Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik zou denken het rode exemplaar dat aan de andere kant van de vangrail terecht komt. Maar het filmpje is net te kort om de situatie echt te kunnen overzien.Gewoon Dirk zei:stoterstangen90 zei:een onvervalste spookrijder.
Die BMW 1-serie?
Boppie zei:Of het nu wel of niet expres is, het blijft een heel rare actie. Gas los had voldoende geweest. Deze persoon blijft gassen en tikt hem op het laatst naar links. Of iemand heeft geen idee wat die aan het doen is of iemand zit willens en wetens te narren.
stoterstangen90 zei:Ik zou denken het rode exemplaar dat aan de andere kant van de vangrail terecht komt. Maar het filmpje is net te kort om de situatie echt te kunnen overzien.Gewoon Dirk zei:stoterstangen90 zei:een onvervalste spookrijder.
Die BMW 1-serie?
stoterstangen90 zei:Ik zou denken het rode exemplaar dat aan de andere kant van de vangrail terecht komt. Maar het filmpje is net te kort om de situatie echt te kunnen overzien.Gewoon Dirk zei:stoterstangen90 zei:een onvervalste spookrijder.
Die BMW 1-serie?
Boppie zei:Of het nu wel of niet expres is, het blijft een heel rare actie. Gas los had voldoende geweest. Deze persoon blijft gassen en tikt hem op het laatst naar links. Of iemand heeft geen idee wat die aan het doen is of iemand zit willens en wetens te narren.
Daarom met je richtingaanwijzer aangeven wat je gaat doen dan had de ambulancechauffeur door gehad dat de auto hem er rechts langs wilde laten. Deze tip heeft een ambulancechauffeur overigens ooit op televisie gegeven
Dat zal zo zijn. UIt het filmpje was het mij niet helemaal duidelijk. Ik ga vanochtend maar naar het gemeentehuis om mijn rijbewijs in te leveren.Boppie zei:stoterstangen90 zei:Ik zou denken het rode exemplaar dat aan de andere kant van de vangrail terecht komt. Maar het filmpje is net te kort om de situatie echt te kunnen overzien.Gewoon Dirk zei:stoterstangen90 zei:een onvervalste spookrijder.
Die BMW 1-serie?
Zo te zien gewoon een provinciale weg. Wat jij ziet is een afrit.
Wellicht dat de camera vertekent, maar juist op het moment dat ik denk 'nu mag je weer naar rechts' komt de eerste stuntpiloot er rechts voorbij vliegen. Op het moment dat hij zich realiseert wat er zojuist gebeurde komt de volgende er al aan. Ja zo krijg je die 24 secondes wel vol natuurlijk...FrankD2 zei:Hij realiseert zich pas na 24 secondes dat hij ook wel naar rechts kan, dat is iemand die niet bewust aan het autorijden is. Misschien moest hij nog even appen.
FrankD2 zei:Mensen gaan er alleen op deze manier rechts langs als ze al een tijd achter de BMW hebben zitten wachten tot ze er lang kunnen, dus deze heeft gewoon al een hele lange tijd op de linkerstrook zitten slapen.
Het feit dat hij/zij ook nog geen richting had aangegeven om naar rechts te gaan gaf ook niet echt de indruk dat er snel van rijstrook gewisseld zou gaan worden. En zelfs toen de twee auto's er rechts voorbij waren duurde het nog even voor dat hij naar rechts ging.
Dit soort slapers zie je dagelijks op de snelweg, levensgevaarlijk.
Blackadder the 5th zei:FrankD2 zei:Mensen gaan er alleen op deze manier rechts langs als ze al een tijd achter de BMW hebben zitten wachten tot ze er lang kunnen, dus deze heeft gewoon al een hele lange tijd op de linkerstrook zitten slapen.
Het feit dat hij/zij ook nog geen richting had aangegeven om naar rechts te gaan gaf ook niet echt de indruk dat er snel van rijstrook gewisseld zou gaan worden. En zelfs toen de twee auto's er rechts voorbij waren duurde het nog even voor dat hij naar rechts ging.
Hij zat te wachten op de derde wegpiraat die er nog op deze manier langs wilde ...
Ik heb tijdens mijn rijlessen (is al even geleden) geleerd pas naar rechts te gaan als de ingehaald auto in de binnenspiegel te zien is.
Weet niet of dat nog steeds van toepassing is ...
Volgens mij zijn de natuurwetten rondom afstand en tijd niet gewijzigd, dus dat lijkt me nog altijd een goede richtlijn. Moet zeggen dat het wel per situatie verschilt hoe strikt ik me daar aan houd. Soms is dat erg riant qua afstand namelijk, bijvoorbeeld wanneer iedereen langzaam rijdt of wanneer het snelheidsverschil met de ingehaalde auto groot is. Bij vrachtwagens en ander langzaam/zwaar verkeer (met flinke remweg) ben ik daar wel strikter in.Blackadder the 5th zei:FrankD2 zei:Mensen gaan er alleen op deze manier rechts langs als ze al een tijd achter de BMW hebben zitten wachten tot ze er lang kunnen, dus deze heeft gewoon al een hele lange tijd op de linkerstrook zitten slapen.
