Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sarcast zei:
braadslee zei:
Sarcast zei:
Ja leuk ongegeneerd reaguren op dashcam filmpjes, heeft wel wat niet?

Jij bent degene die tot nu toe het meest filmpjes post en het meest reacties vergaard daarmee :)
Jup, maar nu is het mijn beurt om commentaar te leveren. Best leuk. Hoe is het aan jouw kant?
Ook wel leuk, ik vermaak mij kostelijk met het kijken naar dashcam filmpjes.
En het is ook best informatief als ik hier tips krijg, helpt mij toch een beetje :)

Commentaar leveren mag trouwens altijd Sarcast, maar er is een verschil tussen iemand constructieve kritiek leveren en zeggen dat iemand niet kan rijden en alles fout doet.
Ik kan veel meer met iemand die zegt, maar Braadslee. Als je nou eens dit en dit doet, en kijkt of je met dit en dat het ook kan oplossen. Dan met iemand die roept. Waarom leer je het niet?! Je moet het zo en zo doen, en je moet dit en dat doen, want anders blijf je een waardeloze chauffeur, je doet alles fout, doe eens niet. snappie?

Sarcast zei:
braadslee zei:
Sarcast, zonder gekheid. Wat heb jij voor dashcam trouwens? Ondanks dat ik het vaak niet helemaal eens ben met jouw rijstijl zijn het wel altijd mooie beelden :)
Meerdere, ik was in 2013 de eerste die een LS300W in NL had. (Inmiddels is de LS460W ook al weer een tijd leverbaar.)
Prima beelden maar nu stuk, de GT680W doet het nog maar is uitverkocht. Ik heb nu de SG9665GC maar die is aan de prijzige kant, en ik ben niet helemaal tevreden met de veel te witte lucht.

Valt dat niet softwarematig aan te passen?
Wil volgende maand de Mini 0806 halen, ook niet de goedkoopste maar komt wel goed uit de tests overal. Ervaring mee toevallig?

Lycan_Capri (TSC) zei:
Soloman zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Haast maar wel een paar rondjes over een rotonde driften met een FWD Camry ? o_O
Nee natuurlijk niet. CK kent me. En een camry is veel te log daarvoor.

Ik ken je enkel van het forum maar zo'n rijstijl had ik ook niet van je verwacht :)

Het zal vast enigzins mogelijk zijn met de Camry maar eigenlijk is het zonde

Ik heb eens zeven kleuren gescheten bij Carkiller in zijn Sub. Wil je niet meemaken.:T

braadslee zei:
Wil volgende maand de Mini 0806 halen, ook niet de goedkoopste maar komt wel goed uit de tests overal. Ervaring mee toevallig?
nee, maar wel veel over gehoord, zitten veel slechte tussen. De 0805 was beter. En inmiddels is er al een 0807 0826 0901 0902 en 0903.

Een Dome 201 lijkt me wel wat.

braadslee zei:
Ik kan veel meer met iemand die zegt, maar Braadslee. Als je nou eens dit en dit doet, en kijkt of je met dit en dat het ook kan oplossen. Dan met iemand die roept. Waarom leer je het niet?! Je moet het zo en zo doen, en je moet dit en dat doen, want anders blijf je een waardeloze chauffeur, je doet alles fout, doe eens niet. snappie?
Ja begrepen, maar daar kan ik niet zo veel mee. Da's niet helemaal mijn stijl. Ik vind kleutertekeningen ook gewoon kut en dan zeg ik dat ook.
De nickname en de avatar zouden een hint moeten zijn.

Soloman zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Soloman zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Haast maar wel een paar rondjes over een rotonde driften met een FWD Camry ? o_O
Nee natuurlijk niet. CK kent me. En een camry is veel te log daarvoor.

Ik ken je enkel van het forum maar zo'n rijstijl had ik ook niet van je verwacht :)

Het zal vast enigzins mogelijk zijn met de Camry maar eigenlijk is het zonde

Ik heb eens zeven kleuren gescheten bij Carkiller in zijn Sub. Wil je niet meemaken.:T

Ergens wel!

