Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Werk aan de winkel voor de beheerder. Dit slaat nergens op, zo creëer je een onveilige situatie.
 
Boppie zei:
Werk aan de winkel voor de beheerder. Dit slaat nergens op, zo creëer je een onveilige situatie.

Ik heb in 2009 een 6 minuut 41 gemeld, daar deden ze niks mee, na 4 jaar dergelijke situaties gemeld te hebben kwam er een wegbeheerder naar het stoplicht kijken en concludeerde dat er niks mis was. Kijken of ze dit nog steeds kunnen negeren.
 
Misschien wat voor het programma Gevaarlijkste wegen van Nederland? Dit is wel erg lang, moet niet voor kunnen komen.
 
Boppie zei:
Misschien wat voor het programma Gevaarlijkste wegen van Nederland?
Ik kreeg de laatste keer 50 euro per seconde. Dus ja dat lijkt me wel wat!

Zefde punt waar ik regelmatig van de weggereden wordt, dus wellicht een leuk idee:
 
Boppie zei:
Misschien wat voor het programma Gevaarlijkste wegen van Nederland? Dit is wel erg lang, moet niet voor kunnen komen.

Ergens hoog in het ambtelijke boompje zit een aap die die weg liever kwijt dan rijk is. Toen ik daar nog werkte, waren er periodes dat dit verstoplicht extreem lang op rood stond afgewisseld met gewoon lang op rood. Maar, vanaf dat punt is de alternatieve route een route die je vijanden nog niet durft toe te wensen.
Ik moet heel eerlijk zijn, ik heb ook meerdere keren dat eerste verstoplicht gewoonweg genegeerd. Geen camera, toch verstoplicht... = voorzichtig doorrijden ... .

Ik lostte later "het probleem" op door aan de andere kant van de A16 te parkeren (toen nog gratis P&R bij discotheek) en een stukje te wandelen. Als je die tijd toch kwijt bent, kan je dat beter wandelend doen.
Inmiddels is aan de andere kant van de A16 ook een parkeerprobleem gecreeerd, dus die oplossing werkt ook niet meer.

Misschien kan je de parkeergarage voor het winkelpubliek gebruiken? Parkeerkosten declareren?
 
PauseBreak zei:
520d zei:

Waarom wat? Waarom door rood na 11 minuten roodtijd, of waarom is er 11 minuten roodtijd?

Het boetekleed! In zo'n idiote situatie deed Sarcast precies wat hij moest doen. Het engelengeduld wekt mijn bewondering. Zo lang had ik niet gewacht.
 
Ik ben rondgereden maar dat duurde ook 8 minuten, voor ik op dezelfde kruising was.
Achteraf had ik toch nog meer moeten wachten want het leek erop dat er alweer groencycli waren.
 
Ik heb de ambtenaar gevraagd het geheel en onversneld uit te kijken!:D
 
Sarcast zei:
Ik heb de ambtenaar gevraagd het geheel en onversneld uit te kijken!:D

Is dit de eerste keer dat je een filmpje van het wachten bij het verkeerslicht hebt meegestuurd?

Ik heb vorig jaar iets vergelijkbaars gehad als zijnde fietser. Na een grote renovatie van een kruispunt
(nieuwe asfaltlaag en dus ook nieuwe lussen) bleek het knopje voor het bedienen
van het verkeerslicht niet meer te werken.
Als een auto naast me kwam staan, bleek het verkeerslicht ineens wel te werken (waarschijnlijk dankzij de lus in het wegdek).

Heb dit op een website gemeld die speciaal was geopend voor reakties op de renovatie van het kruispunt.
Werd keurig door de uitvoerder afgehandeld, na een paar weken functioneerde de drukknop voor het verkeerslicht weer.

Heb er wel nadrukkelijk bij vermeld dat het ging om een verkeerslicht ...
 
In Eindhoven zijn die knopjes niet aangesloten, de verkeerslichten gaan via een vast patroon als er geen verkeer is in de nacht. Maar ja.....op de fiets naai ik hem gewoon door rood.
 
Scooter was duidelijk van mening dat alles mijn schuld was (gezellig handgebaren). Rijdt daarna nog bijna over een handig gevallen vuilniszakje, en sorteert vreemd voor om rechtsaf te slaan...

Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten :)
 
Zollie zei:
Scooter was duidelijk van mening dat alles mijn schuld was (gezellig handgebaren). Rijdt daarna nog bijna over een handig gevallen vuilniszakje, en sorteert vreemd voor om rechtsaf te slaan...
De raceplee heeft een nogal opdringerige rijstijl. Met wat pech kan hij straks organen doneren.

Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten :)
Dit soort gejojo zie ik wel vaker. Rij ik een haartje te snel, is er zo'n drupgup die het wrak er voor pleurt.

Hij zal wel pikstraf hebben.
 
Zollie zei:
Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten :)

Mijn idee is dat veel bestuurders het gewoon link vinden om in een bocht van baan te wisselen. Helaas bedenken ze zich dat dan vaak in de bocht, in plaats van ervoor. Met dit soort situaties als gevolg.
 
Ik snap het niet zo best. Inhalen in een 30 zone, terwijl ik al 30 rij, maar dan 60@80km/h?

 
Helemaal idioot.. niet eens bewust zijn van je eigen rijgedrag, in de slip raken en de 'vrachtwagen' maar de schuld geven,..(n)

https://www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/03/man_rijdt_tegen_paal_geeft_vra.html

Dashcam beelden vanuit vrachtwagen die voor de Hoogvliet supermarkt rijdt laat een mooie klapper zien..
 
520d zei:
Zollie zei:
Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten :)

Mijn idee is dat veel bestuurders het gewoon link vinden om in een bocht van baan te wisselen. Helaas bedenken ze zich dat dan vaak in de bocht, in plaats van ervoor. Met dit soort situaties als gevolg.

Begrijp je niet helemaal, in de bocht van baan wisselen is juist wat hij doet... En de splitsing A10 West/Noord is misschien wel 2 km verderop. Maarja, als de tomtom zegt dat je iets over 2km moet doen, kan je t maar beter gelijk doen toch? :D
 
Zollie zei:
520d zei:
Zollie zei:
Beetje vroeg voorsorteren? Volgens mij wel, en dan mag ik er rechts langs! Hij zal de A10 Noord wel op moeten :)

Mijn idee is dat veel bestuurders het gewoon link vinden om in een bocht van baan te wisselen. Helaas bedenken ze zich dat dan vaak in de bocht, in plaats van ervoor. Met dit soort situaties als gevolg.

Begrijp je niet helemaal, in de bocht van baan wisselen is juist wat hij doet... En de splitsing A10 West/Noord is misschien wel 2 km verderop. Maarja, als de tomtom zegt dat je iets over 2km moet doen, kan je t maar beter gelijk doen toch? :D

Bleef de C5 dan op links rijden, na de bocht?

Ik zie het meer als een actie om 'lekker de binnenbocht te pakken' (heeft waarschijnlijk in de spiegels gekeken toen jij nog verscholen was aan het begin van de uitvoegstrook.. ) Dergelijk gedrag zie je ook bij op of afritten.. dan men 'voor het gemak' de vluchtstrook benut.
 
Ik dacht dat die C5 links bleef hangen in de bocht. En dat zie ik wel vaker gebeuren. Om dan na de bocht pas weer van strook te wisselen.

Dat filmpje op GeenStijl. Wat genant!
 
Weer een goede dag vandaag :rolleyes:

Van de bijrijder in deze leswagen kreeg ik later nog een uitgebreid lesje handgebaren :LOL:

Deze man kon prima zien dat er achter mij helemaal niemand zat, waarom dan zo?

Sja... Ik rijd lekker op de CC, ik vind lui die schommelen in snelheid sowieso altijd irritant, maar maak gewoon een keuze :) Als je snelheid mindert op de linker baan, kijk dan tenminste even rond voordat je naar rechts wil komen.
 
Zollie zei:
Weer een goede dag vandaag :rolleyes:

Van de bijrijder in deze leswagen kreeg ik later nog een uitgebreid lesje handgebaren :LOL:

Dat vind ik niet zo vreemd. Rechts inhalen mag nu eenmaal niet en het ging ook met een aardig snelheidsverschil. Ik snap wel punt je wilt maken, maar je kon er ook links langs. In dag geval, links langs en dan 2 banen naar rechts opschuiven en hopen dat ze het doorhebben.

Deze man kon prima zien dat er achter mij helemaal niemand zat, waarom dan zo?

En je kon niet naar links om deze persoon ruimte te geven om in te voegen of iets van je gas af?

Sja... Ik rijd lekker op de CC, ik vind lui die schommelen in snelheid sowieso altijd irritant, maar maak gewoon een keuze :) Als je snelheid mindert op de linker baan, kijk dan tenminste even rond voordat je naar rechts wil komen.

