Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik weet dat ik dit verhaaltje voor een enkeling voor niets schrijf maar toch...

Ik rij met mijn motortje tussen de file door, zoals het door de wetgever toegestaan wordt.
Als ik een personenauto nader zoals deze Up! die de weg blokkeert heb ik een aantal opties.
1- ik doe alsof ik ook ingeblikt rondrij en stop in de file.
2- Ik zet de motor op de standaard, klop op de deur van de bewuste auto en begin een discussie over het wel en wee van de Nederlandse automobilist
3- Ik gebruik het gashendel om met hulp van het motorgeluid de automobilist er op te wijzen dat hij mijn route blokkeert.
4- Ik gebruik kort de claxon om de automobilist er op te wijzen dat hij mijn route blokkeert.
5- ik probeer met handgebaren de automobilist te attenderen op mijn aanwezigheid.

Ik gebruik meestal alleen het gashendel, ik merk dat automobilisten heel vaak wel genegen zijn motorrijders voor te laten. Deze motorrijder gebruikt de gaskraan uitvoerig naast zijn claxon, ik vind zelf ook dat het gebruik van beide akties inderdaad wat drammerig over komt.
Aan de andere kant: er zijn enkele automobilisten die een gedrag vertonen alsof ik als motorrijder niet het recht heb tussen de file door te rijden; te lief informeren naar de mogelijkheden van "voordringen" gaat waarschijnlijk geen resultaat opleveren.

Nadat de auto ruimte heeft gemaakt, heb ik twee handen nodig voor de bediening van mijn motor. Een voor de gaskraan en een voor de koppeling. Dan blijven er een paar opties over om de automobilist te bedanken voor zijn inzet.
1- Ik stop, zwaai uitvoerig en met gebaren bestemd voor doven en slechthorenden bedank ik hem.
2- Ik knik even naar de automobilist. Doe dat als motorrijder niet te subtiel, je hebt ook nog een helm op. De automobilist ziet een balletje schudden, geen gelaatsuitdrukkingen.
3- Ik steek een voet uit. Onder motorrijders is dat een bekende groet, ik heb de indruk dat er minder automobilisten zijn die begrijpen waarom de motorrijder zijn voet utsteekt.

Over het tussen de file door rijden voor een verstoplicht of openstaande brug: op het motor-forum zijn diverse discussies opgestart over dit onderwerp. In deze discussie is ook door agenten en juristen zeer uitvoerig en langdradig geschreven maar de wet schijnt daar niet duidelijk in te zijn. Wat voor mij - als botte motorrijder die geen interesse heeft in insectenbevruchten op juristen-niveau - belangrijk is, is de conclusie: Motoragenten zullen je er niet voor bekeuren.
En dat is ook mijn praktijkervaring.

rke zei:
Ik rij met mijn motortje tussen de file door, zoals het door de wetgever toegestaan wordt.
Laat dat eens zien...
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/2016-03-23#Verdrag_2_Verdragtekst_1_HoofdstukII_Artikel11
Wanneer het verkeer zich voortbeweegt in files zoals beschreven in het vijfde en het zesde lid van dit artikel is het bestuurders verboden, daar, waar de rijstroken op de rijbaan zijn aangegeven door strepen in de lengterichting, over deze strepen te rijden.

Over het tussen de file door rijden voor een verstoplicht of openstaande brug: op het motor-forum zijn diverse discussies opgestart over dit onderwerp. In deze discussie is ook door agenten en juristen zeer uitvoerig en langdradig geschreven maar de wet schijnt daar niet duidelijk in te zijn.
De gedragscode motoren in de file is slechts voor files op autosnelwegen. (En deie gedragscode is van voor de ratificatie van het verdrag)
Een stop- of bruglicht is geen file, en ze zijn niet op de autosnelweg (Afgezien van enkele bruggen.)