Sarcast zei:
braadslee zei:
nee, maar wel veel over gehoord, zitten veel slechte tussen. De 0805 was beter. En inmiddels is er al een 0807 0826 0901 0902 en 0903.

Een Dome 201 lijkt me wel wat.

Die Dome 201 ziet er mooi uit ja, maar ben zelf niet zo van het bestellen uit China dus vandaar.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Ja begrepen, maar daar kan ik niet zo veel mee. Da's niet helemaal mijn stijl. Ik vind kleutertekeningen ook gewoon kut en dan zeg ik dat ook.
De nickname en de avatar zouden een hint moeten zijn.

Nee oke, herken dat wel hoor.
Soms dan ben ik heel erg aardig en probeer ik een beetje fatsoenlijk uit de hoek te komen, terwijl ik op andere momenten een complete l*l kan zijn en ook gewoon goud eerlijk zeg wat ik vind.
En inderdaad, had ik moeten weten :D

braadslee zei:
Die Dome 201 ziet er mooi uit ja, maar ben zelf niet zo van het bestellen uit China dus vandaar.

Dan even bij Rene langs: https://dutchdashcam.webklik.nl/page/home-pagina

Boppie zei:
Dat laatste hoeft niet eens vind ik, dat mag de kentekenhouder verklaren wat mij betreft. Of je geeft op wie erin zat, of de auto gaat in gijzeling.

Wat mij betreft mag men justitie zo een stuk gereedschap geven om dit soort knakkers van de weg te halen.

En wat doe je als er iemand met jouw kenteken rondrijdt en een dergelijke overtreding begaat?

Boppie zei:
Dat laatste hoeft niet eens vind ik, dat mag de kentekenhouder verklaren wat mij betreft. Of je geeft op wie erin zat, of de auto gaat in gijzeling.

Wat mij betreft mag men justitie zo een stuk gereedschap geven om dit soort knakkers van de weg te halen.

En wat doe je als kentekenhouder wanneer iemand jouw kenteken heeft "geleend" en een dergelijke overtreding begaat?

Zijn de platen gestolen, dan dekt GAIK het af. 1 op de plaat.

Bij fraude wordt het lastiger, de kentekenhouder zal aangesproken worden. Dat is het vervelende van dit soort fraude. Voor gijzeling zou men vast moeten kunnen stellen dat de betreffende auto ook dan gebruikt is.

Boppie zei:

Bij fraude wordt het lastiger, de kentekenhouder zal aangesproken worden. Dat is het vervelende van dit soort fraude. Voor gijzeling zou men vast moeten kunnen stellen dat de betreffende auto ook dan gebruikt is.

Dat kan bij een veel voorkomende auto in een gangbare (lease)kleur heel lastig worden.

Of moet je als kentekenhouder gaan bewijzen dat de auto op de beelden niet jouw auto is? (omgekeerde bewijslast).

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Dat kan bij een veel voorkomende auto in een gangbare (lease)kleur heel lastig worden.

Of moet je als kentekenhouder gaan bewijzen dat de auto op de beelden niet jouw auto is? (omgekeerde bewijslast).

Sla een deuk in de klep en het is klaar. ;)

Blackadder the 5th zei:

Daar komt het in de praktijk wel op neer.
Ik heb er al genoeg last mee gehad dat mijn kenteken als witte plaat op een fietsendrager gevoerd werd in de omgeving van Rotterdam.:(

braadslee zei:
En ja, zoals je zag op het filmpje wilde de Volvo hem er even voor gooien, pas toen ik toeterde stopte ze. En zoals je óók kon zien in het filmpje blokkeerde ze de weg toen ik nog achter dat busje stond omdat ze zich er tussen wilde proppen.

Toen dat busje weg reed en er dus wat meer ruimte kwam stond ik vooraan om over te steken en die Volvo bestuurster dacht dus dat ze het wel kon maken om hem er zelfs daar nog voor te gooien. Dat laat ik niet toe.

