Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

rke zei:
Dat is een mooi voorbeeld van een slecht ontworpen weg. De rare constructie zal wel iets met sluiproutes te maken hebben.

Toch moet de bestuurder van de BMW dit mallotige ontwerp in al haar glorie gezien hebben. Er reed niemand die het zicht blokkeerde.

Niet iedereen heeft het besef om zo af en toe eens bij de optometrist binnen te lopen voor een oogmeting :D

Het is helaas echt net buiten beeld.

Op 1:30 wil ik daar links het straatje in draaien, en er komt een vrouwtje aangereden in een Fordje, ze forceert mij om bijna op de stoep te gaan rijden, blijft een aantal seconden midden op de weg staan (Kijkt ook echt stug voor zich uit, lijkt wel alsof ze zich niet bewust is van wat er zojuist is gebeurd) En vervolgens rijd ze heel langzaam weg.. Dat vond ik best een vreemde actie..

Soloman zei:
Valt me ook altijd op dat bejaarden lege blikken hebben. Ik hoop niet dat ik zo eindig
Hoop ook niet dat het mij ooit gaat overkomen.. Lijkt me niks dat je niks meer weet qua verkeersregels, en dat je je zó erg moet focussen op het autorijden dat je je amper nog bewust bent van wat er verder gebeurd qua verkeer.

rke zei:
Dat is een mooi voorbeeld van een slecht ontworpen weg. De rare constructie zal wel iets met sluiproutes te maken hebben.

Toch moet de bestuurder van de BMW dit mallotige ontwerp in al haar glorie gezien hebben. Er reed niemand die het zicht blokkeerde.

Iets zien is iets anders dan iets waarnemen en er vervolgens naar handelen.

Je kunt als wegbeheerder niet onbeperkt met lijnen spelen en vervolgens verwachten dat iedereen netjes binnen de lijnen (blijft) kleuren .... ;)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=GSadvP7mng0&feature=youtu.be[/video]
Vrouwtje in een Santa Fe die van rechts komt besluit dat ze voorrang heeft... Zoals te zien in de video heeft de vrouw haaientanden. Letten die mensen niet op?

Muddy Bandit zei:
Volgens mij had dat vrouwtje wel een normaal gebit, maar helemaal duidelijk is het niet te zien op de videobeelden.:)

Scherp :D Ik doel uiteraard op haar weghelft.. Daar staan haaientanden.

braadslee zei:
Vrouwtje in een Santa Fe die van rechts komt besluit dat ze voorrang heeft... Zoals te zien in de video heeft de vrouw haaientanden. Letten die mensen niet op?

Ik denk dat ze meer de focus had op de fietsers, waar ze nog net voorheen kon.
Zich niet realiserend dat de auto erachter en wel eens eerder zou kunnen zijn ...

Blackadder the 5th zei:
braadslee zei:

Zich niet realiserend dat de auto erachter en wel eens eerder zou kunnen zijn ...

Nouja, echt focus op die fietsers geloof ik ook niet zo, ze rijd ook vlak voor die fietsers langs anders..

braadslee zei:
Blackadder the 5th zei:
braadslee zei:

Nouja, echt focus op die fietsers geloof ik ook niet zo, ze rijd ook vlak voor die fietsers langs anders..

Vanuit jouw gezichtspunt lijkt dat wel zo, maar de fietser rijden langzamer.
Heb niet de indruk dat de fietsers echt af moeten remmen voor de auto.

Edit: ik wil hiermee niet de actie van de bestuurster van de Santa Fe goedpraten,
alleen een mogelijke verklaring geven voor het gedrag.

Ach, dat is iemand in een Hyundai Tucson, daar kan je niet van verwachten dat die kan autorijden. Die hele auto is een waarschuwing wat mij betreft.

PauseBreak zei:
Ach, dat is iemand in een Hyundai Tucson, daar kan je niet van verwachten dat die kan autorijden. Die hele auto is een waarschuwing wat mij betreft.

En jij rijd in een?..

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ach bepaalde soorten / types rijden wel in bepaalde auto's

- Opel Meriva/Agila: nooit zo bewust bezig met het overige verkeer;
- Toyota Prius: NOOIT richting aangeven;

Heb vaker gemerkt, vooral als er jonge gastjes achter je aant kleven zijn. Als je dan ergens een keer ff flink gas geeft waar je bijv van 50 naar 80 mag dat ze het meestal niet bij kunnen houden en dan ineens rustig aan gaan rijden

Blackadder the 5th zei:
RichardFord zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Ach bepaalde soorten / types rijden wel in bepaalde auto's

- Opel Meriva/Agila: nooit zo bewust bezig met het overige verkeer;
- Toyota Prius: NOOIT richting aangeven;

