Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Soloman zei:
VincentMX-5 zei:
Sarcast zei:
Ja denk je dat het genoeg is geweest?

Ach kom, nog eentje:

Wat is nou eigenlijk het probleem in dit filmpje? Fietser komt van rechts en heeft geen intentie om over te steken?

Rijd alleen mischien aan de verkeerde kant.. Ben je nou echt werkelijk naar ieder andere bestuurder aan hett kijken of ie fouten maakt?

Wil het zebrapad over. Zebrapaden zijn voor voetgangers, niet voor fietsers.....

Waar zie jij een fietser bij een zebrapad staan?.. De enige fietser die ik zie in het filmpje staat rechts en wil overduidelijk stoppen om over te steken bij *Zijn* Oversteekplek een paar meter voor het zebrapad.

Sarcast zei:
Nou, ik moet zeggen dat jullie niet teleurstellen!:D

Sarcast zei:
Benieuwd hoe jullie dit nu weer op mij gaan schuiven!

Korter toeteren? Ok?

Helemaal niet toeteren, maar dat pedaal links naast het gaspedaal gebruiken.
Je kunt wel voorrang hebben en menen in je recht te staan, maar tegen een vrachtwagen
die geen voorrang verleent verlies je het altijd ... :cry:

Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Maar misschien had ik gewoon de toegestane 50km/h moeten rijden, ja.

Maximale toegestane snelheid als de verkeerssituatie dit toelaat.
Precies, wat ik vincent voorhield maar daar was de max wel 'goed'.
Ik reed hier overigens 29kmh

Voor mij reedde auto's met dezelfde snelheid.. Achter mij reden auto's met dezelfde snelheid. Moet ik dan alsnog langzamer gaan rijden omdat er iemand onverwachts een beweging kan maken. Dan kan je nooit meer ergens normaal rijden want wie weet rijd ie ineens mijn weg op.

EDIT: En de rest stond stil.

VincentMX-5 zei:
Voor mij reedde auto's met dezelfde snelheid.. Achter mij reden auto's met dezelfde snelheid. Moet ik dan alsnog langzamer gaan rijden omdat er iemand onverwachts een beweging kan maken. Dan kan je nooit meer ergens normaal rijden want wie weet rijd ie ineens mijn weg op.

VincentMX-5 zei:
Ik reed 70 en zag de auto ongeveer 6-8 meter van tevoren links achter een auto vandaan komen. De andere keer reed ik op de rechterbaan van een rotonde en de auto achter mij op de linkerbaan kwam naar mijn baan toe.

Ik zeg niet dat je een slechte chauffeur bent. Je hebt gewoon een behoorlijk idioot rijgedrag. En waarvan je zelf ook je baan opeist terwijl je in andere video's aant klagen bent dat mensen hun plek opeisen.

Dat jij nu alles ontweken hebt wil niet zeggen dat het dan ineens mag en het goed te praten is.

Je bedoelt het eerste ongeluk wat je beschrijft in de 2e quote hierboven?

Met 70 km/h langs een rij stilstaande auto's rijden vind ik best wel link.
Bij een net ontstaande file zullen er altijd mensen zijn, die van rijstrook willen wisselen om de file te ontwijken.

Het argument dat de andere automobilisten ook zo hard reden vind ik persoonlijk niet zo sterk.
Als je langzamer gaat rijden, hebben de auto's voor je daar geen last van.
De auto's achter je zullen zich aan moeten passen, of ze dat nu leuk vinden of niet.

VincentMX-5 zei:

VincentMX-5 zei:
Ik reed 70 en zag de auto ongeveer 6-8 meter van tevoren links achter een auto vandaan komen. De andere keer reed ik op de rechterbaan van een rotonde en de auto achter mij op de linkerbaan kwam naar mijn baan toe.

Ik zeg niet dat je een slechte chauffeur bent. Je hebt gewoon een behoorlijk idioot rijgedrag. En waarvan je zelf ook je baan opeist terwijl je in andere video's aant klagen bent dat mensen hun plek opeisen.

Dat jij nu alles ontweken hebt wil niet zeggen dat het dan ineens mag en het goed te praten is.

Bij een net ontstaande file zullen er altijd mensen zijn, die van rijstrook willen wisselen om de file te ontwijken.

