Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Idefiqs zei:
Michel, ik heb je pb ontvangen, je deugt hoor! Links NL is trots op je!:D
WTF? Waar slaat dit op? Ik stuur je een PB om je te vragen waar de reactie vandaan kwam en dan reageer jij zo? Had dan nog het fatsoen gehad op de PB te reageren.

vicious-dog-fight-14030500.png

Blackadder the 5th zei:
Dit is het echte werk ...:cry:
Gevalletje niet weten waar je kansen liggen. Is al eens vaker voorbijgekomen...

We weten natuurlijk niet de voorgeschiedenis.
In 1e instantie zou ik zeggen, "wat een eikel die trucker".
Met even gas los was er niets gebeurd.

Maar mss reed de postduif met caravan al een hele tijd voor de truck, met een inhaalverbod voor de truck en dan met 10 km/h lager dan de max snelheid (wat zeer regelmatig voorkomt) en dacht de trucker: "nu sluit je maar achter mij aan, dan ben ik tenminste van je af"

Nog steeds niet netjes van de trucker, maar wel heel begrijpelijk.
Dan had de ik de postduif er ook niet tussen willen laten (overigens had ik het niet op op een ongeluk laten aankomen, dat gaat me te ver).

Ik vind dat altijd best lastig.

Laat je die die man met de caravan er tussen, blijft hij het doen.
Laat je hem er niet tussen, ongeluk maar hij zal het niet snel weer doen.
Misschien red je wel levens met alleen wat blikschade, volgende keer kan er een gezinnetje in een gewone auto rijden met een hogere snelheid...

Wat ik zelf zou doen, op het moment van bijna botsen remmen en hem er tussen laten.
Misschien nog even toeteren en een lichtseintje geven, maar daarna gewoon weer over tot de orde van de dag.

joebarteam zei:
Blackadder the 5th zei:
Dit is het echte werk ...:cry:
Gevalletje niet weten waar je kansen liggen. Is al eens vaker voorbijgekomen...
We weten natuurlijk niet de voorgeschiedenis.
In 1e instantie zou ik zeggen, "wat een eikel die trucker".

In eerste instantie zou ik zeggen "die gast met die caravan heeft nul verkeersinzicht." In tweede en derde instantie overigens ook.
Gezien de lage snelheid en zijn positie op de rijbaan geeft de blauwe Renault duidelijk ruimte, anders laat die wel een heel groot gat. Als jij je dan per se in de anderhalve meter tussen de Renault en de truck wil proppen, in plaats van in de zee van plek vóór voornoemde Renault...

Carkiller zei:
Ik vind dat altijd best lastig.

Laat je die die man met de caravan er tussen, blijft hij het doen.
Laat je hem er niet tussen, ongeluk maar hij zal het niet snel weer doen.
Misschien red je wel levens met alleen wat blikschade, volgende keer kan er een gezinnetje in een gewone auto rijden met een hogere snelheid...

Wat ik zelf zou doen, op het moment van bijna botsen remmen en hem er tussen laten.
Misschien nog even toeteren en een lichtseintje geven, maar daarna gewoon weer over tot de orde van de dag.
Zo zou ik 'm ook aanvliegen. Maar zoals hier al gezegd: je kent de voorgeschiedenis niet, wellicht dat dat de inzichten verandert. Al zou ik nooit een aanrijding forceren om maar m'n gelijk te krijgen bij zoiets. Komt nog eens bij dat er een wegafzetting is, blijkbaar is men daar met de weg aan het werk en/of is er een omleiding. Dan moet je toch altijd al wat voorzichtiger (en vergevingsgezinder) zijn.

Team Verkeer Noord-Nederland

Afgelopen week hebben we weer gecontroleerd op afleiding in het verkeer. Met name werd gecontroleerd op de A7 tussen de Afsluitdijk en de Duitse grens maar ook de A6, A32 en A28 werden meegenomen. Van maandag t/m vrijdag werd weer gesurveilleerd met een camper van waaruit overtreders zijn geconstateerd welke door onopvallende eenheden staande werden gehouden. Bij de controles werd samengewerkt met het flexteam van Friesland, het basisteam Politie Sneek e.o. en Politie Oost-Fryslan. Helaas hebben deze controles weer trieste resultaten opgeleverd... 🤔

In totaal zijn 393 (!) bestuurders bekeurd.

