De Schaduw
Startmotor
Is 120 nu ook al een "zeer hoge snelheid"? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Skies zei:Harloper slaat auto
![]()
Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?
Of doe ik hier wel iets verkeerd? Dat geeft deze man nog steeds niet het recht zich als een hooligan te gedragen trouwens.
FrankD2 zei:Gewoon Dirk zei:Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.
Waarom ging jij dan niet even naar rechts om hem er langs te laten? Scheelt jou stress en misschien had deze persoon wel een hele goede reden om te hard te rijden, sterfgeval, bevalling, huis in brand
Skies zei:![]()
Hij vond waarschijnlijk dat ik helderziend moet zijn. Ik stond keurig tussen het fietspad (er kwamen fietsers aan) en de weg. Helaas kan ik niet voorspellen dat er opeens hardlopers schuin de straat over steken. De hardloper erna denkt waarschijnlijk dat ik toeter vanwege ongeduld?
Of doe ik wel iets fout (behalve toeteren) ?
Laten we het op een misverstand houden. Maar dat geeft hem nog geen recht zich zo te gedragen natuurlijk.
Gewoon Dirk zei:Blackadder the 5th zei:Gewoon Dirk zei:Zojuist onderweg naar huis op de A58 tussen Breda en Etten-Leur.
Ik ben rustig een rijtje auto's aan het inhalen, heb ik ineens een matbruin/oranje (weet ik veel wat de juiste benaming van deze matte hoop babypoep is) Lexus GS aan mijn achterbumper hangen. Ik trek me er niet veel van aan, immers je maakt op mij niet direct indruk als ik met de Don op pad ben. Toch houdt hij zijn kleven een paar kilometer vol en dan zodanig dat de tussenruimte minder is dan de lege ruimte tussen twee strepen, veel minder zelfs. Zelfs wanneer ik mijn gas los laat snapt hij de hint nog niet dat ik echt niet voor hem ga haasten. Uiteindelijk ben ik het rijtje auto's voorbij en schuif ik een strook op. ik ben nauwelijks met twee wielen over de middenlijn of zijn neus zit al naast mijn bumper. Hij stuift me voorbij en gooit hem bij mijn voorganger op enkele decimeters voorlangs om nog net via het puntstuk de afrit Etten-Leur (18) te nemen.
Wat een totaalidioot!
Tsja, haast en de andere weggebruikers rijden maar in de weg ...
Ik begrijp uit je verhaal dat de rij auto's die ingehaald werden vrij lang was. Had hij niet eerder gelegenheid om naar rechts te gaan om de afslag te nemen, of reed op de rechterrijstrook een "muur" van auto's?
Op het moment dat hij mij voorbij stoof reden we 50-100 meter voor het begin van de afrit en het gat tussen mij en mijn voorganger was ruim genoeg om naar rechts te gaan. Dat laatste gold overigens ook voor de tussenafstand tussen de meeste van de auto's die ik inhaalde.
Springbok zei:Skies zei:![]()
Of doe ik wel iets fout (behalve toeteren) ?
Laten we het op een misverstand houden. Maar dat geeft hem nog geen recht zich zo te gedragen natuurlijk.
Wat een debiel. Leuk dat ze wedstrijdje houden, maar dit is nog steeds openbare weg. Met lamlendigs verkeersregelaars..
Ja, je hebt deels wel gelijk. Ik was vooral aan het kijken naar die andere verkeersregelaar, waardoor ik niet in de gaten had dat er hardlopers de hoek om kwamen.Boppie zei:Rijden terwijl een verkeersregelaar met de rug naar je toestaat is al een aardig ramenlikkergedrag. Slaan op de motorkap had moeten mij doen uitstappen.
Maar had even gewacht op contact met de verkeersregelaar had je gesierd. En kijken voordat je afsloeg had je de informatie gegeven dat daar toch wat gaande was. Wees bewust van je omgeving. Onbewust zijn teveel mensen bezig met hun eigen belang.
