Haag en rij voor mijn werk met leaseauto's. Rij dus in vrijwel alle soorten en maten auto's...is leuk werk :)

Zelf ben ik in bezit van een Honda Accord 2.0i S uit 1995.
Kan niet anders zeggen dan dat het een super auto is om mee te rijden. Doe ik dan ook met plezier.

Voor zover de meeste dingen wel verteld denk ik,

Groet,

Sander

Wat een voorstellingen allemaal, teveel om op te reageren!

Zelf zal ik me ook maar even voorstellen, ik dacht, laat ik eens gaan posten. Nou, hier ben ik dan.

Ik ben Bob, 19 jaar en kom uit Nijmegen. Mijn eerste auto was een ramp, een Renault 5 turbo uit 1986. Hiermee begon ik met restaureren maar alles bleef kapotgaan en steeds weer kwamen we voor dilemma's te staan.

Nu rijd ik dagelijks een Toyota Corolla 1.4 D4-D uit 2005 (lease) en heb ik als hobby project een rode Volvo 340 1.7 waar ik elke week zo'n 5 tot 6 uur aan sleutel. Tot nu toe gedaan:

Algehele revisatie motor
Andere nokkenas
Andere krukas
Turbo, met intercooler

Nog te doen: Andere ontsteking, kleppen, racekoppeling & versnellingsbak. En.. hij moet overgespoten, want het rood is niet veel meer dan roze op dit moment. Als ie af is moet ie zo rond de 230pk gaan leveren en max 7500 toeren aankunnen, dus dat wordt me nogal een bommetje. (Een stuk meer dan de 116pk van de standaard Renault 5 Turbo die ik had).

Nou dat was het zo'n beetje. Foto's komen binnenkort ;):)

Bob

Hallo ook eventjes terug voorstellen,
Ik ben Skoda4x4 en was reeds lid in 2002 als Mondeo, maar daarna inactief geweest.
Nu zou naam Mondeo belachelijk zijn als Skodarijder daarom er nu Skoda4x4 van gemaakt.
Even over mezelf: Ik ben 38jaar en werkzaam in de Chemische Nijverheid als Distributie-Operator.
Dit houdt in dat ik interne bevoorrading doe met een reachstacker(containermachine) en Terbergtrekker. Dit is dus zwaar rollend materiëel van +/-50ton.Ik werk in een volcontinue shiftsysteem, wat dus vroeges,lates en nachten inhoud alsook weekends en feestdagen.
Ik ben gelukkig getrouwd en vader van twee kinderen(meisje13j en jongen11j).
Hobby's zijn mountainbiken, paardrijden(eigenpaard) en dromen van auto's.
octavia20061015073od0.jpg

even voorstellen,wat denken jullie wel,veyronlover: multimiljonair,heeft 3 veyrons. nee hoor, ben 16 jaar en kom uit hellevoetsluis te zuid holland. mijn vader heeft een mercedes v220 cdi (overweegt v6 cdi viano te kopen)en mijn zus 106 GTI (vind het nie waardig fotoos te plaatsen,jullie kennen de auto wel).mijn grote passie blijft auto en volg ook wel de autosport.hebde passie nie geerft van familie, die vinden er geen reet aan en ziet het als een vervoersmiddel.verder zit ik in examen jaar ben vorig jaar gezakt (mwaaaaaaaa).
spaar veel autobladen en brochures en schaalmodellen dus die passie hebben ze al van me vernomen,mijn eerste woordje die ik kon uitspreken was auto schijnt!!!!!wil er me werk van maken (vandaar topic in ALGEMEEN https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,2497224) help me een opleiding te vinden!!!!!!!!

groetjes, veyronlover

Nou dan zal ik me maar eens even vorstellen:

Ik ben Wijnand, 21 jaar, vrijgezellig, studeer momenteel in Nijmegen maar ik ben Zeeuw in hart en nieren, fan van mooie, snelle, karakteristieke, stoere auto's. Ben verder prettig gestoord Enne, als je meer over me wilt weten, kan ik je doorverwijzen naar mn topic. Anders vraag je t maar... :D :T

Terug
Bovenaan