Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik zie toch ook wel wat ongewenst gedrag bij diverse medeweggebruikers...de filmer drijft het op de spits zo nu en dan, maar ik zie genoeg gevallen knipper aan en gaan, smijt hem er maar voor en ga zo maar door.

Boppie zei:
Ik zie toch ook wel wat ongewenst gedrag bij diverse medeweggebruikers...de filmer drijft het op de spits zo nu en dan, maar ik zie genoeg gevallen knipper aan en gaan, smijt hem er maar voor en ga zo maar door.

Klopt, maar de dashcammer is niet de beroerdste om zelf een (hoofd)rol in mee te spelen: bijvoorbeeld vanaf 5:30 de witte audi die hij, nadat deze eerst achter een vrachtwagen zit te kleven na de bocht nog even klem rijdt achter een andere auto: "jij hebt misschien wel haast, maar die van mij is toch sneller ..."

Filmer denkt 'ik ben met mijn wielen als eerste op de rotonde' dus jij moet op mij wachten.. Ik verdenk hem er zelfs van soms gas bij te geven.. krijg de indruk daarvan bij sommige fragmenten..

Vervolgens druk toeteren etc..
Wél mooi de kerel even zelf op beeld te zien bij de aanrijding.

Echt een sieraad voor het merk Volvo, deze V40 rijder..

Durashift zei:
Ik verdenk hem er zelfs van soms gas bij te geven.. krijg de indruk daarvan bij sommige fragmenten..

Inderdaad. Krijg ook de indruk dat-ie zomaar wat rond rijdt voor nieuw beeldmateriaal.

@PM zei:
@Muddy Bandit, is dat gedoe nu afgelopen met die fietsendragercoureur? Heb je actie kunnen (laten) ondernemen of is het op een gegeven moment gewoon gestopt?

Verder is een Digid best handig hoor. Ook voor andere zaken dan flitsfoto's opvragen ;)

Tot nu toe gaat het weer goed, na de 13e of 14e prent is het rustig gebleven in m'n brievenbus.
Het kenteken staat geregistreerd voor misbruik, maar of foto's van overtredingen met dit kenteken nu vooraf wat beter visueel gecontroleerd en gefilterd worden of dat het kenteken niet meer misbruikt wordt kan ik je geen antwoord op geven, ik hoor namelijk totaal niets meer.
(en hopelijk blijft het ook zo, maar behaalde resultaten uit het verleden bieden nog steeds geen garantie voor de toekomst.:))

DigiD, wat moet ik er mee... uitkeringen, subsidies en tegemoetkomingen heb ik geen recht op, fiscus en douane gaat via eigen zakelijke inlog, meeste gemeentecontact moet nog rechtstreeks of via formulieren in tig-voud, en de rest gaat wel via m'n boekhouder.
Voor een zeer sporadische gebruiker is DigiD zeer gebruiksonvriendelijk, komt er gewoon op neer dat als je er gebruik van wilt maken je het eerst opnieuw aan mag gaan vragen.

Goed om te lezen dat de rust, in elk geval tot nader order, is weergekeerd (y)

Inderdaad schorsen van auto's, elk jaar even het taxatierapport van mijn huis opvragen als die oplichters bij de gemeente het weer te hoog hebben getaxeerd (dit jaar bijvoorbeeld hetzelfde als vorig jaar, terwijl er vorig jaar na bezwaar 1/6e af ging :rolleyes: ), post van de RDW (dat de schorsing danwel APK bijna verloopt) komt tegenwoordig ook via mijnoverheid.nl, en tja ik doe zelf m'n aangifte inkomstenbelasting. En vorig jaar één keer een boete gescoord en daar de foto's bij gezocht (ik heb nu een paar mooie zwartwit actiefoto's van mijn auto).

En ik ken inderdaad mijn inlognaam en wachtwoord ook uit m'n hoofd.

Als het autogebeuren allemaal niet van toepassing is, de taxateur van je gemeente zich bewust is van de realiteit en je je belastingaangifte uitbesteedt is het wellicht idd wat anders en loop je het risico dat hij na drie jaar verloopt.

