Blackadder the 5th
Net ingestapt
Sarcast zei:
Dit past toch wel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sarcast zei:
BradgeTV zei:(..)
Die voetgangers zag 'ie ook maar hij vond dat ze niet doorliepen.. Je kan natuurlijk ook anticiperen, maar dat zal wel aan mij liggen.
(..).
Want?Leon in z'n SEAT zei:Zal wel niet mogen gok ik.
Om eerlijk te zijn: Ik heb het filmpje vluchtig bekeken en niet echt op de details gelet. Mijn eerste insteek was: die vrachtwagen staat dan op het rode asfalt (fietspad/fietsstrook/fietssuggestiestrook/artistieke uitspatting van de wegenbouwer whatever, zo precies heb ik dus niet gekeken), dat zal hier ongetwijfeld niet mogen. Daarmee heeft iemand een laad- en losplaats bedacht die volgens de letter der wet niet gebruikt kan/mag worden. Kan me niet voorstellen dat jij filmpjes post en vragen stelt over zaken die gewoon kloppenSarcast zei:Want?Leon in z'n SEAT zei:Zal wel niet mogen gok ik.
Het is geen fietsstrook want geen fietsje? Scherp, maar nog niet scherp genoeg!Boppie zei:Ik denk van wel. Het is geen fietsstrook. Zolang er verder geen borden staan die stilstand verbieden.
Heb 'm hier even op de PC op groot scherm bekeken, maar bij pauzeren blijft het wazig. Afgaande op de contouren lijkt het mij iets van een wegsleepregeling.Boppie zei:Wat staat er op dat willen rechthoekige bord net ervoor? Kan het lastig zien.
Sarcast zei:Dat laatste is dan wel weer zo natuurlijk.
Het is geen fietsstrook want geen fietsje? Scherp, maar nog niet scherp genoeg!Boppie zei:Ik denk van wel. Het is geen fietsstrook. Zolang er verder geen borden staan die stilstand verbieden.
Als je je blikveld wat verbreedt zie je misschien wel een fietsstrook?Boppie zei:Sarcast zei:Dat laatste is dan wel weer zo natuurlijk.
Verder kom ik niet. Ik zie een suggestiestrook waarop je mag doen en laten wat je wil.
So far so good, hij staat deels op de rijbaan.Leon in z'n SEAT zei:De smalle 'parkeerzone' dwingt de vrachtwagen om deels op de openbare weg te staan
Sarcast zei:Als je je blikveld wat verbreedt zie je misschien wel een fietsstrook?Boppie zei:Sarcast zei:Dat laatste is dan wel weer zo natuurlijk.
Verder kom ik niet. Ik zie een suggestiestrook waarop je mag doen en laten wat je wil.
Nee, maar er is een fietsstrook op de rijbaan. en dat houdt in dat je er niet mag stilstaan.Boppie zei:Daar staat het benodigde symbool om er een fietsstrook van te maken. Wat voor de ene kant telt, gaat automatisch ook voor de andere zijde op?
Sarcast zei:Nee, maar er is een fietsstrook op de rijbaan. en dat houdt in dat je er niet mag stilstaan.Boppie zei:Daar staat het benodigde symbool om er een fietsstrook van te maken. Wat voor de ene kant telt, gaat automatisch ook voor de andere zijde op?
Dat ie aan de andere kant staat maakt daarbij niet uit.
En was hij zo vergezocht als verwacht?![]()
Sarcast zei:Nee, maar er is een fietsstrook op de rijbaan. en dat houdt in dat je er niet mag stilstaan.Boppie zei:Daar staat het benodigde symbool om er een fietsstrook van te maken. Wat voor de ene kant telt, gaat automatisch ook voor de andere zijde op?
Dat ie aan de andere kant staat maakt daarbij niet uit.
En was hij zo vergezocht als verwacht?![]()
Nog mooier als je er 2 hebt.Durashift zei:ff je mistlamp achter aan doen.
Durashift zei:ff je mistlamp achter aan doen.