Om daar even op terug te komen. Als je wat meer rijervaring hebt dan laat je zo'n voorpieper net lang genoeg wachten dat hij geirriteerd raakt over zijn eigen stommiteit.

Hee, doet die player het nou ineens niet meer?

Sarcast zei:
braadslee zei:
En ja, zoals je zag op het filmpje wilde de Volvo hem er even voor gooien, pas toen ik toeterde stopte ze. En zoals je óók kon zien in het filmpje blokkeerde ze de weg toen ik nog achter dat busje stond omdat ze zich er tussen wilde proppen.

Toen dat busje weg reed en er dus wat meer ruimte kwam stond ik vooraan om over te steken en die Volvo bestuurster dacht dus dat ze het wel kon maken om hem er zelfs daar nog voor te gooien. Dat laat ik niet toe.

Om daar even op terug te komen. Als je wat meer rijervaring hebt dan laat je zo'n voorpieper net lang genoeg wachten dat hij geirriteerd raakt over zijn eigen stommiteit.

Hee, doet die player het nou ineens niet meer?

Wat een pannenkoek in dat filmpje zeg!
Sommige mensen begrijpen echt de regels niet..

En je hebt volkomen gelijk trouwens! Die vent moet op sodemieteren :D

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Met een bekeuring op kenteken werkt het al zo. De kentekenhouder is het eerste aanspreekpunt. Als blijkt dat men fraudeert met platen zoals bij Muddy dan mag de politie hier best wat aandacht aan geven. Witte platen zijn een zwak punt overigens, daar hoef je niets voor te doen om te verkrijgen. Wat mij betreft wordt dat ook gelijkgesteld aan GAIK. Maar ik blijf erbij dat het opsporingsapparaat best wat meer middelen in handen mag krijgen om hufters zoals in de Audi op te sporen. Nu gebeurt er vrijwel niets, zie voorbeeld Nissan GTR/ Sarcast en dat vind ik droevig.

Boppie zei:
Met een bekeuring op kenteken werkt het al zo. De kentekenhouder is het eerste aanspreekpunt.
Bij Mulder is hert zelfs het enige aanspreekpunt. Als het een strafrechtelijke overtreding of misdrijf is dan kan de kentekenhouder een formulier invullen wie dan wel de bestuurder was.

Hee, 2 filmpjes waar Sarcast gelijk heeft (y). Hoe hard rijdt dat ding voorbij het '50' bord? Zeker het dubbele denk ik?

Ik zie dat vaak gebeuren, die gasten kom je dan weer tegen bij het volgende stoplicht en zijn dus nooit eerder thuis. Maar ze klagen wel dat die remblokken zo snel slijten, die banden van merk X zo snel slijten en hun verbruik zo hoog is :p.

The SLB zei:
Hee, 2 filmpjes waar Sarcast gelijk heeft (y). Hoe hard rijdt dat ding voorbij het '50' bord? Zeker het dubbele denk ik?
De meting staat links onderin.

rke zei:
He, die eikel heb ik zien laagvliegen op de A16, vlak voor de bocht naar de A20.
Het is er vast eentje die je in dat bochtje rechts voor bij kunt tuffen. :D

Boppie zei:
Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Met een bekeuring op kenteken werkt het al zo. De kentekenhouder is het eerste aanspreekpunt. Als blijkt dat men fraudeert met platen zoals bij Muddy dan mag de politie hier best wat aandacht aan geven. Witte platen zijn een zwak punt overigens, daar hoef je niets voor te doen om te verkrijgen. Wat mij betreft wordt dat ook gelijkgesteld aan GAIK. Maar ik blijf erbij dat het opsporingsapparaat best wat meer middelen in handen mag krijgen om hufters zoals in de Audi op te sporen. Nu gebeurt er vrijwel niets, zie voorbeeld Nissan GTR/ Sarcast en dat vind ik droevig.

