Het valt mij de laatste tijd meer en meer op hoe enorm idioot, aggressief en opgefokt mensen zijn in het verkeer. Hoe ze ook letterlijk om niks een "vechtpartij" met je willen aangaan.
Zo had ik een half jaar geleden al iemand die mij letterlijk op de snelweg klem ging rijden en ging uitstappen omdat ik volgens hem schijnbaar "een vrouw met kind had afgesneden tijdens het inhalen"

...waar ik mij oprecht niet bewust van was. Meneer vond het toen nodig om een levensgevaarlijke situatie te creëren op de snelweg om mij daarover terecht te wijzen en tevens voor te stellen om naar een parkeerplaats te gaan om er ook nog eens een knokpartij van te maken. Jah, superlogisch en helemaal niet levensgevaarlijk ook.
Ben er nog steeds flabbergasted over als ik eraan terug denk. En enkele weken terug iemand in zn Audi die achteruit tegen mij aanreed terwijl ik al
stil stond om hem uit te laten rijden, en vervolgens deed alsof ik net zo goed schuldig was aan die botsing

En nu afgelopen weekend begint er in Luik (Wallonië... waar ze al niet echt bekend staan om hun prachtige rijstijl) iemand achter mij te toeteren terwijl ik voor een ROTONDE sta te wachten op het verkeer wat al op die rotonde reed en dus
voorrang had. Dus ik had al zoiets van, wtf is dit nu weer??.... Vervolgens rijd ik de rotonde op, ga rechtdoor en een meter of 100 verder is toevallig weer een rotonde, waar wéér allemaal verkeer net reed, dus ik rem weer af en wacht tot de rotonde vrij is. Redelijk logisch verkeersgedrag lijkt mij, toch? Vervolgens krijg ik WEER van mafketel achter me getoeter. Dus ik steek mijn hand uit het raam en maak een "wat wil je nou" gebaar (nee het was geen middelvinger, al had ie die wel gigantisch verdiend vond ik.
Maar goed, mijn gebaar was voor mafkees het teken om mij meteen met loeiende motor in te halen, en op de rotonde voor mij schuin af te remmen en uit te stappen. Hij begint wat te gebaren en te pli pla plu roepen in het Frans. Dus ik in het Nederlands gewoon heel simpel terug geroepen "Wat is je probleem gast?" Vervolgens ging hij een seconde of 5 me heel boos en intimiderend aanstaren, en stapte hij weer in en reed door.

Hahaha ik moest er dit keer eigenlijk wel een beetje om lachen. Het was zo belachelijk dat ik gewoon alleen maar kon denken. OKE, DOEI.