Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Boppie zei:
(..)
Kom net terug van een weekendje Eiffel. In Duitsland is het al gewoontegoed denk iki om hem er zo op te gooien. Remmen of naar links is het devies. Gewoon waardeloos, een beetje vooruit (of achterruit)kijken is er niet bij.

(..)

Is mij ook bekend.. volgens mij al van jaren terug. Komt ook door de relatief korte invoegstroken die ze daar veelal kennen.. daar kan je weinig snelheid op maken, zeker het vrachtverkeer..

braadslee zei:
Werd laatst nog afgesneden bij een rotonde. Zat in de buitenste baan en er zat een Golfje in de binnenbaan, vervolgens wil ik afslaan en rechtdoor rijden, schakelt dat golfje terug en gaat mij zo (over zo`n afscheiding die je bij rotondes tegenwoordig hebt) Voorbij met piepende banden..Om zich vervolgens voor mij te gooien en 40 te gaan rijden...
Jij wil vanaf de binnenste strook afslaan terwijl daar een golf zit?
Ik meende dat die turborotondes je toch in goede banen leidden.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Werd laatst nog afgesneden bij een rotonde. Zat in de buitenste baan en er zat een Golfje in de binnenbaan, vervolgens wil ik afslaan en rechtdoor rijden, schakelt dat golfje terug en gaat mij zo (over zo`n afscheiding die je bij rotondes tegenwoordig hebt) Voorbij met piepende banden..Om zich vervolgens voor mij te gooien en 40 te gaan rijden...
Jij wil vanaf de binnenste strook afslaan terwijl daar een golf zit?
Ik meende dat die turborotondes je toch in goede banen leidden.

Je vind naast anticiperen, begrijpend lezen ook moeilijk geloof ik he? :rolleyes:
Ik zat in de buitenste strook...

Tjeezo_O, dat heb ik inderdaad verkeerd gelezen. Maar goed om te weten dat ik de aso actie ook aso vindt, toch?

Marshall, waar blijven die blauwe vlaggen?
Zulke lui horen helemaal niet op een circuit thuis natuurlijk! Nee neem dan een S5 rijder...

Durashift zei:
Boppie zei:
(..)
Kom net terug van een weekendje Eiffel. In Duitsland is het al gewoontegoed denk iki om hem er zo op te gooien. Remmen of naar links is het devies. Gewoon waardeloos, een beetje vooruit (of achterruit)kijken is er niet bij.

(..)

Is mij ook bekend.. volgens mij al van jaren terug. Komt ook door de relatief korte invoegstroken die ze daar veelal kennen.. daar kan je weinig snelheid op maken, zeker het vrachtverkeer..

Ze zijn inderdaad een stuk korter, maar met een beetje plannen is het te doen. Vrachtverkeer is voor mij altijd ruimte maken, die komen gewoon lastig op gang.

Sarcast zei:
Zulke lui horen helemaal niet op een circuit thuis natuurlijk! Nee neem dan een S5 rijder...
Had je hem al op een ronde gezet dan?
Zo niet, verdedigt hij gewoon zijn plek, is een blauwe vlag niet op zijn plaats.

Boppie zei:
Paulus0013 zei:
Ook ik verveel mij weleens helemaal kapot en met wat rondklikken stuitte ik hier op:
https://www.dumpert.nl/mediabase/6707756/d01fe4fa/invoegen_blijft_nog_altijd_lastig.html

Ik vind vooral de reacties nogal stuitend en blijk geven van totaal gebrek aan kennis mbt regels.
De filmer zit fout is wat mij betreft volstrekt de omgedraaide wereld.
Immers moet je als invoeger voorrang verlenen, niet afdwingen. En op deze manier met zo'n verschil in snelheid invoegen getuigt ook nogal van een gebrek aan inzicht en anticiperen. Tuurlijk had de filmer even gas kunnen lossen omdat je het ziet aankomen.
Maar dat laatste maakt het juist zo stuitend en daarmee draaien we de boel om. 'Je kan toch even ruimte geven' is zeer schappelijk, maar het zou eigenlijk moeten zijn 'je kan toch snelheid maken en een juiste plek zoeken om in te voegen'.
Ik snap ook niet dat de filmer het gebrek aan anticiperen wordt verweten, daar waar juist de invoeger dit gebrek heeft plus het feit dat de regels in het voordeel van de filmer zijn.
De remactie na het toeteren is wel helemaal de kers op de taart en onderstreept des te meer dat de invoeger helemaal niet met autorijden bezig is.