Wat voor mij - als botte motorrijder die geen interesse heeft in insectenbevruchten op juristen-niveau - belangrijk is, is de conclusie: Motoragenten zullen je er niet voor bekeuren.
Ik moet ook regelmatig een motorinstructeur van de politieacademie uitleggen hoe het zit. Kent iemand die Leo de Haas eigenlijk? https://twitter.com/GlasvezelOpWeg/status/711870563984211968

Sarcast zei:
https://wetten.overheid.nl/BWBV0003507/2016-03-23#Verdrag_2_Verdragtekst_1_HoofdstukII_Artikel11
Wanneer het verkeer zich voortbeweegt in files zoals beschreven in het vijfde en het zesde lid van dit artikel is het bestuurders verboden, daar, waar de rijstroken op de rijbaan zijn aangegeven door strepen in de lengterichting, over deze strepen te rijden.
Je mag in een file dus ook niet van rijstrook wisselen, dan rijdt je immers over de strepen heen. Handig verdrag dit.

En je mag ook geen inrit inrijden omdat je dan over de stoep rijdt?
Denk wel dat het duidelijk is wat ze bedoelen he?

Dit mag dus ook niet:

Waarom blokkeert hij zo de linkerstrook. Voor zover ik kan zien gaat een strook naar rechts en de andere twee naar links. Ik begrijp überhaupt niet waarom alles daar blijft staan. Gebruik de ruimte die er is.

Snap het ook niet.
https://www.youtube.com/watch?v=RJvY8DUqB68
Ik word trouwens wel steeds beter in het matchen van muziek met verkeerssituaties!

Sarcast zei:
Klopt, maar dat is omdat je niet rechts mag inhalen als het niet om een file gaat. En voor een verkeerslicht wachten is geen file.
Hoe zit het dan met aankomen bij een verkeerslicht (2 stroken rechtdoor), waar al 3 auto's op de linkerstrook staan te wachten en rechts niets. Mag je dan op de rechter strook wel vooraan gaan staan? Misschien in het kader van voorsorteren, dat je wel rechts mag inhalen. Maar wat als het gewoon malloten zijn die op een weg zonder afslagen naar links, links gaan staan? vragen, vragen... zoveel vragen o_O

Sarcast zei:
En je mag ook geen inrit inrijden omdat je dan over de stoep rijdt?
Denk wel dat het duidelijk is wat ze bedoelen he?
Drogreden en onzin. De wet zit niet in elkaar in het kader van, je begrijpt wat we bedoelen. Er staat daar niet duidelijk dat het gaat om langdurig tussen de rijen auto's doorrijden. Dergelijke ambiguïteit heeft niets te zoeken in een verkeersregel en omdat de regel niet meer voorkomt in RVV1990, hou ik me er dus niet aan :T

Lekker bijna 14 minuten het Verdrag van Wenen Inzake Wegverkeer negeren :T
In het kader van bedankjes naar automobilisten:
0:25; 1:48; 3:22; 5:40; 5:45 hier leidde het handje opsteken me even af waardoor ik wel erg dicht bij die bus kwam...:rolleyes:; 6:06 een dubbele, 2 auto's maakten ruimte(y); 6:30; 7:21; 8:51; 9:31; 9:39; 9:31; 10:18; 10:39; 11:29 het had waarschijnlijk wel gepast, maar ik raak liever geen spiegels; 11:39

Idiote belg, alhoewel, negeren van rood kruis, oordeel zelf: 13.04
Maserati Gransport Cabrio GranCabrio 12:12, en waarschijnlijk net zo zeldzaam een Mondeo ST220 11:08
En ook nog wat mensen die bewust, maar hoogstwaarschijnlijk onbewust het me 'aardig moeilijk' maken:
1:30; 2:24; 5:46; 9.52 dit was krap maar mn spiegel paste mooi onder zijn spiegel door; 11:04; 11:21; 12:07 weer een golf 4, ik zie een correlatie... ;)

Belangrijkste wat je mee kan nemen: 1. Het past eigenlijk altijd prima er tussendoor te rijden, alleen als auto's meer naar de lijn toe rijden, wordt het wat krapper. 2. De meeste auto's die ruimte maken, doen dat terwijl het helemaal niet nodig is. Maar het is altijd fijn om gezien te worden, dus even een bedankje vind ik dan wel terecht.

