Afgelopen dinsdag...
Ik ben passagier bij een vriend van me, het was 's avonds (uur of tien) , op de A28. Maatje reed zeker 120, wellicht 130, of 135. Worden we ingehaald door een Aygo. Omdat we in gesprek waren, zat ik ietwat gedraaid naar m'n maat te kijken, en zo wordt m'n aandacht getrokken door de Aygo. De plafondlamp brandt, en het lijkt wel of de bestuurder aan het lezen is... Dan rijdt ie voor ons, en inderdaad je ziet hem "zwalken" over de baan, dus ik zeg, "zag ik dat nou goed, was die kerel aan het lezen?" We waren zo verbaasd dat we het allebei niet geloofden, gelukkig had de Punto nog wat power over, en zo maakten we een "sprintje" om de Aygo in te halen, en om vooral te kijken. Gelukkig reed de auto toen weer zachter, en hoefden we geen illegale acties uit te voeren, maar inderdaad de Aygo-bestuurder zat echt met 1 hand aan het stuur, de andere had een boek in zijn handen, rustend op het stuur. Ik baalde dat ik niet een foto heb kunnen maken, maar echt bizar.
Ik snap nog dat mensen bellen, of met de radio prutsen, of wat dan ook, maar serieus een boek lezen... Dat is echt het meest idiote wat ik ooit gezien heb.