Blackadder the 5th
Net ingestapt
Sarcast zei:
"Mooi" voorbeeld van voortdurend bumperkleven met het daarbij behorende voortdurende afremmen.
En maar klagen bij de garage dat het onderhoud van de remmen altijd zo duur uitpakt ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sarcast zei:
Carfanatic zei:130 met een vrachtwagen![]()
Muddy Bandit zei:Carfanatic zei:130 met een vrachtwagen![]()
Wil prima, niet elke vrachtwagen is gelijk een 40-tonner.
Ik heb een tijdje gereden met een Dodge W200 die op kenteken een vrachtwagen was, dat ding liep ook vlot 130 km/h.
Boppie zei:Muddy Bandit zei:Carfanatic zei:130 met een vrachtwagen![]()
Wil prima, niet elke vrachtwagen is gelijk een 40-tonner.
Ik heb een tijdje gereden met een Dodge W200 die op kenteken een vrachtwagen was, dat ding liep ook vlot 130 km/h.
Moet hij dan niet begrensd zijn op 89 km/h?
Amsterdamse praktijken. Een fietser met doodswens
Buschauffeur in overtreding naast verkeersminister bij opening A2-tunnel
De minister die verwoede pogingen doet het gebruik van touchscreens in het verkeer uit te bannen, heeft nog flink wat werk te verzetten, bleek donderdagavond bij de opening van de A2-tunnel onder Maastricht. De buschauffeur die Schultz als eerste onder de stad door mocht rijden, filmde naast haar de rit met zijn mobiele telefoon.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/buschauffeur-in-overtreding-naast-verkeersminister-bij-opening-a2-tunnel~a4435372/?utm_source=twitter&utm_medium=social&utm_campaign=shared%20content&utm_content=free
Zollie zei:Is er verschil tussen rechts inhalen en rechts laten inhalen?
SaltoMetDeAlto zei:Wat denken jullie van deze situatie?
Ik reed daarstraks hier,
https://www.google.nl/maps/@51.5366536,5.1025448,3a,75y,240.4h,88.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVcbjM_yGf2TcWLSkz7fLfg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl
op de rechter baan, linkse strook welke samenkomt met de rechtse strook van de linker baan. Voor me rijd een grijze auto die weigert harder te rijden dan 100km/h en absoluut geen haast heeft. Hij ging een minuut eerder zelfs nog rustig in de remmen om een BMW er ruim tussen te laten die hem rechts inhaalde. Vlak voor de twee stroken samen komen is de situatie als volgt: Rechts vrachtwagens met weinig afstand ertussen, de strook waar wij (de grijze auto, ik en nog iemand achter me) naar toe moeten komen auto's aan met 130km/h, deze kunnen eigenlijk niet uitwijken omdat links van hen ook auto's rijden/inhalen. Meest logische situatie: grijze auto voor me geeft gas naar 130 en voegt zich (en wij erachter) tussen de rijdende auto's. Meneer weigert dit echter steevast, waardoor hij, ik en het treintje achter hem bijna tot botsing komen met de auto's op de strook waar wij mee samen komen. Het ging nog net goed omdat een auto op de strook waar wij opkwamen nog net een gaatje helemaal links zag om hem er tussen de duwen waardoor wij drie met 100 en alles op een kluitje op de middelste strook uitkomen.
SaltoMetDeAlto zei:Wat denken jullie van deze situatie?
Ik reed daarstraks hier,
https://www.google.nl/maps/@51.5366536,5.1025448,3a,75y,240.4h,88.96t/data=!3m6!1e1!3m4!1sVcbjM_yGf2TcWLSkz7fLfg!2e0!7i13312!8i6656?hl=nl
op de rechter baan, linkse strook welke samenkomt met de rechtse strook van de linker baan. Voor me rijd een grijze auto die weigert harder te rijden dan 100km/h en absoluut geen haast heeft. Hij ging een minuut eerder zelfs nog rustig in de remmen om een BMW er ruim tussen te laten die hem rechts inhaalde. Vlak voor de twee stroken samen komen is de situatie als volgt: Rechts vrachtwagens met weinig afstand ertussen, de strook waar wij (de grijze auto, ik en nog iemand achter me) naar toe moeten komen auto's aan met 130km/h, deze kunnen eigenlijk niet uitwijken omdat links van hen ook auto's rijden/inhalen. Meest logische situatie: grijze auto voor me geeft gas naar 130 en voegt zich (en wij erachter) tussen de rijdende auto's. Meneer weigert dit echter steevast, waardoor hij, ik en het treintje achter hem bijna tot botsing komen met de auto's op de strook waar wij mee samen komen. Het ging nog net goed omdat een auto op de strook waar wij opkwamen nog net een gaatje helemaal links zag om hem er tussen de duwen waardoor wij drie met 100 en alles op een kluitje op de middelste strook uitkomen.
methal zei:SaltoMetDeAlto zei:Wat denken jullie van deze situatie?
