Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Skies zei:
Harloper slaat auto
hqdefault.jpg

Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?

Of doe ik hier wel iets verkeerd? Dat geeft deze man nog steeds niet het recht zich als een hooligan te gedragen trouwens.

Hardlopers. De wielrenners van de stoep.

FrankD2 zei:
Gewoon Dirk zei:
Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.

Waarom ging jij dan niet even naar rechts om hem er langs te laten? Scheelt jou stress en misschien had deze persoon wel een hele goede reden om te hard te rijden, sterfgeval, bevalling, huis in brand

Gestrest was ik er geen moment door,maak je daar maar geen zorgen over.
Geen enkele reden is goed genoeg om je zo idioot te gedragen, er zat ook zeker geen zwangere vrouw in de auto, enkel een jonge kerel met een petje op zijn hoofd.
Op het moment dat je besluit zo debiel dicht achter me te gaan rijden ben je ook direct al mijn sympathie kwijt, ik ga dan zeker niet zelf tussen twee auto's rechts duiken en af moeten remmen om je door te laten. Dan heb je gewoon maar even geduld. :T

Skies zei:
upload_thumbnail

Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?

Of doe ik wel iets fout (behalve toeteren) ?

Laten we het op een misverstand houden. Maar dat geeft hem nog geen recht zich zo te gedragen natuurlijk.

Wat een debiel. Leuk dat ze wedstrijdje houden, maar dit is nog steeds openbare weg. Met lamlendigs verkeersregelaars..

Gewoon Dirk zei:
Blackadder the 5th zei:
Gewoon Dirk zei:
Zojuist onderweg naar huis op de A58 tussen Breda en Etten-Leur.
Ik ben rustig een rijtje auto's aan het inhalen, heb ik ineens een matbruin/oranje (weet ik veel wat de juiste benaming van deze matte hoop babypoep is) Lexus GS aan mijn achterbumper hangen. Ik trek me er niet veel van aan, immers je maakt op mij niet direct indruk als ik met de Don op pad ben. Toch houdt hij zijn kleven een paar kilometer vol en dan zodanig dat de tussenruimte minder is dan de lege ruimte tussen twee strepen, veel minder zelfs. Zelfs wanneer ik mijn gas los laat snapt hij de hint nog niet dat ik echt niet voor hem ga haasten. Uiteindelijk ben ik het rijtje auto's voorbij en schuif ik een strook op. ik ben nauwelijks met twee wielen over de middenlijn of zijn neus zit al naast mijn bumper. Hij stuift me voorbij en gooit hem bij mijn voorganger op enkele decimeters voorlangs om nog net via het puntstuk de afrit Etten-Leur (18) te nemen.
Wat een totaalidioot!

Tsja, haast en de andere weggebruikers rijden maar in de weg ...
Ik begrijp uit je verhaal dat de rij auto's die ingehaald werden vrij lang was. Had hij niet eerder gelegenheid om naar rechts te gaan om de afslag te nemen, of reed op de rechterrijstrook een "muur" van auto's?

Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.

Wat is wijsheid? Wat ik zelf meestal doe als ik wil inhalen is afstand nemen/houden en
bij een gelegenheid voor de voorganger om naar rechts te gaan weer snelheid gaan maken.
Hierbij maak ik het snelheidsverschil zo groot al mogelijk, zodat de ingehaalde zijn/haar snelheid indien mogelijk kan vasthouden.
Gaat meestal wel goed.

Omgekeerd geef ik op tijd aan dat ik naar rechts ga, zodat degene als hij/zij dat wil snelheid kan gaan maken.
Als je bumperkleeft, lukt dat niet. Je kunt dan pas snelheid gaan maken als de voorganger volledig een strook is opgeschoven.

Springbok zei:
Skies zei:
upload_thumbnail

Of doe ik wel iets fout (behalve toeteren) ?

Laten we het op een misverstand houden. Maar dat geeft hem nog geen recht zich zo te gedragen natuurlijk.

Wat een debiel. Leuk dat ze wedstrijdje houden, maar dit is nog steeds openbare weg. Met lamlendigs verkeersregelaars..

Handig, zo'n nummertje. Zo kom je erachter dat de man blijkbaar verkeerskundige is van beroep. Dan weet hij vast beter dan wij hoe het hoort.

