Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Idefiqs zei:
Sarcast zei:
Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen.

Mmm, ik had een andere woordkeuze geprefereerd...

"Dit was wel even een momentje waar de minst kleine ballen vonden dat ze gewonnen hadden..."

Niets meer dan kleine piemeltjes gedrag, van beide. Triest en gevaarlijk, inderdaad artikel 5 waardig.

Helemaal mee eens. Jij wisselt van rijbaan dus zal jij dat goed moeten doen. Kun je wel ruimte opeisen van de Polo maar zo heb je het niet geleerd als het goed is? Je beseft volgens mij half niet wat voor gevaarlijke actie dit is. Denk is aan een ander ipv je eigen balletjes te kietelen met dwaze capriolen.

Sarcast zei:
The SLB zei:
Ja, hij had ruimte kunnen maken,
Ja denk je dat die optie er was? Eerst versnellen om naast me te komen, dan met me mee vertragen om er naast te blijven. Nee dat was duidelijk.

Maargoed, we zijn al gewend van je filmpjes dat jij wel heel veel aanvaringen hebt met andere weggebruikers
Dat valt wel mee hoor. Jullie zien alleen de uitwassen he.

Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen. Ook mooi trouwens wat hij daarna nog uithaalde:

Je hebt wel heel veel uitwassen hoor. Ik weet niet hoeveel jij rijdt, maar met 35.000-40.000km per jaar in auto & op de motor kom ik er niet veel tegen. En als ik iemand tegenkom die het gaatje (al dan niet expres) dicht rijdt... wacht ik even tot er plek is, ga ik weer naar links en komt het verder wel goed. (y). En als ik op 100 meter afstand zie, waar je 50 mag, dat er een kruising/oversteek plaat is, hou ik niet het gas er op en al helemaal niet wanneer ik zie dat er een fietser oversteekt en een verkeerde inschatting maakt. Gewoon even gas lossen, en 'm tijd geven z'n eigen foutje te herstellen :rolleyes:. Anyway, zo zijn er nog wel heel veel uitwassen te benoemen als ik elke pagina af ga.

Idefiqs zei:
Niets meer dan kleine piemeltjes gedrag, van beide. Triest en gevaarlijk, inderdaad artikel 5 waardig.

Helemaal mee eens.
Alleen maar afgeven op een ander, en oh oh oh wat diegene nou toch weer uithaalt, dat kan écht niet. Maar zelf net zo hard mee doen, en nét zo makkelijk regels overtreden. Eigen fouten niet zien, en hopen dat andere deze ook niet zien.

Ik denk dat GH zich juist erg bewust is van wat er allemaal gebeurt, en de anderen in de filmpjes juist niet zo... Ik weet in elk geval wie ik liever tegenkom op de weg, en dat zijn niet de "oh niet gezien (betekent: niet gekeken)" roepers.

Ik rij 50.000 per jaar en ik zie anderen wel eens capriolen uithalen waarvan ik denk: dat zou ik nooit doen. Toch, dan heb je het over een paar keer per maand (sterk wisselend). Het rare verschijnsel is wel dat als het koud, donker en guur is, de mensen meer haast hebben en onbeschofter zijn. Alsof de auto zo lek is als een zeef en de kachel niet werkt.

Dat gevalletje Polo snijden... als de Polo chauffeur de ballen had gehad om botweg jouw achterspatbord er af te rijden, heb jij de leuke uitdaging de auto te besturen terwijl de Polo jou aan het sturen is. Ik snap dat er dwazen op de weg zitten die het bloed onder de nagels vandaan halen, maar ik gun ze echt niet mijn kostbare bloed over het asfalt.

Toevallig zag ik vanmiddag een autootje zich in de chaos van in en uitvoegend verkeer tussen vrachtwagens proppen. Dan denk ik: kreukelzone voor 1 ~ 2 ton, citruspers van twee keer zoveel ton... veel succes, bestuurder.
Jij liever dan ik; jij hebt de stalen ballen. Die gaan ze vast en zeker vinden in de oven van het crematorium.

Sarcast zei:
The SLB zei:
Ja, hij had ruimte kunnen maken,
Ja denk je dat die optie er was? Eerst versnellen om naast me te komen, dan met me mee vertragen om er naast te blijven. Nee dat was duidelijk.

Maargoed, we zijn al gewend van je filmpjes dat jij wel heel veel aanvaringen hebt met andere weggebruikers
Dat valt wel mee hoor. Jullie zien alleen de uitwassen he.

Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen. Ook mooi trouwens wat hij daarna nog uithaalde:

Gevalletje actie-reactie-overreactie-gefrusteerde reactie. Wat wil je nu eigenlijk laten zien?

Sarcast zei nog, de volgende keer doe ik het anders want het was wel erg krap allemaal.
Met andere woorden bekent hij hier dat het allemaal niet zo handig was.
Toch moeten we hier met zijn allen nog even overheenpissen....

Blackadder the 5th zei:
Wat wil je nu eigenlijk laten zien?

eekhoorn-grote-ballen.jpg

stoterstangen90 zei:
Sarcast zei nog, de volgende keer doe ik het anders want het was wel erg krap allemaal.
Met andere woorden bekent hij hier dat het allemaal niet zo handig was.
Toch moeten we hier met zijn allen nog even overheenpissen....

Ach, als je na je bekentenis nog even zo uit de hoek komt;

Sarcast zei:
Dit was wel even een momentje waar de grootste ballen wonnen.

Was het leermomentje wel errug kort....:rolleyes:

braadslee zei:
Alleen maar afgeven op een ander
Vooral op anderen die 20 euro pikken van hun vrienden, maar als die vrienden hem dan willen helpen met het sjouwen van zware boxen, hen benzine laten betalen voor de 3 km omrijden om ze op te halen.

The SLB zei:
Je hebt wel heel veel uitwassen hoor. Ik weet niet hoeveel jij rijdt, maar met 35.000-40.000km per jaar in auto & op de motor kom ik er niet veel tegen.
Tja..
Zollie zei:
Ik denk dat GH zich juist erg bewust is van wat er allemaal gebeurt, en de anderen in de filmpjes juist niet zo... Ik weet in elk geval wie ik liever tegenkom op de weg, en dat zijn niet de "oh niet gezien (betekent: niet gekeken)" roepers.

dus...

rke zei:
Ik rij 50.000 per jaar en ik zie anderen wel eens capriolen uithalen waarvan ik denk: dat zou ik nooit doen.
Ja dat denk ik dus ook als ik dit filmpje zie. En toch doe je het.
Ik heb dat vastrijden natuurlijk wel vaker, want ik rij wel rechts, en dan is het inderdaad gas los en er achter. Deze bleef opzettelijk naast me (drie keer dus), en dat was even teveel.

Sarcast zei:
braadslee zei:
Alleen maar afgeven op een ander
Vooral op anderen die 20 euro pikken van hun vrienden, maar als die vrienden hem dan willen helpen met het sjouwen van zware boxen, hen benzine laten betalen voor de 3 km omrijden om ze op te halen.

Vorige week nog voor 2 uurtjes naar Ijsselstein gereden omdat ik iemand moest helpen met verhuizen, heb ik niet om benzine gevraagd.
Eergister nog ruim een halve tank verreden omdat we zouden cruisen, heb ik niet om benzine gevraagd.

Ik heb inderdaad een keer om benzine gevraagd omdat ik toen én weinig inkomen had én nog net een kwart tank had en we moesten naar Raalte, sorry.. Maar ja dan vraag ik geld.

Maar vooral doorgaan met dit soort filmpjes posten man, daar is dit topic voor. Dat je commentaar hebt op elkaars filmpjes/rijgedrag helemaal prima. Dat krijg je ook als je dashcamfilmpjes plaats. Maar ga er geen dingen bij halen die er niet toe doen. Geld pikken van vrienden, hoe de fuck haal je het in je hoofd om dat te melden?!.. Je kent me niet persoonlijk dus ga niet dit soort bullshit verspreiden alsjeblieft.

En nu weer ontopic gaarne :)

Sarcast zei:
rke zei:
Ik rij 50.000 per jaar en ik zie anderen wel eens capriolen uithalen waarvan ik denk: dat zou ik nooit doen.
Ja dat denk ik dus ook als ik dit filmpje zie. En toch doe je het.
Ik heb dat vastrijden natuurlijk wel vaker, want ik rij wel rechts, en dan is het inderdaad gas los en er achter. Deze bleef opzettelijk naast me (drie keer dus), en dat was even teveel.

Je bent ook net een mens Sarcast.;)

Sarcast zei:
Zollie zei:

dus...

Gut, je hebt een fan! Hou vast die man!:)

braadslee zei:
Ik heb inderdaad een keer om benzine gevraagd omdat ik toen én weinig inkomen had én nog net een kwart tank had en we moesten naar Raalte, sorry.. Maar ja dan vraag ik geld.