Maar liefst 294 (!) bestuurders hielden een mobiele telefoon tijdens vast onder het rijden. 74x betrof het de bestuurder van een vrachtauto en dus 220x de bestuurder van een personenauto.

Verder zijn er bestuurders bekeurd voor:

-Onnodig verdrijvingsvlak/puntstuk gebruiken.
-Niet dragen van de gordel.
-Rijden zonder verzekering.
-46x snelheidovertredingen(30+) waarvan 4 maal invordering rijbewijs ivm 50+ overschrijdingen.
-13x onnodig gebruik vluchtstrook.
-4x inhaalverbod voor vrachtwagens negeren.
-6x onnodig links rijden.
-Rechts inhalen.
-Hinderlijk/gevaarlijk rijstrook wisselen.
-Getinte ramen.
-5x gevaar of hinder veroorzaken (artikel 5)
-8x kleven.
-Geen richting aangeven bij rijstrook wisselen.

Verder werd er nog een openstaande boete geind van € 700,- en werd een voertuig buiten gebruik gesteld ivm openstaande boetes.

Het tv-programma Wegmisbruikers maakte opnames welke later dit jaar te zien zullen zijn.
https://www.facebook.com/1072024072864291/videos/1725428794190479/

Fijn dat zoveel bellers de staatskas willen spekken (y)

Slechts 6x een boete voor onnodig links rijden???
Dat is toch de nr1 in de irritatie top 10?

Nou, ik zie dagelijks tientallen voertuigen onnodig links rijden.
Misschien rijden ze in het noorden wel beter, dan in de rest van Nederland....

Dit laat weer eens duidelijk zien dat een live handhaving gewoon pure noodzaak is, ik hoop dat de politiek dit ook eens in gaat zien.

Inderdaad, dit soort acties mogen van mij dagelijks gehouden worden door heel het land.
Met name het aantal telefoongebruikers is schrijnend. Naar mijn idee is er bij verkeersdeelnemers geen andere regel die zo massaal genegeerd wordt als die omtrent het gebruik van de telefoon in het verkeer. Zou wat worden als we op eenzelfde schaal het rode licht zouden gaan negeren.

Hoera! Na wat gegoogle en een nieuwe firmware op m'n trouwe Mini 0801 geeft ie weer de juiste tijd aan en snapt ie zn GPS weer!
En weer wat filmpjes natuurlijk :)

Bejaarde Aziaten in een BMW moet je nooit vertrouwen... Wat een geslinger tussen de lijntjes en op de snelheidsmeter zeg... Navigatie recht voor de giechel, stoel op standje stuurbijten...

De tüüter in de Prius werkt nog steeds. Maar ik neig naar een wat 'mannelijker' toontje, misschien iets uit een VAG halen op de sloop ofzo?

Ff veilig een plekje zoeken om met je telefoon te rommelen...

[test, waar is mijn bericht van gisteren?]
[edit: nu zie ik ze weer, maar niet als nieuw bericht in t onderwerp... error 500... meer last van??]

Spannende beelden weer....:rolleyes:
Ik vind al dat overdreven getoeter van je trouwens net zo'n idiote actie in het verkeer, je lokt er op deze manier alleen maar nodeloze schrikreacties van andere weggebruikers en/of agressie mee uit... dat ding is niet bedoeld om je frustraties mee te uiten.

Spannende filmpjes weer....:rolleyes:

Ik vind je getoeter trouwens net zo'n idiote actie in het verkeer, op deze manier lok je alleen maar schrikreacties van andere medeweggebruikers en/of agressie uit... dat tuutertje is niet bedoeld om je frustraties mee te uiten.

Een achteraf niet zo slimme actie van mij ... :confused:
Aan mijn kant geparkeerde auto's met hier en daar een tussenruimte, en in de verte komt een auto mij tegemoet.