Ik heb dan liever wat meer blauw op straat wat snel oproepbaar is.
Als je op zo'n moment 112 hiervoor zou kunnen bellen zou de pakkans op heterdaad al heel wat groter zijn.
De verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid bij de kentekenhouder leggen is het probleem verschuiven.
Als de kentekenhouder (als dan niet terecht) blijft ontkennen, sta je als justitie strafrechtelijk gezien alsnog met lege handen.

rke zei:
Sarcast zei:
Nou, nou, nou...

He, die eikel heb ik zien laagvliegen op de A16, vlak voor de bocht naar de A20.
Moest vast heel erg hoognodig doorzeiken.

Ik maak blijkbaar weinig mee. Heb in 2 dagen tijd ruim 400 km gereden op de A30/A12/A27/A1 in het midden van het land.
Hoofdzakelijk 's middags/'s avonds.

Het meest spannend was een auto voor mij op de meest rechtse strook die een andere auto rechts inhaalde.
De ingehaalde auto ging overigens daarna wel naar rechts ... ;)

Als jouw buurman jou een oor aan wil naaien, dan belt hij 112...die Blackadder haalt mij daar een stunt uit net...

Ik ben wel voorstander van meer patrouille op de weg, maar je kan niet alles ondervangen. De kentekenhouder is verantwoordelijk voor waar de auto zich bevindt en wat ermee gedaan word. Zijn/haar voertuig is betrokken geweest bij en levensgevaarlijke actie en staat op camera. Ze krijgen een kans om makkelijk aan te geven wie ermee reed.

Persoonlijk zou ik het totaal niet waarderen als iemand die mijn auto leent een vergelijkbare actie als de Audirijder uithaalt. Die mag van mij bloeden.

Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Sarcast zei:
Nou, nou, nou...

Moest vast heel erg hoognodig doorzeiken.

Ik maak blijkbaar weinig mee. Heb in 2 dagen tijd ruim 400 km gereden op de A30/A12/A27/A1 in het midden van het land.
Hoofdzakelijk 's middags/'s avonds.

Het meest spannend was een auto voor mij op de meest rechtse strook die een andere auto rechts inhaalde.
De ingehaalde auto ging overigens daarna wel naar rechts ... ;)

Dat klopt, ik ben dichterbij gaan werken en dat kan nu met de fiets:).

Boppie zei:

Ritten stonden in verband met familiebezoek.
Normaal gesproken kan ik de dagelijkse ritjes naar het werk ook af met de fiets.
Moet zeggen dat het nog steeds heel goed bevalt ... ;)

Boppie zei:
Als jouw buurman jou een oor aan wil naaien, dan belt hij 112...die Blackadder haalt mij daar een stunt uit net...

Ik ben wel voorstander van meer patrouille op de weg, maar je kan niet alles ondervangen. De kentekenhouder is verantwoordelijk voor waar de auto zich bevindt en wat ermee gedaan word. Zijn/haar voertuig is betrokken geweest bij en levensgevaarlijke actie en staat op camera. Ze krijgen een kans om makkelijk aan te geven wie ermee reed.

Persoonlijk zou ik het totaal niet waarderen als iemand die mijn auto leent een vergelijkbare actie als de Audirijder uithaalt. Die mag van mij bloeden.

Je gaat er hierbij vanuit dat je 112 anoniem kunt bellen? Dat zou inderdaad een verschil kunnen maken.

Ik blijf van mening dat het verantwoordelijk stellen van de kentekenhouder voor het strafrecht weinig oplost.
Je kunt daarmee de kentekenhouder voor een onmogelijk dilemma stellen: Verschoningsrecht

Ik zou niet gelijk de kentekenhouder verantwoordelijk stellen. Hij/zij mag eerst verklaren wie er op dat moment achter het stuur zat.

Uiteindelijk draagt hij/zij de verantwoordelijkheid voor dat voertuig en stuurt hij/zij het mee met iemand die zich gevaarlijk opstelt. Als misdragingen zo op camera vastgelegd zijn, dan is het zaak de bestuurder te achterhalen.