Als dit de algemene opvatting is, dan snap ik wel dat het een puinhoop is, gezien de reacties, of wordt op de wegen.

Waar ik mijzelf trouwens dit weekend op betrapte was mijn houding in de auto. Doorgaans ben ik met het verkeer bezig tijdens het autorijden. Zaterdag ging ik echter even een slangetje scoren voor mijn auto, maar was ik eigenlijk enkel bezig met opschieten. Gewoon nonchalant overal fors doorkarren, eigenlijk vrijwel niet met het verkeer bezig om mij heen.

Dat laatste verschilt niet veel van de invoeger;).

Kom net terug van een weekendje Eiffel. In Duitsland is het al gewoongoed denk iki om hem er zo op te gooien. Remmen of naar links is het devies. Gewoon waardeloos, een beetje vooruit (of achterruit)kijken is er niet bij.

Nog terugkomende op het laatste, wat mij altijd verbaasd is hoe snel je klemgereden wordt, al hou je de snelheid van de auto links voor je aan. kom je naar rechts, hou je snelheid....zodra je op een langzamere auto aanstuurt dan is het gaatje wat je net gemaakt hebt gelijk dichtgereden terwijl het geen enkel nut heeft, de voorligger heeft mijn snelheid. Een enkeling daargelaten die het snapt raggen ze gelijk het gat dicht. Ik ben blij dat ik niet veel meer op de snelweg kom, alleen voor plezierdingen. Het wordt er allemaal niet socialer op.

Fatsoenlijk rechts houden wordt op deze manier ook totaal onmogelijk gemaakf. Je achterligger ramt liever direct het gat dicht waarmee ie je ook klemt rijdt, ipv ook netjes rechts te houden.
Vandaar ook al die treintjes op links en lege rechterbanen.
Dat strookt voor geen meter met wat de moraalridders op dumpert en co allemaal roepen.
Eigenlijk lees ik hun "anticiperen en ruimte maken voor de invoeger" ook een beetje als "als ik mijn knipper aanzet moet men mij er maar tussen laten". En dat is ook wat ik terugzie op de weg. Overal die auto maar tussen proppen, ongeachte snelheidsverschil of voldoende ruimte.

Sarcast zei:
Pjötr zei:
Ik snap nog dat mensen bellen, of met de radio prutsen, of wat dan ook, maar serieus een boek lezen... Dat is echt het meest idiote wat ik ooit gezien heb.
Ik ben nog op zoek naar het filmpje van de BMW met het puzzelboek
Ik heb hem helaas niet meer fullHD, maar het is nog net te zien.

Sarcast zei:
Afslag gemist of wou je gewoon wat extra bochtjes pakken? ;) Wel een typische linksrijder idd...

Auto-fan zei:
Afslag gemist of wou je gewoon wat extra bochtjes pakken? ;)

Gemist natuurlijk!
I0thNbt.jpg

Die kaart heb ik niet nodig, dat knooppunt woon ik bijna naast. :p Daarom ook de vraag, omdat mij direct de aparte route op viel.

Je pakt nu wel de route vanaf de kant waar ik nooit kom hè, smeerlap. :p
Maar dat lijkt me de afrit vanaf A15 Europoort - Ridderkerk de A16 op richting Rotterdam.

Dat is vanuit Ridderkerk kijkend op het bedrijventerrein van Barendrecht.
Elke dag zie ik daar dat schijnsel. Geen idee dat Barendrecht zo'n imposante rosse buurt had.

En het is niet alsof het een klein beetje is, dit is vanochtend vanaf knooppunt Ridderkerk Zuid:
d4i9m0J.jpg

Ah, dat rode bedoel je? Ik dacht dat dit door de camera kwam.
Maar als ik zo kijk waar het vandaan komt betreft dit de Reijerwaard of misschien zelfs de Zorgboulevard.
Echter als ik kijk wat voor wijken daar naast liggen kan het ook zomaar een rosse buurt zijn. :p

Het is gewoon nevelig.
Wat is dat trouwens voor eng ding op het dashboard links? Heeft iemand een jarratel verloren?:)

Dat is een eigenfrequentiebooster.
Het is een paarse gloed toe op de bewolking weerkaatst wordt, en volgens mij komt het meer uit de buurt van de greenery.