Nee, dat doe je niet als zij JOU helpen. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?1,5481061,5481918#msg-5481918
braadslee zei:
Geld pikken van vrienden, hoe de fuck haal je het in je hoofd om dat te melden?!..
Je kent me niet persoonlijk dus ga niet dit soort bullshit verspreiden alsjeblieft.
Ja luister, ik ben niet degene die dat in DIT topic ter sprake brengt. https://www.autoweek.nl/forum/read.php?9,4562816,5528598#msg-5528598

Ach ik ben het met Zollie eens, ik kom ook liever een Sarcast tegen dan een .........
(Al is het alleen omdat hij in een leuke auto rijdt ;) en er tegenwoordig te weinig "echte" leuke auto's rond rijden [in de zomermaanden rijden er soms nog mooi uit / opgebouwde "show"wagens rond])

Die actie met die Polo was misschien niet helemaal handig maar toch.

[sub]als je ergens geen geld voor hebt moet je er niet om ;)[/sub]

(Ik zal in mijn volgende verlof al mijn dashcam filmpjes eens nakijken en idiote acties uploaden)

Ok.

Ik zeur inderdaad gezellig mee en ik ben zeker niet zonder zonden. Maar afsnijden en remmentesten (met een Porsche tractor of zo) is een domme aktie.

Je zal maar die oude man (ik) afsnijden die zijn reactietijd met een kalender meet.

Van de week bij een wegversmalling (zoeen in het midden van de weg), ik ga eerst en krijg grootlicht van de tegenligger terug :confused: o_O

Vanmiddag, ik rij hier, rij keurig 45-50:
OgD4GtJ.jpg

Toen er een Bentley besloot maar even vanuit het straatje links, de weg op te draaien. Geen knipperlicht aan niks, gevolg. Ik toeteren en uitwijken (Voor zover mogelijk) Had heel weinig gescheeld of ik had een Bentley in de zijkant van m`n Twingo gehad.
vervolgens komt die knakker achter mij te rijden(er moest iemand achter mij vól in de ankers voor 'm) en loopt 'ie tot aan de splitsing verderop naar mij te seinen o_O Ik ben linksaf gegaan en hij rechts, waar dat gesein nou voor nodig was..

stoterstangen90 zei:
Voorrang moet je krijgen Braadslee, niet nemen.

Dit was een voorrangsweg, en het was van deze bestuurder dan ook heel vreemd om hem er opeens voor te gooien. Niet even wachten op een fatsoenlijk gat, maar gewoon zonder pardon z`n dure bak ertussen gooien. Er zat misschien net een Yaris qua grootte tussen mij en m`n achterligger maar meneer moest zijn ruim 5 meter lange Bentley Arnage er tussen gooien, lekker gevaarlijke situatie..

@PM zei:
Van de week bij een wegversmalling (zoeen in het midden van de weg), ik ga eerst en krijg grootlicht van de tegenligger terug :confused: o_O

Je was misschien te snel? Hij wilde naar jou seinen dat jij eerst mocht?

Of denk je juist dat het andersom zou zijn...

;)

braadslee zei:
stoterstangen90 zei:
Voorrang moet je krijgen Braadslee, niet nemen.

Dit was een voorrangsweg, en het was van deze bestuurder dan ook heel vreemd om hem er opeens voor te gooien. Niet even wachten op een fatsoenlijk gat, maar gewoon zonder pardon z`n dure bak ertussen gooien. Er zat misschien net een Yaris qua grootte tussen mij en m`n achterligger maar meneer moest zijn ruim 5 meter lange Bentley Arnage er tussen gooien, lekker gevaarlijke situatie..
Weet je nu nog niet dat de aandrager van gevaarlijke situaties altijd de schuld moet krijgen hier op het forum?

Ook op een voorrangsweg heb je geen voorrang maar moet je voorrang krijgen. Je moet altijd op dit soort situaties voorbereid zijn. Het feit dat deze Bentley bestuurder je verraste, betekent dat je in deze situatie dus te hard reed.
Je moet er altijd op voorbereid zijn dat er iemand voorrang neemt op je. Dat noemen ze anticiperen.
In geval van een rijexamen zou je gewoon een ingreep hebben gehad.

Oh ja, dat is ook zo. Stom van mij om dat te vergeten.

