Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Durashift zei:
Tomolino zei:
Triest, diep triest.
Overal een inhaalverbod voor dat volk tussen 06.00 en 22.00...o_O

Vooral 'triest' dat jij een beroepsgroep aanduid met 'dat volk'.. (n)

Okay, er wordt een verbod genegeerd en dat mag niet.. Fout.
Maar goed, ik zou zeggen liever daarvoor dan stante pede een beschikking ontvangen.. dan 2 minuten over de rijtijd heen door een externe oorzaak en daarvan het risico lopen tot 28 dagen in de toekomst hiervoor nog een boete te kunnen krijgen bij een controle..
Daar heeft een pkw mobilist dan weer geen last van;)

Ik heb veel vrachtwagenchauffeur in mijn kennissenkring zitten, deze hebben geen moeite met dat woord.
Regelmatig heb ik discussies met 'dat volk' en altijd proberen ze recht te lullen wat krom is, wanneer je niet mag inhalen met zo'n gevaarte moet je dat gewoon niet doen, slecht voor de doorstroming en het wekt frustratie op bij medeweggebruikers.
Nog zoiets wat ze allemaal prima vinden, half op de vluchtstrook rijden met de vrachtwagen, ''wij kunnen kilometers vooruit kijken''.

Weet je wat zo raar is? "Dat volk" bestaat uit mensen. Mensen met emoties, mensen die ook een keer naar een andere laadklep willen staren. Bovendien "doet" die chauffeur dat op een snelweg waar je max 100 km/uur mag rijden.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp het wel. Bovendien, welke verkeersovertreding wordt hier begaan?
"Nur links" rijden met een niet opzij te bumperkleven voertuig.... is dat een overtreding?

520d zei:
Boppie zei:
Wat moet je hier nu mee....alles voor een dom filmpje?

Tja, die knapen lijken wel wat therapie te kunnen gebruiken.....

Dat valt wel mee. Nog een paar uitdagingen en ze hebben een uitvaart nodig.
Over de snelweg jonguh...

rke zei:
Weet je wat zo raar is? "Dat volk" bestaat uit mensen. Mensen met emoties, mensen die ook een keer naar een andere laadklep willen staren. Bovendien "doet" die chauffeur dat op een snelweg waar je max 100 km/uur mag rijden.

Ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar ik begrijp het wel. Bovendien, welke verkeersovertreding wordt hier begaan?
"Nur links" rijden met een niet opzij te bumperkleven voertuig.... is dat een overtreding?
Nee, maar afsnijden en inhalen onder een inhaalverbod wel. En zeker dat afsnijden komt er met regelmaat bij kijken.

der Magistrat zei:
520d zei:
der Magistrat zei:
520d zei:
Tja, die knapen lijken wel wat therapie te kunnen gebruiken.....

Omdat ze een domme actie uithalen? o_O

Het is ernstiger dan dat. De vraag is natuurlijk welke therapie hier passend is. Dat vul ik maar niet in, zo op een afstandje.....

En dan? Iedereen die zich wat anders gedraagt moet maar in therapie?

Als ze zelf niet in kunnen zien dat dit gedrag niet kan en mag....en dat ze daarmee anderen bij een aanrijding kunnen beschadigen......ja, dan ogen ze van mij in therapie om door te laten dringen waar ze mee bezig zijn.

der Magistrat zei:
En dan? Iedereen die zich wat anders gedraagt moet maar in therapie?

Nee hoor. Je leest niet goed.

Wat hier gebeurt, vind ik ernstiger dan "je wat anders gedragen." Dat vraagt dus wel om een stevige aanpak, er op gericht om bij de heren helder te krijgen dat dit onacceptabel is.

Therapie is daar niet voor bedoeld. Jullie, Boppie & 520d beschrijven therapie als maatschappelijkongewenst gedrag te veranderen. Dat kan je ook doen, maar dan spreek je van heropvoeding. Therapie is bedoeld om mensen met een lijdensvraag weer op weg te krijgen.

der Magistrat zei:
Therapie is daar niet voor bedoeld. Jullie, Boppie & 520d beschrijven therapie als maatschappelijkongewenst gedrag te veranderen. Dat kan je ook doen, maar dan spreek je van heropvoeding. Therapie is bedoeld om mensen met een lijdensvraag weer op weg te krijgen.