Skies zei:Ja, je hebt deels wel gelijk. Ik was vooral aan het kijken naar die andere verkeersregelaar, waardoor ik niet in de gaten had dat er hardlopers de hoek om kwamen.Boppie zei:Rijden terwijl een verkeersregelaar met de rug naar je toestaat is al een aardig ramenlikkergedrag. Slaan op de motorkap had moeten mij doen uitstappen.
Maar had even gewacht op contact met de verkeersregelaar had je gesierd. En kijken voordat je afsloeg had je de informatie gegeven dat daar toch wat gaande was. Wees bewust van je omgeving. Onbewust zijn teveel mensen bezig met hun eigen belang.
Blackadder the 5th zei:Goede indicatie is of de bestuurder/verkeersdeelnemer jouw kant opkijkt of uberhaulpt wel de mogelijkheid heeft je te kunnen zien.
Doet hij/zij dat niet, dan wordt het gevaarlijk. Je hebt niets aan je (vermeende) voorrangsrecht, als je niet wordt opgemerkt ...![]()
Rembrandt zei:Gisteren op weg naar huis even flink op de rem gemoeten, met de caravan.
De eerste auto (donkere Ford Focus) is al erg vroeg aan het remmen voor de afslag. Maar de dame in de Astra maakt het wel heel bont.
En dan rij je ineens maar 50 op de snelweg........
De auto’s lijken bij elkaar te horen. Verkeerde inschatting dus. Maar neem je verlies en kies de volgende afslag.
Het geluid is lichtelijk aangepast vanwege private achtergrondgeluiden en diverse krachttermen op het eind.![]()
Rembrandt zei:Gisteren op weg naar huis even flink op de rem gemoeten, met de caravan.
De eerste auto (donkere Ford Focus) is al erg vroeg aan het remmen voor de afslag. Maar de dame in de Astra maakt het wel heel bont.
En dan rij je ineens maar 50 op de snelweg........
De auto’s lijken bij elkaar te horen. Verkeerde inschatting dus. Maar neem je verlies en kies de volgende afslag.
Het geluid is lichtelijk aangepast vanwege private achtergrondgeluiden en diverse krachttermen op het eind.![]()
Blackadder the 5th zei:Dat de achterligger al remmend op de hoofdrijbaan probeert te volgen zonder
acht te geven op mogelijke achterliggers is op zijn zachtst uitgedrukt niet slim.
Misschien moeten we net als in de luchtvaart elk voertuig uitrusten met een zwarte doos inclusief dashcam(s) aan voor en achterzijde ...
Blackadder the 5th zei:Dat vroege remmen van de Ford Focus is nog wel te begrijpen, de afrit eindigt in een vrij scherpe bocht: ...
... Misschien moeten we net als in de luchtvaart elk voertuig uitrusten met een zwarte doos inclusief dashcam(s) aan voor en achterzijde ...
Muddy Bandit zei:Blackadder the 5th zei:Dat de achterligger al remmend op de hoofdrijbaan probeert te volgen zonder
acht te geven op mogelijke achterliggers is op zijn zachtst uitgedrukt niet slim.
Misschien moeten we net als in de luchtvaart elk voertuig uitrusten met een zwarte doos inclusief dashcam(s) aan voor en achterzijde ...
Liever dat soort piloten per direct aan het verkeer onttrekken en een week verplicht mee laten draaien bij een instantie wat verkeersslachtoffers begeleidt alvorens ze weer achter het stuur plaats mogen nemen....
Deze piloten hebben totaal geen idee hoeveel ellende ze kunnen veroorzaken met hun capriolen, laat ze die gevolgen maar eens in de praktijk ervaren.
Boppie zei:Of uit de auto trekken en uitkafferen. Ben met de vrachtwagen ook eens bijna tot stilstand gekomen op de Ring van Antwerpen door dit ramenlikkergedrag. Eigenlijk verdienen ze een paar rake klappen, maar dat is mijn onderbuik..