Het argument dat de andere automobilisten ook zo hard reden vind ik persoonlijk niet zo sterk.
De auto's achter je zullen zich aan moeten passen, of ze dat nu leuk vinden of niet.

Maar hij reed gewoon de maximumsnelheid! Hou er nou eens over op!

Laten we maar snel verder gaan:

En gelijk weer seinen he!

Ik rijd 30d km per jaar. Wat jij in een week aan filmmateriaal hebt verzameld doe ik minimaal een jaar over.

Rijden er in Rotterdam e.o. alleen maar idioten op de weg?

Beetje jammer dat dit topic verwordt tot een analyse topic van twijfelachtige dashcamtopics ipv een uitlaatklep voor ervaringen met idiote acties.

1idi·oot (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)

1 zwakzinnig in de zwaarste graad
2 stom, dwaas'

twij·fel·ach·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)
1 te betwijfelen; dubieus

Blackadder the 5th zei:
VincentMX-5 zei:

VincentMX-5 zei:

Bij mijn ongeluk had ik het over. Ik reed op een 70kmh weg met een groen stoplicht en de rest stond stil om af te slaan.

Sarcast zei:

Ben jij nou echt naar een auto aan het seinen die enkele autos voor jou rijdt?

IdeJ zei:
Ik rijd 30d km per jaar. Wat jij in een week aan filmmateriaal hebt verzameld doe ik minimaal een jaar over.

Rijden er in Rotterdam e.o. alleen maar idioten op de weg?
Zit ook nog steeds te wachten tot ik een keer in beeld kom.:)

Je bedoelt dat ie iets weg gooit. Ik zat te twijfelen of het aan de compressie van het filmpje lag of dat het echt iets was. Maar zo op filmpje moet je toch verdomd goed kijken

In het echt zal het inderdaad beter te zien zijn geweest

Precies, smeerlapperij. En als je die lui vraagt waarom ze die peuk niet in de auto bewaren, dan is het antwoord "Dat stinkt zo!"
Ik had deze ook al eens gepost toch?

VincentMX-5 zei:
Blackadder the 5th zei:
VincentMX-5 zei:

VincentMX-5 zei:

Bij mijn ongeluk had ik het over. Ik reed op een 70kmh weg met een groen stoplicht en de rest stond stil om af te slaan.

O.K. iets andere omstandigheden, maar wel een flink snelheidsverschil met een rijtje stilstaande auto's.

Had het deze week nog op het moment dat ik naar de linkerbaan ging vlak voor een rotonde. Ging doelbewust al niet veel harder
rijden dan de rij langzaam rijdende auto's naast mij.
Komt vlak voor de rotonde nog even een bus naar links zonder richting aan te geven, omdat hem dat wel
sneller leek. Had er verder geen last van, had dit wel gehad als ik de rij ff snel voorbij was gegaan ...

Sarcast zei:

Misschien handig om de filmpjes van gesproken commentaar te voorzien, dan weten we
waar het over gaat ... ;)

Blackadder the 5th zei:
(..)
Misschien handig om de filmpjes van gesproken commentaar te voorzien, dan weten we
waar het over gaat ... ;)

Ik hoor wel wat.. maar geen duiding over wat ik nu moet zien.

@Sarcast. Niet ieder mens is hetzelfde. Jij hebt het beeld in werkelijkheid gezien, jij weet waar je naar moet kijken.
Echt, ik heb het filmpje 2x bekeken.. de eerste keer zag ik echt niet waar het over zou moeten gaan..
Ik zie ook geen seinen.. wat de titel suggereert.
De 2e keer zie ik inderdaad de Grande Punto invoegen die jou eerst rechts passeert.

Durashift zei:
@Sarcast. Niet ieder mens is hetzelfde.
Dat kan ik alleen maar beamen.

Durashift zei:
Jij hebt het beeld in werkelijkheid gezien, jij weet waar je naar moet kijken.
Dat wist ik in de werkelijkheid ook niet.

Durashift zei:
De 2e keer zie ik inderdaad de Grande Punto invoegen die jou eerst rechts passeert.
Die zag je de eerste keer ook niet?!
Dat je de sigaret mist snap ik.