Precies, en op vrijwillige basis, gelukkig.

der Magistrat zei:

Dat is een kwestie van definitie. Plak er de term op waar jij gelukkig van wordt. Maar mijn boodschap snap je wel. Deze mensen hebben hulp en begeleiding nodig. Ik kan niet beoordelen in welke vorm, dat schreef ik ook al eerder.

Jij beschrijft hun actie als "dom" en "een beetje anders." Ik vind wat zij doen, ernstiger dan dat. Vandaar mijn reactie.

520d zei:
der Magistrat zei:

Dat is een kwestie van definitie. Plak er de term op waar jij gelukkig van wordt. Maar mijn boodschap snap je wel. Deze mensen hebben hulp en begeleiding nodig. Ik kan niet beoordelen in welke vorm, dat schreef ik ook al eerder.

Jij beschrijft hun actie als "dom" en "een beetje anders." Ik vind wat zij doen, ernstiger dan dat. Vandaar mijn reactie.

Ik ben het niet met je eens. Het is niet dat als jij het afkeurt, dat ze 'hulp' (die term alleen al...) nodig hebben.

Jij vult teveel voor mij in. Ik geef mijn mening en daar mag jij het mee oneens zijn. Ik verkondig geen absolute waarheid en pretendeer dat ook nergens.

Zollie zei:
Trut met kortpittig kapseltje rijdt langzamer dan ik (op CC), en vindt het later toch nodig mij rechts in te halen... Om het spannend te houden heb ik het einde er niet bij gezet, met een open eind kunnen jullie mij vast ook overal de schuld van geven :)

Dat getoeter is niet nodig, maar voor het overige is dit zo'n typische situatie die ik vaak meemaak. Met een miniemsnelheidsverschil elkaar kilometers lang in de weg zitten.

520d zei:
Zollie zei:
Trut met kortpittig kapseltje rijdt langzamer dan ik (op CC), en vindt het later toch nodig mij rechts in te halen... Om het spannend te houden heb ik het einde er niet bij gezet, met een open eind kunnen jullie mij vast ook overal de schuld van geven :)

Dat getoeter is niet nodig, maar voor het overige is dit zo'n typische situatie die ik vaak meemaak. Met een miniemsnelheidsverschil elkaar kilometers lang in de weg zitten.

Voor mij ook herkenbaar. Komen eerst dichterbij, kijken het even aan en
halen vervolgens in precies op het moment dat ik een vrachtwagen in wil gaan halen.

Precies. Of net in de dode hoek links achter blijven hangen. Maak een keuze! Er voorbij of niet....:rolleyes:

Richtingaanwijzer staat al een eeuwigheid aan? Niet te zien op de beelden overigens. Je kan niets uitvergroten.

Waarom 7 kilometer achter me blijven hangen om dan volledig onnodig over de gecombineerde invoeg uitvoegstrook zo in te halen?
https://www.google.nl/maps/dir/51.8683082,4.5806729/51.9219764,4.5359766/@51.8941377,4.5242722,13z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e0

Sarcast zei:
Waarom 7 kilometer achter me blijven hangen om dan volledig onnodig over de gecombineerde invoeg uitvoegstrook zo in te halen?
https://www.google.nl/maps/dir/51.8683082,4.5806729/51.9219764,4.5359766/@51.8941377,4.5242722,13z/data=!3m1!4b1!4m2!4m1!3e0

Niet omdat het moet maar omdat het kan.

Volmaakte onzin is ook een vorm van perfectie.

Sarcast zei:
rke zei:
Niet omdat het moet maar omdat het kan.
Van artikelen 11 en 78 mag het niet.
Art 78, ze zijn in deze online theorietest daarmee niet bekend...
2ccs4na.png

Sowieso is dat toch pas enkele jaren geleden (2013?) veranderd?

Edit: Overigens negeer ik artikel 78 soms inderdaad als dat veilig kan. Om nu dogmatisch vast te houden aan zo'n verkeersregel en daardoor (op de snelweg) al snel kilometers om te rijden, dat gaat me persoonlijk te ver.

der Magistrat zei:
Sowieso is dat toch pas enkele jaren geleden (2013?) veranderd?
Nee hoor, dat was voor uitrijstroken. (lid2) en in 2009 al.
Op voorsorteerstroken (lid 1) was dat al zo.

