Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Wat een ongelofelijk lompe k*t actie van die idioot in die Audi

Al was het wel te verwachten natuurlijk
(Gelukkig kon de filmer het nog net aanremmen ondankd dat hij 't niet verwachte)

braadslee zei:
Heb er weer 3. (Lang leven de dashcam)

Zoals te zien in het filmpje 2 nogal laat overstekende automobilisten op 3:15 en 3:46
En een vrouw in een Volvo op 30:37 die het niet lekker in schat en de weg blokkeert (Er moeten automobilisten over het fietspad) En die vervolgens naar mijn autootje kijkt en hem er zo voor wilt kwakken... (Misschien een beetje aso van mij maar ik heb toch echt naar d`r getoeterd, net als naar die op 3:46)

Uiteraard is feedback altijd welkom :) Ben tenslotte nog beginnend bestuurder en kan van een hoop situaties, en dus ook verschillende meningen van anderen nog een hoop leren.

Wat ik zo zie, is er weinig aan de hand. Je houd goed afstand tot de eventuele voorligger. (y)

Nadeel is wel, maar dat heb je al gemerkt, dat andere weggebruikers daar gebruik van (proberen) te maken.
Probeer dat zelf zoveel mogelijk in de gaten te houden, maar ook bij mij schiet er wel eens een onverwacht voor.

De witte Volvo had ik zelf ruimte gegeven. Is niet handig wat hij doet, maar daar laten stilstaan werkt ook niet echt.
Ben zelf niet zo van het toeteren, alleen als ik echt over het hoofd wordt gezien en het met (fors) remmen niet meer kan redden.

Ik heb zelf een simpele stelregel, behandel een ander zoals je zelf behandeld zou willen worden in een vergelijkbare situatie.
Werkt meestal het beste.

50 km/h op de teller is in werkelijkheid vaak een km of 4 langzamer.
Tel daar nog eens de snelheid waarbij je bekeurd gaat worden en je krijgt zomaar een rijtje auto's achter je.
Als je met navigatie rijdt kunt je vaak de werkelijke snelheid zien.
Als het puur om het flitsen gaat kun je gerust 5 km/h dan de max. toegestane snelheid rijden op de teller.

Lycan_Capri (TSC) zei:
Wat een ongelofelijk lompe k*t actie van die idioot in die Audi

Al was het wel te verwachten natuurlijk
(Gelukkig kon de filmer het nog net aanremmen ondankd dat hij 't niet verwachte)

Waarom wat dit wel te verwachten voor de achterligger? Alleen door het afremmen in combinatie met richting
aangeven naar links? :(

Lycan_Capri (TSC) zei:
Het feit dat mensen geen ..km willen omrijden om toch richting Ten Boer(?) te kunnen

Daarom was het te verwachten

Stond het op de achterkant van de auto? Ik kon het tenminste niet aan het weggedrag voordat de man ging keren afleiden.

Hij dook een invoegstrook op

Waarom zou je een invoegstrook opgaan als je niet iets illegaals van plan bent??

Als hij pech had gehad had i z'n waarschuwings lampen wel aangeknald toch?

Lycan_Capri (TSC) zei:
Hij dook een invoegstrook op

Waarom zou je een invoegstrook opgaan als je niet iets illegaals van plan bent??

Als hij pech had gehad had i z'n waarschuwings lampen wel aangeknald toch?

Had hij beter wel kunnen doen ruimschoots voordat hij ging afremmen om te keren.
Dan had de achterligger tenminste meer kans gehad om op een normale manier af te remmen.

Tussen het moment van de uitvoegstrook opgaan en vervolgens keren zit maar heel weinig tijd.
Voor het gros van de automobilisten is dat te weinig om daarop te (kunnen) reageren.

Blijkt ook wel uit het filmpje. Gaat maar net goed.

Voor mij is dit het prototype van een idiote actie.

Volgens mij was dat ook wat ik zei toch?

Zo'n debiel moeten ze zijn rijbewijs afnemen en nooit weer terug geven, hij gaat maar lekker fietsen

Lycan_Capri (TSC) zei:
Volgens mij was dat ook wat ik zei toch?

