Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sarcast zei:

Oh shit. Rij je nu ook al bij mij 'in de buurt'. Waarom ga je toeteren? Hij rijdt rustig over de drempel. Je kan beter wachten tot er ruimte is en dan pas er achteraan, je kan nooit zien of er voetgangers of fietsers nog aankomen of wat er gebeurt vóór de Citroën.

Wat ik nog stommer vind, is dat je jezelf hier steeds ENORM voor lul zet :). Waarom doe je dat?

The SLB zei:
Sarcast zei:

Oh shit. Rij je nu ook al bij mij 'in de buurt'. Waarom ga je toeteren? Hij rijdt rustig over de drempel. Je kan beter wachten tot er ruimte is en dan pas er achteraan, je kan nooit zien of er voetgangers of fietsers nog aankomen of wat er gebeurt vóór de Citroën.

Helemaal gelijk..

Lees alleen ff Nissan GTR zijn reactie..

Ik hoor duidelijk een Renault toeter.. geen piep van een Cuore. ;)

Durashift zei:
PauseBreak zei:
520d zei:
PauseBreak zei:
Echt, het is niet zo moeilijk hoor.

Wij verschillen van mening. Dat is inderdaad niet zo moeilijk.:T

Tsja, als jij weigert de wetgeving te erkennen als leidend in dergelijke situaties dan houdt het inderdaad snel op :D

Er is ook nog zoiets als interpretatie van de wetgeving. toch?

Ja, en die stelt dat de bewoording bewust zo is gekozen, zodat er geen onduidelijkheid over de verplichtingen kan bestaan.

PauseBreak zei:
Durashift zei:
PauseBreak zei:
520d zei:
PauseBreak zei:

Tsja, als jij weigert de wetgeving te erkennen als leidend in dergelijke situaties dan houdt het inderdaad snel op :D

Er is ook nog zoiets als interpretatie van de wetgeving. toch?

Ja, en die stelt dat de bewoording bewust zo is gekozen, zodat er geen onduidelijkheid over de verplichtingen kan bestaan.

Jawel, echter het zijn letters op papier.. en het is vaak toch apart dat verschillende mensen het toch anders interpreteren.. / lezen van die letters..
Als het allemaal zo duidelijk was.. zou ons justitieel apparaat het niet zo druk hebben..

Ja hoor. Wiskunde is ook heel erg duidelijk. Kan niet helderder eigenlijk.

Toch zijn er hele volksstammen die gillend wegrennen als ze de statistiek van wiskunde A die ze op de middelbare school gekregen hebben voorgelegd krijgen. Sterker nog, hoeveel loterijen bestaan er nog eigenlijk?

Statistiek is ook kut, geef mij maar gewoon algebra, kan ik meer mee.

EDIT: Ik heb nooit wiskunde A gehad op de middelbare school.

Ik bedoel maar.
De een heeft meer met artikel 54, en de ander met, tja met wat eigenlijk, met ehhh, "ik WIL voor" of zoiets

Wiskunde B in een Natuur en Techniek pakket. Wat ik zeg ik heb nooit wiskunde A gehad op de middelbare school. :p

Nu bij Automotive schijn ik het ineens wel te moeten weten.

Ah, toen de eerste 45 minuten analyse college op de TU voorbij waren zei de docent terloops: "Zo, nu hebben degenen die geen wiskunde B gehad hebben op het VWO geen voorsprong meer"
:D

Wis a was ook een beetje soft, maar ja het was dat of biologie.....

Half om half, als je wiskunde D had gehad dan heb je geen problemen met dat vak, voor de rest....man houd op schei uit ;)

Ik mocht geen Wis B van de decaan, dus moest ik Bio kiezen van haar, en ik natuurlijk eigengereid kutkind dat ik was (of ben vul zelf maar in :T) zeg nee dan kies ik wel f*cking aardrijkskunde. Puur om haar te jennen.
Ik heb geen enkele onvoldoende meer gehad op wiskunde en heb het centraal schriftelijk met een 7,2 gehaald. En daarna excuses van haar en de andere docenten gehad dat ze ooit aan mij twijfelden. (y) dat was dan wel weer tof!

