Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Blackadder the 5th zei:Dit is het echte werk ...
Gevalletje niet weten waar je kansen liggen. Is al eens vaker voorbijgekomen...
joebarteam zei:We weten natuurlijk niet de voorgeschiedenis.Blackadder the 5th zei:Dit is het echte werk ...
Gevalletje niet weten waar je kansen liggen. Is al eens vaker voorbijgekomen...
In 1e instantie zou ik zeggen, "wat een eikel die trucker".
Zo zou ik 'm ook aanvliegen. Maar zoals hier al gezegd: je kent de voorgeschiedenis niet, wellicht dat dat de inzichten verandert. Al zou ik nooit een aanrijding forceren om maar m'n gelijk te krijgen bij zoiets. Komt nog eens bij dat er een wegafzetting is, blijkbaar is men daar met de weg aan het werk en/of is er een omleiding. Dan moet je toch altijd al wat voorzichtiger (en vergevingsgezinder) zijn.Carkiller zei:Ik vind dat altijd best lastig.
Laat je die die man met de caravan er tussen, blijft hij het doen.
Laat je hem er niet tussen, ongeluk maar hij zal het niet snel weer doen.
Misschien red je wel levens met alleen wat blikschade, volgende keer kan er een gezinnetje in een gewone auto rijden met een hogere snelheid...
Wat ik zelf zou doen, op het moment van bijna botsen remmen en hem er tussen laten.
Misschien nog even toeteren en een lichtseintje geven, maar daarna gewoon weer over tot de orde van de dag.
Team Verkeer Noord-Nederland
Afgelopen week hebben we weer gecontroleerd op afleiding in het verkeer. Met name werd gecontroleerd op de A7 tussen de Afsluitdijk en de Duitse grens maar ook de A6, A32 en A28 werden meegenomen. Van maandag t/m vrijdag werd weer gesurveilleerd met een camper van waaruit overtreders zijn geconstateerd welke door onopvallende eenheden staande werden gehouden. Bij de controles werd samengewerkt met het flexteam van Friesland, het basisteam Politie Sneek e.o. en Politie Oost-Fryslan. Helaas hebben deze controles weer trieste resultaten opgeleverd... 🤔
In totaal zijn 393 (!) bestuurders bekeurd.
Maar liefst 294 (!) bestuurders hielden een mobiele telefoon tijdens vast onder het rijden. 74x betrof het de bestuurder van een vrachtauto en dus 220x de bestuurder van een personenauto.
Verder zijn er bestuurders bekeurd voor:
-Onnodig verdrijvingsvlak/puntstuk gebruiken.
-Niet dragen van de gordel.
-Rijden zonder verzekering.
-46x snelheidovertredingen(30+) waarvan 4 maal invordering rijbewijs ivm 50+ overschrijdingen.
-13x onnodig gebruik vluchtstrook.
-4x inhaalverbod voor vrachtwagens negeren.
-6x onnodig links rijden.
-Rechts inhalen.
-Hinderlijk/gevaarlijk rijstrook wisselen.
-Getinte ramen.
-5x gevaar of hinder veroorzaken (artikel 5)
-8x kleven.
-Geen richting aangeven bij rijstrook wisselen.
Verder werd er nog een openstaande boete geind van € 700,- en werd een voertuig buiten gebruik gesteld ivm openstaande boetes.
Het tv-programma Wegmisbruikers maakte opnames welke later dit jaar te zien zullen zijn.
https://www.facebook.com/1072024072864291/videos/1725428794190479/
Muddy Bandit zei:Ik vind al dat overdreven getoeter van je trouwens net zo'n idiote actie in het verkeer, je lokt er op deze manier alleen maar nodeloze schrikreacties van andere weggebruikers en/of agressie mee uit... dat ding is niet bedoeld om je frustraties mee te uiten.
Zollie zei:Hoera! Na wat gegoogle en een nieuwe firmware op m'n trouwe Mini 0801 geeft ie weer de juiste tijd aan en snapt ie zn GPS weer!
En weer wat filmpjes natuurlijk
Bejaarde Aziaten in een BMW moet je nooit vertrouwen... Wat een geslinger tussen de lijntjes en op de snelheidsmeter zeg... Navigatie recht voor de giechel, stoel op standje stuurbijten...
De tüüter in de Prius werkt nog steeds. Maar ik neig naar een wat 'mannelijker' toontje, misschien iets uit een VAG halen op de sloop ofzo?
Ff veilig een plekje zoeken om met je telefoon te rommelen...