Sarcast zei:
(..)

Durashift zei:
Die zag je de eerste keer ook niet?!
(..).

Nee, ik d8 de eerste keer wat er nu in vredesnaam mis zou kunnen zijn..
Ik hoorde jou wel Punto zeggen... maar toen was ie al ingevoegd, bleek na de 2e keer.
Ik had de focus op de BMW.

Onnodige gevaarlijke Politieachtervolging

Hallo, ik vind dat dit hier eigenlijk ook thuishoort:

Mijns inziens neemt de Politie in dit filmpje een onacceptabel groot risico door iemand die geregistreerd staat en een stopteken negeert met hoge snelheid op te gaan jagen in de bebouwde kom. Wat als een moeder met bakfiets met kinderen ineens oversteekt? Ze hebben het kennelijk niet valse kenteken toch en moeten diegene toch kunnen traceren? Waarom dan zo iemand opjagen? Soms leidt dit tot dodelijke onschuldige slachtoffers.

Richard

RichardFord zei:
Onnodige gevaarlijke Politieachtervolging

Hallo, ik vind dat dit hier eigenlijk ook thuishoort:

Mijns inziens neemt de Politie in dit filmpje een onacceptabel groot risico door iemand die geregistreerd staat en een stopteken negeert met hoge snelheid op te gaan jagen in de bebouwde kom. Wat als een moeder met bakfiets met kinderen ineens oversteekt? Ze hebben het kennelijk niet valse kenteken toch en moeten diegene toch kunnen traceren? Waarom dan zo iemand opjagen? Soms leidt dit tot dodelijke onschuldige slachtoffers.

Richard

Wat moeten ze dan doen? De kerel wordt gezocht schijnbaar en laat zijn auto achter. Denk je dat die lekker thuis gaat zitten wachten met de koffie om de agenten te verwelkomen? Je zal criminelen toch eerst moeten pakken om ze voor de rechter te krijgen of ze hun straf uit te laten zitten.

Overigens staan de toeters en bellen de hele rit aan. Moeder met bakfiets mag best alert zijn op wat er in haar omgeving gebeurt.

Boppie zei:
...Overigens staan de toeters en bellen de hele rit aan. Moeder met bakfiets mag best alert zijn op wat er in haar omgeving gebeurt.

Ja, bij de Politie auto, maar toch niet bij de wegracende crimineel die een eind voorruit rijdt?!

En het is voorgekomen dat een opgejaagde crimineel vol gas op een al dan niet door de Politie veroorzaakte file klapt.

Die ging er al vandoor met de staande houding. Denk je dat hij minder hard gaat als hij beseft dat de politie niet meer achter hem aan zit? Die is op de vlucht en wil zo snel mogelijk zoveel mogelijk afstand creëren.

Verder zal de agent in enkele seconden de afweging moeten maken of hij/zij erachteraan gaat of niet. Ga er maar aanstaan, achteraf ordelen is altijd heel makkelijk.

Dat laten we de criminelen toch gewoon lopen?

Het is mijns inziens van de zotte te veronderstellen dat politieoptreden maar gestaakt moet worden omdat criminelen een gevaarzetting veroorzaken. Als de politie zou reageren zoals in de VS, dan zou je een punt hebben. Hier in NL wordt een goede risicoafweging gemaakt, en ja, die kan wel eens mis gaan.

Een risicoloze maatschappij bestaat alleen in Teletubbieland.

Boppie zei:
Verder zal de agent in enkele seconden de afweging moeten maken of hij/zij erachteraan gaat of niet. Ga er maar aanstaan, achteraf ordelen is altijd heel makkelijk.

Vertel dat aan de nabestaanden... een benzinedief opjagen met een dodelijk onschuldig slachtoffer om een tank benzine?! Wat voor afweging is dat?

RichardFord zei:
Boppie zei:

Vertel dat aan de nabestaanden... een benzinedief opjagen met een dodelijk onschuldig slachtoffer om een tank benzine?! Wat voor afweging is dat?

Wie veroorzaakte dan de aanrijding?

RichardFord zei:
Boppie zei:

Dat zeg ik, achteraf oordelen is makkelijk. Misschien moet je even met de agent gaan praten die de beslissing genomen heeft. De kans is groot dat hij/zij het er ook niet makkelijk mee heeft.