Sarcast zei:
Ah, toen de eerste 45 minuten analyse college op de TU voorbij waren zei de docent terloops: "Zo, nu hebben degenen die geen wiskunde B gehad hebben op het VWO geen voorsprong meer"
:D

Wis a was ook een beetje soft, maar ja het was dat of biologie.....

Hmm... niet dezelfde docent gehad zeker. :p

PauseBreak zei:
520d zei:
PauseBreak zei:

Het is iets genuanceerder dan dat.

Vanmiddag had ik toevallig zo'n situatie als uit het filmpje, alleen de Alto was nu een vrachtwagen. Ik wilde, net als Zollie, mijn baan houden maar zag dat de vrachtwagen aangaf dat hij naar de rechter rijstrook wilde. Ik heb toen gas los gelaten en de vrachtwagen voor laten gaan. Zodra er ruimte was, heb ik hem vervolgens ingehaald. Daarmee heb ik niet geweigerd de wetgeving te erkennen, ik heb precies volgens de regels gehandeld. Geen regel verbiedt mij immers om ruimte te bieden aan een vrachtwagen om van baan te wisselen, zolang ik ander verkeer maar niet hinder. En toen die vrachtwagen eenmaal op zijn strook reed, kon ik er rustig links langs.

520d zei:
PauseBreak zei:
520d zei:
PauseBreak zei:

Het is iets genuanceerder dan dat.

Vanmiddag had ik toevallig zo'n situatie als uit het filmpje, alleen de Alto was nu een vrachtwagen. Ik wilde, net als Zollie, mijn baan houden maar zag dat de vrachtwagen aangaf dat hij naar de rechter rijstrook wilde. Ik heb toen gas los gelaten en de vrachtwagen voor laten gaan. Zodra er ruimte was, heb ik hem vervolgens ingehaald. Daarmee heb ik niet geweigerd de wetgeving te erkennen, ik heb precies volgens de regels gehandeld. Geen regel verbiedt mij immers om ruimte te bieden aan een vrachtwagen om van baan te wisselen, zolang ik ander verkeer maar niet hinder. En toen die vrachtwagen eenmaal op zijn strook reed, kon ik er rustig links langs.

Verkeersregels worden belangrijk op het moment als er schade en/of letsel ontstaat.
Dit om (mede) te bepalen wie aansprakelijk is.

Je kunt met gerust hart iemand die op een gelijkwaardige kruising van links komt voorrang geven.
Er is geen wet die dat verbiedt.
Kan in sommige gevallen zelfs handiger zijn wanneer een ander zich niet aan de regels heeft gehouden
(lees de auto op de hoek van de kruising heeft geparkeerd, zodat er maar 1 auto tegelijk doorkan).

520d zei:
Sarcast zei:
The SLB zei:
Wat ik nog stommer vind, is dat je jezelf hier steeds ENORM voor lul zet :). Waarom doe je dat?
Er is er altijd een! :D

Je doet het er om, deugniet.....

Maar speel ff mee en geef antwoord op de vraag. Ik ben reuze benieuwd naar je antwoord!:)
Kom op zeg, het is niet alsof ik moeite doe om te verbergen dat het een filmpje van iemand anders is.
En als antwoord op de vraag:
720_836.jpg

Geen nieuws, anders dan dat CityTec er bovenop zou zitten...

Blackadder the 5th zei:
En wanneer krijg je je nieuwe dashcam binnen? ;)
hahaha!
Die draaien gewoon hoor.

https://www.youtube.com/watch?v=PCYO3vT2yXE

D.E.N.N.I.S. zei:
Aflevering 2 staat online.