@PM zei:Meer het gevolg van (waarschijnlijk meerdere) idiote acties in het verleden:
Laatst remde ik af voor een zijweg omdat er een vrachtwagen van rechts kwam, met de bedoeling ruim voor de kruising te stoppen. De vrachtwagen wou linksaf en zo'n ding heeft daarvoor immers wat meer ruimte nodig dan een luxewagen (om in chauffeurs-termen te spreken). De chauffeur gebaarde echter dat hij mij voor liet gaan. Blijkbaar heeft hij slechte ervaringen met auto's die zowat op de kruising gaan staan en het zo'n vrachtwagen daarmee onmogelijk maken linksaf te slaan.
Vandaag bij een tankstation wel iets idioots: een bestelauto kon de draai naar de pomp niet in een keer maken en ging een klein stukje achteruit. Net op dat moment kwam een Chevrolet Spark met een rotgang aanrijden, en dan nog toeteren omdat de bestelauto net op dat moment achteruit rolde (net alsof die zulk goed zicht heeft naar achter, en je vraagt je af waarvoor achteruitrijlichten dienen).
Ook bijzonder: de Spark kwam welgeteld 3,7 liter LPG tanken.
Temptation Island-deelnemer Mezdi moet rijbewijs inleveren na capriolen op A32
Mezdi, de 21-jarige man uit Heerenveen die meedoet aan Temptation Island, heeft zijn rijbewijs moeten inleveren. Ook kreeg hij diverse boetes.
Mezdi filmde zichzelf terwijl hij over de snelweg A32 bij het klaverblad van Heerenveen scheurde. Die beelden zette hij op Instagram.
RTL Boulevard stuitte in eerste instantie op de beelden. De politie en het Openbaar Ministerie (OM) lieten daarop weten een onderzoek te starten.
Boetes en cursus
Het heeft ertoe geleid dat Mezdi dinsdag zijn rijbewijs moest inleveren. De Heerenvener heeft daarnaast meerdere boetes gekregen, onder meer voor het rijden op de vluchtstrook en rechts inhalen. Het bedrag loopt in de honderden euro’s.
Ten slotte moet Mezdi een verkeerscursus volgen, die hij zelf moet betalen. Het gebeurt vaker dat de politie op basis van beelden die automobilisten op social media delen, boetes uitschrijven. ,,Maar niet frequent’’, zegt woordvoerder Paul Heidanus. ,,Als het relatief lichte overtredingen zijn, gaan we niet per se overal achteraan.’’
Huftergedrag
,,Maar bij zogenaamd huftergedrag doen we zeker wat. Dan wil je maar één signaal afgeven: dit kan gewoon niet. ,,Iemand die denkt dat hij zich dit kan permitteren, komt bedrogen uit. We hopen dat de man hiervan leert.’’
https://www.lc.nl/friesland/Temptation-Island-deelnemer-Mezdi-moet-rijbewijs-inleveren-na-capriolen-op-A32-23058165.html
Skies zei:Harloper slaat auto
![]()
Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?
Of doe ik hier wel iets verkeerd? Dat geeft deze man nog steeds niet het recht zich als een hooligan te gedragen trouwens.
goofer zei:Net weer een leuke ervaring op de A2 Amsterdam naar Utrecht bij afslag Maarssen.
Ik rij op de 2 baan vanaf rechts. Op de meeste rechterbaan een treintje auto's. Een van de auto's (een golf) besluit dat ze niet naar Maarssen willen en knippert om een baantje naar rechts op te schuiven.
Op moment van knipper aanzetten zat de auto een meter of 10 voor me op de meest rechterbaan. Er was een snelheidsverschil van 15 a 25 km/u en een auto rechts achter me op de 3e rijbaan vanaf rechts. Dus ik had twee opties. hard remmen of doorrijden. Ik koos voor het laatste. Meneer zag me niet of had hier geen boodschap aan en ging dus naar rechts.
Door wat uitwijken naar de 3e baan van rechts en flink op de claxon duwen ging het allemaal net goed.
Nadat ik de golf voorbij was ging meneer zijn ongenoegen uiten door een seconde of 10(!) zijn groot licht te laten schijnen.....
Gewoon Dirk zei:Zojuist onderweg naar huis op de A58 tussen Breda en Etten-Leur.