Boppie zei:
Rijden terwijl een verkeersregelaar met de rug naar je toestaat is al een aardig ramenlikkergedrag. Slaan op de motorkap had moeten mij doen uitstappen.

Maar had even gewacht op contact met de verkeersregelaar had je gesierd. En kijken voordat je afsloeg had je de informatie gegeven dat daar toch wat gaande was. Wees bewust van je omgeving. Onbewust zijn teveel mensen bezig met hun eigen belang.
Ja, je hebt deels wel gelijk. Ik was vooral aan het kijken naar die andere verkeersregelaar, waardoor ik niet in de gaten had dat er hardlopers de hoek om kwamen.

Skies zei:
Boppie zei:
Rijden terwijl een verkeersregelaar met de rug naar je toestaat is al een aardig ramenlikkergedrag. Slaan op de motorkap had moeten mij doen uitstappen.

Maar had even gewacht op contact met de verkeersregelaar had je gesierd. En kijken voordat je afsloeg had je de informatie gegeven dat daar toch wat gaande was. Wees bewust van je omgeving. Onbewust zijn teveel mensen bezig met hun eigen belang.
Ja, je hebt deels wel gelijk. Ik was vooral aan het kijken naar die andere verkeersregelaar, waardoor ik niet in de gaten had dat er hardlopers de hoek om kwamen.

Te veel de aandacht vestigen op 1 ding, en daardoor het overzicht verliezen. Komt vaker voor dan je denkt.
Dit is typisch een voorbeeld hiervan.
Goede indicatie is of de bestuurder/verkeersdeelnemer jouw kant opkijkt of uberhaulpt wel de mogelijkheid heeft je te kunnen zien.
Doet hij/zij dat niet, dan wordt het gevaarlijk. Je hebt niets aan je (vermeende) voorrangsrecht, als je niet wordt opgemerkt ... :(

Blackadder the 5th zei:
Goede indicatie is of de bestuurder/verkeersdeelnemer jouw kant opkijkt of uberhaulpt wel de mogelijkheid heeft je te kunnen zien.
Doet hij/zij dat niet, dan wordt het gevaarlijk. Je hebt niets aan je (vermeende) voorrangsrecht, als je niet wordt opgemerkt ... :(

Was gisteren ook bijna slachtoffer van het focussen op een auto voor mij/naast mij.

Stond hier op de rechterrijstrook voor het rode verkeerslicht.
Links naast mij stond een auto met brulpijp. Bij groen trokken we beiden vrij vlot op. Auto links naast me was iets sneller, liet hem gaan.
Vervolgens haalde een 2e auto er strak na nog even in. Was al een beetje verbaasd ... o_O

Ter hoogte van de verdrijvingsvlakken ging er nog 3e strak voor mijn (auto)neus langs ... :cry:
De laatste had ik te laat in de gaten, anders had ik afgeremd om ruimte te geven.
Zag ze later gedwee achter elkaar ca. 100 km/h rijden op een 120 km/h gedeelte. Waarschijnlijk maatjes van elkaar.
Leer voor de volgende keer: als er 2 roadrunners voorbij komen, opletten: er kan nog een 3e volgen ...

In een rijles nog wel!

DASHCAM-Schrik-van-hun-leven-voor-leerling-en-rij-instructeur-Met-slow-motion.jpg

https://www.omroepwest.nl/nieuws/3642831/DASHCAM-Leerling-en-rij-instructeur-krijgen-schrik-van-hun-leven

Gisteren op weg naar huis even flink op de rem gemoeten, met de caravan.
De eerste auto (donkere Ford Focus) is al erg vroeg aan het remmen voor de afslag. Maar de dame in de Astra maakt het wel heel bont.
En dan rij je ineens maar 50 op de snelweg........ :(

De auto’s lijken bij elkaar te horen. Verkeerde inschatting dus. Maar neem je verlies en kies de volgende afslag.
Het geluid is lichtelijk aangepast vanwege private achtergrondgeluiden en diverse krachttermen op het eind. :)

Heeft je Skoda geen adaptieve cruisecontrol?

Ook leuk met dit soort situaties.. als je dat niet op tijd in de smiezen hebt.. (en de cruise er dus afhaalt..) grijpt het systeem krachtig in.. vaak krachtiger als dat je zelf remt of de situatie inschat..