Ik reed daarstraks hier,
mijn mening: is niet zijn schuld. zeer irritant inderdaad, en ook onveiling in feite, maar het mag en als medebestuurder moet je je aanpassen. in zo een geval is de juiste handeling: nog trager rijden en een grote afstand houden, dit laat je toe om je snelheid sterk te verhogen voor je eigen invoegmaneurvre.
SaltoMetDeAlto zei:@blackadder, in principe hoeft het helemaal niet onveilig te zijn. Het gaat om de snelheidsverschillen en het aanpassingsvermogen van de weggebruikers en niet zozeer de hoogte van de snelheid. In de praktijk zal een lagere snelheid veiliger zijn, puur vanwege het aanpassingsvermogen van sommige weggebruikers . .
SaltoMetDeAlto zei:Denkend erover blijft het zo ver mogelijk vooruit denken (al lang voor de situatie bedenken dat je beter naar rechts kunt bij dergelijke voorgangers) en vooral niet uitgaan dat iemand (voor je) zich aanpast/logisch meedenkt met de rest van het verkeer zeker niet als diegene al eerder opvallend rijgedrag vertoond.
Hij dacht dat hij de file aan het omzeilen was ja...Blackadder the 5th zei:Waarschijnlijk een bestuurder die even wat anders aan het doen was.
@PM zei:Tja, welkom in Nederland, zou ik haast zeggen![]()
Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=EYCoEhs2ZL4
Blackadder the 5th zei:(..)
Het valt mij op dat je de buschauffeur pas op het laatste moment ziet, het grootste deel van de tijd zit hij verborgen
achter de stijl van de voorruit en de grote buitenspiegel. Betekent waarschijnlijk dat de buschauffeur de auto net
zo min heeft zien staan ...
Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=vBVX5BSbqVQ
Durashift zei:Blackadder the 5th zei:(..)
Het valt mij op dat je de buschauffeur pas op het laatste moment ziet, het grootste deel van de tijd zit hij verborgen
achter de stijl van de voorruit en de grote buitenspiegel. Betekent waarschijnlijk dat de buschauffeur de auto net
Zou kunnen, al is het dan zaak voor chauffeur om 'uit zijn stoel' te komen..
Hij maakt de bocht ook wel erg gemakkelijk.. iets hoekiger had het misschien kunnen voorkomen..
@PM zei:Zojuist reed ik door het dorp en zag ik in een zijstraat een onverlichte auto staan op een plek waar je niet parkeert (dicht bij de kruising en veel te ver van de kant). Ik dacht nog, die heeft zeker pech ofzo. Toen ik de kruising voorbij was keek ik in m'n spiegel, komt die auto achter me aan rijden! Seinen met mistachterlicht leverde geen enkele reactie op, dus even verderop ben ik gestopt om dan maar te gaan vertellen dat een lichtje toch wel handig is zo tegen middernacht.
Klein raadseltje om jullie met de kerst bezig te houden: wat denken jullie dat de doos die achter het stuur zat zei toen ik aan kwam lopen?
@PM zei:Klein raadseltje om jullie met de kerst bezig te houden: wat denken jullie dat de doos die achter het stuur zat zei toen ik aan kwam lopen?
Soloman zei:@PM zei:Zojuist reed ik door het dorp en zag ik in een zijstraat een onverlichte auto staan op een plek waar je niet parkeert (dicht bij de kruising en veel te ver van de kant). Ik dacht nog, die heeft zeker pech ofzo. Toen ik de kruising voorbij was keek ik in m'n spiegel, komt die auto achter me aan rijden! Seinen met mistachterlicht leverde geen enkele reactie op, dus even verderop ben ik gestopt om dan maar te gaan vertellen dat een lichtje toch wel handig is zo tegen middernacht.
Klein raadseltje om jullie met de kerst bezig te houden: wat denken jullie dat de doos die achter het stuur zat zei toen ik aan kwam lopen?
Dat is per persoon verschillend. Ik zou mezelf voor de kop slaan. Maar zoiets overkomt mij niet. Ik rij altijd met licht aan. En in de nacht is het zonder nacht wel heel erg donker in de auto, dan branden de lampjes van de radio ook niet en van de klokken...