Ik ben rustig een rijtje auto's aan het inhalen, heb ik ineens een matbruin/oranje (weet ik veel wat de juiste benaming van deze matte hoop babypoep is) Lexus GS aan mijn achterbumper hangen. Ik trek me er niet veel van aan, immers je maakt op mij niet direct indruk als ik met de Don op pad ben. Toch houdt hij zijn kleven een paar kilometer vol en dan zodanig dat de tussenruimte minder is dan de lege ruimte tussen twee strepen, veel minder zelfs. Zelfs wanneer ik mijn gas los laat snapt hij de hint nog niet dat ik echt niet voor hem ga haasten. Uiteindelijk ben ik het rijtje auto's voorbij en schuif ik een strook op. ik ben nauwelijks met twee wielen over de middenlijn of zijn neus zit al naast mijn bumper. Hij stuift me voorbij en gooit hem bij mijn voorganger op enkele decimeters voorlangs om nog net via het puntstuk de afrit Etten-Leur (18) te nemen.
Wat een totaalidioot!
Blackadder the 5th zei:goofer zei:Net weer een leuke ervaring op de A2 Amsterdam naar Utrecht bij afslag Maarssen.
Ik rij op de 2 baan vanaf rechts. Op de meeste rechterbaan een treintje auto's. Een van de auto's (een golf) besluit dat ze niet naar Maarssen willen en knippert om een baantje naar rechts op te schuiven.
Op moment van knipper aanzetten zat de auto een meter of 10 voor me op de meest rechterbaan. Er was een snelheidsverschil van 15 a 25 km/u en een auto rechts achter me op de 3e rijbaan vanaf rechts. Dus ik had twee opties. hard remmen of doorrijden. Ik koos voor het laatste. Meneer zag me niet of had hier geen boodschap aan en ging dus naar rechts.
Door wat uitwijken naar de 3e baan van rechts en flink op de claxon duwen ging het allemaal net goed.
Nadat ik de golf voorbij was ging meneer zijn ongenoegen uiten door een seconde of 10(!) zijn groot licht te laten schijnen.....
Hoe kun je last hebben op de 2e strook van rechts van een auto die op de meest rechtse strook besluit om naar een strook naar rechts op te schuiven?
Dit gedrag kom ik bij verkeersknooppunten/drukke afslagen wel vaker tegen. Ligt voor de hand, dit zijn juist de punten waar je het kunt verwachten.
Ik probeer er rekening mee te houden door de snelheid aan te passen en wat meer tussenruimte te houden.
Kan ik het meestal zonder remmen/toeteren/van rijstrook wisselen af ...
Blackadder the 5th zei:Gewoon Dirk zei:Zojuist onderweg naar huis op de A58 tussen Breda en Etten-Leur.
Ik ben rustig een rijtje auto's aan het inhalen, heb ik ineens een matbruin/oranje (weet ik veel wat de juiste benaming van deze matte hoop babypoep is) Lexus GS aan mijn achterbumper hangen. Ik trek me er niet veel van aan, immers je maakt op mij niet direct indruk als ik met de Don op pad ben. Toch houdt hij zijn kleven een paar kilometer vol en dan zodanig dat de tussenruimte minder is dan de lege ruimte tussen twee strepen, veel minder zelfs. Zelfs wanneer ik mijn gas los laat snapt hij de hint nog niet dat ik echt niet voor hem ga haasten. Uiteindelijk ben ik het rijtje auto's voorbij en schuif ik een strook op. ik ben nauwelijks met twee wielen over de middenlijn of zijn neus zit al naast mijn bumper. Hij stuift me voorbij en gooit hem bij mijn voorganger op enkele decimeters voorlangs om nog net via het puntstuk de afrit Etten-Leur (18) te nemen.
Wat een totaalidioot!
Tsja, haast en de andere weggebruikers rijden maar in de weg ...
Ik begrijp uit je verhaal dat de rij auto's die ingehaald werden vrij lang was. Had hij niet eerder gelegenheid om naar rechts te gaan om de afslag te nemen, of reed op de rechterrijstrook een "muur" van auto's?
Gewoon Dirk zei:Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.
FrankD2 zei:Gewoon Dirk zei:Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.
Waarom ging jij dan niet even naar rechts om hem er langs te laten? Scheelt jou stress en misschien had deze persoon wel een hele goede reden om te hard te rijden, sterfgeval, bevalling, huis in brand
Bossinkje zei:Hij rijdt daar al rechts..Het ging er om dat er voor Dirk genoeg ruimte was voor de beste man om uit te voegen, maar dat hij perse nog de auto daarvoor voorbij moest..
Dus hij had ook best even naar rechts kunnen gaan...was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.
Bossinkje zei:Dan quote je het verkeerde deel van zijn bericht. Daarnaast begrijp ik erg goed dat je niet voor elke klever aan de kant gaat. Je laat je toch niet wegjagen.