Ik denk het nog tot het volgende gat te kunnen redden, maar de bestuurder rijdt sneller dan ik op
had gerekend en rijdt me nog net niet klem. Weet hierbij ook de toeter te vinden.

Volgende keer beter. Er maar niet meer op rekenen dat men zich in een woonwijk altijd aan de toegestane snelheid houdt ...

Muddy Bandit zei:
Ik vind al dat overdreven getoeter van je trouwens net zo'n idiote actie in het verkeer, je lokt er op deze manier alleen maar nodeloze schrikreacties van andere weggebruikers en/of agressie mee uit... dat ding is niet bedoeld om je frustraties mee te uiten.

Dat tweede filmpje snap ik wel, 1e situatie daarin had ik de toeter ook wel even getoucheerd, 2e lijkt echt helemaal nergens op dus daar zou ik ook stevig aan de toeter gaan hangen.
Voor de overige filmpjes ben ik het met je eens.

Meer het gevolg van (waarschijnlijk meerdere) idiote acties in het verleden:
Laatst remde ik af voor een zijweg omdat er een vrachtwagen van rechts kwam, met de bedoeling ruim voor de kruising te stoppen. De vrachtwagen wou linksaf en zo'n ding heeft daarvoor immers wat meer ruimte nodig dan een luxewagen (om in chauffeurs-termen te spreken). De chauffeur gebaarde echter dat hij mij voor liet gaan. Blijkbaar heeft hij slechte ervaringen met auto's die zowat op de kruising gaan staan en het zo'n vrachtwagen daarmee onmogelijk maken linksaf te slaan.

Vandaag bij een tankstation wel iets idioots: een bestelauto kon de draai naar de pomp niet in een keer maken en ging een klein stukje achteruit. Net op dat moment kwam een Chevrolet Spark met een rotgang aanrijden, en dan nog toeteren omdat de bestelauto net op dat moment achteruit rolde (net alsof die zulk goed zicht heeft naar achter, en je vraagt je af waarvoor achteruitrijlichten dienen).
Ook bijzonder: de Spark kwam welgeteld 3,7 liter LPG tanken.

Bij mij vandaag een bumperklevert, terwijl er gewoon auto's voor mij reden en ik dus niet harder kon, als ik al zou willen.o_O

Zollie zei:
Hoera! Na wat gegoogle en een nieuwe firmware op m'n trouwe Mini 0801 geeft ie weer de juiste tijd aan en snapt ie zn GPS weer!
En weer wat filmpjes natuurlijk :)

Bejaarde Aziaten in een BMW moet je nooit vertrouwen... Wat een geslinger tussen de lijntjes en op de snelheidsmeter zeg... Navigatie recht voor de giechel, stoel op standje stuurbijten...

De tüüter in de Prius werkt nog steeds. Maar ik neig naar een wat 'mannelijker' toontje, misschien iets uit een VAG halen op de sloop ofzo?

Ff veilig een plekje zoeken om met je telefoon te rommelen...

Ik zie een paar keer rechts inhalen en onnodig toeteren...

@PM zei:
Meer het gevolg van (waarschijnlijk meerdere) idiote acties in het verleden:
Laatst remde ik af voor een zijweg omdat er een vrachtwagen van rechts kwam, met de bedoeling ruim voor de kruising te stoppen. De vrachtwagen wou linksaf en zo'n ding heeft daarvoor immers wat meer ruimte nodig dan een luxewagen (om in chauffeurs-termen te spreken). De chauffeur gebaarde echter dat hij mij voor liet gaan. Blijkbaar heeft hij slechte ervaringen met auto's die zowat op de kruising gaan staan en het zo'n vrachtwagen daarmee onmogelijk maken linksaf te slaan.

