Tonnie. zei:
Heerlijk file-laveren. En mijn werkgever was verbaasd toen ik zei dat hij mij tot de leasedoos veroordeelde nadat hij mij geen
seven wheels contract wilde geven.
Ik mis het motorrijden nog steeds. Ik zit aan dit leasecontract vast, dus een woon-werk ritje kost mij geld. Ik vind alleen jouw commentaar een beetje braadslee-achtig overkomen.
Dit was krap maar mn spiegel paste mooi onder zijn spiegel door;
11:04;
11:21;
12:07 weer een golf 4, ik zie een correlatie...
Het is maar een spiegel, die automobilist hecht duidelijk geen waarde aan zijn spiegel.
Ik gebruik e-bay spiegeltjes van een paar tientjes op de ene motor en op de andere zitten spiegels die loslaten van de kuip. Ik heb nog maar paar keer een spiegel stuk gereden, waarvan geen enkele keer tegen de spiegel van een auto.
De laatste keer spiegel aantikken is voor mij al een meerdere jaren terug toen een "ik rij je klem" malloot het gat tussen een vrachtwagentje en zijn wrak ineens een stuk krapper maakte. Ik raakte toen de spiegel van een (kleine) vrachtwagen en deze vrachtwagenchauffeur vond het zelfs vermakelijk dat ik de motor parkeerde en in de file mijn spiegel opzocht. De spiegel had losgelaten en was onder een auto gestuiterd.
Inmiddels zitten er touwtjes aan deze spiegels, dat gebeurt me niet weer.
Belangrijkste wat je mee kan nemen: 1. Het past eigenlijk altijd prima er tussendoor te rijden, alleen als auto's meer naar de lijn toe rijden, wordt het wat krapper. 2. De meeste auto's die ruimte maken, doen dat terwijl het helemaal niet nodig is. Maar het is altijd fijn om gezien te worden, dus even een bedankje vind ik dan wel terecht.
Altijd passen... Er zijn dropveters waarbij dat "altijd passen" in millimeters gemeten moet worden. De sarcast heeft mij er een paar dagen terug op gewezen dat een lawaai-uitlaat met gassen en toeteren helpt. Het is alleen vervelend dat een lawaai-uitlaat altijd lawaai maakt.
Ruimte maken is erg prettig. De motorrijder is erg kwetsbaar en het is fijn als de bestuurders duidelijk laten merken wat ze gaan doen.