Zo'n debiel moeten ze zijn rijbewijs afnemen en nooit weer terug geven, hij gaat maar lekker fietsen

Met de opmerking dat je dit gedrag zou kunnen verwachten gaf je bij mij de indruk alsof
de achterligger deze actie had kunnen voorzien en daarop in had kunnen spelen door (eerder) af te remmen.

Ik had bij het zien van de remlichten van die Audi wel mijn gas los gelaten en niet stug op t gas gebleven

Verder nogmaals: Audi 100% fout, gelukkig is het goed afgelopen

Nissan GT-R zei:
Jeetjemina wat een lawaai maakt die twingo, trillen enzo.... :p

Die Twingo trilt, vibreert, resoneert. Als 'ie koud is heeft 'ie heel erg de neiging tot brommen in z`n 1 en 2, en bij een bepaald toerental hoor je ook de kleppen flink tikken, oh enne hij laat flink wat windgeluiden door aan mijn kant :D Om nog maar te zwijgen over het gieren wat 'ie in z`n 2 en 3 bij bepaalde toerentallen, dan is't net alsof ik Gerard Joling in m`n versnellingsbak heb zitten :D
Maar verder heb ik er niks op aan te merken, rijd er niet minder om :)

braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

Die Twingo trilt, vibreert, resoneert. Als 'ie koud is heeft 'ie heel erg de neiging tot brommen in z`n 1 en 2, en bij een bepaald toerental hoor je ook de kleppen flink tikken, oh enne hij laat flink wat windgeluiden door aan mijn kant :D

Die van mij is een tikkie stiller hoor. ;) Maar klepjes kun je stellen, zeker als ze gaan tikken op de hoge toerentallen heb je meer kans op inslaan. Dus ff op 0.10 voor inlaat en 0.15 voor uitlaat zetten en het is weer goed.

Oh ja....koud stellen :D

Nissan GT-R zei:
braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

Die Twingo trilt, vibreert, resoneert. Als 'ie koud is heeft 'ie heel erg de neiging tot brommen in z`n 1 en 2, en bij een bepaald toerental hoor je ook de kleppen flink tikken, oh enne hij laat flink wat windgeluiden door aan mijn kant :D

Die van mij is een tikkie stiller hoor. ;) Maar klepjes kun je stellen, zeker als ze gaan tikken op de hoge toerentallen heb je meer kans op inslaan. Dus ff op 0.10 voor inlaat en 0.15 voor uitlaat zetten en het is weer goed.

Oh ja....koud stellen :D

Inslaan?
Kleppen zijn +- 2500 kilometer geleden gesteld o_O (Kan het niet nachecken maar had het aan m`n vader gevraagd en die zei dat 'ie ze had gesteld)

Ze tikken het luidst zo rond de 35 - 40 in z`n 2 en de 70 - 80 in z`n 3 dus ik schat zo rond de 3500-4000 toeren?

Lycan_Capri (TSC) zei:
Onderhoud ;)

Als je nog lang wil genieten van 't ding zou ik toch ff 't een en ander nakijken / vervangen

Mijn plan is dan ook om er morgen even mee naar Renault te rijden, auto rijd er verder niet minder om maar een beetje zekerheid is prettig.

En ik ga morgen even wat olie kopen en dat gelijk even bijvullen :) Ik checkte afgelopen week m`n peil en toen stond 'ie nog boven minimaal dus vind het nu wel tijd om het even bij te vullen.

Inslaan, de kleptuimelaar komt te hard op de bovenkant van de klep die daardoor een kuiltje graaft.

En mijn vader zijn 19 op gas moest vroeger ook elke 4000 km gesteld worden, als het slecht was gedaan zelfs om de 1000 km.
Over het algemeen moet je de kleppen niet horen tikken in de auto. Hoor je dat wel.....dan moet je ze echt stellen zelfs al zegt je pa dat ie ze heeft gesteld.

Olie op 3/4 he, teveel olie is schadelijker dan te weinig.