Hier een stukje over de toepassing van het Verdrag van Wenen, waar @Sarcast het regelmatig over heeft:

Een juridische blooper

Vooral dit gedeelte is interessant:

"Ik vrees dat het voor de geachte kantonrechter tijd wordt om bij de SSR een cursus ‘elementair volkenrecht’ te volgen. Als daarvoor de tijd ontbreekt, zou het voor de edelachtbare nuttig zijn om kennis te nemen van commentaren op art. 93 Grondwet. Dan zou hij/zij hebben kunnen leren dat het Verdrag inzake verkeerstekens de bepalingen van de WVW 1994 c.a. alleen maar aan de kant kan zetten als het Verdrag ‘self executing’ of rechtstreeks werkend zou zijn. En zoals de lezer al kan raden, het Verdrag mist die rechtstreekse werking. Uit de bepalingen van het Verdrag, en hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor het Verdrag inzake het wegverkeer (Wenen, 8 november 1968, Trb. 1974, 35), volgt dat het Verdrag verplichtingen op de Lidstaten legt om de wetgeving in overeenstemming te brengen met de voorzieningen in het Verdrag. Het Verdrag strekt er niet toe om rechtstreeks te werken, in die zin dat burgers rechtstreeks rechten kunnen ontlenen aan het Verdrag. Hieruit volgt dat de kantonrechter geheel ten onrechte heeft geoordeeld dat in de beroepsprocedure van de WAHV het Verdrag inzake verkeerstekens de bepalingen van de WVW 1994 c.a. aan de kant kan zetten.

edit: hier een omschrijving van de gedragscode voor het rijden van motorrijders in files:

Motorplatform - samenspel in de file

Ik zie daar nergens aangegeven dat het alleen in files op de snelweg toegestaan zou zijn ...

Ja die column ken ik, dat is over het E1 bermparkeren.
En zoals bekend zat de schrijver ervan er danig naast.

Blackadder the 5th zei:
Ik zie daar nergens aangegeven dat het alleen in files op de snelweg toegestaan zou zijn ...
Niet? Dan heb je dus niet gelezen.

De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.

Tonnie. zei:
Heerlijk file-laveren. En mijn werkgever was verbaasd toen ik zei dat hij mij tot de leasedoos veroordeelde nadat hij mij geen seven wheels contract wilde geven.

Ik mis het motorrijden nog steeds. Ik zit aan dit leasecontract vast, dus een woon-werk ritje kost mij geld. Ik vind alleen jouw commentaar een beetje braadslee-achtig overkomen.

Dit was krap maar mn spiegel paste mooi onder zijn spiegel door; 11:04; 11:21; 12:07 weer een golf 4, ik zie een correlatie... ;)
Het is maar een spiegel, die automobilist hecht duidelijk geen waarde aan zijn spiegel.

Ik gebruik e-bay spiegeltjes van een paar tientjes op de ene motor en op de andere zitten spiegels die loslaten van de kuip. Ik heb nog maar paar keer een spiegel stuk gereden, waarvan geen enkele keer tegen de spiegel van een auto.
De laatste keer spiegel aantikken is voor mij al een meerdere jaren terug toen een "ik rij je klem" malloot het gat tussen een vrachtwagentje en zijn wrak ineens een stuk krapper maakte. Ik raakte toen de spiegel van een (kleine) vrachtwagen en deze vrachtwagenchauffeur vond het zelfs vermakelijk dat ik de motor parkeerde en in de file mijn spiegel opzocht. De spiegel had losgelaten en was onder een auto gestuiterd.
Inmiddels zitten er touwtjes aan deze spiegels, dat gebeurt me niet weer.

Belangrijkste wat je mee kan nemen: 1. Het past eigenlijk altijd prima er tussendoor te rijden, alleen als auto's meer naar de lijn toe rijden, wordt het wat krapper. 2. De meeste auto's die ruimte maken, doen dat terwijl het helemaal niet nodig is. Maar het is altijd fijn om gezien te worden, dus even een bedankje vind ik dan wel terecht.
Altijd passen... Er zijn dropveters waarbij dat "altijd passen" in millimeters gemeten moet worden. De sarcast heeft mij er een paar dagen terug op gewezen dat een lawaai-uitlaat met gassen en toeteren helpt. Het is alleen vervelend dat een lawaai-uitlaat altijd lawaai maakt.
Ruimte maken is erg prettig. De motorrijder is erg kwetsbaar en het is fijn als de bestuurders duidelijk laten merken wat ze gaan doen.