Klopt, geen fijne situatie dit.. Focus berijder lijkt vooral bezig te zijn met achterom te kijken of dat de Astra kan volgen.. en verliest dus snelheid.. waarmee het de Astra berijdster onnodig moeilijk maakt..:rolleyes:

Rembrandt zei:
De eerste auto (donkere Ford Focus) is al erg vroeg aan het remmen voor de afslag. Maar de dame in de Astra maakt het wel heel bont.

De auto’s lijken bij elkaar te horen. Verkeerde inschatting dus. Maar neem je verlies en kies de volgende afslag.
Het geluid is lichtelijk aangepast vanwege private achtergrondgeluiden en diverse krachttermen op het eind. :)

Rijbewijs onwaardig, dit.
Als je binnenkort een afslag wil nemen, blijf dan even rechts rijden. Vandaag of morgen tref je er een die minder alert is (is dat mogelijk na zoveel uurtjes sturen met een caravan aan de sleurhaak?) en die verfrommelt het Slopeltje.

Je ziet deze dwaasheid wel vaker, de Antwerpse ring is er berucht om. Nog even via links wat 'sloompies' inhalen en dan gauw de afslag pakken waar het verkeer misschien bijna stil staat. Je ziet tegenwoordig ook dat wegbeheerders wat lijntjes laten schilderen om dit dwaze gedrag te voorkomen. .

Je maakt tijdens het 'nog even gauw de afslag pakken' een beweging naar rechts. Als het sloompie te laat reageert, rij je zijwaarts of achteruit. Bovendien is de kans dat verkeer op de afrit langzaam rijdt erg groot, dus je frommelt jezelf zijwaarts het langzame, afslaande verkeer in.
Er zweeft een filmpje op het internet van een mooi voorbeeld hoe vreselijk fout dit grapje kan gaan.

Dat zie je in Nederland ook veelvuldig hoor. Een combinatie van egoïsme en zwakzinnigheid. Want stel je voor dat je achter die vrachtwagen invoegt, dan ben je zo een seconde later thuis. Beter er snel nog voorbij schieten, dan kan ik invoegen achter een andere vrachtwagen. o_O En dan bij voorkeur terwijl je al naast de invoegstrook rijdt, in één keer van de linkerbaan opschuiven en invoegen. Vol in de ankers en maar hopen dat het past. (n)(n)(n)

Kom ik ook regelmatig tegen, ik pas me meteen aan, kwaad worden heeft geen zin. Heeft te maken met de mentaliteit die te wensen over laat.

@Rembrandt,

Dit voorval is wel een mooi pleidooi voor de dashcam. Zonder dashcam is het een welles-nietes verhaaltje waarin jij als degene die de achterbumper gerestyled heeft vaak aan het kortste eind trekt.
Met dashcam filmpje kan je (ook als Poolse vrachtwagenchauffeur) op je gemak nog eens nakijken dat die ander echt dwaas bezig was.

Zoals met het filmpje van de Focus dame die zichzelf getrakteerd heeft op een langdurige revalidatie met weinig kans op volledig herstel, zou je als vrachtwagenchauffeur toch een trauma over kunnen houden. Immers, het eerste wat omstanders en verzekeringen roepen is dat jij er achterop geklapt bent en dus ben jij fout. Als "fout" betekent dat je een gezond mens in een oogwenk omgetoverd hebt in een kasplantje in rolstoel met kinbesturing, kan dat best traumatisch zijn.
Nu kijkt die Pool in een neerslachtige bui weer een keer het filmpje en denkt: "Hoe kan een mens zo dom zijn?"

Rembrandt zei:

Dat vroege remmen van de Ford Focus is nog wel te begrijpen, de afrit eindigt in een vrij scherpe bocht: A59: afrit 52

Dat de achterligger al remmend op de hoofdrijbaan probeert te volgen zonder
acht te geven op mogelijke achterliggers is op zijn zachtst uitgedrukt niet slim.

Misschien moeten we net als in de luchtvaart elk voertuig uitrusten met een zwarte doos inclusief dashcam(s) aan voor en achterzijde ...

Blackadder the 5th zei:
acht te geven op mogelijke achterliggers is op zijn zachtst uitgedrukt niet slim.

Misschien moeten we net als in de luchtvaart elk voertuig uitrusten met een zwarte doos inclusief dashcam(s) aan voor en achterzijde ...

