Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Idefiqs zei:Persoonlijk vind ik dat de Twingo groot gelijk heeft, ze geeft tijdig en duidelijk aan naar links te willen maar wacht keurig op de inhalende grijze auto. Jouw actie vind ik tamelijk asociaal, nog los van het verongelijkte getoeter.
BMW Power zei:Graag jullie reactie op onderstaande actie die ik zojuist meemaakte op de weg.. Ben oprecht benieuwd hoe jullie dit zien, voordat ik een eigen inzicht geef.
YouTube
Idefiqs zei:BMW Power zei:Graag jullie reactie op onderstaande actie die ik zojuist meemaakte op de weg.. Ben oprecht benieuwd hoe jullie dit zien, voordat ik een eigen inzicht geef.
YouTube
Persoonlijk vind ik dat de Twingo groot gelijk heeft, ze geeft tijdig en duidelijk aan naar links te willen maar wacht keurig op de inhalende grijze auto. Jouw actie vind ik tamelijk asociaal, nog los van het verongelijkte getoeter.
BMW Power zei:Zoals gezegd: ik wilde niet asociaal zijn, maar wel veilig en vlot invoegen. Dat is ook de reden dat ik gelijk invoegde en eroverheen wilde, omdat ik al zag aankomen dat de Twingo niet zou wachten op fatsoenlijke snelheid.
Ik vind snel naar links knallen zodat de auto voor je niet kan invoegen normaliter ook erg vervelend, zoals "Blackadder" aangeeft.
En zoals ook al gezegd: ik had beter kunnen wachten achteraf gezien![]()
Sarcast zei:
Sarcast zei:
Blogger zei:Snelle inhalers kunnen vervelend zijn, maar is hun goed recht.
Idefiqs zei:
Idefiqs zei:Blogger zei:Snelle inhalers kunnen vervelend zijn, maar is hun goed recht.
Oneens.
Blogger zei:Idefiqs zei:Blogger zei:Snelle inhalers kunnen vervelend zijn, maar is hun goed recht.
Oneens.
Ze doen toch feitelijk niks fout? Of denk jij daar anders over?
Idefiqs zei:
BMW Power zei:Als je die twee filmpjes achter elkaar zet komt het net over alsof ik een ontzettend gehaaste bestuurder ben.. Dat is juist niet zo, ik rij juist lekker rustig. Sterker nog, vanmiddag was ik juist lekker rustig aan het toeren en muziekje aan het luisteren, zie ook de minuut voor het invoegen (en let niet op de zangkunsten!).
YouTube - voorafgaand
Zoals gezegd: ik wilde niet asociaal zijn, maar wel veilig en vlot invoegen. Dat is ook de reden dat ik gelijk invoegde en eroverheen wilde, omdat ik al zag aankomen dat de Twingo niet zou wachten op fatsoenlijke snelheid.
Ik vind snel naar links knallen zodat de auto voor je niet kan invoegen normaliter ook erg vervelend, zoals "Blackadder" aangeeft.
Sarcast zei:
BMW Power zei:Idefiqs zei:Persoonlijk vind ik dat de Twingo groot gelijk heeft, ze geeft tijdig en duidelijk aan naar links te willen maar wacht keurig op de inhalende grijze auto. Jouw actie vind ik tamelijk asociaal, nog los van het verongelijkte getoeter.
Achteraf had ik beter kunnen wachten, dat ben ik helemaal met je eens.
Tja, wat is asociaal. Richting aangeven omdat je naar links wilt betekent niet automatisch dat de rest daardoor maar moet afremmen en je voor moet laten. Er wordt hierdoor wel ingevoegd op een 100 km weg met 30 km per uur, dat vind ik ook behoorlijk asociaal. Er is een reden dat ik een gaatje laat vallen en veel snelheid maak..
En claxonneren deed ik om de reden waarvoor je een claxon hebt. Om iemand te waarschuwen. Bovendien schrok ik me de tyfus dat ze daadwerkelijk helemaal naar links kwam (richting aangeven deed ze namelijk ook al voordat de grijze auto voorbij kwam).
Maar zoals gezegd: achteraf had ik denk beter even kunnen wachten..
Boppie zei:Idefiqs zei:
Van mij mag het nog wel een stukje verder gaan. Heel af en toe zie je van zulke idioten voorbij komen die levensgevaarlijk gedrag vertonen. lk lees dat er een gezin in de aangereden auto zat.......bah.
Uit het verband alleen het eerste filmpje zou ik zeggen, typische situatie. Auto achteraan denkt meteen als eerste op de linkerstrook zijn weg te vervolgen. Als ik zo een actie aan zie komen, ga ik tegelijkertijd mee naar de linkerstrook om zo mijzelf meer ruimte te geven en ook meteen door te rijden. Zo'n actie vind ik normaal gesproken behoorlijk asociaal, maar wel typisch voor het gemiddelde ruimteopeisende rijgedrag in dit land.BMW Power zei:Blogger zei:Idefiqs zei:Blogger zei:Snelle inhalers kunnen vervelend zijn, maar is hun goed recht.
Oneens.
Ze doen toch feitelijk niks fout? Of denk jij daar anders over?
