PauseBreak
Kilometervreter
520d zei:Waarom?
Waarom wat? Waarom door rood na 11 minuten roodtijd, of waarom is er 11 minuten roodtijd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
520d zei:Waarom?
Boppie zei:Werk aan de winkel voor de beheerder. Dit slaat nergens op, zo creëer je een onveilige situatie.
Boppie zei:Misschien wat voor het programma Gevaarlijkste wegen van Nederland? Dit is wel erg lang, moet niet voor kunnen komen.
PauseBreak zei:520d zei:Waarom?
Waarom wat? Waarom door rood na 11 minuten roodtijd, of waarom is er 11 minuten roodtijd?
520d zei:PauseBreak zei:520d zei:Waarom?
Het boetekleed! In zo'n idiote situatie deed Sarcast precies wat hij moest doen. Het engelengeduld wekt mijn bewondering. Zo lang had ik niet gewacht.
Sarcast zei:Ik heb de ambtenaar gevraagd het geheel en onversneld uit te kijken!![]()
Sarcast zei:Ik heb de ambtenaar gevraagd het geheel en onversneld uit te kijken!![]()
Sarcast zei:Zefde punt waar ik regelmatig van de weggereden wordt, dus wellicht een leuk idee:
tablet, al ben ik niet zeker of die t niet toch usererror wasIdeJ zei:Sarcast zei:Zefde punt waar ik regelmatig van de weggereden wordt, dus wellicht een leuk idee:
Nieuwe spelling?
Sarcast zei:tablet, al ben ik niet zeker of die t niet toch usererror wasIdeJ zei:Sarcast zei:Zefde punt waar ik regelmatig van de weggereden wordt, dus wellicht een leuk idee:
Nieuwe spelling?
De raceplee heeft een nogal opdringerige rijstijl. Met wat pech kan hij straks organen doneren.Zollie zei:Scooter was duidelijk van mening dat alles mijn schuld was (gezellig handgebaren). Rijdt daarna nog bijna over een handig gevallen vuilniszakje, en sorteert vreemd voor om rechtsaf te slaan...
Dit soort gejojo zie ik wel vaker. Rij ik een haartje te snel, is er zo'n drupgup die het wrak er voor pleurt.Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten![]()
Zollie zei:Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten![]()
520d zei:Zollie zei:Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten![]()
Mijn idee is dat veel bestuurders het gewoon link vinden om in een bocht van baan te wisselen. Helaas bedenken ze zich dat dan vaak in de bocht, in plaats van ervoor. Met dit soort situaties als gevolg.
Zollie zei:520d zei:Zollie zei:Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten![]()
Mijn idee is dat veel bestuurders het gewoon link vinden om in een bocht van baan te wisselen. Helaas bedenken ze zich dat dan vaak in de bocht, in plaats van ervoor. Met dit soort situaties als gevolg.
Begrijp je niet helemaal, in de bocht van baan wisselen is juist wat hij doet... En de splitsing A10 West/Noord is misschien wel 2 km verderop. Maarja, als de tomtom zegt dat je iets over 2km moet doen, kan je t maar beter gelijk doen toch?![]()
Zollie zei:Weer een goede dag vandaag
Van de bijrijder in deze leswagen kreeg ik later nog een uitgebreid lesje handgebaren![]()
Deze man kon prima zien dat er achter mij helemaal niemand zat, waarom dan zo?
Sja... Ik rijd lekker op de CC, ik vind lui die schommelen in snelheid sowieso altijd irritant, maar maak gewoon een keuzeAls je snelheid mindert op de linker baan, kijk dan tenminste even rond voordat je naar rechts wil komen.
Zollie zei:Deze man kon prima zien dat er achter mij helemaal niemand zat, waarom dan zo?
520d zei:Ik dacht dat die C5 links bleef hangen in de bocht. En dat zie ik wel vaker gebeuren. Om dan na de bocht pas weer van strook te wisselen.
(..)
Durashift zei:Enfin, schaamde mij eigenlijk naderhand voor de toeter.. want het zal bij haar niet 123 bewust gegaan zijn.. en daarbij 'zag' ik het aankomen en zat er ruimte om haar oversteek op te vangen..![]()
rke zei:Het is een beetje een zwaktebod.... Toooooeeeeeeet. Tooooeeeeett. Calimero wil....
Toch lijkt even claxoneren beter dan er in stilte voorbij knallen.
Ik denk zelf dat het links / midden plakken een gevolg is van de aandacht die te hoge snelheid krijgt. Ja, er zijn verkeersdoden door te hoge snelheid. Die idiote aktie van de Starslet coureur is een prachtig voorbeeld waarom.
Maar nu hebben we de situatie dat mensen het gerechtvaardigd vinden anderen in gevaar te brengen omdat 'de ander een snelheidsmaniak is'. Daarmee is in Nederland agressief gedrag zoals bijvoorbeeld rechts inhalen af en toe gewoon de makkelijke manier. Je ziet het aan die rijinstructeur, die zou moeten weten dat je rechts moet houden.
Ik rij zelf vrijwel altijd te snel. Wel altijd binnen de marge omdat ik anders geen rijbewijsje meer mag hebben. Maar ik rij niet zo idioot als de Starlet bestuurder.... ik durf zelfs lange afstanden woonwerk op een voertuig zonder bescherming aan.
En ik heb ook wel eens halve zolen in mijn omgeving rijden.