Dit filmpje laat wel heel duidelijk het voordeel van filerijden met een motor zien. Met de auto zijn deze tijden zelfs met super onbeschoft rijden niet te doen.

Als voorbeeld: mijn dochter stond gisteren in die lange rij op de A15 richting Europoort. Met de motor heb je dan ongeveer een kwartiertje ~ half uurtje (als de automobilisten gaan uitstappen) nodig in plaats van drie uur voor een stukje van 5 kilometer. En je wordt ook niet verrast met een brandend brandstoflampje in combinatie met een slecht bereikbaar tankstation in de buurt. Het tankstation in kwestie: Afrit Charlois.... richting het uitzagen-plekje.
Zij kon dus haar werkgever bellen dat hij de winkel die ochtend alleen moest runnen.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Niet? Dan heb je dus niet gelezen.

De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.

Je hebt gelijk.

De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist én voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.

Staat alleen in het laatste gedeelte vermeld.
Kan me wel voorstellen dat het door motorrijders op meer (filegevoelige) plekken wordt toegepast.
Op een 80-km weg met meerdere rijstroken kun je als motorrijder achterop de file net zo goed worden aangereden als
op de snelweg ...

rke zei:
Dit filmpje laat wel heel duidelijk het voordeel van filerijden met een motor zien. Met de auto zijn deze tijden zelfs met super onbeschoft rijden niet te doen.

Als voorbeeld: mijn dochter stond gisteren in die lange rij op de A15 richting Europoort. Met de motor heb je dan ongeveer een kwartiertje ~ half uurtje (als de automobilisten gaan uitstappen) nodig in plaats van drie uur voor een stukje van 5 kilometer. En je wordt ook niet verrast met een brandend brandstoflampje in combinatie met een slecht bereikbaar tankstation in de buurt. Het tankstation in kwestie: Afrit Charlois.... richting het uitzagen-plekje.
Zij kon dus haar werkgever bellen dat hij de winkel die ochtend alleen moest runnen.

Maar hoeveel ben je nou uiteindelijk sneller vraag ik me weleens af? Stel je staat een kwartier in de file / langzaam rijdend verkeer, hoeveel minuten win je dan? En dat ben je dan toch ook alweer kwijt aan gehannes met motorpak ed.

En dat voorbeeld van de lange file is leuk, maar hoe groot is die kans? Ik heb in 12 jaar / 400.000 km in ieder geval nog nooit zoiets meegemaakt.

BMW Power zei:
Maar hoeveel ben je nou uiteindelijk sneller vraag ik me weleens af? Stel je staat een kwartier in de file / langzaam rijdend verkeer, hoeveel minuten win je dan? En dat ben je dan toch ook alweer kwijt aan gehannes met motorpak ed.

En dat voorbeeld van de lange file is leuk, maar hoe groot is die kans? Ik heb in 12 jaar / 400.000 km in ieder geval nog nooit zoiets meegemaakt.

Ik heb het nu een paar keer meegemaakt dat ik meerdere uren stil stond op de snelweg (in bijna 40 jaar snelweg onveilig maken). Daar zit de grote tijdwinst niet in, hoewel dat wel de momenten zijn dat je heel dankbaar bent voor de mogelijkheden van dat tussendoor voertuig.

Ik rij graag met de motor omdat ik dan van het zinloze wachten af ben. Ik sluit met de auto achter aan in de file en ik ben gedwongen te wachten. Die 40 tons Scania merkt niet eens dat ik mijn Seatteke er tegenaan smijt, die op de linkerbaan wonende leasebak laat zich niet opzij intimideren (en dat doe ik zelf ook niet...). De motor stuur ik over de stippellijn en ik rij met 50 km/uur door.

Daarom reken ik met de motor op een vijf tot tiental minuten omkleden en snelheid van tussen de 50 en 100 km/uur gemiddeld.

