Durashift
Asfaltkampioen
joebarteam zei:(..)
@ rke, waarom maak je geen ruimte in de file voor een motorrijder? Is, wanneer je zachtjes rijdt, toch een kleine moeite?
Of ben je jaloers dat hij er wel tussen de file door kan en jij moet wachten?
Maar idd, je hoeft geen ruimte te maken, zolang jij, of je buurman op de andere rijbaan maar niet tegen de middellijn rijdt.
Ehm, volgens mij bedoel je mij?
Ja, het is een kleine moeite om ruimte te maken.. langzaam rijdend. Stilstaand al weer wat lastiger.
Verder begrijp ik het argument waarom dit filerijden gedoogd wordt niet zo. Ja, ik snap dat er achter het achterwiel van de motorrijder geen kreukelzone zit.. en toch, als deze netjes wacht in de rij.. en in zijn spiegel ziet dat de achterop komende mobilist het niet gaat redden.. dan denk ik dat je met de motor alsnog eerder weg kan, dan dus wel tussen de auto's door.. dan de automobilist in zijn koekblik.
Verder ervaar ik veelal dat het snelheidsverschil te groot is tijdens passeren..
Ik heb zoiets van 'als jij er langs wil, prima, maar zorg dan maar zelf dat je er langs komt.. en als dat even niet lukt.. wacht maar even tot het weer rijdt.. in het midden van de file is het dan toch ook veilig genoeg?
Kijk, op de snelwegen begrijp ik het nog wel enigszins.. met de snelheidsverschillen.. dat men niet achterop wil blijven staan. Maar in provinciale en stedelijke gebieden.. voor verkeerslichten.. naar voren kruipen.. Nee, bah.