Sarcast zei:
Het is een paarse gloed toe op de bewolking weerkaatst wordt, en volgens mij komt het meer uit de buurt van de greenery.

Bij TG Barendrecht alleen loodsen, geen kassen (oid).

Ton. zei:
Sarcast zei:

Als ik op Google Maps kijk lijken er toch wel wat kassen te staan tussen dat knooppunt en The Greenery?

Nou heb ik een paar jaar in een kas gewoond maar daar hadden ze nog gewoon natrium licht.

Ik denk inderdaad dat dit het is: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkelijk/het-westerlicht-roze-paarse-lucht-boven-westland

Ik weet ook wel dat daar doorgaans een ander kleurtje uit komt (hier in de omgeving staan ook zat van die glazen huizen), maar wie weet wat ze allemaal bedenken om die plantjes achter de vodden te zitten.
Dat dus, blijkbaar.

@PM zei:
Ton. zei:
Sarcast zei:

Als ik op Google Maps kijk lijken er toch wel wat kassen te staan tussen dat knooppunt en The Greenery?

Zie mijn post van 17:27 :)
TG heeft (daar) geen kassen.

Ton. zei:
@PM zei:
Ton. zei:
Sarcast zei:

Zie mijn post van 17:27 :)
TG heeft (daar) geen kassen.

Wat zijn dit dan? https://www.google.com/maps/place/The+Greenery+B.V./@51.8662344,4.5637118,692m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x47c432114275cf07:0x8a91f8b22a3be231!6m1!1e1
Wellicht geen eigendom van The Greenery, maar dat beweert ook niemand hier. Behalve jij.

Uhm, ik beweer juist dat die/de kassen niet van tg zijn.

Ik beweer niet meer, en niet minder.

Ik weet niet waar je naar linkt (werk op tablet); naar het complex in hoek van veilingweg en dierensteinweg en veren ambachtweg? Das iig geen kas.

Ik link naar een luchtfoto van bouwsels aan weerszijden van de Verbindingsweg. Die bevinden zich precies tussen het knooppunt A15/A16 en The Greenery.

Lees: TUSSEN.
Of zoals Sarcast het noemde UIT DE BUURT VAN.

Niemand heeft beweerd dat het kassen van The Greenery zelf betrof. Dat maak jij ervan (mijn woordkeus "behalve jij" was inderdaad onjuist).

@PM zei:
Ik link naar een luchtfoto van bouwsels aan weerszijden van de Verbindingsweg. Die bevinden zich precies tussen het knooppunt A15/A16 en The Greenery.

Lees: TUSSEN.
Of zoals Sarcast het noemde UIT DE BUURT VAN.

Zie mijn post van 17:27.
Je wijst exact hetzelfde stuk aan als waar ik op doel (ja, die kassen).

@PM zei:
Niemand heeft beweerd dat het kassen van The Greenery zelf betrof. Dat maak jij ervan (mijn woordkeus "behalve jij" was inderdaad onjuist).
Ik stel, als extra info, dat die kassen die je daar ziet (want ja, er staan verderop kassen), niet van TG zijn.
Jij beweert dat ook niet, sarcast ook niet. Ik vertel het alleen. Als gratis extra.

Ton. zei:
Wat zit er tussen Alternate en de A16/A15? Kan dat het niet zijn?
Waterschap Hollandse Delta? :p

Maar langs de Verbindingsweg en de Voorweg zitten idd een serie boeren met Kassen. Overigens nog wel een paar in die omgeving. En op dit moment wordt er nog gebouwd ook langs de Verbindingsweg/A16. Wat weet ik niet precies, maar wel dat daar voorheen ook wat kassen stonden.

Paulus0013 zei:
Boppie zei:
Nog terugkomende op het laatste, wat mij altijd verbaasd is hoe snel je klemgereden wordt, al hou je de snelheid van de auto links voor je aan. kom je naar rechts, hou je snelheid....zodra je op een langzamere auto aanstuurt dan is het gaatje wat je net gemaakt hebt gelijk dichtgereden terwijl het geen enkel nut heeft, de voorligger heeft mijn snelheid. Een enkeling daargelaten die het snapt raggen ze gelijk het gat dicht. Ik ben blij dat ik niet veel meer op de snelweg kom, alleen voor plezierdingen. Het wordt er allemaal niet socialer op.