Nogmaals, rechts inhalen mag gewoon niet. Dan krijg je dit soort taferelen.
 
Een leswagen he? En dan moet ik ze legaal gaan hinten dat ze rechts moeten houden? Nee, dan kies ik voor de minste stuurbewegingen.

En of ik invoeghulp kon geven of mijn snelheid minderen??? Gaat ie niet? Beter ging hij netjes van z'n gas of om achter mij in te voegen

En laatste, links plakken mag ook niet. En nog linkser paste ik er niet langs :)
 
Zollie zei:
Deze man kon prima zien dat er achter mij helemaal niemand zat, waarom dan zo?

Krijg het idee dat je meer op de invoeger zat te letten dan op de vrachtwagen die je met ca. 40 km/h snelheidsverschil naderde.
Uiteindelijk moest je toch naar links, waarom dan niet iets eerder?
 
En dan dat getoeter...... Natuurlijk heb je "gelijk". Maar deelnemen aan het verkeer is voor
het overgrote deel een samenspel met andere verkeersdeelnemers.
Misschien was de instructeur van de leswagen wel bezig met uitleggen dat we rechts houden
in dit land (overigens ook discutabel). Jij met ál je ervaring bent natuurlijk príma in staat hierop
te anticiperen. In plaats van te toeteren bedoel ik dan. Toeteren........zucht......
 
Dat zie ik vaak gebeuren hier, niet er tussen laten en toeteren en vervolgens 2 sec later naar de linkerbaan omdat ze wel heel hard om de voorganger afrijden om dat gat dicht te knijpen
 
520d zei:
Ik dacht dat die C5 links bleef hangen in de bocht. En dat zie ik wel vaker gebeuren. Om dan na de bocht pas weer van strook te wisselen.

(..)

Klopt, dat gedrag zie ik ook wel eens. Zal inderdaad te maken hebben met concentratie op het 'bocht rijden' en de lastwisseling die je in de bocht als extra kan ervaren...
Van dat laatste zal een C5 rijder van die generatie niet zo'n last van hebben vermoed ik zo ;)

@Zollie.. hoop getoeter wederom.. Ik had vanochtend je eerdere filmpjes even bekeken.. vermoedelijk (onbewust?) kopieer ik kennelijk je toeterneiging.. want vanmiddag drukte ik zelf even kort op de toeter.. toen een dame in een Twingo mij geen voorrang gaf op de rotonde én zij duidelijk niet in mijn richting keek.. dit terwijl zij de auto vóór mij wel voorrang gaf.. én ik duidelijk links knipperde...

Enfin, schaamde mij eigenlijk naderhand voor de toeter.. want het zal bij haar niet 123 bewust gegaan zijn.. en daarbij 'zag' ik het aankomen en zat er ruimte om haar oversteek op te vangen.. :(
 
Durashift zei:
Enfin, schaamde mij eigenlijk naderhand voor de toeter.. want het zal bij haar niet 123 bewust gegaan zijn.. en daarbij 'zag' ik het aankomen en zat er ruimte om haar oversteek op te vangen.. :(

Herkenbaar. Mijn ervaring is dat het "zien" aankomen je (on)bewust ook doet
afremmen/inhouden en dat kan door de ander worden opgevat als ruimte geven.

Als je 3-kwart rond gaat op de rotonde moet je in vergelijking tot rechtdoor gaan vrij stevig afremmen.
Hiervan wordt nog wel eens gebruik gemaakt door andere verkeersdeelnemers die de rotonde op willen rijden.
 
Het is een beetje een zwaktebod.... Toooooeeeeeeet. Tooooeeeeett. Calimero wil....
Toch lijkt even claxoneren beter dan er in stilte voorbij knallen.

Ik denk zelf dat het links / midden plakken een gevolg is van de aandacht die te hoge snelheid krijgt. Ja, er zijn verkeersdoden door te hoge snelheid. Die idiote aktie van de Starslet coureur is een prachtig voorbeeld waarom.
Maar nu hebben we de situatie dat mensen het gerechtvaardigd vinden anderen in gevaar te brengen omdat 'de ander een snelheidsmaniak is'. Daarmee is in Nederland agressief gedrag zoals bijvoorbeeld rechts inhalen af en toe gewoon de makkelijke manier. Je ziet het aan die rijinstructeur, die zou moeten weten dat je rechts moet houden.