Liever dat soort piloten per direct aan het verkeer onttrekken en een week verplicht mee laten draaien bij een instantie wat verkeersslachtoffers begeleidt alvorens ze weer achter het stuur plaats mogen nemen....

Deze piloten hebben totaal geen idee hoeveel ellende ze kunnen veroorzaken met hun capriolen, laat ze die gevolgen maar eens in de praktijk ervaren.

Blackadder the 5th zei:
Dat vroege remmen van de Ford Focus is nog wel te begrijpen, de afrit eindigt in een vrij scherpe bocht: ...

... Misschien moeten we net als in de luchtvaart elk voertuig uitrusten met een zwarte doos inclusief dashcam(s) aan voor en achterzijde ...

Dan nog heb ik altijd geleerd dat je pas start met hard remmen OP de afrit.
Is er een scherpe bocht na de afrit, dan had je je snelheid al eerder moeten aanpassen. En dus niet nog even langs die combinatie met caravan moeten willen.

Ik heb nu alleen een dashcam voor, maar de volgende wordt een combi. En dan verhuisd deze naar in/op de caravan. Maar ik verwacht inderdaad dat over niet al te lange tijd elke auto dit standaard aan boord heeft.
Ik deel niet alles (ben erg beroerd in video-editing heb ik gemerkt :) ) maar heb een heel aantal filmpjes bewaard waar dit soort onbegrijpelijk gedrag op staat.

Wat erg vaak terugkomt: "als ik richting aangeef, dan kom ik. Ben je er dan nog, dan is dat jouw fout." Van toepassing op mensen die zonder blikken of blozen naar links komen op een snelweg, ongeacht wat er naast en achter hen gebeurt.

Wat ik zie ik dat de bestuurder van de Focus pas hard remt op de uitvoegstrook.
Waar het in mijn ogen fout gaat is het ten koste van alles achter de Focus willen uitvoegen van de bestuurder van de Opel.

Wat dat richting aangeven betreft: uiteindelijk is een soort van wisselwerking, zeker bij verkeersknooppunten en bij druk verkeer
in de spits.
Dicht op elkaar rijden en elkaar de ruimte niet gunnen lokt dit gedrag over en weer uit. Met schades of erger tot gevolg ... :cry:

Als Focus en Astra echt bij elkaar horen dan kan ik niet anders concluderen dan dat ze beiden niet capabel zijn om gezamenlijk op te rijden. De Focus houdt nul komma nul rekening met z'n achtervolger en had veel eerder rechts moeten blijven. De Astra snapt er vervolgens ook niet veel van want die laat ten eerste een behoorlijk gat vallen met de Focus en weet blijkbaar ook niet welke route er gevolgd moet worden. Anders had deze alsnog prima achter de caravan kunnen blijven hangen om zelfstandig de afslag te pakken.

Mijn ervaring met samen rijden naar onbekende (vakantie)bestemmingen: zorg er voor dat elke auto zich zelfstandig kan redden zodat je in feite individueel op kan rijden. Dus de mensen verdelen (wel zo gezellig) maar ook de flesjes drinken en de luchtpakketjes. En zorg dat iedereen de route kent! Mocht je elkaar dan kwijt raken, geen probleem. Even bellen of appen (je kan zelfs live je locatie delen) waar de ander zit en eventueel een plek afspreken om elkaar te treffen. Dat rijdt zoveel relaxter.

Muddy Bandit zei:
Blackadder the 5th zei:

Liever dat soort piloten per direct aan het verkeer onttrekken en een week verplicht mee laten draaien bij een instantie wat verkeersslachtoffers begeleidt alvorens ze weer achter het stuur plaats mogen nemen....

Deze piloten hebben totaal geen idee hoeveel ellende ze kunnen veroorzaken met hun capriolen, laat ze die gevolgen maar eens in de praktijk ervaren.

Of uit de auto trekken en uitkafferen. Ben met de vrachtwagen ook eens bijna tot stilstand gekomen op de Ring van Antwerpen door dit ramenlikkergedrag. Eigenlijk verdienen ze een paar rake klappen, maar dat is mijn onderbuik..

Boppie zei:
Of uit de auto trekken en uitkafferen. Ben met de vrachtwagen ook eens bijna tot stilstand gekomen op de Ring van Antwerpen door dit ramenlikkergedrag. Eigenlijk verdienen ze een paar rake klappen, maar dat is mijn onderbuik..