De laatste jaren zijn de files in eerste instantie minder heftig geworden. Dat verminderen van de files was deels de oorzaak dat ik er voor gekozen heb de motor in te ruilen voor de leasebak. De andere helft van de redenen was het aanhoudende verzoek van de werkgever om nu eens met de meute mee te doen - geen oud barrel en oude motor maar keurige grijze bak.
Voor de kredietcrisis reed ik in anderhalf uur (op de motor) op het drukste moment van Amsterdam Zuid oost naar Zwijndrecht. Tijdens de kredietcrisis waren er duidelijk minder files, zo veel minder dat sluiproutes min of meer overbodig waren.

Nu beginnen de files weer op te komen. Ik heb afgelopen donderdag nog heerlijk file geslopen, van 16:45 tot 17:00 uur van Utrecht centrum naar Zwijndrecht. Echt fijn, zo'n vergadering laat op de dag.
Zo'n momentje van filesluipen maakt het late geleuter dan toch beter dragelijk.

Het grote nadeel van motorrijden zijn de regendagen. De mogelijkheid om echt kletsnat te worden is slechts een deel van het nadeel; ik heb een keer tijdens een vergadering letterlijk zitten druppelen omdat ik voor de "verkeerde motor" gekozen had. Tot mijn onderbroek doorweekt en dan mag je als toetje na het geleuter nog een stukje naar huis rijden :( :(
Het andere deel van het grote nadeel zijn de automobilisten. Als je puur op het rijgedrag afgaat, rijdt iedereen in een cabrio zonder dak. Haast, haast, opschieten, voordringen, duwen, afsnijden... al het mooie van de automobilist komt naar boven met regen. Alsof er geen enkele auto waterdicht is en die krengen er ieder moment mee kunnen stoppen. En als toetje is het op die dagen nog drukker dan anders, de maximale file-lengtes worden vrijwel altijd gescoord op dagen met veel regen of andere neerslag.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/nationaal/dorp-geschokt-om-dood-fleur-19-slachtoffer-van-malloten/ar-BBrfRii?ocid=spartanntp

Over idiote actie`s gesproken.....ik vraag mij af hoe deze heren dit voor zichzelf kunnen verantwoorden.

rke zei:
Tonnie. zei:
Heerlijk file-laveren. En mijn werkgever was verbaasd toen ik zei dat hij mij tot de leasedoos veroordeelde nadat hij mij geen seven wheels contract wilde geven.

Ik mis het motorrijden nog steeds. Ik zit aan dit leasecontract vast, dus een woon-werk ritje kost mij geld. Ik vind alleen jouw commentaar een beetje braadslee-achtig overkomen.

Dit was krap maar mn spiegel paste mooi onder zijn spiegel door; 11:04; 11:21; 12:07 weer een golf 4, ik zie een correlatie... ;)
Het is maar een spiegel, die automobilist hecht duidelijk geen waarde aan zijn spiegel.

Ik gebruik e-bay spiegeltjes van een paar tientjes op de ene motor en op de andere zitten spiegels die loslaten van de kuip. Ik heb nog maar paar keer een spiegel stuk gereden, waarvan geen enkele keer tegen de spiegel van een auto.
De laatste keer spiegel aantikken is voor mij al een meerdere jaren terug toen een "ik rij je klem" malloot het gat tussen een vrachtwagentje en zijn wrak ineens een stuk krapper maakte. Ik raakte toen de spiegel van een (kleine) vrachtwagen en deze vrachtwagenchauffeur vond het zelfs vermakelijk dat ik de motor parkeerde en in de file mijn spiegel opzocht. De spiegel had losgelaten en was onder een auto gestuiterd.
Inmiddels zitten er touwtjes aan deze spiegels, dat gebeurt me niet weer.

Altijd passen... Er zijn dropveters waarbij dat "altijd passen" in millimeters gemeten moet worden. De sarcast heeft mij er een paar dagen terug op gewezen dat een lawaai-uitlaat met gassen en toeteren helpt. Het is alleen vervelend dat een lawaai-uitlaat altijd lawaai maakt.
Ruimte maken is erg prettig. De motorrijder is erg kwetsbaar en het is fijn als de bestuurders duidelijk laten merken wat ze gaan doen.

