Ook maar even voorstellen dan
Op het internet ga ik door het leven onder de naam Wok. Dat is mijn bijnaam die ik heb verworven in mijn studententijd in de flat waar ik toen woonde. In het echte leven ga ik door het leven als Wiljan Muller, 26 jaar, woonachtig te Zwolle en werkzaam in de detachering als programmeur voor klanten verspreid over heel Nederland. Ik mag mij de trotse oom noemen van een neefje (genaamd Thijmen, afgelopen zaterdag 4 jaar oud geworden) en een nichtje (genaamd Emma, vorige week zaterdag 1 jaar oud geworden) en een derde neefje of nichtje zal eind oktober het levenslicht zien
Zelf ben ik overigens nog immer vrijgezel. Dat krijg je als je schoonouders geen kinderen kunnen krijgen
Op 7 februari 2000 heb ik na 18 lessen mijn felbegeerde roze papiertje in ontvangst mogen nemen. Tot op heden is dit slechts het B rijbewijs, maar op korte termijn wil ik ook voor mijn E achter B gaan en later wellicht nog voor A.
Het heeft echter nog geduurd tot 3 juni 2003 voordat ik mijn eerste auto heb aangeschaft. Ik was inmiddels afgestudeerd en ben gaan werken in Harderwijk. Na een maand met het OV te hebben gereisd, was ik dat echter spuugzat en heb ik mijn spaarrekening kapot gesmeten op een Toyota Corolla 1.3GXi Stationwagon uit 1996 op LPG. Bij aanschaf had de auto 160.291km op de klok.
Deze foto is genomen op 28 februari 2006. Dit is de laatste foto die ik van de auto heb gemaakt voordat ik voorgoed afscheid ervan nam. De auto is daarna op de trailer gezet voor export naar Ghana (met 270.000km op de klok en een defecte verdamper van de LPG-installatie). Enkele minuten later keerde ik huiswaarts in mijn vers aangeschafte Peugeot 205 DTurbo:
Het bijzondere aan deze auto was dat de vorige eigenaar het 1.8-liter turbodiesel blok heeft voorzien van een intercooler (vandaar ook de luchthapper op de motorkop) en de turbodruk heeft opgehoogd (1,25 bar). Uiterlijk is deze auto omgebouwd naar de looks van de 205 GTI en is de voorkant verlaagd en voorzien van een Eibach schroefset. Het ding ging als de brandweer!
Ik heb hier maar kort in gereden (aanschaf: 238.000km, verkocht bij 242.000km). Deze auto was namelijk maar tijdelijk. Toen ik de Corolla had verkocht, had ik namelijk een andere baan geaccepteerd waarbij ik een lease auto zou krijgen. Ik moest in de tussentijd echter nog voor twee maanden vervoer hebben (de kosten voor de reparatie van de Corolla waren te hoog).
Op 31 maart mocht ik dan de sleutels in ontvangst nemen van mijn leaseauto:
Een Mini Cooper 1.6 Chili. Hier rijdt ik nog steeds in voor mijn werk.
Echter, auto's zijn mijn hobby. In de tussentijd heb ik daarom samen met een vriend van me een hobby-auto aangeschaft. Op 3 april 2005 werden wij voor €700 de eigenaar van een Peugeot 205 1.6 CTI uit 1986:
Hier hebben wij vervolgens het een en ander aan verspijkerd (ander interieur, technisch onderhoud). Via marktplaats viel ons oog echter op een andere CTI. Na kort overleg en een proefrit was de beslissing gemaakt: de grijze CTI ging de deur uit en wij gingen verder met een donkerblauwe Peugeot 205 1.6 CTI uit 1988:
Deze auto is ons bezit sinds 8 oktober 2005. In de tussentijd hebben we de auto verder onderhanden genomen en is de auto nu voorzien van het interieur uit een Peugeot 309 GTI16:
Zelf heb ik echter niet stilgezeten en naast de CTI ben ik ook de eigenaar van een Peugeot 205 1.9 GTI. Het bijzondere aan deze auto is echter dat het motorblok is voorzien van een turbo van een Subaru Impreza. Deze auto heeft nu ongeveer 180pk aan vermogen en de 0-100 is in 6 sec. te doen
Mijn wagenpark:
- Mini Cooper 1.6 Chili (lease)
- Peugeot 205 1.6 CTI (restauratie)
- Peugeot 205 1.9 GTI Turbo (fun)
De Turbo staat overigens te koop. Hoewel het een geniale auto is - zeker door zijn sleeper looks, verwacht niemand dat dat ding zo bleodsnel is

- gaat mijn hart toch uit naar de (restauratie van de) CTI. Drie auto's is wat te veel van het goede en als ik moet kiezen tussen de Turbo en de CTI, kies ik toch voor de CTI.