@PM zei:
Als het autogebeuren allemaal niet van toepassing is, de taxateur van je gemeente zich bewust is van de realiteit en je je belastingaangifte uitbesteedt is het wellicht idd wat anders en loop je het risico dat hij na drie jaar verloopt.

Kun je dus wel nagaan hoe vaak dat ik die DigiD nodig ben.:)

Schorsen van m'n Horizon heb ik eind december gewoon aan het loket hier om de hoek gedaan (de langdurige projecten staat op exportpapieren), herinneringen apk heb ik tot nu toe altijd gekregen van RDW (mag wat mij betreft rustig vervallen aangezien de apk meestal al geregeld is voordat die post komt), en de onroerend goed taxatieverslagen krijg ik jaarlijks al netjes per post toegestuurd van de gemeentelijke belastingkantoren aangezien deze ook in mijn jaarboekhouding opgenomen moeten worden.
Maar particulier zal je die DigiD misschien wat vaker nodig zijn dan als je ook bedrijfsmatig actief bent.;)

Voor de boekhouding heb je alleen de WOZ-waarde nodig (die gewoon op de OZB-aanslag vermeld staan). Niet hoe ze daaraan gekomen zijn.

@PM zei:
Voor de boekhouding heb je alleen de WOZ-waarde nodig (die gewoon op de OZB-aanslag vermeld staan). Niet hoe ze daaraan gekomen zijn.

Ik heb je even een pb gestuurd met de uitleg, dat gaat een beetje ver off-topic.;)

Blackadder the 5th zei:
Waarom ga je rechts naast de 350Z staan terwijl je uiteindelijk naar links gaat?
Situatie komt me trouwens bekend voor ... ;)
Ik sta daar al, en gewoon rechts zoals het hoort. Niksan vindt dat hij ander verkeer niet voor hoeft te laten als hij strook wisselt, net zoals hij doorgetrokken strepen niet zo boeiend vindt. En ja komt vaak voor daar.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:
Waarom ga je rechts naast de 350Z staan terwijl je uiteindelijk naar links gaat?
Ik sta daar al, en gewoon rechts zoals het hoort. Niksan vindt dat hij ander verkeer niet voor hoeft te laten als hij strook wisselt, net zoals hij doorgetrokken strepen niet zo boeiend vindt. En ja komt vaak voor daar.

Dat is een onmogelijk kruispunt. Maar de bestuurder van de niksan had gewoon zijn waggie rechts moeten zetten. Als je op die manier van de benzinepomp gebruik maakt, ben je daar bekend.

En over dat ge-oh van het digid: Op een van de vorige werkplekken had ik een lijst met 50 verschillende userid's. Hoe denk je dat ik die met hun wachtwoord onthield?
Juist, met een lijstje.

Dus hoe onthoudt men het wachtwoord van bijvoorbeeld het digid....

Veilig jonguh, dat wil je niet weten.

Sarcast zei:
Voorsorteren voor de A16.
braadslee zei:
Een vrachtwagen rechts inhalen... Oke...
It is the LAW!

Welke regel verbiedt jou om in die situatie gewoon links in te halen? Ik zie daar een situatie waarin jij kans ziet om met het wetboek in de hand eindelijk eens straffeloos rechts voorbij te kunnen steken.

Overigens vraag ik me af waarom die vrachtwagen daar al begint met voorsorteren. Was het zo druk daar op dat moment?

520d zei:
sarcast zei:
It is the LAW!

Welke regel verbiedt jou om in die situatie gewoon links in te halen?
Artikel 11 lid 2:
Bestuurders die links voorgesorteerd hebben en te kennen hebben gegeven dat zij naar links willen afslaan, worden rechts ingehaald.

Maar dat wordt regelmatig overtreden. De meeste keren dat ik voorsorteer word ik helemaal niet ingehaald!

520d zei:
Overigens vraag ik me af waarom die vrachtwagen daar al begint met voorsorteren. Was het zo druk daar op dat moment?
Nee, en daarom dus even rechts erlangs om dat duidelijk te maken.

Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:

Hoe red jij het bij groen om van 20 meter rechts achter de Nissan ineens schuin voor de Nissan te zitten?

