Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ja je mag daar 130, wel een eng idee dat jij daar hebt gereden. Nu zal ik daar altijd beter opletten.

Ik ken de weg daar goed, je gaat daar richting A7 en ja de situatie is schromelijk overdreven. Het is snelweg met 130 en je kunt die bocht makkelijk hebben afhankelijk van de weersomstandigheden tussen de 80 en 120 km/h
Veel mensen rijden daar langzaam puur omdat ze, denk ik dan, niet weten of snappen dat het een oprit is en ze daar dus 130 mogen rijden.
Maar om dan op een dergelijke manier in te halen? Er waait daar wel eens wind en je kunt je daarin vergissen maar vooruit.

Jammer dat daar geen plas olie of ander ongemak op de vluchtstrook ligt, dat soort capriolenridders mag wat mij betreft definitief in de vangrail verdwijnen.

@Sarcast,

Hierin moet ik de overige moraalridders wel gelijk geven.

Als sloompie of supersloompie om een of andere vage reden besluit gebruik te maken van de vluchtstrook, ben jij "in de aap gelogeerd". En omdat het lijkt alsof er weinig rijervaring is (erg traagjes de bocht door), is dat gevaar aanwezig.
Ik denk dat ik een ander (zen-)muziekje zou opzoeken en ondertussen zou informeren of het thuisfront trek heeft in boontjes dan wel spruitjes. Ook zulke bestuurders hebben het recht om op veilige manier rijervaring op te doen.

Het zou bijvoorbeeld mogelijk kunnen zijn dat die voorste auto erg zachte banden heeft en dat de bestuurder daarom niet met volle snelheid de bocht door wil. Als de band net van de velg rolt als jij er naast zit, zitten jullie gezellig samen met de tandjes in de vangrail.

Vraag me af waarom je dit post. Krijg het idee om reacties uit te lokken. Sowieso een domme actie. Ik rij ook weleens te hard en rij ook niet altijd even netjes, maar 2 auto's rechts inhalen over een vluchtstrook..

AudiCorrado zei:
Vraag me af waarom je dit post. Krijg het idee om reacties uit te lokken. Sowieso een domme actie. Ik rij ook weleens te hard en rij ook niet altijd even netjes, maar 2 auto's rechts inhalen over een vluchtstrook..

Volgens mij inderdaad om reacties uit te lokken zoals hij wel vaker op uit is.
Het is een zeer domme actie, sowieso het rechts inhalen maar dan ook nog eens inderdaad over een vluchtstrook.
Ik zou er achter blijven hangen, klinkt misschien onzeker en treuzelig maar liever het zekere voor het onzekere. Straks denkt een van die bestuurders, OH SHIT!!!!! En gooit ie z`n auto zonder te kijken naar jouw rijstrook en dan zit jij met de schade én het is nog jouw fout ook.

Een getallenfanaat! Daar kan ik wel wat mee.

OnJz07h.jpg

Sarcast zei:
AudiCorrado zei:
Vraag me af waarom je dit post.
Echt waar? Kijk eens naar de titel van het topic?
De gereden of toegelaten sneilheid is totaal irrelevant: op een pechstrook rijd je niet.
In een ander filmpje zegt Sarcast trouwens zelf dat een ononderbroken lijn niet mag overschreden worden.
Wat er ook mee aangetoond zou moeten worden: gewoon een foute actie van onze moraalridder nr. 1.

iDS zei:
Sarcast zei:
AudiCorrado zei:
Vraag me af waarom je dit post.
Echt waar? Kijk eens naar de titel van het topic?
De gereden of toegelaten sneilheid is totaal irrelevant: op een pechstrook rijd je niet.
In een ander filmpje zegt Sarcast trouwens zelf dat een ononderbroken lijn niet mag overschreden worden.
Wat er ook mee aangetoond zou moeten worden: gewoon een foute actie van onze moraalridder nr. 1.
:D

rke zei:
Natuurlijk telt het mee dat anderen ook zonder letsel of schade moeten kunnen rijden. Ik probeer ook altijd te rijden op een manier dat de ander de mogelijkheid heeft om binnen de regels zonder letsel of schade te rijden.

Maar als die ander mij die keuze opdringt, dan is het een andere zaak.
Als ik een enkele minkukel een vrachtwagen schofterig zie afsnijden, denk ik wel eens: Jij dwingt die chauffeur te kiezen. Waar denk je dat die man voor gaat kiezen?
Doe eens een gooi.....

