A
Anoniem
Guest
Precies, schijt aan. Maar die jongen was vier, kom op, toen zat jij nog aan de matchbox autootjes.
Hij is nu acht, en wat meer ervaren:
Hij is nu acht, en wat meer ervaren:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sarcast zei:
Durashift zei:Sarcast zei:De ondertiteling staat in de titel van het filmpje!Durashift zei:Eh, iets met 'de plicht om goed te kijken' hoor ik in de laatste seconden?![]()
Ah, zo. NAh, volgens mij heeft deze actie weinig met goed dan wel niet goed kijken te maken.. Kerel zag een gaatje en wilde rollend de rotonde over, zo komt het beeld op mij over, ook omdat hij of zij vrij rap jouw toeter beantwoorde.. Naar mijn mening zijn dat mensen die dan wel weten dat zij 'bewust' niet geheel volgens de regels handelen.
Blackadder the 5th zei:(..)
Zie ik wel vaker gebeuren, alleen moet je nog echt rollen en moet het gat groot genoeg zijn (lees de bestuurder op de rotonde moet even meewerken) om dit goed te laten gaan. Chauffeur van de bestelauto is wat beide factoren betreft pech ...
(..)(
Auto-fan zei:Je mag daar ook geen 130, maar 100.Blackadder the 5th zei:Tonnie. zei:Laatst zelf nog een rare situatie meegemaakt. Auto komt netjes van de rechterstrook naar de linker (zelfs met clignoteur), dat op zich is niet raar. Maar wel raar dat er geen reden toe was, rechterstook was nog zeker 150 meter leeg en er waren absoluut een voertuigen om in te halen, en ik reed zo'n 30 km/h sneller dan hij en moest nogal resoluut van het gas af.
Video, het is bij de afslag van de A16 naar de A20 (bij Rotterdam dus), ik mag daar 130, rij dat ook, hij komt naar links met krap 100 op de teller.
Krijg zelf de indruk dat de auto alvast wil gaan voorsorteren voor de hoofdrijbaan. Wel een beetje aan de vroege kant, wellicht door een opmerking van de route-navigatie ...
Verbaas me er trouwens over dat men daar 130 mag, juist op dit soort weggedeelten waar kans is
op wisselen van rijstrook door auto's/vrachtwagens voor het kiezen van een andere richting zou je een verlaagde maximum snelheid verwachten.![]()
Tonnie. zei:Over de snelheid, de wegbeheerder vind ongetwijfeld dat we daar nog steeds onderhevig zijn aan snelheidsbeperking van voor de bocht op de A16, maar daar ben ik het niet mee eens. Ik ben van mening dat omdat dit een nieuwe snelweg is, en we langs een bord splitsing van snelwegen zijn gereden dat de snelheidsbeperking moet worden herhaalt als die nog steeds zou moeten gelden. Een nieuw bordje 100 staat overigens iets verderop. Tevens rijden normaal gesproken de vrachtwagens en bussen op de rijbaan rechts naast ons, tenzij er eentje niet oplet en deze rijbaan pakt.
Blackadder the 5th zei:Auto-fan zei:Je mag daar ook geen 130, maar 100.Blackadder the 5th zei:Tonnie. zei:Laatst zelf nog ... krap 100 op de teller.
Krijg zelf de ... verlaagde maximum snelheid verwachten.![]()
De meningen blijken verdeeld, zie onderstaand relaas.
Tonnie. zei:Over de snelheid, ... tenzij er eentje niet oplet en deze rijbaan pakt.
Dit soort onduidelijkheid is natuurlijk niet handig. Als iedereen de maximum snelheid op zijn/haar eigen manier gaat uitleggen, wordt het een
rommeltje op de weg ...
Ik zou er op voor zijn bij dit soort verkeersknooppunt standaard 100 km/h als maximum aan te houden. Dan zijn de snelheidsverschillen
nog te overzien en daarmee ook het risico op ongelukken.
3.8. De nota van toelichting op bedoelde uitvoeringsvoorschriften, zoals deze is opgenomen bij de - voor zover hier van belang - gelijkluidende Uitvoeringsvoorschriften BABW inzake verkeerstekens (Besluit 28 juni 1991, Stcrt. 1991, 134) houdt in: "De wijze waarop herhalingsbord en wegvak zijn gedefinieerd houdt verband met de beperkte werking van verkeerstekens. De werking van verkeerstekens in de lengterichting van de weg is immers niet onbegrensd. Een verkeersteken op een bord is alleen van kracht voor het wegvak waarlangs het geplaatst is. Bij een volgend wegvak dient het verkeersteken dus opnieuw te worden geplaatst. Van een herhalingsbord in de zin van deze regeling kan dan ook slechts sprake zijn, indien dit betrekking heeft op een reeds aan het begin van één en hetzelfde wegvak aanwezig verkeersteken".
3.9. Uit het voorgaande volgt, dat uitgangspunt van de wettelijke regeling is, dat de werking van een verkeersbord is beperkt tot het wegvak waar het is geplaatst. Van dit uitgangspunt wordt door de wetgever afgeweken in art. 66 RVV1990 bij borden waarbij boven het verkeersbord het woord "zone" is aangebracht.