Maar goed, SS90. Ik zie niet in hoe +- 45 rijden te hard is op een weg waar je 50 mag, de ene seconde ben je aan't scannen en is er niks aan de hand, de andere seconde scan je weer en duikt er een Bentley op uit een straatje. Ik heb goed gehandeld(Gas bijgeven en uitwijken) Anders had m`n Twingo er nu anders uitgezien schat ik.

Het is natuurlijk áltijd anticiperen in het verkeer, maar de bestuurder van dat logge apparaat had dit nooit mogen doen. Een klein gat, op een voorrangsweg, van links, uit een zijstraat met drempel.. en er dan met 5,40m aan auto tussen duiken waardoor hij de automobilist achter mij tot remmen dwingt omdat die anders vol in de achterkant van de Bentley zat. Valt gewoon niet goed te praten.

De auto achter je anticipeerde ook niet goed, maar die had je kunnen behoeden voor onheil door daar terplekke 30 te rijden.
Dan had de Bentley zonder problemen voor je kunnen invoegen.

braadslee zei:
Oh ja, dat is ook zo. Stom van mij om dat te vergeten.

Maar goed, SS90. Ik zie niet in hoe +- 45 rijden te hard is op een weg waar je 50 mag, de ene seconde ben je aan't scannen en is er niks aan de hand, de andere seconde scan je weer en duikt er een Bentley op uit een straatje. Ik heb goed gehandeld(Gas bijgeven en uitwijken) Anders had m`n Twingo er nu anders uitgezien schat ik.

Het is natuurlijk áltijd anticiperen in het verkeer, maar de bestuurder van dat logge apparaat had dit nooit mogen doen. Een klein gat, op een voorrangsweg, van links, uit een zijstraat met drempel.. en er dan met 5,40m aan auto tussen duiken waardoor hij de automobilist achter mij tot remmen dwingt omdat die anders vol in de achterkant van de Bentley zat. Valt gewoon niet goed te praten.

Tja, je hebt gelijk. Goede manieren zijn helaas niet te koop, hoewel het een enkele keer lijkt alsof je ze wel kan verkopen.

braadslee zei:

Prachtig zoals je dit in een zin zet. Je mag hier 50, en toch word je verrast door een andere verkeersdeelnemer die zich niet aan de regels houdt ...
Blijkbaar is 50 dan toch te hard, ondanks dat het toegestaan is ...

Ik verbaas me er eerlijk gezegd over dat je op deze weg 50 mag, dit in combinatie met een fietspad aan weerszijden en veel bebouwing kort op de weg en uitritten/zijstraten.

stoterstangen90 zei:
De auto achter je anticipeerde ook niet goed, maar die had je kunnen behoeden voor onheil door daar terplekke 30 te rijden.

Gelukkig anticipeerde de Bentley rijder goed en zag dat hij er nog ruim voor langs kon.o_O

stoterstangen90 zei:

Waarom zou ik op een 50 weg 30 gaan rijden? Ik rij graag met het overige verkeer mee zodat ik geen vreemde situaties veroorzaak.
Als je het nou niet kon zien oke dan is het logisch om langzamer te gaan rijden. Maar dit was een fout van zijn kant, en dan is het onzin (vind ik) Om te zeggen "Die had je kunnen behoeden voor onheil door daar terplekke 30 te rijden" Dan had ik een toeterende bestuurder achter mij gehad omdat ik het verkeer ophield.

Stoterstangen90 heeft natuurlijk volkomen gelijk. In het verkeer moet je rekening houden met het onverwachte, stel dat je 45kmh rijdt op een weg waar 50kmh is toegestaan, dan kán het voorkomen dat er vijf meter vóór je een meteoriet inslaat.

Zeg nou zelf, zou jij nog kunnen stoppen dan?:confused:

Idefiqs zei:
Stoterstangen90 heeft natuurlijk volkomen gelijk. In het verkeer moet je rekening houden met het onverwachte, stel dat je 45kmh rijdt op een weg waar 50kmh is toegestaan, dan kán het voorkomen dat er vijf meter vóór je een meteoriet inslaat.

Appels en peren. De kans dat een meteoriet inslaat is vele malen kleiner dan dat er auto niet stopt voor de kruising ...

Blackadder the 5th zei:
Idefiqs zei:

Appels en peren. De kans dat een meteoriet inslaat is vele malen kleiner dan dat er auto niet stopt voor de kruising ...

Ik zal er voortaan, speciaal voor jou, wat extra smiley's bij zetten. :rolleyes:

Zoals deze; :) of :LOL: etc.

Terug
Bovenaan