Helpt niets, want al die domme kwiebussen zijn zich van geen kwaad bewust.
Maar wees nog blij dat het slechts beperkt is gebleven tot bijna tot stilstand gekomen en wat schrik... een met dat beruchte filmpje vergelijkbaar geintje is mij 31 jaar geleden overkomen met een veel ernstiger afloop.:cry:

Muddy Bandit zei:
Boppie zei:

Helpt niets, want al die domme kwiebussen zijn zich van geen kwaad bewust.
Maar wees nog blij dat het slechts beperkt is gebleven tot bijna tot stilstand gekomen en wat schrik... een met dat beruchte filmpje vergelijkbaar geintje is mij 31 jaar geleden overkomen met een veel ernstiger afloop.:cry:

Dit soort grappen kan heel simpel met een camera beboet worden. Ik heb filmpjes gezien van de bewakingscamera van RWS bij de A10 waar dit heel vaak op te zien is.
Als oom agent nu eens op basis van dit soort filmpjes een gepeperd art 5 bonnetje stuurt, dat is minstens zo zinvol als een flitskast die een acceptgiro stuurt voor door rood knallen of te snel rijden.

Wegbeheerders zetten tegenwoordig wel eens streep-stippellijnen bij afslagen/opritten en dat werkt goed. Maar eigenlijk is dat symptoom bestrijding, je wil de idioot die dit soort grappen uithaalt helemaal niet tussen het verkeer zien.

rke zei:
Dit soort grappen kan heel simpel met een camera beboet worden. Ik heb filmpjes gezien van de bewakingscamera van RWS bij de A10 waar dit heel vaak op te zien is.
Als oom agent nu eens op basis van dit soort filmpjes een gepeperd art 5 bonnetje stuurt, dat is minstens zo zinvol als een flitskast die een acceptgiro stuurt voor door rood knallen of te snel rijden.

Wegbeheerders zetten tegenwoordig wel eens streep-stippellijnen bij afslagen/opritten en dat werkt goed. Maar eigenlijk is dat symptoom bestrijding, je wil de idioot die dit soort grappen uithaalt helemaal niet tussen het verkeer zien.

Graag dan meteen het hoofd van de bestuurder/bestuurster mee op de foto zetten.
Anders krijg je daar weer gezeur over ...

Blackadder the 5th zei:
rke zei:

Dat wordt een complex apparaat. Foto maken, hoofd afhakken en op de foto zetten.
Maar ik denk dat dat wel zal helpen en het zal inderdaad geen gezeur geven.

Toch, de flitskast en de roodlichtcamera bekeuren ook op kenteken.

Misschien bedoelt Blackadder gewoon het Duitse systeem? :rolleyes: moet toch niet heel moeilijk / duur zijn om dat hier te gaan gebruiken.

Vind ik wel wat voor te zeggen, zeker als je je auto deelt

rke zei:
Dat wordt een complex apparaat. Foto maken, hoofd afhakken en op de foto zetten.

Artikel 5 is volgens mij (nog) geen Wet Mulder overtreding. Snelheid en door rood licht rijden is dit wel.

Wat @Lycan schrijft, in Duitsland passen ze dit al toe. Zou naar mijn idee in Nl. ook moeten kunnen ...

rke zei:
Blackadder the 5th zei:
rke zei:

Met hoofd afhakken is het wel zo opgelost. #Verkeershandhaving#Taliban#het werkt.

Boppie zei:
rke zei:
Blackadder the 5th zei:
rke zei:

Met hoofd afhakken is het wel zo opgelost. #Verkeershandhaving#Taliban#het werkt.

Het feit constateren is iets anders dan er een straf voor uitdelen ... ;)

Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.

Boppie zei:
Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.

Kennelijk ben je goed bezig Boppie want het lijkt al even geleden te zijn dat je staande gehouden bent ;)
Tegenwoordig pakt ome agent geen bonnenboekje meer maar een computertje :p

Boppie zei:

De uiteindelijke straf voor het geconstateerde feit door de politieagent/camera wordt bepaald door het CJIB/de rechter.
De agent doet alleen de aanzegging.

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

De uiteindelijke straf voor het geconstateerde feit door de politieagent/camera wordt bepaald door het CJIB/de rechter.

Boppie beweert niet anders.

Overigens ben ik niet tegen het afhakken van hoofden bij verkeershuftergedrag, er zijn voor minder hoofden afgehakt.