Hij zat te wachten op de derde wegpiraat die er nog op deze manier langs wilde ...
Ik heb tijdens mijn rijlessen (is al even geleden) geleerd pas naar rechts te gaan als de ingehaald auto in de binnenspiegel te zien is.
Weet niet of dat nog steeds van toepassing is ...
Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
Voldoende snelheidsverschil rechterkant van de ingehaalde auto in mijn rechterbuitenspiegel en ik ga langzaam terug naar rechts
Blackadder the 5th zei:Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
Voldoende snelheidsverschil rechterkant van de ingehaalde auto in mijn rechterbuitenspiegel en ik ga langzaam terug naar rechts
Ik merk bij andere inhalende automobilisten wel eens dat men eerst besluit om dat kleine autootje voor hen in te gaan halen,
om er tijdens/na het inhalen achter te komen dat hij toch wel de maximum snelheid op de teller + 10 km/h rijdt.
Vervolgens laat men het gat los, en moet ik als een beetje pech heb zelf gaan inhalen om de snelheid vast te houden ...![]()
Lycan Capri zei:Blackadder the 5th zei:Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
Ik merk bij andere inhalende automobilisten wel eens dat men eerst besluit om dat kleine autootje voor hen in te gaan halen,
om er tijdens/na het inhalen achter te komen dat hij toch wel de maximum snelheid op de teller + 10 km/h rijdt.
Vervolgens laat men het gat los, en moet ik als een beetje pech heb zelf gaan inhalen om de snelheid vast te houden ...![]()
Maar de meeste "automobilisten" rijden toch op de cruisecontrol?
Ik hou zonder cruisecontrol mijn snelheid aardig netjes vast en die Vmax+ staat vaak toch wel op m'n meter![]()
Herkenbaar idd. En als je ze dan in gaat halen kom je er ineens niet meer voorbij, want dan geven ze weer wat gas bij....Blackadder the 5th zei:Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
'Aardig netjes vast houden' is wat anders dan constante snelheid. Je hebt zoveel invloeden waardoor je even een paar km/u harder of zachter rijdt, dat heb je zelf helemaal niet in de gaten. Totdat je de cruisecontrole aanzet (en je voorgangers niet...).Lycan Capri zei:Blackadder the 5th zei:Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
Maar de meeste "automobilisten" rijden toch op de cruisecontrol?
Ik hou zonder cruisecontrol mijn snelheid aardig netjes vast en die Vmax+ staat vaak toch wel op m'n meter![]()
Auto-fan zei:Herkenbaar idd. En als je ze dan in gaat halen kom je er ineens niet meer voorbij, want dan geven ze weer wat gas bij....Blackadder the 5th zei:Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
Zou ik ook niet doen als ik jou was, je schoffelt dan je eigen stelling onderuit namelijk. Let maar opLycan Capri zei:Zal wel eens een camera op m'n stuur monteren. Kun je t zien
[size=x-small]Dat gaan we dus niet doen, geen overbodige schermen voor m'n dash[/size]
Niet bij mij iig: je rijdt je vanzelf ergens klem dan nl.Boppie zei:Auto-fan zei:Herkenbaar idd. En als je ze dan in gaat halen kom je er ineens niet meer voorbij, want dan geven ze weer wat gas bij....Blackadder the 5th zei:Lycan Capri zei:Heb ik ook geleerd, hou ik me 9 van de 10 keer totaal niet aan.
Doe ik ook altijd. Geweldig om die kop met de seconde steeds roder te zien worden.
Haha, dat werkt idd geweldig. Daarom rij ik er ook 1.Boppie zei:Dat hebben er meer geprobeerd. Dreigen gaat geweldig met een ouwe bak. Meestal win ik, ook van jou.
Boppie zei:Dat hebben er meer geprobeerd. Dreigen gaat geweldig met een ouwe bak. Meestal win ik, ook van jou.
Boppie zei:Die heb ik wel eens gezien. De postduif is een ei, maar de chauffeur had met gas los alles op kunnen lossen.
Geven en nemen. Nu zijn ze beiden later thuis. Niet rijbewijs waardig als je je zo laat opnaaien.Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Die heb ik wel eens gezien. De postduif is een ei, maar de chauffeur had met gas los alles op kunnen lossen.
De vrachtwagenchauffeur had geen zin om (voor de zoveelste keer waarschijnlijk) andermans probleem op te lossen.
Daar is waar het dreigen stopt en de schade of erger begint als je dit als bestuurder niet in de gaten krijgt of wilt krijgen ...
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Dat hebben er meer geprobeerd. Dreigen gaat geweldig met een ouwe bak. Meestal win ik, ook van jou.
Zoiets als dit? Jij komt er niet langs ...
Blackadder the 5th zei:Dit is het echte werk ...
Gevalletje niet weten waar je kansen liggen. Is al eens vaker voorbijgekomen...