Moderator
Terence zei:Er wordt eerst een voorwaarschuwing gegeven met een snelheidsbeperking, daarna een pijl om de rijstrook vrij te maken en daarna een kruis. Dat in jouw geval de drukte het niet toelaat om dat met 90/70 te doen, is logisch. Vanwege de drukte is een rijbaan minder genoeg voor file.
Terence zei:Tuurlijk kan je invoegen bij die snelheid, maar het pas echt niet allemaal op 2 banen. In de spits een baan eraf, geen idee wanneer en waar het precies was, maar ik kan het wel raden.
Durashift zei:Eigenlijk had je dus de pech dat het verkeer zich eens een keer aan de snelheid op de matrixborden ging houden.
Durashift zei:Tja, je zal het toch moeten oplossen..Jammer dat andere weggebruikers kennelijk dat inzicht niet hadden..
Moderator
Durashift zei:Mijn ervaring is dat er soms eerst voor een snelheidsbeperking voor alle rijstroken wordt gekozen, waarbij de meest rechtse veelal de 70 doet en de anderen 90. Is er dan een inspecteur of andere overheidsdienaar aanwezig die beoordeelt dat de 'vouwen nog steeds uit de broek gereden worden'.. besluit men vaak de rijstrook af te kruizen.
Terence zei:Durashift zei:Mijn ervaring is dat er soms eerst voor een snelheidsbeperking voor alle rijstroken wordt gekozen, waarbij de meest rechtse veelal de 70 doet en de anderen 90. Is er dan een inspecteur of andere overheidsdienaar aanwezig die beoordeelt dat de 'vouwen nog steeds uit de broek gereden worden'.. besluit men vaak de rijstrook af te kruizen.
90 90 70 bij aankomst van RWS zonder dat men daadwerkelijk bezig is met het oplossen
70 70 X als bijvoorbeeld de berger arriveert en een veilige werkruimte nodig heeft. Pas afkruizen als het echt noodzakelijk is.
Moderator
Blackadder the 5th zei:Terence zei:Durashift zei:Mijn ervaring is dat er soms eerst voor een snelheidsbeperking voor alle rijstroken wordt gekozen, waarbij de meest rechtse veelal de 70 doet en de anderen 90. Is er dan een inspecteur of andere overheidsdienaar aanwezig die beoordeelt dat de 'vouwen nog steeds uit de broek gereden worden'.. besluit men vaak de rijstrook af te kruizen.
90 90 70 bij aankomst van RWS zonder dat men daadwerkelijk bezig is met het oplossen
70 70 X als bijvoorbeeld de berger arriveert en een veilige werkruimte nodig heeft. Pas afkruizen als het echt noodzakelijk is.
In mijn geval ging de snelheid terug naar 50 50 50 + knipperen. Mijn eerste indruk was dat er een algehele file aan het ontstaan was.
Vervolgens ging op het matrixbord de pijl naar links aan voor het vrijmaken van de strook om hem bij het volgende matrixbord af te kruizen ...
Terence zei:Blackadder the 5th zei:Terence zei:Durashift zei:Mijn ervaring is dat er soms eerst voor een snelheidsbeperking voor alle rijstroken wordt gekozen, waarbij de meest rechtse veelal de 70 doet en de anderen 90. Is er dan een inspecteur of andere overheidsdienaar aanwezig die beoordeelt dat de 'vouwen nog steeds uit de broek gereden worden'.. besluit men vaak de rijstrook af te kruizen.
In mijn geval ging de snelheid terug naar 50 50 50 + knipperen. Mijn eerste indruk was dat er een algehele file aan het ontstaan was.
Vervolgens ging op het matrixbord de pijl naar links aan voor het vrijmaken van de strook om hem bij het volgende matrixbord af te kruizen ...
Dan is het cirkeltje weer rond: file als het gevolg dat niet alles op 2 rijbanen past... 50 gebeurt automatisch, niet als beperkende maatregel.
Sarcast zei:
Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
Durashift zei:Nico GTR zei:Ik wil niet stoken.....maar.
Jij vermoed een mede-Fransrijder?
![]()