Muddy Bandit zei:Boppie zei:Of uit de auto trekken en uitkafferen. Ben met de vrachtwagen ook eens bijna tot stilstand gekomen op de Ring van Antwerpen door dit ramenlikkergedrag. Eigenlijk verdienen ze een paar rake klappen, maar dat is mijn onderbuik..
Helpt niets, want al die domme kwiebussen zijn zich van geen kwaad bewust.
Maar wees nog blij dat het slechts beperkt is gebleven tot bijna tot stilstand gekomen en wat schrik... een met dat beruchte filmpje vergelijkbaar geintje is mij 31 jaar geleden overkomen met een veel ernstiger afloop.![]()
rke zei:Dit soort grappen kan heel simpel met een camera beboet worden. Ik heb filmpjes gezien van de bewakingscamera van RWS bij de A10 waar dit heel vaak op te zien is.
Als oom agent nu eens op basis van dit soort filmpjes een gepeperd art 5 bonnetje stuurt, dat is minstens zo zinvol als een flitskast die een acceptgiro stuurt voor door rood knallen of te snel rijden.
Wegbeheerders zetten tegenwoordig wel eens streep-stippellijnen bij afslagen/opritten en dat werkt goed. Maar eigenlijk is dat symptoom bestrijding, je wil de idioot die dit soort grappen uithaalt helemaal niet tussen het verkeer zien.
Blackadder the 5th zei:rke zei:Dit soort grappen kan heel simpel met een camera beboet worden. Ik heb filmpjes gezien van de bewakingscamera van RWS bij de A10 waar dit heel vaak op te zien is.
Als oom agent nu eens op basis van dit soort filmpjes een gepeperd art 5 bonnetje stuurt, dat is minstens zo zinvol als een flitskast die een acceptgiro stuurt voor door rood knallen of te snel rijden.
Wegbeheerders zetten tegenwoordig wel eens streep-stippellijnen bij afslagen/opritten en dat werkt goed. Maar eigenlijk is dat symptoom bestrijding, je wil de idioot die dit soort grappen uithaalt helemaal niet tussen het verkeer zien.
Graag dan meteen het hoofd van de bestuurder/bestuurster mee op de foto zetten.
Anders krijg je daar weer gezeur over ...
rke zei:Dat wordt een complex apparaat. Foto maken, hoofd afhakken en op de foto zetten.
Maar ik denk dat dat wel zal helpen en het zal inderdaad geen gezeur geven.
Toch, de flitskast en de roodlichtcamera bekeuren ook op kenteken.
rke zei:Blackadder the 5th zei:rke zei:Dit soort grappen kan heel simpel met een camera beboet worden. Ik heb filmpjes gezien van de bewakingscamera van RWS bij de A10 waar dit heel vaak op te zien is.
Dat wordt een complex apparaat. Foto maken, hoofd afhakken en op de foto zetten.
Boppie zei:rke zei:Blackadder the 5th zei:rke zei:Dit soort grappen kan heel simpel met een camera beboet worden. Ik heb filmpjes gezien van de bewakingscamera van RWS bij de A10 waar dit heel vaak op te zien is.
Dat wordt een complex apparaat. Foto maken, hoofd afhakken en op de foto zetten.
Met hoofd afhakken is het wel zo opgelost. #Verkeershandhaving#Taliban#het werkt.
Boppie zei:Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.
Boppie zei:Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.
De uiteindelijke straf voor het geconstateerde feit door de politieagent/camera wordt bepaald door het CJIB/de rechter.
De agent doet alleen de aanzegging.
Idefiqs zei:Overigens ben ik niet tegen het afhakken van hoofden bij verkeershuftergedrag, er zijn voor minder hoofden afgehakt.
Maar dan wel publiek, langs de snelweg of zo.
Gewoon Dirk zei:Idefiqs zei:Overigens ben ik niet tegen het afhakken van hoofden bij verkeershuftergedrag, er zijn voor minder hoofden afgehakt.
Maar dan wel publiek, langs de snelweg of zo.
