Ik kijk hier ook al een tijdje mee zo af en toe, maar nu pas viel me dit topic op
Willem is mijn naam en uiteraard ben ook ik autoliefhebber. Geen expert ofzo, of autofiel, maar ik vind auto's, autorijden, de techniek en het verkeer - vooral de psychologie daarachter - ontzettend leuk en interessant. Ik kan dan ook uren filosoferen en discussieren over verwandte onderwerpen.
Ik ben alweer 35 jaar, heb nu 16 jaar mijn licentie om de weg onveilig te maken en heb ook al uitgebreid mogen "oefenen". Vooral voor werk veel op de weg, zo was ik ooit rij-instructeur en privéchauffeur. Heb onder andere daardoor veel verschillende auto's mogen rijden, van gammele Golf tot Maserati Quattroporte, van Subaru Justy tot BMW M5. Sinds 7 jaar woon en werk ik in Duitsland waar ik in het begin en ook nu weer heel veel onderweg ben vanwege het werk. Ik schat dat ik in 16 jaar rijbewijs toch al zo'n miljoen Km heb gereden.
Als weggebruiker ben ik, op kleine "uitbarstingkjes" na al aardig afgekoeld, het hoeft niet meer zo heel hard. Af en toe is het best leuk, maar in de loop der jaren ben ik een stuk volwassener geworden in het verkeer.
Vandaar ook, dat ik me heerlijk voel in mijn Jeep Grand Cherokee 3,0 CRD uit 2008. Geen racer, maar meer een cruisemobiel. Sommige mensen vinden het een fout soort auto, of denken dat je zoiets rijdt om wat anderen er van vinden, maar ik vind het gewoon een heerlijke auto en het maakt me geen donder uit wat een ander er van denkt.
Ik houd van discussieren om te communiceren en wil daardoor wel eens heel letterlijk ingaan op bepaalde uitspraken/stellingen. Overigens zie ik discussie niet als vorm van meningsverschil, maar als vorm van verschillende meningen. Bij een discussie is er geen "winnaar", iedereen kan en mag zijn eigen standpunt houden want het gaat om de uitwisseling van gedachten en kennis. Anyway.....
Zoals je ziet ben ik snel wat lang van stof

dus als je mijn naam ziet staan, bereidt je dan voor op een lekker stukje lezen...