Ik rij zelf vrijwel altijd te snel. Wel altijd binnen de marge omdat ik anders geen rijbewijsje meer mag hebben. Maar ik rij niet zo idioot als de Starlet bestuurder.... ik durf zelfs lange afstanden woonwerk op een voertuig zonder bescherming aan.

En ik heb ook wel eens halve zolen in mijn omgeving rijden.
Afgelopen week nog een BMW-malloot. Lekker vroeg in de ochtend, nauwelijks verkeer. Ik reed 140 km/uur op de cruisecontrol en een vette BMW haalde mij in. Ging voor mij rijden en minderde snelheid. Ik haal in en ga weer naar de rechterbaan.
De BMW gaf weer gas en ging weer voor mij rijden en minderde weer snelheid.
Ik weer inhalen.... affijn, dat ging een keer of vijf op die manier. Iedere keer zonder gevaar voor mij of andere weggebruikers, maar wel opvallend irritant.

Wat moet ik nu van zo'n betweter denken?
"Oh shit, ik heb de cruisecontrol op 140 km/uur gezet. Excuses, doet u mij maar een wachttoren en ik zal mijn leven beteren.... ????"
Nou, die dag zal lang op zich laten wachten.

Natuurlijk, er zijn genoeg hormonenbommetjes die 'iets te snel' direct vertalen in 'lekker ragguh met die bak'. Een afgetrapte snelle bak scoren en driften oefenen op de openbare weg. Opa met Getz afsnijden omdat het zo stoer lijkt voor de matties. Nog even het vrachtwaggeltje voorbij vliegen, anders zit je heel die provinciale weg met die laadklep voor je neus. Een stukje racen met een gelijkwaardig voertuig in de ochtendspits. Even 100 km snelweg wegknallen in 45 minuten.
Been there, done that. Gewoon een overschot aan hormonen, iedere puber heeft er last van.

Ik dus ook, mannen blijven pubers.

Ik heb er zelfs begrip voor dat een jonge hormonenbom nu deze suïciale neigingen heeft en een heel enkele keer laat ik mezelf zelfs kort verleiden mee te doen. Even een bochtje doorknallen met een knipperende kerstboom achter het stuur in plaats van dashboard. Zolang de puber bij deze akties alleen zichzelf in gevaar brengt, who cares. Maar, mag hij dat niet doen, wordt het wel motorrijden, skydiven of bungeejumpen. Of als een mamil hijgend rondtrappen.

Imho is netjes rijden slecht te vangen in regeltjes, ik vertaal netjes rijden in rekening houden met een ander.
Zoals de sarcast een enkele keer laat zien is met keurig de regeltjes volgen ook gevaarlijk weggedrag mogelijk. Ik probeer zelf op een wat subtielere manier met het verkeer om te gaan. Zo'n rijles-linksplakker zou ik inhalen met een zeer ruime marge met het knipperlichtje naar links. Wil deze man zichzelf dan als verkeersopstopper blijven gedragen... er komt vanzelf een keer een kortlontige die de muggen van de bumper poetst. Ik gooi wel een verbanddoos als er ongelukken van gekomen zijn.

En ook dat is een zwaktebod, ik weet het.

Toch zie ik de rijlesser als iemand die op een verkeerde manier van bekend maakt dat je op deze manier hoort te rijden. Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.
 
rke zei:
Het is een beetje een zwaktebod.... Toooooeeeeeeet. Tooooeeeeett. Calimero wil....
Toch lijkt even claxoneren beter dan er in stilte voorbij knallen.

Ik denk zelf dat het links / midden plakken een gevolg is van de aandacht die te hoge snelheid krijgt. Ja, er zijn verkeersdoden door te hoge snelheid. Die idiote aktie van de Starslet coureur is een prachtig voorbeeld waarom.
Maar nu hebben we de situatie dat mensen het gerechtvaardigd vinden anderen in gevaar te brengen omdat 'de ander een snelheidsmaniak is'. Daarmee is in Nederland agressief gedrag zoals bijvoorbeeld rechts inhalen af en toe gewoon de makkelijke manier. Je ziet het aan die rijinstructeur, die zou moeten weten dat je rechts moet houden.

Ik rij zelf vrijwel altijd te snel. Wel altijd binnen de marge omdat ik anders geen rijbewijsje meer mag hebben. Maar ik rij niet zo idioot als de Starlet bestuurder.... ik durf zelfs lange afstanden woonwerk op een voertuig zonder bescherming aan.

