Sarcast zei:
@PM zei:
In het volgende zit vast wel ergens wat idioots:
Ik kwam vanavond hier aanrijden en wou daar rechtsaf: https://www.google.com/maps/@52.7428534,5.207871,3a,75y,336.07h,81.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1s9mz6MJmjLjEKGCfT-njc_A!2e0!7i13312!8i6656
Toch gek dat iemand die daar regelmatig komt nog naar de haaientanden moet kijken om te weten of-ie voorrang heeft of niet...
Die haaientanden zijn ook voor jou, hij had het uit de
moeten halen.
(Die daar overigens onterecht een
blijkt te zijn....)
Dat weet ik, maar hij had het nou eenmaal daarover. Al moet ik bekennen dat ik zelf ook meer van de wegschilderingen ben dan van de borden. Zo heb ik ooit een voetganger geen voorrang verleend bij
dit zebrapad. Vanaf het hoge camerastandpunt lijkt het mee te vallen, maar vanuit een lage auto zie je dat zebrapad pas op het laatste moment omdat de weg een klein beetje omhoog loopt naar die brug. Dus dan moet je het echt van het bord hebben.
Ik heb er wel van geleerd en probeer sindsdien beter op borden te letten.
De gemeente vindt blijkbaar dat de Kleingouw, Kleiakker en Hoekweg gezamenlijk één kruising vormen. Hoever moeten zijstraten uit elkaar liggen om te kunnen spreken van twee T-splitsingen? Overigens gedraagt iedereen zich daar wel alsof het om twee T-splitsingen gaat als ze vanuit de Hoekweg naar de Kleiakker gaan of andersom: eerst rechtsaf incl knipperlicht naar rechts de Kleingouw op, daarna direct linksknipperen en linksaf slaan.
Ik vind trouwens dat de
erg ver van de kruising staat. Of is dat omdat er bushalte tussenzit, zodat op deze manier het bord zichtbaar blijft als er een bus aangemeerd staat?
Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Is deze weg pasgeleden opnieuw ingericht met 30km zones en (aangepaste) kruisingen?
In 30 zones horen geen voorrangskruisingen.
Volgens mij, maar ik kan me vergissen, moet verkeer van het
Voorstuk tegenwoordig voorrang verlenen. Maar da's ook niet heel duidelijk dat dat een zijstraat is en geen uitrit. En ja deze heb ik al eens laten zien en nee ik heb nog steeds niet bewust gekeken n.a.v. dit topic hoe de situatie tegenwoordig is.