Ik kan me goed voorstellen dat het een gemis is, maar financiele motieven zijn onvermijdelijk in deze tijd.
Commentaar zou goed kunnen, het is zo makkelijk in je helm een beetje commentaar leveren op mensen die rode kruizen negeren enz. Verder lijkt het me mee te vallen, maarja wie ben ik. Ik hoop in ieder geval dat het niet terugkoppelt aan mijn rijgedrag, dat is bijzonder onhandig.
Het zijn maar spiegels inderdaad, maar toch raak ik liever niets of niemand, is alleen maar onhandig, de tijd heb ik en ik kom er toch wel langs uiteindelijk. En het monteren van een luide uitlaat heb ik vaker over zitten denken, maar zoals je zelf ook zegt ook als je normaal rijdt het klinkt meteen wel een stuk sneller en vooral lomperen asocialer voor sommige mensen. Gelukkig wordt ik niet vaak over het hoofd gezien, en indien nodig kan ik nog genoeg kabaal maken. Ook denk ik dat een claxon in sommige gevallen effectiever is, dat geluid is voor de meeste mensen toch geassocieerd met gevaar, waardoor je wel even rondkijkt waar die toeter vandaan komt.

rke zei:

BMW Power zei:

De eerste file, afgelopen zaterdag, op de A13-A20 gaf het informatie-bord een paar honderd meter eerder een vertraging aan van 14 minuten tot aan knooppunt Ridderkerk (A16/A15), 12+14 minuten stond ie. Vandaag heb ik er inderdaad 12 minuten erover gedaan om op knooppunt Ridderkerk aan te komen, met die file was dat 15-15,5 minuten, al met al ruim 3 minuten vertraging. Van de andere file op de A13 (de andere kant op) meldde flitsmeister een vertraging van 16 minuten, nu deed ik 5,5 minuten over een stuk wat normaal gesproken 2 a 3 minuten duurt. Dus ook weer een vertraging van zo'n 3 minuten. In beide gevallen een stuk minder vertraging dan dat je met de auto zou hebben.
Nu ben je natuurlijk extra tijd kwijt met pak aan en uitrekken en, zoals rke al schreef, in de regen rijden is geen pretje. Maar met weer als dit vind ik het heerlijk. En stiekem is het best leuk tussen de rijen auto's door te rijden. Ik had die hele file van de A13-A20 kunnen omzeilen door de westring van Rotterdam te nemen, daarvan gaf het informatie-bord aan dat er geen vertragingen waren, maarja zo'n mooie file kan ik niet weerstaan :)
Wat ik vooral merk na een periode veelal met de motor te hebben gereden, is dat ik totaal niet meer kijk hoe of waar er files staan. Zodra ik in de auto stap en een file inrijdt komt de realisatie pas weer dat ik dan weer onderhevig ben aan alle vertragingen. Op de motor boeit het me totaal niet waar er files staan, ik rijdt de vertraging toch wel enigszins voorbij. Ik heb flitsmeister dan ook alleen aanstaan voor de flitsers...

Ik stond vrijdag ook in een rij tussen knooppunt everdingen en ouderijn. Was vrachtwagen met pech. Het was avond en haast heb ik over het algemeen nog niet in de auto. Dus lekker in de vrachtwagen laan een rijtje vormen met 4 clio liefhebbers. gen. 1, 2, 3, 4 :D Duimpje gegeven en ze reden weer verder.
Maar dan valt me op hoe vervelend mensen in het algemeen filerijden. Blijven maar wisselen van rijbaan, gaan we ritsen van 5 baans naar 1. Dus laat er 1 voor je, achter je en rijd door. Maar ja door sommige figuren word dat onmogelijk gemaakt. Ga er dus te vroeg tussen en je kunt niet doorrijden. Gelukkig gingen op dat punt weer 2 banen extra open. Maar echt!

En ondertussen op het telefoontje kijken. Waarbij ik bang ben dat ze tegen me aanrijden en dus constant op zit te letten of ik de vluchtstrook op moet duiken. Als je dat zo ziet wil ik ook behoren tot het nobele ras der motorrijders (gaat ook wel gebeuren ;) ) en zie ik ineens de voordelen van het zelfrijdende spook.