Vandaag bij een tankstation wel iets idioots: een bestelauto kon de draai naar de pomp niet in een keer maken en ging een klein stukje achteruit. Net op dat moment kwam een Chevrolet Spark met een rotgang aanrijden, en dan nog toeteren omdat de bestelauto net op dat moment achteruit rolde (net alsof die zulk goed zicht heeft naar achter, en je vraagt je af waarvoor achteruitrijlichten dienen).
Ook bijzonder: de Spark kwam welgeteld 3,7 liter LPG tanken.

Op het moment dat mijn vader toen ik jong was een leenauto had tankte die voor die een of 2 dagen ook niet voor meer dan 5 euro wat ook neerkomt op ongeveer 3,7 liter. Je krijgt een auto meestal leeg mee van de garage en dus lever je hem ook automatisch zo leeg mogelijk weer in.

Afgelopen vrijdag op de A15 tussen Tiel (vertrekplaats) en Nijmegen (eindbestemming) aan de rand van de (ma t/m do) spits, 15.30u om exact te zijn zag ik ook een behoorlijk idiote actie. Hier was een BMW bestuurster behoorlijk aan het duwen om iedereen voorbij te komen. Als je de linkerbaan niet snel genoeg verliet deed ze pogingen om je via de middenberm in te halen. Ze reed in ieder geval bijna continue met de 2 linkerwielen over de streep tussen de linkerbaan en de middenberm.

Tja, je moet maar haast hebben.

Vwb die 3,7 liter: ik dacht ook even aan een leenauto. Maar toch, gezien de rijstijl en de feiten dat de eigenaar een particulier is, het zaterdagmiddag was en de bestuurder vlot overweg kon met het LPG-gebeuren (inclusief verloopnippel) doet vermoeden dat het gewoon de eigenaar was. Overigens was het welgeteld € 2,29 (LPG-prijs bij die pomp was gister 0,619).

Temptation Island-deelnemer Mezdi moet rijbewijs inleveren na capriolen op A32

Mezdi, de 21-jarige man uit Heerenveen die meedoet aan Temptation Island, heeft zijn rijbewijs moeten inleveren. Ook kreeg hij diverse boetes.

Mezdi filmde zichzelf terwijl hij over de snelweg A32 bij het klaverblad van Heerenveen scheurde. Die beelden zette hij op Instagram.

RTL Boulevard stuitte in eerste instantie op de beelden. De politie en het Openbaar Ministerie (OM) lieten daarop weten een onderzoek te starten.

Boetes en cursus
Het heeft ertoe geleid dat Mezdi dinsdag zijn rijbewijs moest inleveren. De Heerenvener heeft daarnaast meerdere boetes gekregen, onder meer voor het rijden op de vluchtstrook en rechts inhalen. Het bedrag loopt in de honderden euro’s.

Ten slotte moet Mezdi een verkeerscursus volgen, die hij zelf moet betalen. Het gebeurt vaker dat de politie op basis van beelden die automobilisten op social media delen, boetes uitschrijven. ,,Maar niet frequent’’, zegt woordvoerder Paul Heidanus. ,,Als het relatief lichte overtredingen zijn, gaan we niet per se overal achteraan.’’

Huftergedrag
,,Maar bij zogenaamd huftergedrag doen we zeker wat. Dan wil je maar één signaal afgeven: dit kan gewoon niet. ,,Iemand die denkt dat hij zich dit kan permitteren, komt bedrogen uit. We hopen dat de man hiervan leert.’’
https://www.lc.nl/friesland/Temptation-Island-deelnemer-Mezdi-moet-rijbewijs-inleveren-na-capriolen-op-A32-23058165.html

Mooi aangepakt door de politie (y)

Net weer een leuke ervaring op de A2 Amsterdam naar Utrecht bij afslag Maarssen.
Ik rij op de 2 baan vanaf rechts. Op de meeste rechterbaan een treintje auto's. Een van de auto's (een golf) besluit dat ze niet naar Maarssen willen en knippert om een baantje naar rechts op te schuiven.