[size=x-small]afbeedling is klikbaar[/size]​

Leuk filmpje, maar da's vooral ook omdat ik allemaal bekende wegen zie. Zat al te kijken of je mij(n auto) ook al op film hebt :p
Die wegversmalling hoor je toch wel te weten, die zit daar al een tijdje ;)
Even los van het feit dat die fietser door rood rijdt, mag je daar überhaupt komen met de fiets? Mijn collega zei dat-ie omgeleid wordt naar de oversteek bij Westwoud, maar of dat is omdat de Rijweg is afgesloten of omdat het bij de Strip ook niet mag weet ik eigenlijk niet.
Ook wel leuk om te zien hoe zo'n zebrapad wordt getekend.

Ik vind dat hele album wel goed, al denk ik dat ik eerder voor Back in Black of Thunderstruck ga....al blijft TNT ook gewoon heel erg lekker.

Ik dacht ik zoek two's up even op youtube op. Allemaal verwijderd vanwege copyright... Pfffftt

Da's Angus nie he!

Ik zit even te scrollen wat nog meer goed is, maar eigenlijk allemaal!

@PM zei:
D.E.N.N.I.S. zei:

Leuk filmpje, maar da's vooral ook omdat ik allemaal bekende wegen zie. Zat al te kijken of je mij(n auto) ook al op film hebt :p
Die wegversmalling hoor je toch wel te weten, die zit daar al een tijdje ;)
Even los van het feit dat die fietser door rood rijdt, mag je daar überhaupt komen met de fiets? Mijn collega zei dat-ie omgeleid wordt naar de oversteek bij Westwoud, maar of dat is omdat de Rijweg is afgesloten of omdat het bij de Strip ook niet mag weet ik eigenlijk niet.
Ook wel leuk om te zien hoe zo'n zebrapad wordt getekend.
Ik weet wel dat de rijbaan op de Strip niet toegankelijk is voor fietsers. Echter fietsers zijn eigenwijs en rijden er regelmatig. Zeker het laatste stuk, tussen de Bangert en de Westerblokker, want daar ligt er geen fietspad naast de rijbaan.

In principe mogen fietsers niet oversteken op de plek waar de rood rijder oversteekt. Een klein stukje eerder (nabij dat bamboe bedrijf waar ik de naam even niet van kan vinden) staan deze borden:

verbod%2B%2528Custom%2529.png

Eigenlijk jammer dat ik nu pas de ruwe video daarop controleer, want dit had mooi in de video gekund.

D.E.N.N.I.S. zei:
Ik weet wel dat de rijbaan op de Strip niet toegankelijk is voor fietsers. Echter fietsers zijn eigenwijs en rijden er regelmatig.

Dacht al zoiets. Mijn collega is veel te braaf :LOL:

Nissan GT-R zei:
Sarcast zei:
Da's Angus nie he!

Ik zit even te scrollen wat nog meer goed is, maar eigenlijk allemaal!

Nee, maar hij is best goed.
/quote]

Wat ik altijd zo mooi vind aan de AC/DC concerten is dat het hele stadion altijd
ANGUS, ANGUS, ANGUS, ANGUS scandeert. Bij het begin van het concert, tijdens z`n solo's, eind van het concert, maakt niet uit :D
(En het is echt episch om ooit eens zo`n concert bij te wonen... Vorig jaar gedaan, was briljant! Wat een sfeer zeg)

Als je dan een cover instuurt, stuur dan i.i.g. iets wat leuk is om naar te kijken.

Als je heel goed kijkt zie je een gitaar..

Boppie zei:
Gaat denk ik om de auto ervoor die geen voorrang verleent aan de bus.
Dat was een bonus ja, dit was meer een klacht richting de camfabrikant. Want een premium cam met WDR die zo wit is is belachelijk.

Ik zie dat je daar gelijk in hebt Boppie. Wat die camera betreft, die lijkt tegen de zon in op te nemen. Geen ideale lichtomstandigheden.

Terug
Bovenaan