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ik had bij het zien van de remlichten van die Audi wel mijn gas los gelaten en niet stug op t gas gebleven

Verder nogmaals: Audi 100% fout, gelukkig is het goed afgelopen

Heb het filmpje nogmaals bekeken en zie de Audi al op de weg zelf afremmen.
Inderdaad alarmfase 3: afstand houden/nemen ... ;)

braadslee zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Onderhoud ;)

Als je nog lang wil genieten van 't ding zou ik toch ff 't een en ander nakijken / vervangen

Mijn plan is dan ook om er morgen even mee naar Renault te rijden, auto rijd er verder niet minder om maar een beetje zekerheid is prettig.

En ik ga morgen even wat olie kopen en dat gelijk even bijvullen :) Ik checkte afgelopen week m`n peil en toen stond 'ie nog boven minimaal dus vind het nu wel tijd om het even bij te vullen.

Doe maar duur. Als mijn vader zo'n goede monteur was als de jouwne zou ik hem er naar laten kijken en m'n onderdelen bestellen bij Winparts of Mister-Auto :)

Lycan_Capri (TSC) zei:
braadslee zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Onderhoud ;)

Doe maar duur. Als mijn vader zo'n goede monteur was als de jouwne zou ik hem er naar laten kijken en m'n onderdelen bestellen bij Winparts of Mister-Auto :)

Maar de kleppen tikken nog steeds......toch iets fout. :D

Nissan GT-R zei:
Inslaan, de kleptuimelaar komt te hard op de bovenkant van de klep die daardoor een kuiltje graaft.

En mijn vader zijn 19 op gas moest vroeger ook elke 4000 km gesteld worden, als het slecht was gedaan zelfs om de 1000 km.
Over het algemeen moet je de kleppen niet horen tikken in de auto. Hoor je dat wel.....dan moet je ze echt stellen zelfs al zegt je pa dat ie ze heeft gesteld.

Aah weer wat geleerd!
Elke 4000 kilometer?!

Het geluid is trouwens veel minder hoorbaar in't echt dan via het filmpje, maar het is wel enigszins hoorbaar zo rond de 3-4000 toeren (Motortje klinkt dan ook een beetje rauwig)

Winparts. 5 minuten van Ten Boer. Zo makkelijk, ik bestel daar, paar uur laten kan ik het persoonlijk afhalen. Ideaal.

Maar goed, ik ben zo iemand die zijn voet al paraat heeft om te remmen zodra ik remlichten voor mij zie. Heb genoeg idiote acties gezien, dus ik vertrouw geen ander in het verkeer.

Mooi bedrijf dat Winparts, al ben ik wel van de bezorging afhankelijk :)

Als ik volgende week daar rij zal ik m'n ogen openhouden voor die Audi ;) Ik vertrouw andere mensen sowieso ook niet / minder in het verkeer

Heb je enig idee waarom die afrit toen afgesloten was met al die politie-auto's erbij?

braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

Aah weer wat geleerd!
Elke 4000 kilometer?!

Het geluid is trouwens veel minder hoorbaar in't echt dan via het filmpje, maar het is wel enigszins hoorbaar zo rond de 3-4000 toeren (Motortje klinkt dan ook een beetje rauwig)

3x raden waarom hij die maar een halfjaar heeft gehad met gem. 1500 km per week en hem heeft ingeruild voor een nieuw bestelde Clio II phase I 1998 1.9D (die het vervolgens 640.000 km lang heeft volgehouden) ;)

Lycan_Capri (TSC) zei:

Als ik volgende week daar rij zal ik m'n ogen openhouden voor die Audi ;) Ik vertrouw andere mensen sowieso ook niet / minder in het verkeer

Heb je enig idee waarom die afrit toen afgesloten was met al die politie-auto's erbij?