Maargoed, het ging me niet om het juridische vraagstuk, meer om de normen en waarden in het verkeer. Moet ik wachten tot de Twingo op snelheid is op de linkerbaan, of moet de Twingo wachten tot zij op snelheid is op de rechterbaan? Maar het is duidelijk hoe men het hier ziet![]()
Boppie zei:
En alleen als je 30 tot 40 kmh harder rijdt dan toegestaan.Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:
Dit werkt alleen als je de enige bent die zo wil gaan invoegen.
Als meerdere dit voorbeeld willen volgen wordt het dringen aan het einde van de invoegstrook ...
Bovendien is ook dit naar mijn mening onbeleefd ...![]()
Idefiqs zei:Boppie zei:
+++++
Boppie zei:Idefiqs zei:
Van mij mag het nog wel een stukje verder gaan. Heel af en toe zie je van zulke idioten voorbij komen die levensgevaarlijk gedrag vertonen. lk lees dat er een gezin in de aangereden auto zat.......bah.
Boppie zei:Idefiqs zei:Boppie zei:
+++++
Ik had daar iets neergezet waarvan ik vond dat het er niet moest staan. Het was niet heftig of wat dan ook, maar ik had er geen goed gevoel bij.
Het is vooral onze plicht om rekening te houden met onze medeweggebruikers. Van bepaalde auto' s weet je dat ze niet snel zijn. Daar kan je rekening mee houden. Van rechten opeisen komen nog wel eens brokken.Idefiqs zei:Blogger zei:Snelle inhalers kunnen vervelend zijn, maar is hun goed recht.
Oneens.
Wat betekent die G1 op 0:06?Auto-fan zei:En alleen als je 30 tot 40 kmh harder rijdt dan toegestaan.![]()
BMW Power zei:Achteraf had ik beter kunnen wachten, dat ben ik helemaal met je eens.
Tja, wat is asociaal. Richting aangeven omdat je naar links wilt betekent niet automatisch dat de rest daardoor maar moet afremmen en je voor moet laten. Er wordt hierdoor wel ingevoegd op een 100 km weg met 30 km per uur, dat vind ik ook behoorlijk asociaal. Er is een reden dat ik een gaatje laat vallen en veel snelheid maak..
En claxonneren deed ik om de reden waarvoor je een claxon hebt. Om iemand te waarschuwen. Bovendien schrok ik me de tyfus dat ze daadwerkelijk helemaal naar links kwam (richting aangeven deed ze namelijk ook al voordat de grijze auto voorbij kwam).
Maar zoals gezegd: achteraf had ik denk beter even kunnen wachten..
Blackadder the 5th zei:Boppie zei:Idefiqs zei:
Van dit nieuwsbericht word ik heel stil ...
Had heel dat bord niet gezien door de snelheidsmeter ervoor.Sarcast zei:Wat betekent die G1 op 0:06?Auto-fan zei:En alleen als je 30 tot 40 kmh harder rijdt dan toegestaan.![]()
Auto-fan zei:Had heel dat bord niet gezien door de snelheidsmeter ervoor.Sarcast zei:Wat betekent die G1 op 0:06?Auto-fan zei:En alleen als je 30 tot 40 kmh harder rijdt dan toegestaan.![]()
Maar aangezien ik dat stuk snelweg waar je op rijdt dagelijks rij wist ik dat het daar 100 was. Zodoende mijn gedachtegang. Wel een dikke faal van de wegbeheerder btw door eerst een G1 te plaatsen en als mensen eenmaal de 130 bereikt hebben met een A01-100 komen. Zet die dan wat eerder neer, bij of vlak na de A02-70 bijv.
Auto-fan zei:Snelheden op hectometerpaaltjes hebben geen rechtelijke basis. Zijn hooguit hulpmiddelen, meer niet.Je mag er officieel niets uit afleiden. En doe dat maar niet ook, want ze willen nog wel eens fout staan.
![]()
BMW Power zei:Als je die twee filmpjes achter elkaar zet komt het net over alsof ik een ontzettend gehaaste bestuurder ben.. Dat is juist niet zo, ik rij juist lekker rustig. Sterker nog, vanmiddag was ik juist lekker rustig aan het toeren en muziekje aan het luisteren, zie ook de minuut voor het invoegen (en let niet op de zangkunsten!).
YouTube - voorafgaand
Zoals gezegd: ik wilde niet asociaal zijn, maar wel veilig en vlot invoegen. Dat is ook de reden dat ik gelijk invoegde en eroverheen wilde, omdat ik al zag aankomen dat de Twingo niet zou wachten op fatsoenlijke snelheid.
En allebei mijn meisjes willen natuurlijk er op uit.... Het leven van een papa gaat over rozen, maar ik zie vooral de doorns.Soloman zei:Het was trouwens goed raak op de Nederlandse wegen vandaag.
Dat wordt nog wat morgen... (als er echt gepimpeld wordt)
Soloman zei:https://www.telegraaf.nl/binnenland/24927696/__A2___Auto_s_vlogen_door_lucht___.html
rke zei:En allebei mijn meisjes willen natuurlijk er op uit.... Het leven van een papa gaat over rozen, maar ik zie vooral de doorns.Soloman zei:Het was trouwens goed raak op de Nederlandse wegen vandaag.
Dat wordt nog wat morgen... (als er echt gepimpeld wordt)
Soloman zei:https://www.telegraaf.nl/binnenland/24927696/__A2___Auto_s_vlogen_door_lucht___.html
Zou dat de psychotische gek zijn uit het filmpje van braadslee? Ik mag hopen dat zulke idioten zeldzaam zijn.