Maar dan wel publiek, langs de snelweg of zo.

Idefiqs zei:
Overigens ben ik niet tegen het afhakken van hoofden bij verkeershuftergedrag, er zijn voor minder hoofden afgehakt.

Dat lijkt me weer een slecht idee, alsof we nog niet genoeg kijkersfiles hebben. :rolleyes:

Gewoon Dirk zei:
Idefiqs zei:

Dat lijkt me weer een slecht idee, alsof we nog niet genoeg kijkersfiles hebben. :rolleyes:

Goed punt.(y)

Misschien dan mobiele executieteams met live shows bij de fileknelpunten? Als klein vermaack voor het noodlottig verpozen van de arme forens gedurende het verblijf in de onvermijdelijke file?

Uitgelokte idiote acties?
Gister was de verbindingsweg van de A10 noord naar de A8 afgesloten (wegens een bermbrand; door de weg af te sluiten kon de brandweer veilig blussen). Maar de afrit naar s118 was wel weer open (het matrixbord boven de afrit gaf 70 aan). De enige manier om daar te komen was eerst uitvoegen richting A8, over afgekruiste rijstroken, om zo afrit s118 te bereiken. Wat veel mensen dus deden zodra ze dat '70' zagen. Soms zelfs over het puntstuk (wat sowieso idioot is).

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Op papier wel. De wet Mulder maakt de agent ook de rechter in mijn ogen.

@PM zei:
(..) Maar de afrit naar s118 was wel weer open (het matrixbord boven de afrit gaf 70 aan). De enige manier om daar te komen was eerst uitvoegen richting A8, over afgekruiste rijstroken, om zo afrit s118 te bereiken. Wat veel mensen dus deden zodra ze dat '70' zagen. Soms zelfs over het puntstuk (wat sowieso idioot is).

Nee, niet uitgelokt. Gevolg van 'ons' veelvuldig gebruik van matrixborden. Die staan nou eenmaal niet altijd op de juiste afstanden t.o.v. de plek des onheils.

Ik heb ook weleens de afrit genomen op een dergelijke manier. Soms heeft de aannemer de afrit zelfs met pylonen afgebakend (dus eigenlijk 2 stukken rode kruis rijstroken afgebakend).

[size=small]Zaterdag was er een bermbrand bij Maarsbergen op de A12.. ik reed bij Veenendaal en moest naar die afrit toe.. RwS was net bezig met afkruizen.. dus ik 'braaf' de afrit bij Veenendaal (centrum) genomen.. Echter, de toerit was gewoon vrij.. daar reed ook verkeer op.. en de matrixborden in de verte gaven alle drie ook een witte rand met een diagnoale streep erdoor weer.. kortom, vrij baan. Dusss, enkele voorgangers gingen via het puntstuk weer de A12 op..

Ik twijfelde of ik dat ook zou doen (via keren onderaan de afrit/oprit. )
Want tja.. het zoú een foutje kunnen zijn.. (warmte, elektrische systemen slaan 'op hol' ;))
Gelukkig dat ik het niet gedaan heb.. want dan kon ik tot 20 uur op de snelweg bij Maarsbergen wachten totdat de brandweer klaar was..[/size]

Hetzelfde als bij wegwerkzaamheden.. het werkvak is vaak al lang en breed geëindigd.. maar het volgende matrixportaal is nog ff weg waarop de bekende rand met streep op staat.. blijf je dan op de (enige) linker rijstrook rijden met 70 km/h ..OF ga je, formeel, over het gele kruis omdat de weg overzichtelijk (leeg) is en de beëindiging ff verderop al te zien is.. hiermee voor achteropkomend verkeer ook ruimte maken.

Vroeger stond er vaak een bord langs de weg die de beperkingen ophief.. maar dat is tegenwoordig niet meer.. als er geen matrix portalen zijn.. staat zo'n bord in de laadbak van een auto met een flinke lantaarn erop..

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Op papier wel. De wet Mulder maakt de agent ook de rechter in mijn ogen.

Uitleg op papier

De wet Mulder heeft vooral betrekking op de toepassing van een ander rechtssysteem en hoe er met de bewijslast wordt omgegaan.
Je zou deze omkering van de bewijslast als een soort van rechtspraak kunnen beschouwen omdat je bij een overtreding volgens de wet Mulder
zelf actief met bewijzen moet komen van onschuld.