Kleefgedrag

Oeps.... dat is confronterend! Ik heb wel een hekel aan bumperklevers (aan de voorbumper). Ik geef eerlijk toe dat ik wel eens dicht op m'n voorganger rijd, waar die 50 rijdt terwijl je er 70 mag en je maar in rijstrook hebt. Of mensen die op de A2 van A'dam naar Utrecht voorbij de afrit Vinkeveen na 19:00 uur met 101 gaan inhalen op de meest linkersrijtrook van de vijf, waar ik net op de 130 zit. Misschien is dat wel iets specifieks van Mondeo rijders... :eek:

RichardFord zei:
Oeps.... dat is confronterend! Ik heb wel een hekel aan bumperklevers (aan de voorbumper). Ik geef eerlijk toe dat ik wel eens dicht op m'n voorganger rijd, waar die 50 rijdt terwijl je er 70 mag en je maar in rijstrook hebt. Of mensen die op de A2 van A'dam naar Utrecht voorbij de afrit Vinkeveen na 19:00 uur met 101 gaan inhalen op de meest linkersrijtrook van de vijf, waar ik net op de 130 zit. Misschien is dat wel iets specifieks van Mondeo rijders... :eek:

Ik heb wel eens een bestuurder/bestuurster van een Ford Ka zo dicht op een een voor hem/haar rijdende BMW X-5 zien rijden,
dat deze onder de achterruit van de voorligger verdween. Kan me niet voorstellen dat dit gedrag merk/type afhankelijk is ... ;)

Blackadder the 5th zei:
RichardFord zei:

Ik heb wel eens een bestuurder/bestuurster van een Ford Ka zo dicht op een een voor hem/haar rijdende BMW X-5 zien rijden,
dat deze onder de achterruit van de voorligger verdween. Kan me niet voorstellen dat dit gedrag merk/type afhankelijk is ... ;)

Dat moet wel een bestuurster zijn geweest ;)

Heeft waarschijnkijk niet heel veel met merk/type te maken maar met het ruimtelijke inzicht in combinatie met het (ontbreken van) gezond verstand

Lycan_Capri (TSC) zei:
Blackadder the 5th zei:
RichardFord zei:

Heeft waarschijnkijk niet heel veel met merk/type te maken maar met het ruimtelijke inzicht in combinatie met het (ontbreken van) gezond verstand

*Man die in Ford Ka rijd meld zich

braadslee zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Blackadder the 5th zei:
RichardFord zei:

Wat? Toch nu de Twingo al opgeruimd? :LOL:

Lycan_Capri (TSC) zei:
braadslee zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
Blackadder the 5th zei:
RichardFord zei:

Wat? Toch nu de Twingo al opgeruimd? :LOL:

Nee zeer zeker niet, ik rij nog steeds heel graag in het Twingootje. M`n moeder rijd in een Ka(pot) En zou voor geen goud zo`n auto willen bezitten.

Speling in't stuur, roest bij de tankdop, roest op beide dorpels, roest boven die kunststof kapjes bij de achterwielen. Midden op de deur. Achterruitenwisser werkt vaker niet dan wel.. Achteruit pakt'ie vaker niet dan wel, versleten draagarmrubbers achter (kraken als een gek bij drempels) En niet te vergeten dat de kofferbak niet op slot kan, de bestuurdersdeur kan óók niet op slot, de auto heeft moeite met in de 1e versnelling te gaan.
Én als klap op de vuurpijl tikken de kleppen énorm, zeker zo rond de 30-40 km per uur lijkt het haast wel een diesel "Raketaketaketaketak" :D

Lycan_Capri (TSC) zei:
Onderhoud, weleens van gehoord?

Lijkt wel wrak van de weg van vroeger

Zwarte APK?

We hadden hiervoor een Fiat Seicento die volgens de broer van m`n moeder zoveel onderhoud vergde dat ze die beter weg kon doen, en toen zei diezelfde kerel
Ik heb nog wel een KA voor je, leuk autootje, APK regel ik de eerste 2 jaar wel
Dus het zal met de KA net zo eindigen als met de Seicento, op de sloop.. Want onderhoud heeft m`n moeder verder nog nooit van gehoord (Als ze 5000 km per jaar rijd is het veel, en ik heb haar nog nooit olie zien bijvullen in d`r vorige auto, en uiteraard alles qua onderhoud moet geregeld worden via haar broer, want die komt van't kamp en dat kan lekker voordelig... Oftewel, bedenkelijke kwaliteit) Van familie moet je't hebben geloof ik..

(Vind het dan ook onzin dat ze een auto heeft, koop dan een brommobiel of een scootertje..)

Kleppen stellen moet prima te doen zijn. Ik zal morgen even opzoeken of je tuimelaartjes hebt zoals in je Twingo of klepplaatjes. Maar aangezien het blok nog uit een anglia kan komen. Gok ik op tuimelaars.