Nog afgezien van het feit dat iemand (dat geldt voor mij, ik neem aan voor iedereen) wel eens 'niet goed bij de les kan zijn'.

Juist dan is het zaak je niet door je emoties mee te laten slepen.
Je ben verplicht de eventuele gevolgschade zoveel mogelijk beperkt te houden, hoe stom of roekeloos die ander zich ook gedraagt.
Dat wil niet zeggen dat je er een geen mening over mag hebben ...

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Ik heb de ambtenaar gevraagd het geheel en onversneld uit te kijken!:D

Al reaktie gehad van de ambtenaar in kwestie? Was dit trouwens wel een eigen filmpje of heb je hem later ingesproken? ;)
Nog niks, ze hebben het naar citytec door gestuurd, die zouden het oplossen....
En ja eigen werk :)

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Ik heb de ambtenaar gevraagd het geheel en onversneld uit te kijken!:D

Al reaktie gehad van de ambtenaar in kwestie? Was dit trouwens wel een eigen filmpje of heb je hem later ingesproken? ;)
Nog niks, ze hebben het naar citytec door gestuurd, die zouden het oplossen....
En ja eigen werk :)

Je kunt het blijkbaar ook rechtstreeks melden bij Citytec.

Ohja nog een dwingelampje. Achter me was het helemaal leeg, en ze was daar ook gekomen als ze geen rare capriolen uithaalde. Ik vond het tamelijk onhandig van haar. En jullie vinden het onaardig van mij dat ik niet gewoon rem voor mensen met een richtingaanwijzer: "daar wordt iedereen beter van en het is veel veiliger. Laat mensen gewoon fouten maken, dan los jij ze toch voor ze op."
Sorry mensen, maar ik doe t toch niet :)

Zollie zei:
Ohja nog een dwingelampje. Achter me was het helemaal leeg, en ze was daar ook gekomen als ze geen rare capriolen uithaalde. Ik vond het tamelijk onhandig van haar. En jullie vinden het onaardig van mij dat ik niet gewoon rem voor mensen met een richtingaanwijzer: "daar wordt iedereen beter van en het is veel veiliger. Laat mensen gewoon fouten maken, dan los jij ze toch voor ze op."

Welke fout maakt de bestuurster van die Alto daar volgens jou? Ze rijdt iets voor jou en geeft tijdig richting aan, zodat jij als achterop komende automobilist goed kan zien waar ze heen wil. Jij kunt daar op anticiperen door iets gas terug te nemen en haar ervoor te laten. Dan kan ze in een vloeiende beweging uitvoegen, en dat is inderdaad veiliger voor het verkeer dat achter haar zit. Voor jou zou het ook geen enkele moeite hoeven zijn.

En wat heb je nu bereikt?

Boppie zei:
Sarcast zei:

Tijd om het palletje in de deur om te zetten en zelf uit te stappen. Dit doe je niet.

Wat mij elke dag weer verbaast, is dat er toch altijd weer automobilisten zijn die hard op dit soort situaties afrijden. Ik zie dat dagelijks gebeuren bij de school van mijn kinderen. In een noodtempo de wijk uit jakkeren en zichtbaar geïrriteerd zijn als er kindjes zijn die over willen steken. Wat voor voorbeeld geef je dan?

10 yards 9.14 m hahahah

De rest van mijn 7 minuten wil ik graag terug. Je knipte de invoegvrachtwagen af, maar waar voegde die uiteindelijk in?

Sarcast zei:
Je rijdt een keurige 30 km/uur.

Ik zie dat hier een kind ernstig in gevaar is gebracht.

1- Moeders is zo lui om de kinderen met de auto naar school te brengen.
2- Moeders laat de kinderen zo maar uit de auto springen.

Mensen hebben tegenwoordig heel vaak het idee dat kinderen overal en nergens zonder gevaar moeten kunnen bewegen. Ik (ja, ik ben een ouwe l....) had van mijn moeder een klinkende draai om mijn oren gehad als ik zonder te kijken overgestoken was. En dat was in een tijd dat er slechts een paar auto's reden.
Tegenwoordig is het bijna zekerheid dat er een auto rijdt en nu moeten de kindertjes maar rond kunnen rennen.

Als je toch een nieuw kindje wil maken... op deze manier kom je wel van de vorige af.

rke zei:

:p Ik heb de snelheid erin gezet met behulp van de stoeptegels.