Fatsoenlijk rechts houden wordt op deze manier ook totaal onmogelijk gemaakt. Je achterligger ramt liever direct het gat dicht waarmee ie je ook klemt rijdt, ipv ook netjes rechts te houden.
Vandaar ook al die treintjes op links en lege rechterbanen.
Dat strookt voor geen meter met wat de moraalridders op dumpert en co allemaal roepen.
Eigenlijk lees ik hun "anticiperen en ruimte maken voor de invoeger" ook een beetje als "als ik mijn knipper aanzet moet men mij er maar tussen laten". En dat is ook wat ik terugzie op de weg. Overal die auto maar tussen proppen, ongeachte snelheidsverschil of voldoende ruimte.
Zeer bekent fenomeen inderdaad. Ik kom het vooral tegen op de A15 tussen Papendrecht en Gorinchem. 2 Rijstroken, veel vrachtverkeer. Het is in principe een prima weg om 120-125 te rijden (v-max is 120). Maar er is maar al te vaak een treintje op links, omdat de voorste (trage) inhaler tussen de vrachtwagens niet naar rechts gaat, zoals het wel hoort. Vaak zit er daar tussen de vrachtwagens zo'n 150-300 meter tussen de vrachtwagens en als er dan 4 of 5 achter elkaar rijden, met allemaal zo'n tussenafstand is het een hele langdurige inhaalactie, waardoor je kilometers maar 95-100 rijdt, erg vervelend.
Maar hier exacht het hierboven gestelde probleem, ik ga tussen de vrachtwagens netjes naar rechts, want meer dan genoeg ruimte, en de persoon erachter gaat meteen het ontstane gat dicht rijden. Blijkbaar in de veronderstelling dat ondanks dat ik snelheid behoudt ik opeens heb besloten achter een vrachtwagen te blijven hangen??!! Ik begrijp dat niet...
Op de motor geef ik vaak een aantal keer 'het goede voorbeeld' om vervolgens na de 3e of 4e vrachtauto als nog steeds iedereen met 95 links blijft hangen, even een paar auto's rechts in te halen, is toch wel makkelijk met een klein snel voertuig. Ja het is fout ik weet het, maar het geeft me wel een goed gevoel. En ik quote graag Clarkson: "if there is room for me to pass you on the wrong side, there was room for you to move over." Ik heb eens continu v-max 120 kunnen blijven rijden, door steeds een paar auto's rechts voorbij te gaan tussen de vrachtwagens en precies de vrachtwagen in te kunnen halen en weer naar rechts om het truukje te herhalen. Terwijl links continu 100 reed..
In de auto kan dat helaas niet, dus hou ik het bij netjes naar rechts gaan en hopen daarmee het goede voorbeeld te geven. Ik ben er echter wel op gespitst dat de auto achter mij niet meteen het gat dicht rijdt (ik houd meer afstand dan gemiddeld in zo'n treintje, dus het gat is vaak wat groter om te overbruggen). En zodra het toch wel gebeurt accelereer ik mee met die auto inmiddels schuin achter me rijdt, en gooi ik hem er weer voor, niet op het laatste moment natuurlijk, maar wel zodat die bestuurder hopelijk even nadenkt om het niet nogmaals te doen. Helaas moet ik soms meerdere malen achter elkaar mee accelereren om niet te worden klemgereden, ik heb het eens 3x achter elkaar gedaan op de A28, bij dezelfde auto die het gat meteen bleef dicht rijden, die man was boos toen ik hem er voor de 3e keer voor gooide, daar kan ik dan wel om lachen. Maar ben net zo verbaast, want wat verwacht je dan, da ik na 2x netjes naar rechts te gaan en weer terugkom naar links om de vrachtwagen in te halen, ik de 3e keer opeens wel achter de vrachtwagen blijf hangen??

Dat is een ander het licht in de ogen niet gunnen. Zelfde met inhalen..ga je niet snel genoeg aan de kant (lees de voorbumper van de ingehaalde er net niet afrijden), dan drukken sommigen je wel aan de kant.

Oh ja vastrijden.... Meneer liet toen ik van het gas ging ook los.

Volgende keer doe ik het anders, want dit werd wel krap.