APK bij Pa Lycan_Capri ;)

Zwarte APK dus ;)

Je moeder is inderdaad geen auto waard

@Nissan GTR, ik doe geen APK's. Ik doe wel "pre-APK's" en reparaties / onderhoud voor familie en vrienden

Lycan_Capri (TSC) zei:
Ah zo :) die top-monteur ;)

Ik snap echt niet dat mensen zo onzorgvuldig kunnen zijn met hun auto (n)

M`n vader is een prima monteur, mijn Twingo is sinds 2015 bij hem in onderhoud :)
Enne, ik snap ook niet dat mensen zo onzorgvuldig kunnen zijn. Maar m`n ma denkt dat een auto puur een gebruiksvoorwerp is..

Terence zei:
1x rood licht met een verrassing...
https://youtu.be/8zGMS__Wi_Q

Vandaag de op 4 in de top 5 van Dumpert!

<https://www.dumpert.nl/mediabase/6727903/68978166/audipauper_knalt_hem_door_rood.html>

Nissan GT-R zei:
Kleppen stellen moet prima te doen zijn. Ik zal morgen even opzoeken of je tuimelaartjes hebt zoals in je Twingo of klepplaatjes. Maar aangezien het blok nog uit een anglia kan komen. Gok ik op tuimelaars.

Het is mijn auto niet, dus wat er verder mee gebeurd zal mij eigenlijk aan m`n anus oxyderen. Als ze het autootje zo wilt "mishandelen" Moet ze dat vooral doen, maar dan zal het er wel snel mee afgelopen zijn..

braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

Het is mijn auto niet, dus wat er verder mee gebeurd zal mij eigenlijk aan m`n anus oxyderen. Als ze het autootje zo wilt "mishandelen" Moet ze dat vooral doen, maar dan zal het er wel snel mee afgelopen zijn..

Mijn moeder heeft dat niet, ze houd haar auto graag netjes. Maar dan verwacht ze wel dat of pa of ik het onderhoud regel. :D En dat ie van tijd tot tijd goed word gewassen en opnieuw in de sealant gaat.

Nissan GT-R zei:
braadslee zei:
Nissan GT-R zei:

Mijn moeder heeft dat niet, ze houd haar auto graag netjes. Maar dan verwacht ze wel dat of pa of ik het onderhoud regel. :D En dat ie van tijd tot tijd goed word gewassen en opnieuw in de sealant gaat.

De binnenkant van haar auto is smetteloos, maar de buitenkant .... En de onderkant (Al is dat Ford Ka eigen :D ) Is ook al bijna aan z`n eind (Al word er voor de A.S APK Onderhoud aan gepleegd op kosten van de broer van m`n moeder) En het motortje is met 147k ook wel over de houdbaarheidsdatum heen... (Terwijl ze normaliter wel langer mee kunnen gaan die Duratec 1,3 blokjes)

Terence zei:
1x rood licht met een verrassing...
https://youtu.be/8zGMS__Wi_Q

https://www.dumpert.nl/mediabase/6727903/68978166/audipauper_knalt_hem_door_rood.html

Ben blijkbaar toegevoegd aan het lijstje met Sarcast bij braadslee. Op mij gaat hij ook niet meer in.:T

Heb er weer 3. (Lang leven de dashcam)

Zoals te zien in het filmpje 2 nogal laat overstekende automobilisten op 3:15 en 3:46
En een vrouw in een Volvo op 30:37 die het niet lekker in schat en de weg blokkeert (Er moeten automobilisten over het fietspad) En die vervolgens naar mijn autootje kijkt en hem er zo voor wilt kwakken... (Misschien een beetje aso van mij maar ik heb toch echt naar d`r getoeterd, net als naar die op 3:46)

Uiteraard is feedback altijd welkom :) Ben tenslotte nog beginnend bestuurder en kan van een hoop situaties, en dus ook verschillende meningen van anderen nog een hoop leren.

Toegegeven het is niet handig an die buitenlandse Volvo
Maar voor de doorstroom had het beter geweest als jij haar voor je liet (hoeveel / wat had jij achter je?)

En die op 03:15 & 03:46. Tja, iets met anticiperen, zag eruit alsof t best kon

My two cents:

Vergeleken met het andere verkeer laat jij een enorm gat vallen. Ik weet niet hoe lang de rij volgende auto's achter je is, maar als daar nog een paar auto's zichtbaar zijn zou ik er ook (snel) tussendoor piepen.