DriveSafeNetherlands zei:
Het is bij een Moskee en GEEN school zoals iedereen blijft beweren en het was ook nog eens op een zondag.
Ik had mijn snelheid wel degelijk aangepast(reed iets van 30 ofzo) maar schijnbaar was dat niet langzaam genoeg.
Het kind wat ik bijna op de motorkap had gaf geen enkele aanstalten om ook maar over te steken en zat nog half in de auto gedoken om spullen in een tas te doen.
Toen ik de auto naderde draaide het knulletje zich werkelijk razensnel om zonder uit te kijken en rende richting de Moskee.
Omdat ik niet kon bewijzen dat ik mijn snelheid wel degelijk aangepast had is dat de reden geweest om een andere dashcam te kopen die zulke dingen in het vervolg wel kon bewijzen.
Locatie: https://www.google.nl/maps/@52.6500826,5.0585993,3a,75y,251.22h,78.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0l2x-QKvgrp5ZjvmUhc8mw!2e0!7i13312!8i6656

520d zei:
Zollie zei:

Welke fout maakt de bestuurster van die Alto daar volgens jou? Ze rijdt iets voor jou en geeft tijdig richting aan, zodat jij als achterop komende automobilist goed kan zien waar ze heen wil. Jij kunt daar op anticiperen door iets gas terug te nemen en haar ervoor te laten. Dan kan ze in een vloeiende beweging uitvoegen, en dat is inderdaad veiliger voor het verkeer dat achter haar zit. Voor jou zou het ook geen enkele moeite hoeven zijn.

En wat heb je nu bereikt?

Ze knippert naar rechts inderdaad, dat is logisch, want ze moet een baantje naar rechts opschuiven, dat hoort. Ze doet het trouwens vrij lang voordat ze zijdelings in beweging komt.
Op seconde 10 rijdt ze netjes rechts, maar blijft ze knipperen, dan wordt duidelijk dat ze de afslag wil nemen, maar dan rijdt ze dus naast me. Mijns inziens had ze dan moeten kiezen voor een beetje afzakken en een van de honderden vrije meters achter mij benutten. Ze schuift echter wat naar voren en denkt een van de luttele meters voor mij te gaan gebruiken, en een stukje van mijn bumper ofzo...

Dus dat doet ze fout. Ze had ook gelijk naar rechts kunnen komen, op seconde 3 bijvoorbeeld, dan was er een boel meer duidelijk geworden over haar wens, was het gat groter geweest en had ze er moeiteloos tussen gekund.

Zollie zei:

Kun je wel tegen zo'n klein Altootje? Wat als er een grote terreinauto had gereden?
Achter je was het helemaal leeg, dus er was geen reden om het gas niet even los te laten.
Integendeel, je rijdt het gat nog even snel dicht, met het risico van een kop-staart botsing
als men verderop ineens op de rem gaat staan.
Je zou maar eens een halve minuut later thuis zijn ...

Sarcast zei:
rke zei:

:p Ik heb de snelheid erin gezet met behulp van de stoeptegels.

DriveSafeNetherlands zei:
Het is bij een Moskee en GEEN school zoals iedereen blijft beweren en het was ook nog eens op een zondag.
Ik had mijn snelheid wel degelijk aangepast(reed iets van 30 ofzo) maar schijnbaar was dat niet langzaam genoeg.
Het kind wat ik bijna op de motorkap had gaf geen enkele aanstalten om ook maar over te steken en zat nog half in de auto gedoken om spullen in een tas te doen.
Toen ik de auto naderde draaide het knulletje zich werkelijk razensnel om zonder uit te kijken en rende richting de Moskee.
Omdat ik niet kon bewijzen dat ik mijn snelheid wel degelijk aangepast had is dat de reden geweest om een andere dashcam te kopen die zulke dingen in het vervolg wel kon bewijzen.
Locatie: https://www.google.nl/maps/@52.6500826,5.0585993,3a,75y,251.22h,78.48t/data=!3m6!1e1!3m4!1s0l2x-QKvgrp5ZjvmUhc8mw!2e0!7i13312!8i6656

Is de eigen dashcam stuk gegaan, dat je nu andermans filmpjes post?

Zollie zei:
Sorry mensen, maar ik doe t toch niet
:)

Echt onvoorstelbaar. :cry: (n)Laat haar er gewoon tussen.

Want JIJ maakt nooit fouten? :confused:

Terug
Bovenaan