Nissan GT-R zei:
Maar dan valt me op hoe vervelend mensen in het algemeen filerijden. Blijven maar wisselen van rijbaan, gaan we ritsen van 5 baans naar 1. Dus laat er 1 voor je, achter je en rijd door. Maar ja door sommige figuren word dat onmogelijk gemaakt. Ga er dus te vroeg tussen en je kunt niet doorrijden. Gelukkig gingen op dat punt weer 2 banen extra open. Maar echt!

En ondertussen op het telefoontje kijken. Waarbij ik bang ben dat ze tegen me aanrijden en dus constant op zit te letten of ik de vluchtstrook op moet duiken. Als je dat zo ziet wil ik ook behoren tot het nobele ras der motorrijders (gaat ook wel gebeuren ;) ) en zie ik ineens de voordelen van het zelfrijdende spook.
Kijk nog eens goed naar het filmpje van Tonnie en let eens op de meest rechter baan. Dat is de rijbaan van het rustig afremmen en weer rustig op gang komen
Met de auto zoek ik in files de meest rechterbaan op. En, neem eens een referentieauto (makkelijk kenteken, hetzelfde model oid) die net de andere manier van filerijden gebruikt. Grote kans dat je hem nog een paar keer ziet.

Tonnie. zei:

Ik heb de eerste 2 minuten bekeken.. Volgens mij vergeet jij de 10 km/h snelheidsverschil spelregel;)

Tonnie. zei:

Goed om te weten dat het altijd wel past.. want ruimte maken doe ik toch niet.

Netjes wachten....

Als er toevallig een mug op die achterbumper zat, heeft die een kopstoot gehad van dat groene polyesterkanon.

Iemand ervaring hier met het oppoetsen van beelden? In de hoek van mijn breedbeeld dashcam (2560x1080) gebeurt er een zwaar ongeluk. Ik reed aan op te tegenovergestelde weg, alleen zit er een middenberm van 20-25 meter tussen.. Het moment van gebeuren staat er op maar door de mindere kwaliteit kan ik niks duidelijk zien. Ook reed ik recht tegen de zon in

Ik heb zelf overigens niks gezien van het ongeluk zelf

Hier het ongeluk
https://www.omroepbrabant.nl/?news/247024652/Fietser+zwaargewond+door+botsing+met+crossmotor+in+Eindhoven.aspx

Mevrouw was nog verontwaardigd over mijn
icon_dontknow.gif

Geen idee waarom ze dan achterlangs wilde, dat paste pas toen ik doorreed...

@ zollie, in dit filmpje moet ik je gelijk geven dat je hem ervoor duwt.
Zo'n aso die gewoon door rood rijdt, omdat hij geen zin heeft om te wachten.

@ rke, waarom maak je geen ruimte in de file voor een motorrijder? Is, wanneer je zachtjes rijdt, toch een kleine moeite?
Of ben je jaloers dat hij er wel tussen de file door kan en jij moet wachten?
Maar idd, je hoeft geen ruimte te maken, zolang jij, of je buurman op de andere rijbaan maar niet tegen de middellijn rijdt.

https://www.youtube.com/watch?v=S2g6pHLe8p0
Beetje kleven bij die volvo op 0:30.
"Je gaat maar op de stoep staan met je kut" o_O
Wat betekent dat achtkantiige bord op 3:50?

https://www.youtube.com/watch?v=YyCM-aqSru8
0:16, wat met je mongooltje?
Imca Marina?:D
1:19, ja lach degene die wel netjes rechts houdt maar uit....
1:33 Artikel 49 wel eens gelezen?

https://www.youtube.com/watch?v=V15U-_zNaKk
Zou de "bocht om duwer" op 3:39 niet de voetganger doorgang aan het verlenen zijn?
"Hou je kind in bedwang"o_O
"Toe maar dan het is dat jullie een stel mongolen zijn , maarre"

Ik vind het strooien met extra chromosomen niet zo chique.

0:32 Stint, moet je zien als een snorfiets, wordt veel gebruikt door KDV's als kindercarrier.
6:43, een persoon? Ik zie er twee!

Waarom het Engels erbij eigenlijk?

Ik ben er wel bekend, dus ik wist dat die een overblijfsel was van de eerdere afsluiting.

Terug
Bovenaan