Ik ga meestal met OV naar het werk, weinig kans, af en toe met auto. Dus het kan wel. :)

Bijhorende nieuwsartikel van de video:
Sint Annen – Flink geschrokken is de heer van Dijk uit Appingedam nadat hij vorige week een bijna botsing met een bestuurder van een Audi op de Eemshavenweg (N46) ter hoogte van Sint-Annen weet te voorkomen. Dit alles gebeurde vorige week donderdag. De afrit bij Sint-Annen was die ochtend gestremd in verband met een dodelijk ongeval. Van Dijk rijdt rustig richting Groningen en passeert het ongeval.

Ter hoogte van de oprit naar de N46 aan de andere kant besluit de bestuurder van de Audi op de autoweg te keren. Van Dijk weet nog net een aanrijding te voorkomen. In plaats van dat de automobilist een stukje omrijdt om daar via de volgende op en afrit te keren haalt de bestuurder deze levensgevaarlijke actie uit. Van Dijk heeft nog even behoorlijk zitten vloeken en schelden in zijn auto.

Ik ben met het OV ruim 4,5 uur onderweg. Met de auto doe ik het in 4uur rond :) keuze dus snel gemaakt.

Ik was al bang dat het vanwege een ernstig ongeluk was afgesloten.

Lycan_Capri (TSC) zei:

Ik rij ook met dezelfde gedachte. Iedereen is gek, dan is iets geks ook geen verassing meer. Je zet jezelf op scherp.

braadslee zei:
En een vrouw in een Volvo op 30:37 die het niet lekker in schat en de weg blokkeert
En daarom ga jij, terwijl jij al wel buiten de slagen staat, nog even voor en toetert zelfs, zodat de rijbaan nog langer geblokkeerd blijft?

braadslee zei:
Als ze het autootje zo wilt "mishandelen"
braadslee zei:
En die vervolgens naar mijn autootje kijkt en hem er zo voor wilt kwakken...
Wilt, Wilt?

Hij zalt, hij magt, hij kant, hij wilt.
Leer ze uit het hoofd, schijf ze desnoods op, maar er komt geen stam+t voor de derde persoon bij deze werkwoorden.

Boppie zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:

Ik rij ook met dezelfde gedachte. Iedereen is gek, dan is iets geks ook geen verassing meer. Je zet jezelf op scherp.

Uit dit voorbeeld van de kerende auto blijkt dat de gekheid van weggebruikers onbeperkt is.
De mogelijkheden om dergelijke acties op te vangen zijn echter wel beperkt.
Je kunt als achterligger niet onbeperkt afstand nemen/een noodstop maken om een ongeluk te voorkomen.
Naar mijn mening zat deze automobilist heel dicht tegen die beperkte grens aan ... :cry:

Wat mij betreft worden zulke gasten ook gewoon vervolgd op basis van deze videobeelden. Artikel 5 waardig zeg maar.

Boppie zei:
Wat mij betreft worden zulke gasten ook gewoon vervolgd op basis van deze videobeelden. Artikel 5 waardig zeg maar.

Vind ik ook, overigens word dat zo nu en dan wel gedaan. Met name snelheidsoverschrijdingen waar onomstotelijk bewijs van is in de vorm van de video en plaats op de weg. En uiteraard de bestuurder die in beeld moet zijn geweest.

Nissan GT-R zei:
Vind ik ook, overigens word dat zo nu en dan wel gedaan. Met name snelheidsoverschrijdingen waar onomstotelijk bewijs van is in de vorm van de video en plaats op de weg. En uiteraard de bestuurder die in beeld moet zijn geweest.
Oh, doe eens een voorbeeld.
En nee niet de GTR die 300 reed op de N11.

Dat laatste hoeft niet eens vind ik, dat mag de kentekenhouder verklaren wat mij betreft. Of je geeft op wie erin zat, of de auto gaat in gijzeling.

Wat mij betreft mag men justitie zo een stuk gereedschap geven om dit soort knakkers van de weg te halen.

Sarcast zei:
Nissan GT-R zei:

Die zat in mijn hoofd. Dus dank je.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Heb er weer 3. (Lang leven de dashcam)

Uiteraard is feedback altijd welkom :)
32 fokking minuten?!