De vraag is of dat artikel van toepassing is op deze situatie. In elk geval sluit het links inhalen in dit geval niet uit.

Blackadder the 5th zei:
Sarcast zei:
Niet zoveel meegemaakt dit keer:

Heuy! Of die Pool nou links of rechts gaat: Jij haalt rechts in, en gaat inhalen zonder zicht op de kruising (ook al heb je groen, zicht is altijd handig) en daarbij ga je ook nog echt met een behoorlijke vaart die kruising over. Op de snelweg: Rechts inhalen (helemaal niet nodig) en vervolgens ook vér van te voren voorsorteren o_O. Fack hee.

520d zei:
De vraag is of dat artikel van toepassing is op deze situatie. In elk geval sluit het links inhalen in dit geval niet uit.
juist wel! Iemand die voor links is voorgesorteerd mag je niet links inhalen, dan draait ie in en rij jij erbovenop.

Sarcast zei:
520d zei:
juist wel! Iemand die voor links is voorgesorteerd mag je niet links inhalen, dan draait ie in en rij jij erbovenop.

Die vrachtwagen rijdt op de middelste baan. Hij doet het feitelijk niet goed door niet uiterst rechts te houden, jij legt dat uit als voorsorteren. Op zich kan dat, al is het wat gezocht. Jij hebt daar echter ook alle ruimte om er links langs te gaan. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen.

520d zei:
Sarcast zei:
520d zei:

Die vrachtwagen rijdt op de middelste baan. Hij doet het feitelijk niet goed door niet uiterst rechts te houden, jij legt dat uit als voorsorteren. Op zich kan dat, al is het wat gezocht. Jij hebt daar echter ook alle ruimte om er links langs te gaan. Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen.
Kunnen mogen zullen willen! :)

Hij sorteert voor voor de A16.

Blackadder the 5th zei:
Het antwoord had ik al een beetje verwacht: weer ff snel inhalen/voorbijgaan zoals bij de vorige keren.
Zou het iets te maken kunnen hebben met twee stoplichten en dat de een eerder op groen gaat?

Toch zou ze beter moeten weten. Ze heeft daar een winkel zitten en komt er dus al heel wat jaartjes.

Ik vond deze ook wel wat!
https://www.dumpert.nl/mediabase/6730212/47ae1a9d/roadrage_wintersportfamilie_vs._passat.html

Sarcast zei:
https://www.dumpert.nl/mediabase/6730212/47ae1a9d/roadrage_wintersportfamilie_vs._passat.html

Ergens snap ik die vent in de Passat heeeeel erg goed. Maar ja. Veilig is het niet. :p

Nissan GT-R zei:
Sarcast zei:

Ergens snap ik die vent in de Passat heeeeel erg goed. Maar ja. Veilig is het niet. :p

Dit is toch verschrikkelijk?

Dan ben je met je gezin onderweg en laat je je zo gaan.(n)

Alle drie de tokkies zijn levensgevaarlijk bezig. Als je toevallig iemand treft die wel eens op een circuit gereden heeft sta je in no-time met de tandjes in de vangrail.

Maar, net als je denkt: ik heb wel wat idioten bij elkaar geraapt:
https://youtu.be/0iA-db3FIys
https://youtu.be/FmSF0YTFE4s
https://youtu.be/yMz9EVOp4Hg

En deze meneer is met een gevaarlijk voertuig onderweg. Hij deelt tikken uit met een hele dikke sloophamer, niet met een lepeltje. Die niet remmende bus weegt ongeveer 10 ~ 15 ton, een vrachtwagen mag 40 ton wegen, een personendoos hooguit 3,5 ton....

Vanuit een vrachtwagen heb je toch een heel ander perspectief. Dan besef je pas hoe link het is om je kleine gebakje er vlak voor te gooien. Als de vrachtwagen niet tijdig kan remmen, heb je tien ton staal in je nek.

Nou, zal ik dan maar eens de hand in eigen boezem steken? Het boetekleed aantrekken? Een kruis door Jeruzalem slepen?

Ik ben gisteren door rood gereden...

Terug
Bovenaan