Durashift zei:Blackadder the 5th zei:(..)
Zou kunnen, al is het dan zaak voor chauffeur om 'uit zijn stoel' te komen..
Hij maakt de bocht ook wel erg gemakkelijk.. iets hoekiger had het misschien kunnen voorkomen..
Durashift zei:Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=vBVX5BSbqVQ
Mijn hemel, demutsvrouw die als passagier in de cam-auto zit... dat zal bij snel in de allergie schieten, denk.
Rijdt lekker 'mee' zo te horen..![]()
Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=vBVX5BSbqVQ
Zoiets had ik laatst ook met een connexion bus.Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=EYCoEhs2ZL4
Durashift zei:@ @PM: "sorry, ik kan het knopje niet vinden'.
?
@PM zei:Durashift zei:@ @PM: "sorry, ik kan het knopje niet vinden'.
?
DING DING DING we have a winner!
Inderdaad: "dit is niet mijn eigen auto en ik weet niet waar het knopje zit".
Ik heb maar even een slinger aan de linker stengel gegeven voor haar. Betrof een Mitsubishi Carisma trouwens, dus geen dashboardverlichting zonder buitenverlichting.
Overigens kon ze, bedacht ik later, die stengel sowieso niet vinden blijkbaar. Zoals ik al zei: toen ik de auto in de zijstraat zag staan was hij onverlicht. Dus ook geen richtingaanwijzer.
Rayban zei:Zoiets had ik laatst ook met een connexion bus.Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=EYCoEhs2ZL4
En hij hield bij hoog en laag vol dat ik er rekening mee moet houden dat hij over mijn rijstrook komt.
Nah, logisch dat er steeds meer busbanen bijkomen want zulke knutselaars wil je niet op de openbare weg hebben.
Durashift zei:Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=vBVX5BSbqVQ
Mijn hemel, demutsvrouw die als passagier in de cam-auto zit... dat zal bij snel in de allergie schieten, denk.
Rijdt lekker 'mee' zo te horen..![]()
Voor zo ver mogelijk deed de bestuurder dat ook, maar de bus komt, zoals je zelf ook al aan gaf, behoorlijk binnendoor rijden. Tevens ook nog met een fors tempo voor zo'n onoverzichtelijke kruising met obstakels.Blackadder the 5th zei:Rayban zei:Zoiets had ik laatst ook met een connexion bus.Carfanatic zei:https://www.youtube.com/watch?v=EYCoEhs2ZL4
En hij hield bij hoog en laag vol dat ik er rekening mee moet houden dat hij over mijn rijstrook komt.
Nah, logisch dat er steeds meer busbanen bijkomen want zulke knutselaars wil je niet op de openbare weg hebben.
De bus uit de video komt zwaar binnendoor rijden, maar ik vraag me af of de bus en de auto elkaar op dit punt hadden kunnen
passeren (ook met hoog ophalen van de bocht door de bus), gezien de smalle kruising met paaltjes.
Een beetje rekening houden met de ruimte die een vrachtwagen/bus nodig heeft kan geen kwaad.
Bij ons in het dorp ligt een weg met een S-bochtje, waar auto's elkaar wel kunnen passeren, maar een vrachtwagen/bus en auto niet.
Net even te vaak gezien dat een auto zich in de binnenbocht klemreed en vervolgens achteruit kon rijden
omdat er te weinig ruimte overbleef om de vrachtwagen te passeren ...
Blackadder the 5th zei:@PM zei:Durashift zei:@ @PM: "sorry, ik kan het knopje niet vinden'.
?
DING DING DING we have a winner!
Inderdaad: "dit is niet mijn eigen auto en ik weet niet waar het knopje zit".
Ik heb maar even een slinger aan de linker stengel gegeven voor haar. Betrof een Mitsubishi Carisma trouwens, dus geen dashboardverlichting zonder buitenverlichting.
Overigens kon ze, bedacht ik later, die stengel sowieso niet vinden blijkbaar. Zoals ik al zei: toen ik de auto in de zijstraat zag staan was hij onverlicht. Dus ook geen richtingaanwijzer.
Vrouw was waarschijnlijk een Opel/VW gewend met aparte lichtschakelaar.
Heb zelf in een ver verleden ook een keer zitten zoeken naar een lichtschakelaar bij een Citroen BX.
Gelukkig lag in het het dashboardkastje een instructieboekje ...![]()