Die XC60 had inderdaad moeten wachten, maar ook hier geldt wat mij betreft dat het afhankelijk is van drukte. Als er continu auto's op die voorsorteerstrook staan, word je er nooit tussen gelaten als je beleefd blijft wachten in de zijstraat, helemaal achter het fietspad. Dan maar even lomp aangeven dat je ertussen wil. Als het druk was geweest, had ik in jouw plaats die XC60 ertussen gelaten. Dan is de weg sneller vrij.

Je rijdt een plezierritje om niks. Maak je niet druk, wat maakt het uit of je even gas los laat of iemand voor laat.

Lycan_Capri (TSC) zei:
Toegegeven het is niet handig an die buitenlandse Volvo
Maar voor de doorstroom had het beter geweest als jij haar voor je liet (hoeveel / wat had jij achter je?)

En die op 03:15 & 03:46. Tja, iets met anticiperen, zag eruit alsof t best kon

Ik had een flinke rits aan auto's achter mij (Waaronder eentje die zich achter mij nog even op dat strookje had geparkeerd)

MWH zei:
My two cents:

Vergeleken met het andere verkeer laat jij een enorm gat vallen. Ik weet niet hoe lang de rij volgende auto's achter je is, maar als daar nog een paar auto's zichtbaar zijn zou ik er ook (snel) tussendoor piepen.

Die XC60 had inderdaad moeten wachten, maar ook hier geldt wat mij betreft dat het afhankelijk is van drukte. Als er continu auto's op die voorsorteerstrook staan, word je er nooit tussen gelaten als je beleefd blijft wachten in de zijstraat, helemaal achter het fietspad. Dan maar even lomp aangeven dat je ertussen wil. Als het druk was geweest, had ik in jouw plaats die XC60 ertussen gelaten. Dan is de weg sneller vrij.

Je rijdt een plezierritje om niks. Maak je niet druk, wat maakt het uit of je even gas los laat of iemand voor laat.

Ik liet inderdaad een gat vallen maar ik reed daar al 50, aangezien daar flitsers staan ga ik niet harder rijden omdat er een gat dicht gereden/opgevuld moet worden, straks is het * flits * En dan kan ik gaan betalen puur omdat ik met het overige verkeer mee wilde rijden.

Dat geclaxonneer is echt overdreven. Er is weinig aan de hand, even je gas loslaten is toch geen ramp? Die Volvo-bestuurder is niet echt handig bezig, maar misschien ook niet bekend in de omgeving, gezien het buitenlandse kenteken. Maak je zelf nooit een foutje? Zo ja, dan vind je het toch ook overdreven als iemand gaat claxonneren terwijl er weinig aan de hand is? Zo nee, gefeliciteerd, je bent de enige.

Autorijden is ook veelal anticiperen op (fouten van) anderen. Vermanen met je toetertje alsof je de automobilistversie van de fietsautist bent, zorgt alleen maar voor stress bij jezelf en je medeweggebruikers.

Dilmurof zei:
En waarom claxonneer je op 27:57?

Op 27:57 kwam ik m`n overbuurman tegen die (Zoals je kan horen) Ook naar mij claxonneert, zoals de meeste ook 1x claxonneren als ze bij iemand weg gaan deed ik dat ook bij m`n buurman omdat ik 'm tegen kwam :)

Dilmurof zei:
Dat geclaxonneer is echt overdreven. Er is weinig aan de hand, even je gas loslaten is toch geen ramp? Die Volvo-bestuurder is niet echt handig bezig, maar misschien ook niet bekend in de omgeving, gezien het buitenlandse kenteken. Maak je zelf nooit een foutje? Zo ja, dan vind je het toch ook overdreven als iemand gaat claxonneren terwijl er weinig aan de hand is? Zo nee, gefeliciteerd, je bent de enige.

Bij die eerste toeterde ik niet want dat ging inderdaad prima met gas los. Maar bij die tweede moest ik vrij hard remmen en dus vond ik de situatie er wel voor lenen om even kort te claxonneren.
Ik maak zelf genoeg foutjes, en als er iemand naar mij toetert omdat ik in hun ogen een foutje maak waardoor er iemand in z`n remmen moet of dergelijk door een actie van mij vind ik dat dan ook compleet terecht.

Ik doe (zoals je kan horen) Een korte * toet * Ik ga niet voor iets zoals zo`n actie op 30:37 of 03:46 *TOOOEEETTTTTT* Doen.
Maar het is waarschijnlijk ook grootendeels nog een stuk ervaring wat ik moet opbouwen en inderdaad een stukje anticipatie wat ik nog moet krijgen en daar komt ook het toetergebruik bij kijken, minder aan de toeter zitten en meer anticiperen.

Tja, daar is een claxon dus niet voor bedoeld

Ik heb echt alleen de genoemde minuten bekeken en er is weinig aan de hand
Maak je niet druk en anticipeer beter

Terug
Bovenaan