Boppie zei:
RichardFord zei:
Boppie zei:

Dat zeg ik, achteraf oordelen is makkelijk. Misschien moet je even met de agent gaan praten die de beslissing genomen heeft. De kans is groot dat hij/zij het er ook niet makkelijk mee heeft.
(y)

Dat ben ik meet je eens.

Maar als ik dan recentelijk zo'n 'stoer' achtervolgingsfilmpje zie op social media, dan zet ik daar toch weer vraagtekens bij. Wat willen ze laten zien? Ik vind het onverantwoord (on-topic)...

RichardFord zei:
Boppie zei:

Compleet omgekeerde redenatie, dit moet het zijn: Wat voor afweging is dat? Ervandoor gaan om een tank benzine en een dodelijk ongeluk veroorzaken! Alleen maar omdat je niet voor je benzine wilde betalen...

Vooropgesteld, een mensenleven is het nooit waard, zeker niet voor een tank benzine. Maar de schuld daarvan ligt absoluut niet bij de politie. Die persoon die ervandoor ging, die heeft het mensenleven in de schaal gelegd, omdat hij te beroert is te betalen voor een tank benzine en ervandoor gaat voor het niet betalen van 40 euro. Bij hem en hem alleen ligt daarom de schuld daarvan, hij heeft de afweging niet gemaakt (daar denk je op zo'n moment niet over na), maar hij was het die het risico nam dat hij een zwaar ongeluk veroorzaakt om een tank benzine. Om dat dan maar op de politie af te schuiven is nutteloze verschuiving van blaam.

RichardFord zei:
Dat ben ik meet je eens.

Maar als ik dan recentelijk zo'n 'stoer' achtervolgingsfilmpje zie op social media, dan zet ik daar toch weer vraagtekens bij. Wat willen ze laten zien? Ik vind het onverantwoord (on-topic)...

Het laat zien dat de politie meer doet dan alleen een lasergun vasthouden, waar ze mee te maken hebben.

Er kan ook een bepaalde waarschuwing vanuit gaan naar mensen toe. Kijk uit, dit soort idioten kan je tegenkomen.

RichardFord zei:
Boppie zei:
...Overigens staan de toeters en bellen de hele rit aan. Moeder met bakfiets mag best alert zijn op wat er in haar omgeving gebeurt.

Ja, bij de Politie auto, maar toch niet bij de wegracende crimineel die een eind voorruit rijdt?!

En het is voorgekomen dat een opgejaagde crimineel vol gas op een al dan niet door de Politie veroorzaakte file klapt.

Je doelt waarschijnlijk op het ongeval op de A2 bij Abcoude waarbij de politie een file creëerde voor een vluchtende benzinedief waarbij de benzinedief op de file inreed en waarbij uiteindelijk een burger overleed. Daarbij is geoordeeld dat de politieambtenaar in de meldkamer onjuist handelde op dat moment, maar dat dat het gevolg is geweest vanwege het ontbreken van instructies daarover. Het middel was te zwaar voor het doel. Wel heeft de politie het creëren van de file professioneel en beheerst uitgevoerd. (bron onderzoek rijksrecherche en OM). Verdachte is uiteindelijk veroordeeld voor 7 jaar gevangenisstraf + 10 jaar ontzegging rijbevoegdheid. (y)

De politie heeft de taak te handhaven en heeft daarbij speciale bevoegdheden. Je ziet vaak genoeg dat de politie de afweging maakt om de achtervolging te stoppen om veiligheidsredenen. Dat is een afweging die elke keer bij elke situatie in enkele secondes moet worden ingeschat en beslist. Maar het laten stoppen van criminelen is ook niet iets wat je graag wilt of dat gedaan wordt. Het filmpje toont naar mijn idee niets geks en normale risico's bij een achtervolging.

De politie lijkt het ook nooit goed te doen in dit land. Dan weer een te hard of een te soft optreden....Ga eens met een agent praten over zijn werk, eens kijken wat voor 'stoere' verhalen je krijgt. Je wilt het vaak niet eens weten wat die gasten meemaken....

Terug
Bovenaan