@PM zei:
Uitgelokte idiote acties?
(..) Maar de afrit naar s118 was wel weer open (het matrixbord boven de afrit gaf 70 aan). De enige manier om daar te komen was eerst uitvoegen richting A8, over afgekruiste rijstroken, om zo afrit s118 te bereiken. Wat veel mensen dus deden zodra ze dat '70' zagen. Soms zelfs over het puntstuk (wat sowieso idioot is).
Nee, niet uitgelokt. Gevolg van 'ons' veelvuldig gebruik van matrixborden. Die staan nou eenmaal niet altijd op de juiste afstanden t.o.v. de plek des onheils.
Ik heb ook weleens de afrit genomen op een dergelijke manier. Soms heeft de aannemer de afrit zelfs met pylonen afgebakend (dus eigenlijk 2 stukken rode kruis rijstroken afgebakend).
[size=small]Zaterdag was er een bermbrand bij Maarsbergen op de A12.. ik reed bij Veenendaal en moest naar die afrit toe.. RwS was net bezig met afkruizen.. dus ik 'braaf' de afrit bij Veenendaal (centrum) genomen.. Echter, de toerit was gewoon vrij.. daar reed ook verkeer op.. en de matrixborden in de verte gaven alle drie ook een witte rand met een diagnoale streep erdoor weer.. kortom, vrij baan. Dusss, enkele voorgangers gingen via het puntstuk weer de A12 op..
Ik twijfelde of ik dat ook zou doen (via keren onderaan de afrit/oprit. )
Want tja.. het zoú een foutje kunnen zijn.. (warmte, elektrische systemen slaan 'op hol'

)
Gelukkig dat ik het niet gedaan heb.. want dan kon ik tot 20 uur op de snelweg bij Maarsbergen wachten totdat de brandweer klaar was..[/size]
Hetzelfde als bij wegwerkzaamheden.. het werkvak is vaak al lang en breed geëindigd.. maar het volgende matrixportaal is nog ff weg waarop de bekende rand met streep op staat.. blijf je dan op de (enige) linker rijstrook rijden met 70 km/h ..OF ga je, formeel, over het gele kruis omdat de weg overzichtelijk (leeg) is en de beëindiging ff verderop al te zien is.. hiermee voor achteropkomend verkeer ook ruimte maken.