Dat lijkt me weer een slecht idee, alsof we nog niet genoeg kijkersfiles hebben.![]()
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.
De uiteindelijke straf voor het geconstateerde feit door de politieagent/camera wordt bepaald door het CJIB/de rechter.
@PM zei:Uitgelokte idiote acties?
(..) Maar de afrit naar s118 was wel weer open (het matrixbord boven de afrit gaf 70 aan). De enige manier om daar te komen was eerst uitvoegen richting A8, over afgekruiste rijstroken, om zo afrit s118 te bereiken. Wat veel mensen dus deden zodra ze dat '70' zagen. Soms zelfs over het puntstuk (wat sowieso idioot is).
Boppie zei:Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Politie agenten doen niet anders in het verkeer. Alleen trekken ze een bonnenboekje in plaats van een hakbijl.
Op papier wel. De wet Mulder maakt de agent ook de rechter in mijn ogen.
Durashift zei:@PM zei:Uitgelokte idiote acties?
(..) Maar de afrit naar s118 was wel weer open (het matrixbord boven de afrit gaf 70 aan). De enige manier om daar te komen was eerst uitvoegen richting A8, over afgekruiste rijstroken, om zo afrit s118 te bereiken. Wat veel mensen dus deden zodra ze dat '70' zagen. Soms zelfs over het puntstuk (wat sowieso idioot is).
Nee, niet uitgelokt. Gevolg van 'ons' veelvuldig gebruik van matrixborden. Die staan nou eenmaal niet altijd op de juiste afstanden t.o.v. de plek des onheils.
Ik heb ook weleens de afrit genomen op een dergelijke manier. Soms heeft de aannemer de afrit zelfs met pylonen afgebakend (dus eigenlijk 2 stukken rode kruis rijstroken afgebakend).
[size=small]Zaterdag was er een bermbrand bij Maarsbergen op de A12.. ik reed bij Veenendaal en moest naar die afrit toe.. RwS was net bezig met afkruizen.. dus ik 'braaf' de afrit bij Veenendaal (centrum) genomen.. Echter, de toerit was gewoon vrij.. daar reed ook verkeer op.. en de matrixborden in de verte gaven alle drie ook een witte rand met een diagnoale streep erdoor weer.. kortom, vrij baan. Dusss, enkele voorgangers gingen via het puntstuk weer de A12 op..
Ik twijfelde of ik dat ook zou doen (via keren onderaan de afrit/oprit. )
Want tja.. het zoú een foutje kunnen zijn.. (warmte, elektrische systemen slaan 'op hol')
Gelukkig dat ik het niet gedaan heb.. want dan kon ik tot 20 uur op de snelweg bij Maarsbergen wachten totdat de brandweer klaar was..[/size]
Hetzelfde als bij wegwerkzaamheden.. het werkvak is vaak al lang en breed geëindigd.. maar het volgende matrixportaal is nog ff weg waarop de bekende rand met streep op staat.. blijf je dan op de (enige) linker rijstrook rijden met 70 km/h ..OF ga je, formeel, over het gele kruis omdat de weg overzichtelijk (leeg) is en de beëindiging ff verderop al te zien is.. hiermee voor achteropkomend verkeer ook ruimte maken.
Toen Simmers de vrouw opnieuw vroeg om te stoppen met filmen, deed ze haar telefoon weg en droop af. ,,Om je dan in te houden als agent is vrij lastig, kan ik vertellen. Gelukkig was er al snel meer dan genoeg hulp. Achteraf hoorde ik van omstanders dat mensen foto's van een van de voertuigen aan het maken waren, terwijl slachtoffer bekneld zat en zichtbaar gewond was. Maar goed dat ik dat niet heb gezien."
En de filmende vrouw was lang niet de enige die zich zo gedroeg. Veel bestuurders negeerden na het ongeluk een rood kruis en door enkelen werd al rijdend gefilmd. Eén automobilist zette daarbij zelfs zijn auto stil op de andere rijbaan. Daardoor klapte er bijna een vrachtwagen achterop een personenauto.