Blackadder the 5th zei:
Boppie zei:

Ritten stonden in verband met familiebezoek.
Normaal gesproken kan ik de dagelijkse ritjes naar het werk ook af met de fiets.
Moet zeggen dat het nog steeds heel goed bevalt ... ;)

Hier ook drie dagen met de fiets. Ik zit er rond 0630 op......Zeker nu is dat prachtig. Links is het donker en staat de maan er nog, rechts wordt het licht doordat de zon opkomt. En met fietsen door de kou voel je dat je leeft. Ik geniet ervan. Voor mij is het 9 kilometer enkele reis.

Boppie zei:
Ik zou niet gelijk de kentekenhouder verantwoordelijk stellen. Hij/zij mag eerst verklaren wie er op dat moment achter het stuur zat.

Uiteindelijk draagt hij/zij de verantwoordelijkheid voor dat voertuig en stuurt hij/zij het mee met iemand die zich gevaarlijk opstelt. Als misdragingen zo op camera vastgelegd zijn, dan is het zaak de bestuurder te achterhalen.

Daarbij zou het wel heel praktisch zijn dat CJIB de betreffende flitsfoto's eens standaard gelijk met de acceptgiro mee gaat sturen.
Nu moet je zelfs nog eerst de bewijslast tegen jezelf in handen zien te krijgen voordat je verder kunt met bewijzen dat er mogelijk een andere dader is.
Onze oosterburen zijn daar heel wat beter in.

Dat heb ik laatst nog mogen ervaren, mijn bakkes stond er niet goed op. Eerste boete in 6 jaar.....

Is deze tegenwoordig niet makkelijk met de DigiD op te vragen?

Boppie zei:
Dat heb ik laatst nog mogen ervaren, mijn bakkes stond er niet goed op. Eerste boete in 6 jaar.....

Is deze tegenwoordig niet makkelijk met de DigiD op te vragen?

Jawel.
Moet je echter wel dat overheidsspeeltje DigiD beschikbaar hebben, in mijn geval dus eerst dat regelen of via een webformulier de foto's opvragen.... beiden duurt een paar dagen voordat je het aan huis hebt en weer verder kunt, foto's gelijk even meesturen is wel wat praktischer.

Het is wel een drama om daaraan te komen. Ik heb hem inmiddels in het hoofd zitten.

Duitse bon is gelijk met foto op de bon, dat moet IT technisch toch te maken zijn.

Boppie zei:
Het is wel een drama om daaraan te komen. Ik heb hem inmiddels in het hoofd zitten.

Duitse bon is gelijk met foto op de bon, dat moet IT technisch toch te maken zijn.

Mijn laatste snelheidsovertreding was nog in de tijd voor de Digid. Heb toen een telefoonnummer gebeld wat op de bon stond,
kreeg de foto keurig netjes thuisgestuurd, zonder extra kosten ... ;)

Carkiller zei:
Hier nog zo'n ongeduldige toeteraar.

Dashcam filmpje

Verkiest zelfs een aanrijding boven even remmen...

Verbeter de wereld, begin bij een ander ... :(

Het getoeter bij de auto op 1:19 vind ik ronduit gevaarlijk.
Dashcammer zit zich druk te maken dat hij geen voorrang krijgt, terwijl
de ander druk bezig is een fietser voorrang te geven.

Blackadder the 5th zei:
........
Je gaat er hierbij vanuit dat je 112 anoniem kunt bellen? Dat zou inderdaad een verschil kunnen maken.
........

Anoniem...

Ik had anoniem een verklaring opgestuurd dat een halve zool bij een linksplakker het achterwiel er af gereden had. Dus werd ik gebeld door een van de betrokkenen of ik het wel goed gezien had ....

:confused: :confused: :confused: ....

In Nederland heb je als dader nog de grootste kans anoniem te blijven.
En daarna: we kennen hier slachtofferhulp en daderbescherming.

@Muddy Bandit, is dat gedoe nu afgelopen met die fietsendragercoureur? Heb je actie kunnen (laten) ondernemen of is het op een gegeven moment gewoon gestopt?

Verder is een Digid best handig hoor. Ook voor andere zaken dan flitsfoto's opvragen ;)

Terug
Bovenaan