Er is nog wel een escape in de toelichting:

Met deze tekst wordt gepoogd het hoofd te bieden aan de
problemen die bij de toepassing van artikel 123 van het RVV 1966 zijn gerezen.
Zo besliste de Hoge Raad der Nederlanden bij arrest van 10 april 1979
dat de vraag of nabij een kruispunt van rijstrook mag worden gewisseld en een
andere richting mag worden gevolgd dan die aangeduid door in een rijstrook
gestelde pijlen regeling vindt in andere wettelijke voor­schriften dan artikel
123 van het RVV 1966.

Met de nieuwe tekst wordt bereikt dat de bestuurder die
van voorsorteerstrook wisselt daarop kan worden aange­sproken zelfs al is ter
plaatse geen doorgetrokken streep toegepast. In derge­lijke gevallen kan van de
bestuurder immers niet worden gezegd dat hij bij het volgen van een bepaalde
rich­ting van de voorsorteer­strook gebruik heeft gemaakt omdat hij deze pas op
een later moment is gaan berijden. Hiermee wordt een rustig verkeersbeeld
bevorderd. Op kruispunten met voorsorteerstroken moeten bestuurders van de
voorsorteer­strook die op hun richting betrekking heeft gebruik maken. Het
ergerlijke rij­strook wisselen kan hiermee worden beperkt.

Overigens verhindert de bepaling niet dat een bestuurder
die constateert dat hij het onjuiste voorsorteervak berijdt de juiste strook
opzoekt, voor zover hij daarmee de veiligheid niet in gevaar brengt. Pas in dergelijke gevallen is politie­optreden
gewenst.

Nvt 27 mei 1999

Het nieuwe regime met betrekking tot de plaats op de weg
van de bromfietser brengt wijziging van een aantal andere verkeersregels voor
bromfietsers met zich mee.

Omdat ook de voorsorteerstrook die de richting aangeeft,
gebruikt moet worden door bromfietsers die de rijbaan volgen is artikel 78
gewijzigd. Daarnaast bleek het op grond van de oude tekst in een aantal
situaties niet mogelijk om op te treden tegen het volgen van een andere
richting dan die door de voorsorteerstroken werd aangegeven. Om te voorzien in
een sluitende juridische redenering is ook daarom artikel 78 aangepast.

mmh, ben ik blij dat dat in Belgie anders is.

je mag wisselen van rijstrook zolang er geen volle lijn staat. Aangezien je een "manoeuvre" doet heb je geen voorrang. punt. proberen voorsteken is associaal maar niet illegaal. Die persoon niet voorlaten is niet sympatiek maar legaal. In extremis moet die dan wachten tot iedereen voorbij is en als je te lang stilstaat kan je beboet worden voor verkeershinder.

dus m.a.w. als iemand zich vergist, laat je die gewoon ertussen, als het een aso (of nederlander :D ) is, laat je die gewoon wachten.

Dat soort onduidelijkheid zoals in die uitspraak hierboven kan je je in Belgie echt niet permiteren. Dan laat iedereen zijn bekeuring voor de rechter komen met de uitleg: er was geen aanrijding, dus het was veilig; ik vergiste mij dus ik wijzigde van strook. Dat mag. Bewijs het tegendeel. Kan ik nu gaan? Dank u, bye!

Oh ja?
Artikel 77. - Andere markeringen.
77.1. Witte voorsorteringspijlen mogen bij het naderen van een kruispunt aangebracht worden. Deze pijlen duiden de rijstrook aan die de bestuurders moeten volgen om in de door de pijlen aangewezen richting te rijden.
Op het kruispunt moeten de bestuurders bovendien de of een van de richtingen volgen die aangewezen zijn op de rijstrook waarin zij zich bevinden.

Sarcast zei:

Misschien een aanwijzing van het navigatiesysteem verkeerd begrepen?

"Hier rechts uitvoegen, dan links aanhouden" of zoiets ... :confused:

Of aan het spelen geweest met de adaptive cruisecontrol ... ;)

"Hij gaat weer terug naar de oude snelheid wanneer ik van rijstrook wissel ..."