Op moment van knipper aanzetten zat de auto een meter of 10 voor me op de meest rechterbaan. Er was een snelheidsverschil van 15 a 25 km/u en een auto rechts achter me op de 3e rijbaan vanaf rechts. Dus ik had twee opties. hard remmen of doorrijden. Ik koos voor het laatste. Meneer zag me niet of had hier geen boodschap aan en ging dus naar rechts.
Door wat uitwijken naar de 3e baan van rechts en flink op de claxon duwen ging het allemaal net goed.

Nadat ik de golf voorbij was ging meneer zijn ongenoegen uiten door een seconde of 10(!) zijn groot licht te laten schijnen.....

^^^ even aftoppen voor het weekend, denk?
(op zondag een lange rit voor de boeg... ) sommige mensen houden er dan van om met een volle tank te vertrekken..

Leasert dacht dat zijn/haar Outlander een echte terreinauto was:

gzAhd7.JPG

https://www.regio15.nl/nieuws/lijst-weergave/28-overige/28597-karma-is-een-b-tch

o_O

Harloper slaat auto
hqdefault.jpg

Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?

Of doe ik hier wel iets verkeerd? Dat geeft deze man nog steeds niet het recht zich als een hooligan te gedragen trouwens.

Zojuist onderweg naar huis op de A58 tussen Breda en Etten-Leur.
Ik ben rustig een rijtje auto's aan het inhalen, heb ik ineens een matbruin/oranje (weet ik veel wat de juiste benaming van deze matte hoop babypoep is) Lexus GS aan mijn achterbumper hangen. Ik trek me er niet veel van aan, immers je maakt op mij niet direct indruk als ik met de Don op pad ben. Toch houdt hij zijn kleven een paar kilometer vol en dan zodanig dat de tussenruimte minder is dan de lege ruimte tussen twee strepen, veel minder zelfs. Zelfs wanneer ik mijn gas los laat snapt hij de hint nog niet dat ik echt niet voor hem ga haasten. Uiteindelijk ben ik het rijtje auto's voorbij en schuif ik een strook op. ik ben nauwelijks met twee wielen over de middenlijn of zijn neus zit al naast mijn bumper. Hij stuift me voorbij en gooit hem bij mijn voorganger op enkele decimeters voorlangs om nog net via het puntstuk de afrit Etten-Leur (18) te nemen.
Wat een totaalidioot!

Skies zei:
Harloper slaat auto
hqdefault.jpg

Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?

Of doe ik hier wel iets verkeerd? Dat geeft deze man nog steeds niet het recht zich als een hooligan te gedragen trouwens.

je staat toch keurig stil? ik begrijp de boosheid bij de hardloper niet. Verkeersegelaars staan er wel wat slap bij, hadden ze geen pro's kunnen inhuren?

Rijden terwijl een verkeersregelaar met de rug naar je toestaat is al een aardig ramenlikkergedrag. Slaan op de motorkap had moeten mij doen uitstappen.

Maar had even gewacht op contact met de verkeersregelaar had je gesierd. En kijken voordat je afsloeg had je de informatie gegeven dat daar toch wat gaande was. Wees bewust van je omgeving. Onbewust zijn teveel mensen bezig met hun eigen belang.

goofer zei:
Net weer een leuke ervaring op de A2 Amsterdam naar Utrecht bij afslag Maarssen.
Ik rij op de 2 baan vanaf rechts. Op de meeste rechterbaan een treintje auto's. Een van de auto's (een golf) besluit dat ze niet naar Maarssen willen en knippert om een baantje naar rechts op te schuiven.

Op moment van knipper aanzetten zat de auto een meter of 10 voor me op de meest rechterbaan. Er was een snelheidsverschil van 15 a 25 km/u en een auto rechts achter me op de 3e rijbaan vanaf rechts. Dus ik had twee opties. hard remmen of doorrijden. Ik koos voor het laatste. Meneer zag me niet of had hier geen boodschap aan en ging dus naar rechts.
Door wat uitwijken naar de 3e baan van rechts en flink op de claxon duwen ging het allemaal net goed.

Nadat ik de golf voorbij was ging meneer zijn ongenoegen uiten door een seconde of 10(!) zijn groot licht te laten schijnen.....