Ik vraag me vaak genoeg af wat het voor een moeite is om eventjes rustig in het "treintje" op de linkerbaan aan te sluiten, de tijdwinst is namelijk minimaal en het continu van rijstrook wisselen brengt daarbij ook geen verbetering in.

Oké, je plek op de weg is zoveel mogelijk rechts.
Maar de meeste ongelukken op de snelweg gebeuren juist dankzij het van rijstrook wisselen, en met al dat geslalom om de vrachtwagens heen maak je het verkeer ook alleen maar onrustiger. (geeft een soort harmonica-effect met veel bijrem-acties tot gevolg voor jezelf en je achterliggers)
En dan kun je wel zeggen dat de vrachtwagens dan maar wat dichter op elkaar moeten gaan rijden, maar die chauffeurs creëren die ruimte ook bewust om zich niet continu blind te moeten staren op de achterkant van z'n voorganger...

Persoonlijk vind ik het op de rechterbaan rustiger rijden, zeker als er een grotere afstand tussen de in te halen wagens zit. Dat zenuwlijden in dat treintje waar men op een paar meter van elkaar zit heb ik niet veel mee. Ik ga ook niet als een stuiterbal van links naar rechts, maar als er een paar honderd meter tussen zit ga ik naar rechts. Daar is ruimte en dat vind ik prettiger.

Boppie zei:
Persoonlijk vind ik het op de rechterbaan rustiger rijden, zeker als er een grotere afstand tussen de in te halen wagens zit. Dat zenuwlijden in dat treintje waar men op een paar meter van elkaar zit heb ik niet veel mee. Ik ga ook niet als een stuiterbal van links naar rechts, maar als er een paar honderd meter tussen zit ga ik naar rechts. Daar is ruimte en dat vind ik prettiger.

+1. Het naar de linkerbaan gaan is soms een beetje passen en meten,
maar als je maar niet (doelbewust) rechts gaat inhalen, laten ze je er meestal wel weer tussen.

Doe dit wisselen meestal redelijk op tijd, als het bij de eerste auto niet wil lukken, ga ik bij de voorganger bedelen ... ;)

Sarcast zei:

Hoe anders wil je het dan doen, eerder naar links gaan?
Vond het trouwens wel riskant, de terreinauto rechts passeren terwijl deze de Polo in zijn achteruitkijkspiegel ziet opdoemen ... :(

Sarcast zei:

Jij zakt ook 5km/u nadat je 'm hebt ingehaald. Enfin, hij geeft wel gas bij. De actie die je daarna uithaalt (gewoon naar links gaan terwijl hij daar zit) is, hoe irritant die Polo nou wel of niet is, gewoon goed voor een artikeltje 5. Ja, hij had ruimte kunnen maken, maar wat jij doet is echt belachelijk. :rolleyes:. Maargoed, we zijn al gewend van je filmpjes dat jij wel heel veel aanvaringen hebt met andere weggebruikers en deze situaties graag opzoekt en ze dan afstraft :).

The SLB zei:
Ja, hij had ruimte kunnen maken,
Ja denk je dat die optie er was? Eerst versnellen om naast me te komen, dan met me mee vertragen om er naast te blijven. Nee dat was duidelijk.

Maargoed, we zijn al gewend van je filmpjes dat jij wel heel veel aanvaringen hebt met andere weggebruikers
Dat valt wel mee hoor. Jullie zien alleen de uitwassen he.

Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen. Ook mooi trouwens wat hij daarna nog uithaalde:

The SLB zei:
Ja, hij had ruimte kunnen maken,
Ja denk je dat die optie er was? Eerst versnellen om naast me te komen, dan met me mee vertragen om er naast te blijven. Nee dat was duidelijk geen optie meer.

Maargoed, we zijn al gewend van je filmpjes dat jij wel heel veel aanvaringen hebt met andere weggebruikers
Dat valt wel mee hoor. Jullie zien alleen de uitwassen he.

Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen. Ook mooi trouwens wat hij daarna nog uithaalde:

Sarcast zei:
Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen.

Mmm, ik had een andere woordkeuze geprefereerd...

"Dit was wel even een momentje waar de minst kleine ballen vonden dat ze gewonnen hadden..."

Niets meer dan kleine piemeltjes gedrag, van beide. Triest en gevaarlijk, inderdaad artikel 5 waardig.

Terug
Bovenaan