En we hebben weer een "Zeurende Chauffeur" :D
https://www.youtube.com/watch?v=CeioAsOwshw
Inclusief een hoop commentaar (Vooral op fietsers deze keer) En een aantal keer getoeter.

Lol....
Dat commentaar (y) . Is een carrière bij het cabaret iets voor jou?

Denk aan je bloeddruk.
Neem een cursus mindfullness of een potje valiumtabletjes, je maakt jezelf druk om niets.

Voetgangers die dom oversteken, een chauffeur die duidelijk geen timmermansoog heeft, fietsers die vinden dat zij de weg bezitten, Slopel-rijders die de doorstroming belemmeren, een tractorbestuurder die zijn lompe doos niet kan parkeren....

Je vecht tegen windmolentjes. Mensen zijn nu eenmaal zo.

braadslee zei:
En we hebben weer een "Zeurende Chauffeur" :D
https://www.youtube.com/watch?v=CeioAsOwshw
Inclusief een hoop commentaar (Vooral op fietsers deze keer) En een aantal keer getoeter.

Ik verbaas me erover dat je bij die Up (op 0:03) en die fietsers (op 3:15) 50 km/h mag rijden met de auto.
Lijkt me beide binnen de bebouwde kom en met fietsers op de rijbaan.

Corsa die z'n voorrang opeist, volkomen terecht toch? Of ben je er zo een die wegen van rechts het liefst vol gas voorbij blaft zonder te kijken of er wat aankomt (wat je hier nota bene ruim van te voren kan zien)?

[video]https://www.youtube.com/watch?v=bR7zTYBNSq8&feature=youtu.be[/video]
Golfje wat nogal langzaam deed, als in echt treuzelend rijden.. Dat heeft flink wat irritatie opgewekt.

braadslee zei:
Golfje wat nogal langzaam deed, als in echt treuzelend rijden.. Dat heeft flink wat irritatie opgewekt.

Ik hoor het.

braadslee zei:

J'zus waar maak je je druk om man, misschien is die Golf nog wel blinder dan jij bent in weinig licht situatie's ;)
(Dan zou hij / zij geen auto moeten besturen maar dat terzijde)
Dat op 0:38 kan je €90,-- kosten als ome agent het hoort

braadslee zei:

Moet zeggen dat de wraak van de Golf-bestuurder wel zoet was door je voor het rode verkeerslicht te laten stoppen.
Komt ervan als je begint te toeteren ... ;)

@Sarcast, drammerige motorrijder of automobilist die de doorgang blokkeert?
Hangt waarschijnlijk van het gezichtspunt en/of het (voor)oordeel af ... ;)

Ik ben het eens met de motorrijder. Laantje wisselen is vervelend zeker in de file. En de motor mag er gewoon doorheen. Hij bedankte zelfs nog. Wat een aardige man.

Blackadder the 5th zei:
Doorgang blokkeert? We stonden voor de brug op een gewone weg bubeko, er is dus geen sprake van "gedragscode voor in de file". Als er geen ruimte is dan kan je er niet langs.

En wat dacht je van het gasgeven en de knik? Drammerig dus.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Doorgang blokkeert? We stonden voor de brug op een gewone weg bubeko, er is dus geen sprake van "gedragscode voor in de file". Als er geen ruimte is dan kan je er niet langs.

Je hebt mijn punt alleen maar bevestigd ... ;)

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Goh,
Ik lees dat ik drammerig ben.

Als je met de rechterhand gas moet geven en links hou je het koppelingshendel vast.... hoe ga je dan bedanken voor het ruimte maken? Een hoofdknikje, misschien?

Ik hoor een toetertje, terwijl hij helemaal geen gevaar probeert af te wenden.

Als het goed is verdient de motorrijder hier dus gelijksoortig commentaar als ik krijg wanneer ik de toeter hanteer.

Dat knikje is echt geen bedankje. En dan wordt er getwijfeld aan mijn empatisch vermogen...

Nissan GT-R zei:
Waarom moet die up dan van rijbaan wisselen. Slaat compleet nergens op. imo hij zat fout.
Klopt, maar dat maakt de motorrijder niet minder drammerig.

Terug
Bovenaan