Is dat zo? Dan moet daar een verkeersbesluit van zijn, daar in staat de motivatie om dat te doen.Tonnie. zei:Wat ik wel apart vind trouwens is dat het advies 80 bord is verdwenen aan het begin van deze bocht.
Tonnie. zei:Wat ik wel apart vind trouwens is dat het advies 80 bord is verdwenen aan het begin van deze bocht.
Alsof die enige betekenis hebben!Blackadder the 5th zei:.
Welke snelheid wordt er op de hectometerpaaltjes door de bocht heen aangegeven?
Interessante bewering! een BB03 duidt ook een splitsing van gelijke wegen aan.Auto-fan zei:Volgens mij is het pas een splitsing met een bord als dit er bij:
Sarcast zei:Alsof die enige betekenis hebben!Blackadder the 5th zei:.
Welke snelheid wordt er op de hectometerpaaltjes door de bocht heen aangegeven?![]()
Sarcast zei:Alsof die enige betekenis hebben!Blackadder the 5th zei:.
Welke snelheid wordt er op de hectometerpaaltjes door de bocht heen aangegeven?![]()
Klopt idd, maar als het gelijke wegen zijn: waarom zou de max. snelheid dan ineens anders zijn?Sarcast zei:Alsof die enige betekenis hebben!Blackadder the 5th zei:.
Interessante bewering! een BB03 duidt ook een splitsing van gelijke wegen aan.Auto-fan zei:Volgens mij is het pas een splitsing met een bord als dit er bij:
De Schaduw zei:Sarcast zei:Alsof die enige betekenis hebben!Blackadder the 5th zei:.
De reactie die je wist dat zou komen.![]()
Blackadder the 5th zei:Rechtsgeldig of niet, je moet niet vreemd opkijken dat men (bij gebrek aan beter op dat moment) deze aangegeven snelheid aanhoudt ...![]()
Sarcast zei:Blackadder the 5th zei:Rechtsgeldig of niet, je moet niet vreemd opkijken dat men (bij gebrek aan beter op dat moment) deze aangegeven snelheid aanhoudt ...![]()
Gebrek aan beter? Wat is er beter dan de verkeersregels en verkeersborden?
Weinig van gemerkt ...Sarcast zei:Nee, ik heb wel goed gelezen.![]()
Sarcast zei:Dat gebeurt vaker, trek het je niet aan.
Sarcast zei:Ze zitten er wel, voor de goudvissen die de borden die ze even geleden tegengekomen zijn vergeten zijn.
Of degenen die dekennis over de nieuwe 130 max al een paar jaartjes aan het ontlopen zijn.
En natuurlijk degenen die de regels gewoon niet kennen.
Sarcast zei:Is dat zo? Dan moet daar een verkeersbesluit van zijn, daar in staat de motivatie om dat te doen.Tonnie. zei:Wat ik wel apart vind trouwens is dat het advies 80 bord is verdwenen aan het begin van deze bocht.
Je kan er overigens van uit gaan dat RWS denkt dat het 100 is. Zij stellen dat een kruispunt op een autosnelweg slechts een oprit is.
Ja echt, rechter rijbaan wel, onze rijbaan niet meer (foto: 12 september)Blackadder the 5th zei:Bij google streetview staat het bord er nog wel ...
Idefiqs zei:Geef het de naam die je wilt, ik vind het stuitend. Ooit eerder een bloedende zwerver van straat geplukt in een drukke winkelstraat, was met zijn hoofd op zo'n openbare fietsenstalling gevallen, zo'n geval waar je je fiets met de voorband inzet. Als het aan het volk gelegen had was hij doodgebloed.
Blackadder the 5th zei:Misschien dat de drempel verlaagd zou worden als iedereen wordt verplicht een EHBO-cursus te doen?
Idefiqs zei:Blackadder the 5th zei:Misschien dat de drempel verlaagd zou worden als iedereen wordt verplicht een EHBO-cursus te doen?
Nee hoor, onverschilligheid verander je niet met een EHBO cursus.
Idefiqs zei:Zinloos in mijn opinie. Zombies zijn we, niets meer dan zombies.
Ik moest het gewoon even kwijt. Schoolkinderen, die laat je niet op straat liggen.
Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Sarcast zei:Bon voor rechtsinhaler? Nee die komt niet.
Rood kruis rijden is tegenwoordig een strafblad. En ja daar ben ik het wel mee eens!
Sarcast zei:Bon voor rechtsinhaler? Nee die komt niet.
Rood kruis rijden is tegenwoordig een strafblad. En ja daar ben ik het wel mee eens!
Sarcast zei:Dit was nog voordat ze dat mochten (rechtsinhalen mogen ze nu ook niet voor schrijven), en voor rode kruisen strafrecht waren.
Niet helemaal. Sterker nog, het tegenovergestelde.Blackadder the 5th zei:Strafrecht betekent op heterdaad betrappen door de politie? Als dat zo is, zal de pakkans vrij laag zijn ...