Durashift zei:
@PM zei:
(..) Maar de afrit naar s118 was wel weer open (het matrixbord boven de afrit gaf 70 aan). De enige manier om daar te komen was eerst uitvoegen richting A8, over afgekruiste rijstroken, om zo afrit s118 te bereiken. Wat veel mensen dus deden zodra ze dat '70' zagen. Soms zelfs over het puntstuk (wat sowieso idioot is).

Nee, niet uitgelokt. Gevolg van 'ons' veelvuldig gebruik van matrixborden. Die staan nou eenmaal niet altijd op de juiste afstanden t.o.v. de plek des onheils.

Ik heb ook weleens de afrit genomen op een dergelijke manier. Soms heeft de aannemer de afrit zelfs met pylonen afgebakend (dus eigenlijk 2 stukken rode kruis rijstroken afgebakend).

[size=small]Zaterdag was er een bermbrand bij Maarsbergen op de A12.. ik reed bij Veenendaal en moest naar die afrit toe.. RwS was net bezig met afkruizen.. dus ik 'braaf' de afrit bij Veenendaal (centrum) genomen.. Echter, de toerit was gewoon vrij.. daar reed ook verkeer op.. en de matrixborden in de verte gaven alle drie ook een witte rand met een diagnoale streep erdoor weer.. kortom, vrij baan. Dusss, enkele voorgangers gingen via het puntstuk weer de A12 op..

Ik twijfelde of ik dat ook zou doen (via keren onderaan de afrit/oprit. )
Want tja.. het zoú een foutje kunnen zijn.. (warmte, elektrische systemen slaan 'op hol' ;))
Gelukkig dat ik het niet gedaan heb.. want dan kon ik tot 20 uur op de snelweg bij Maarsbergen wachten totdat de brandweer klaar was..[/size]

Hetzelfde als bij wegwerkzaamheden.. het werkvak is vaak al lang en breed geëindigd.. maar het volgende matrixportaal is nog ff weg waarop de bekende rand met streep op staat.. blijf je dan op de (enige) linker rijstrook rijden met 70 km/h ..OF ga je, formeel, over het gele kruis omdat de weg overzichtelijk (leeg) is en de beëindiging ff verderop al te zien is.. hiermee voor achteropkomend verkeer ook ruimte maken.

Goede vergelijkingen. Het is natuurlijk wel zo dat je voorbeeld van de pylonenafrit een duidelijk afgebakende constructie is met ook tijdelijke bewegwijzering. Dit was meer een chaotische situatie van mensen die zodra ze het matrixbord '70' zagen alsnog uitvoegden. Nu was het op zondag, dus niet zo druk als op een doordeweekse dag, dus het zal allemaal wel goed zijn gegaan, maar ideaal is het niet...
Brave jongen die ik ben, ben ik de Coentunnel doorgereden en bij afrit s102 omgedraaid. Plus dat het me niet zou verbazen als er file stond onderaan s118, al viel dat wellicht mee want die stond er ook niet onderaan s102.

Tientallen boetes voor bestuurders met telefoon in hand bij dodelijk ongeluk op A58

Toen Simmers de vrouw opnieuw vroeg om te stoppen met filmen, deed ze haar telefoon weg en droop af. ,,Om je dan in te houden als agent is vrij lastig, kan ik vertellen. Gelukkig was er al snel meer dan genoeg hulp. Achteraf hoorde ik van omstanders dat mensen foto's van een van de voertuigen aan het maken waren, terwijl slachtoffer bekneld zat en zichtbaar gewond was. Maar goed dat ik dat niet heb gezien."

En de filmende vrouw was lang niet de enige die zich zo gedroeg. Veel bestuurders negeerden na het ongeluk een rood kruis en door enkelen werd al rijdend gefilmd. Eén automobilist zette daarbij zelfs zijn auto stil op de andere rijbaan. Daardoor klapte er bijna een vrachtwagen achterop een personenauto.

Dit gedrag is voor mij niet te begrijpen ... o_O

Zouden er niet meer voorlichtingsvideo's in de vorm van postbus 51 filmpjes gemaakt kunnen worden?
En dan liefst in de vorm van pop-ups op de smartphone op het moment dat de foto/camerafunctie wordt bediend tijdens een ongeval ...

Terug
Bovenaan