En ik heb ook wel eens halve zolen in mijn omgeving rijden.
Afgelopen week nog een BMW-malloot. Lekker vroeg in de ochtend, nauwelijks verkeer. Ik reed 140 km/uur op de cruisecontrol en een vette BMW haalde mij in. Ging voor mij rijden en minderde snelheid. Ik haal in en ga weer naar de rechterbaan.
De BMW gaf weer gas en ging weer voor mij rijden en minderde weer snelheid.
Ik weer inhalen.... affijn, dat ging een keer of vijf op die manier. Iedere keer zonder gevaar voor mij of andere weggebruikers, maar wel opvallend irritant.

Wat moet ik nu van zo'n betweter denken?
"Oh shit, ik heb de cruisecontrol op 140 km/uur gezet. Excuses, doet u mij maar een wachttoren en ik zal mijn leven beteren.... ????"
Nou, die dag zal lang op zich laten wachten.

Natuurlijk, er zijn genoeg hormonenbommetjes die 'iets te snel' direct vertalen in 'lekker ragguh met die bak'. Een afgetrapte snelle bak scoren en driften oefenen op de openbare weg. Opa met Getz afsnijden omdat het zo stoer lijkt voor de matties. Nog even het vrachtwaggeltje voorbij vliegen, anders zit je heel die provinciale weg met die laadklep voor je neus. Een stukje racen met een gelijkwaardig voertuig in de ochtendspits. Even 100 km snelweg wegknallen in 45 minuten.
Been there, done that. Gewoon een overschot aan hormonen, iedere puber heeft er last van.

Ik dus ook, mannen blijven pubers.

Ik heb er zelfs begrip voor dat een jonge hormonenbom nu deze suïciale neigingen heeft en een heel enkele keer laat ik mezelf zelfs kort verleiden mee te doen. Even een bochtje doorknallen met een knipperende kerstboom achter het stuur in plaats van dashboard. Zolang de puber bij deze akties alleen zichzelf in gevaar brengt, who cares. Maar, mag hij dat niet doen, wordt het wel motorrijden, skydiven of bungeejumpen. Of als een mamil hijgend rondtrappen.

Imho is netjes rijden slecht te vangen in regeltjes, ik vertaal netjes rijden in rekening houden met een ander.
Zoals de sarcast een enkele keer laat zien is met keurig de regeltjes volgen ook gevaarlijk weggedrag mogelijk. Ik probeer zelf op een wat subtielere manier met het verkeer om te gaan. Zo'n rijles-linksplakker zou ik inhalen met een zeer ruime marge met het knipperlichtje naar links. Wil deze man zichzelf dan als verkeersopstopper blijven gedragen... er komt vanzelf een keer een kortlontige die de muggen van de bumper poetst. Ik gooi wel een verbanddoos als er ongelukken van gekomen zijn.

En ook dat is een zwaktebod, ik weet het.

Toch zie ik de rijlesser als iemand die op een verkeerde manier van bekend maakt dat je op deze manier hoort te rijden. Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.

Aha
 
Blackadder the 5th zei:
Durashift zei:
Enfin, schaamde mij eigenlijk naderhand voor de toeter.. want het zal bij haar niet 123 bewust gegaan zijn.. en daarbij 'zag' ik het aankomen en zat er ruimte om haar oversteek op te vangen.. :(

Herkenbaar. Mijn ervaring is dat het "zien" aankomen je (on)bewust ook doet
afremmen/inhouden en dat kan door de ander worden opgevat als ruimte geven.

Als je 3-kwart rond gaat op de rotonde moet je in vergelijking tot rechtdoor gaan vrij stevig afremmen.
Hiervan wordt nog wel eens gebruik gemaakt door andere verkeersdeelnemers die de rotonde op willen rijden.

Klopt, dat laatste doe ik zelf ook weleens, bewust, omdat er ruimte is en de doorstroom verbeterd. Bijkomend iets is dat veelal de pinker niet uitstaat.. wat ik dus irritant vind en het een soort 'wraak' is..
Maar goed, misschien nu een koekje van eigen deeg gekregen.. ;)
 
rke zei:
Ik dus ook, mannen blijven pubers.

Ik heb er zelfs begrip voor dat een jonge hormonenbom nu deze suïciale neigingen heeft en een heel enkele keer laat ik mezelf zelfs kort verleiden mee te doen.

Ben ik met je eens.

rke zei:
(..)

Toch zie ik de rijlesser als iemand die op een verkeerde manier van bekend maakt dat je op deze manier hoort te rijden. (..).