Hoe kun je last hebben op de 2e strook van rechts van een auto die op de meest rechtse strook besluit om naar een strook naar rechts op te schuiven? o_O

Dit gedrag kom ik bij verkeersknooppunten/drukke afslagen wel vaker tegen. Ligt voor de hand, dit zijn juist de punten waar je het kunt verwachten.
Ik probeer er rekening mee te houden door de snelheid aan te passen en wat meer tussenruimte te houden.
Kan ik het meestal zonder remmen/toeteren/van rijstrook wisselen af ...

Gewoon Dirk zei:
Ik ben rustig een rijtje auto's aan het inhalen, heb ik ineens een matbruin/oranje (weet ik veel wat de juiste benaming van deze matte hoop babypoep is) Lexus GS aan mijn achterbumper hangen. Ik trek me er niet veel van aan, immers je maakt op mij niet direct indruk als ik met de Don op pad ben. Toch houdt hij zijn kleven een paar kilometer vol en dan zodanig dat de tussenruimte minder is dan de lege ruimte tussen twee strepen, veel minder zelfs. Zelfs wanneer ik mijn gas los laat snapt hij de hint nog niet dat ik echt niet voor hem ga haasten. Uiteindelijk ben ik het rijtje auto's voorbij en schuif ik een strook op. ik ben nauwelijks met twee wielen over de middenlijn of zijn neus zit al naast mijn bumper. Hij stuift me voorbij en gooit hem bij mijn voorganger op enkele decimeters voorlangs om nog net via het puntstuk de afrit Etten-Leur (18) te nemen.
Wat een totaalidioot!

Tsja, haast en de andere weggebruikers rijden maar in de weg ...
Ik begrijp uit je verhaal dat de rij auto's die ingehaald werden vrij lang was. Had hij niet eerder gelegenheid om naar rechts te gaan om de afslag te nemen, of reed op de rechterrijstrook een "muur" van auto's?

Blackadder the 5th zei:
goofer zei:

Hoe kun je last hebben op de 2e strook van rechts van een auto die op de meest rechtse strook besluit om naar een strook naar rechts op te schuiven? o_O

Dit gedrag kom ik bij verkeersknooppunten/drukke afslagen wel vaker tegen. Ligt voor de hand, dit zijn juist de punten waar je het kunt verwachten.
Ik probeer er rekening mee te houden door de snelheid aan te passen en wat meer tussenruimte te houden.
Kan ik het meestal zonder remmen/toeteren/van rijstrook wisselen af ...

Gas is alles, remmen is angst.

Simpel gezegd klopt het wat Blackadder zegt. Hou er rekening mee in plaats van het gat dicht te rijden. Had vrijdag ook zo iets. Vrijwel gelijke snelheid. Ik zat op rechts en de ramenlikker op links wou het gat dichtrijden. Dan kan je wat mij betreft het heen en weer krijgen. De auto gaat er gewoon voor. Dat k noem het een overtreding door onvoldoende rechts houden en een totaal gebrek aan verkeersinzicht.

Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Wat een totaalidioot!

Tsja, haast en de andere weggebruikers rijden maar in de weg ...
Ik begrijp uit je verhaal dat de rij auto's die ingehaald werden vrij lang was. Had hij niet eerder gelegenheid om naar rechts te gaan om de afslag te nemen, of reed op de rechterrijstrook een "muur" van auto's?

Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.

Het valt mij de laatste tijd meer en meer op hoe enorm idioot, aggressief en opgefokt mensen zijn in het verkeer. Hoe ze ook letterlijk om niks een "vechtpartij" met je willen aangaan.
Zo had ik een half jaar geleden al iemand die mij letterlijk op de snelweg klem ging rijden en ging uitstappen omdat ik volgens hem schijnbaar "een vrouw met kind had afgesneden tijdens het inhalen" :confused: ...waar ik mij oprecht niet bewust van was. Meneer vond het toen nodig om een levensgevaarlijke situatie te creëren op de snelweg om mij daarover terecht te wijzen en tevens voor te stellen om naar een parkeerplaats te gaan om er ook nog eens een knokpartij van te maken. Jah, superlogisch en helemaal niet levensgevaarlijk ook.
Ben er nog steeds flabbergasted over als ik eraan terug denk. En enkele weken terug iemand in zn Audi die achteruit tegen mij aanreed terwijl ik al stil stond om hem uit te laten rijden, en vervolgens deed alsof ik net zo goed schuldig was aan die botsing :rolleyes::eek:

En nu afgelopen weekend begint er in Luik (Wallonië... waar ze al niet echt bekend staan om hun prachtige rijstijl) iemand achter mij te toeteren terwijl ik voor een ROTONDE sta te wachten op het verkeer wat al op die rotonde reed en dus voorrang had. Dus ik had al zoiets van, wtf is dit nu weer??.... Vervolgens rijd ik de rotonde op, ga rechtdoor en een meter of 100 verder is toevallig weer een rotonde, waar wéér allemaal verkeer net reed, dus ik rem weer af en wacht tot de rotonde vrij is. Redelijk logisch verkeersgedrag lijkt mij, toch? Vervolgens krijg ik WEER van mafketel achter me getoeter. Dus ik steek mijn hand uit het raam en maak een "wat wil je nou" gebaar (nee het was geen middelvinger, al had ie die wel gigantisch verdiend vond ik.
Maar goed, mijn gebaar was voor mafkees het teken om mij meteen met loeiende motor in te halen, en op de rotonde voor mij schuin af te remmen en uit te stappen. Hij begint wat te gebaren en te pli pla plu roepen in het Frans. Dus ik in het Nederlands gewoon heel simpel terug geroepen "Wat is je probleem gast?" Vervolgens ging hij een seconde of 5 me heel boos en intimiderend aanstaren, en stapte hij weer in en reed door.

:rolleyes:
Hahaha ik moest er dit keer eigenlijk wel een beetje om lachen. Het was zo belachelijk dat ik gewoon alleen maar kon denken. OKE, DOEI. o_O

Gewoon Dirk zei:
Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.

Waarom ging jij dan niet even naar rechts om hem er langs te laten? Scheelt jou stress en misschien had deze persoon wel een hele goede reden om te hard te rijden, sterfgeval, bevalling, huis in brand

FrankD2 zei:
Gewoon Dirk zei:

Waarom ging jij dan niet even naar rechts om hem er langs te laten? Scheelt jou stress en misschien had deze persoon wel een hele goede reden om te hard te rijden, sterfgeval, bevalling, huis in brand

Hij rijdt daar al rechts..:confused: Het ging er om dat er voor Dirk genoeg ruimte was voor de beste man om uit te voegen, maar dat hij perse nog de auto daarvoor voorbij moest..

Daarnaast kun je allerlei redenen hebben dat je haast hebt, maar dat is nooit een excuus om je als een idioot te gedragen en daarmee andere weggebruikers in gevaar te brengen. ;)

Bossinkje zei:
Hij rijdt daar al rechts..:confused: Het ging er om dat er voor Dirk genoeg ruimte was voor de beste man om uit te voegen, maar dat hij perse nog de auto daarvoor voorbij moest..

Hij schreef:
...was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.
Dus hij had ook best even naar rechts kunnen gaan

Dan quote je het verkeerde deel van zijn bericht. Daarnaast begrijp ik erg goed dat je niet voor elke klever aan de kant gaat. Je laat je toch niet wegjagen.

Bossinkje zei:
Dan quote je het verkeerde deel van zijn bericht. Daarnaast begrijp ik erg goed dat je niet voor elke klever aan de kant gaat. Je laat je toch niet wegjagen.

Mijn opmerking slaat op dit deel van zijn bericht, waarom zou ik dan een ander deel quoten?

Mijn insteek is dat ik veilig thuis wil komen en als iemand zoveel meer haast heeft dan ik laat ik hem er langs, je weet tenslotte nooit wat voor een gestoorde je achter je hebt: Auto ramt andere auto op snelheid van 120 per uur op snelweg bij Geertruidenberg

Terug
Bovenaan