Afgelopen week nog een BMW-malloot. Lekker vroeg in de ochtend, nauwelijks verkeer. Ik reed 140 km/uur op de cruisecontrol en een vette BMW haalde mij in. Ging voor mij rijden en minderde snelheid. Ik haal in en ga weer naar de rechterbaan.
De BMW gaf weer gas en ging weer voor mij rijden en minderde weer snelheid.
Ik weer inhalen.... affijn, dat ging een keer of vijf op die manier. Iedere keer zonder gevaar voor mij of andere weggebruikers, maar wel opvallend irritant.
Wat moet ik nu van zo'n betweter denken?
"Oh shit, ik heb de cruisecontrol op 140 km/uur gezet. Excuses, doet u mij maar een wachttoren en ik zal mijn leven beteren.... ????"
Nou, die dag zal lang op zich laten wachten.
Natuurlijk, er zijn genoeg hormonenbommetjes die 'iets te snel' direct vertalen in 'lekker ragguh met die bak'. Een afgetrapte snelle bak scoren en driften oefenen op de openbare weg. Opa met Getz afsnijden omdat het zo stoer lijkt voor de matties. Nog even het vrachtwaggeltje voorbij vliegen, anders zit je heel die provinciale weg met die laadklep voor je neus. Een stukje racen met een gelijkwaardig voertuig in de ochtendspits. Even 100 km snelweg wegknallen in 45 minuten.
Been there, done that. Gewoon een overschot aan hormonen, iedere puber heeft er last van.
Ik dus ook, mannen blijven pubers.
Ik heb er zelfs begrip voor dat een jonge hormonenbom nu deze suïciale neigingen heeft en een heel enkele keer laat ik mezelf zelfs kort verleiden mee te doen. Even een bochtje doorknallen met een knipperende kerstboom achter het stuur in plaats van dashboard. Zolang de puber bij deze akties alleen zichzelf in gevaar brengt, who cares. Maar, mag hij dat niet doen, wordt het wel motorrijden, skydiven of bungeejumpen. Of als een mamil hijgend rondtrappen.
Imho is netjes rijden slecht te vangen in regeltjes, ik vertaal netjes rijden in rekening houden met een ander.
Zoals de sarcast een enkele keer laat zien is met keurig de regeltjes volgen ook gevaarlijk weggedrag mogelijk. Ik probeer zelf op een wat subtielere manier met het verkeer om te gaan. Zo'n rijles-linksplakker zou ik inhalen met een zeer ruime marge met het knipperlichtje naar links. Wil deze man zichzelf dan als verkeersopstopper blijven gedragen... er komt vanzelf een keer een kortlontige die de muggen van de bumper poetst. Ik gooi wel een verbanddoos als er ongelukken van gekomen zijn.
En ook dat is een zwaktebod, ik weet het.
Toch zie ik de rijlesser als iemand die op een verkeerde manier van bekend maakt dat je op deze manier hoort te rijden. Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.
Blackadder the 5th zei:Durashift zei:Enfin, schaamde mij eigenlijk naderhand voor de toeter.. want het zal bij haar niet 123 bewust gegaan zijn.. en daarbij 'zag' ik het aankomen en zat er ruimte om haar oversteek op te vangen..![]()
Herkenbaar. Mijn ervaring is dat het "zien" aankomen je (on)bewust ook doet
afremmen/inhouden en dat kan door de ander worden opgevat als ruimte geven.
Als je 3-kwart rond gaat op de rotonde moet je in vergelijking tot rechtdoor gaan vrij stevig afremmen.
Hiervan wordt nog wel eens gebruik gemaakt door andere verkeersdeelnemers die de rotonde op willen rijden.
rke zei:Ik dus ook, mannen blijven pubers.
Ik heb er zelfs begrip voor dat een jonge hormonenbom nu deze suïciale neigingen heeft en een heel enkele keer laat ik mezelf zelfs kort verleiden mee te doen.
rke zei:(..)
Toch zie ik de rijlesser als iemand die op een verkeerde manier van bekend maakt dat je op deze manier hoort te rijden. (..).
rke zei:Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.
Durashift zei:Klopt, dat laatste doe ik zelf ook weleens, bewust, omdat er ruimte is en de doorstroom verbeterd. Bijkomend iets is dat veelal de pinker niet uitstaat.. wat ik dus irritant vind en het een soort 'wraak' is..
Maar goed, misschien nu een koekje van eigen deeg gekregen..![]()
Natuurlijk telt het mee dat anderen ook zonder letsel of schade moeten kunnen rijden. Ik probeer ook altijd te rijden op een manier dat de ander de mogelijkheid heeft om binnen de regels zonder letsel of schade te rijden.Blackadder the 5th zei:rke zei:Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.
Voor andere weggebruikers is het naar mijn mening ook wel prettig dat
ze zonder letsel en/of schade op de plaats van bestemming komen.
Naarmate het eigen voertuig groter/zwaarder/sneller is
(lees meer letsel/schade kan toebrengen), is die verantwoordelijkheid zwaarder.
Sarcast zei:Ja dat gaat...
Artikel 5 wanneer er twee andere feitcodes voor zijn?Carkiller zei:Vage actie Sarcast, artikel 5 en rijbewijs inleveren als de politie het ziet.
Zo makkelijk gaat dat niet. Maar het is een optie ja.Carkiller zei:Ja, meerdere overtredingen tegelijk dus artikel 5.
Dat wel denk ik ja. Plaats op de weg en inhalen staan in de bijlage RMRGEn een EMG cursus...