Klopt inderdaad, 32 "fokking" Minuten. De timestamps staan zowel hier, als in de video beschrijving. Je hoeft het dus (gelukkig voor jou) Niet helemaal te kijken.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Ik had een flinke rits aan auto's achter mij
Dat verbaast me niets!

MWH zei:
Vergeleken met het andere verkeer laat jij een enorm gat vallen

Ik laat inderdaad (wat ik ook al aangaf) Soms een vrij groot gat vallen, ik vind het onnodig om, als ik al 50 rij. Te gaan versnellen om een gat dicht te rijden. Zeker op de plek waar ik een gat laat vallen staan veel flitsers. Dan wil ik niet degene zijn die een boete krijgt omdat 'ie perse een gat wilt dichten (Terwijl ik al de max toegestane snelheid hier rij)

Sarcast zei:
braadslee zei:
En een vrouw in een Volvo op 30:37 die het niet lekker in schat en de weg blokkeert
En daarom ga jij, terwijl jij al wel buiten de slagen staat, nog even voor en toetert zelfs, zodat de rijbaan nog langer geblokkeerd blijft?

braadslee zei:
Als ze het autootje zo wilt "mishandelen"
braadslee zei:
En die vervolgens naar mijn autootje kijkt en hem er zo voor wilt kwakken...
Wilt, Wilt?

Hij zalt, hij magt, hij kant, hij wilt.
Leer ze uit het hoofd, schijf ze desnoods op, maar er komt geen stam+t voor de derde persoon bij deze werkwoorden.

Buiten de slagen? En ja, zoals je zag op het filmpje wilde de Volvo hem er even voor gooien, pas toen ik toeterde stopte ze. En zoals je óók kon zien in het filmpje blokkeerde ze de weg toen ik nog achter dat busje stond omdat ze zich er tussen wilde proppen.

Toen dat busje weg reed en er dus wat meer ruimte kwam stond ik vooraan om over te steken en die Volvo bestuurster dacht dus dat ze het wel kon maken om hem er zelfs daar nog voor te gooien. (De Volvo stond toen al in het midden en blokkeerde de rijbaan niet meer) Dat laat ik niet toe. Vaak zat meegemaakt op die plek dat mensen hem er daar tussen willen gooien onder het mom van "Ik wil graag eerst" En dat het dan * Tik * Is, en dan zitten ze met de spiegels tegen elkaar of dergelijk.

En eh, sorry Sarcast dat ik niet aan jouw regels voldoe qua schrijven. Niet iedereen is zo`n taalpurist en taalkunstenaar als dat jij bent. De een heeft nou eenmaal wat meer moeite met de taal dan de ander, lekker belangrijk. Zolang je maar begrijpt wat er staat.

braadslee zei:
Buiten de slagen? En ja, zoals je zag op het filmpje wilde de Volvo hem er even voor gooien, pas toen ik toeterde stopte ze. En zoals je óók kon zien in het filmpje blokkeerde ze de weg toen ik nog achter dat busje stond omdat ze zich er tussen wilde proppen.
Juist daarom laat je haar dan voor. jij staat al veilig en blokkeert niets laat haar even de weg vrijmaken.

braadslee zei:
Dat laat ik niet toe.
Oh, nou, toemaar...

braadslee zei:
Zolang je maar begrijpt wat er staat.
Ik vnid juo odm, en bne eht neit enes mte je setllnig.

Nissan GT-R zei:
Sarcast zei:
Nissan GT-R zei:

Nou waar blijft het geval dan waar er iets mee gedaan werd?
Deze bestuurder kreeg namelijk slechts een uitnodiging voor het politiebureau waar er dus niets mee gedaan is.

Sarcast zei:
Nissan GT-R zei:
Sarcast zei:
Nissan GT-R zei:

Nou waar blijft het geval dan waar er iets mee gedaan werd?
Deze bestuurder kreeg namelijk slechts een uitnodiging voor het politiebureau waar er dus niets mee gedaan is.

Is die niet vervolgd? Oh dan was mijn informatie fout.....ik meende dat ik op autoblog had gezien dat ie een bekeuring had gekregen.

Terug
Bovenaan