Wij weten niet wat er zich binnenin de wagen afspeelde. Het zou goed kunnen dat de rij-intsructeur in gesprek was met de bestuurder omtrent de plaats van de weg.

Als ik mij niet vergis is dit de A10, komende vanuit de Coentunnel. Daar reed de beste man/vrouw dus keurig rechts..
Kijk, je kán als instructeur dan direct ervoor kiezen om op de gebiedende wijs de auto op de rechterbaan te krijgen.. Gezien het rustige verkeersbeeld is dat niet 123 prioriteit.. je rijdt niet direct iemand in de weg,. toch?
Ik denk dat het ook beter werkt voor de leerling(e) om na te denken over de plaats op de weg.. het zou dus kunnen dat in de auto daarover nog een gesprek plaatsvond..

Zelf laatst ook meegemaakt tijdens een instructierit voor het C rijbewijs.. degene die aan het stuur zat, sorteerde niet rechts maar links voor bij het verkeerslicht (dubbelbaans).. Vroeg de instructeur 'waarom staan wij hier' aan de bestuurder... kwam weinig antwoord uit.. de persoon had geen benul eigenlijk dat hij 'verkeerd' stond..
Ik dacht bij mijzelf 'het kwam zo uit' was wel een passend antwoord geweest. :)
 
rke zei:
Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.

Voor andere weggebruikers is het naar mijn mening ook wel prettig dat
ze zonder letsel en/of schade op de plaats van bestemming komen.
Naarmate het eigen voertuig groter/zwaarder/sneller is
(lees meer letsel/schade kan toebrengen), is die verantwoordelijkheid zwaarder.
 
Durashift zei:
Klopt, dat laatste doe ik zelf ook weleens, bewust, omdat er ruimte is en de doorstroom verbeterd. Bijkomend iets is dat veelal de pinker niet uitstaat.. wat ik dus irritant vind en het een soort 'wraak' is..
Maar goed, misschien nu een koekje van eigen deeg gekregen.. ;)

Voor mij is het een sport om de auto zo veel mogelijk aan het rollen te houden bij kruisingen/rotondes.

Dat betekent dus afstand houden tot de voorligger en vooral goed kijken hoe hard de ander
aan komt rijden en daarmee het inrij moment te bepalen.
Al rijdend kom je makkelijker een rotonde op dan wanneer je het uit stilstand moet doen.
Vind het zelf lastig als mensen hard aan komen rijden en pas op het laatste moment afremmen.
 
Blackadder the 5th zei:
rke zei:
Mijn prioriteit is mijn lijf (en dat van mijn passagiers) zonder schade over de weg naar mijn bestemming te krijgen. En als mijn voertuig zonder schade kan blijven is dat mooi meegenomen.

Voor andere weggebruikers is het naar mijn mening ook wel prettig dat
ze zonder letsel en/of schade op de plaats van bestemming komen.
Naarmate het eigen voertuig groter/zwaarder/sneller is
(lees meer letsel/schade kan toebrengen), is die verantwoordelijkheid zwaarder.
Natuurlijk telt het mee dat anderen ook zonder letsel of schade moeten kunnen rijden. Ik probeer ook altijd te rijden op een manier dat de ander de mogelijkheid heeft om binnen de regels zonder letsel of schade te rijden.

Maar als die ander mij die keuze opdringt, dan is het een andere zaak.
Als ik een enkele minkukel een vrachtwagen schofterig zie afsnijden, denk ik wel eens: Jij dwingt die chauffeur te kiezen. Waar denk je dat die man voor gaat kiezen?
Doe eens een gooi.....

Nog afgezien van het feit dat iemand (dat geldt voor mij, ik neem aan voor iedereen) wel eens 'niet goed bij de les kan zijn'.
 
Vage actie Sarcast, artikel 5 en rijbewijs inleveren als de politie het ziet.

Dat het gaat is een ding wat zeker is, daar heb je dan wel weer gelijk in.
 
Carkiller zei:
Vage actie Sarcast, artikel 5 en rijbewijs inleveren als de politie het ziet.
Artikel 5 wanneer er twee andere feitcodes voor zijn?
Vluchtstrookrijden (strafrecht) en rechtsinhalen (mulder)?
 
Als er iets op de vluchtstrook staat of de auto's die je inhaalt maken een schrikbeweging dan is er een grotere kans op artikel 5.

Hoe hard mag je daar eigenlijk?
 
Terug
Bovenaan