Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sarcast zei:Dan denk je simpel en precies volgens hoe het RVV bedoeld is. Maar ik heb wel slecht nieuws voor je, zal nooit rechter in Leeuwarden worden.
inhalen gaat verkeerd, moet uitwijken naar het fietspad. Dan zou je zeggen dat de schrik erin zit
De Schaduw zei:inhalen gaat verkeerd, moet uitwijken naar het fietspad. Dan zou je zeggen dat de schrik erin zit
Ik krijg bijna het idee dat het een ingecalculeerde vluchtroute is. (En dat het wellicht niet de eerste keer is)
the Fox zei:Jouw collega had kennelijk schijt aan jouw leven.
Sarcast zei:
the Fox zei:Ik heb een tijdje in een carpoolgroepje gezeten, tussen Wageningen en Lelystad. Er zat één persoon in die groep die een binnendoorroute wist, over een vrij smalle weg door de polder. Hij presteerde het om 160 of harder te rijden over die wegen. Complete waanzin. Iets harder dan is toegestaan (80) vind ik acceptabel als het verder rustig is op de weg, maar 2 keer zo hard werd me te gortig. Dat heb ik 'm dan ook maar gezegd, met het risico een zeurpiet gevonden te worden. Maar ik ben liever een zeurpiet dan dood.
Zo kan het dus ook...Wat ben je voor een verschrikkelijke aso, je ziet me toch tussen die 2 auto's komen? Haal je rijbewijs eens joh mongool!
Boppie zei:Sarcast zei:
Die hebben we eerder gezien, snel gereageerd, maar ook met de nodige mazzel (hebben we overigens allemaal wel nodig). Met die snelheid nat gras induiken kan ook anders aflopen.
Durashift zei:Niet zo zeer idioot.. wél irritant: Rijd ik maandagavond op de 27 bij de brug @ Raamsdonkveer.. op de rechterbaan.. en wil een vrachtwagen combi plus 2 personenauto's invoegen.. Ik laat gas los, want op links komt er een C-max aan'zetten' met een iets hogere snelheid dan dat ik rijdt..
1 baan opschuiven zou inhouden dat ik 'hem ervoor gooi'.. en dat doe ik nu eens niet.
Irritant is dan wel dat, op het moment dat mijn gas los niet voor voldoende vertraging zorgt... ik het rempedaal lichtjes intrap.. de C-max óók gaat afremmen.. en dus iets schuin achter mij blijft rijden.. GRRRRRRR .. Nu kan ik niet naar links en rijdt ik mij daadwerkelijk klem..
Naar mijn idee had de C-max door kunnen rijden en dan had ik achter die C-max naar links kunnen gaan..
Enfin, ik bedenk mij nu dat de C-max bestuurder misschien ook ging remmen omdat ie anticipeerde op het gedrag van de invoegende personenauto's.. (die direct achter de vrachtwagen naar links zouden kunnen komen).. Die indruk had ik echter niet.. dat zij dat zouden gaan doen ..
Het kwam nu echt op mij over dat 'omdat ik rem en mijn remlichten gaan branden.. de C-max rijder dit ook automatisch ging doen..'. Bah.
Durashift zei:Niet zo zeer idioot.. wél irritant: Rijd ik maandagavond op de 27 bij de brug @ Raamsdonkveer.. op de rechterbaan.. en wil een vrachtwagen combi plus 2 personenauto's invoegen.. Ik laat gas los, want op links komt er een C-max aan'zetten' met een iets hogere snelheid dan dat ik rijdt..
1 baan opschuiven zou inhouden dat ik 'hem ervoor gooi'.. en dat doe ik nu eens niet.
Irritant is dan wel dat, op het moment dat mijn gas los niet voor voldoende vertraging zorgt... ik het rempedaal lichtjes intrap.. de C-max óók gaat afremmen.. en dus iets schuin achter mij blijft rijden.. GRRRRRRR .. Nu kan ik niet naar links en rijdt ik mij daadwerkelijk klem..
Naar mijn idee had de C-max door kunnen rijden en dan had ik achter die C-max naar links kunnen gaan..
Enfin, ik bedenk mij nu dat de C-max bestuurder misschien ook ging remmen omdat ie anticipeerde op het gedrag van de invoegende personenauto's.. (die direct achter de vrachtwagen naar links zouden kunnen komen).. Die indruk had ik echter niet.. dat zij dat zouden gaan doen ..
Het kwam nu echt op mij over dat 'omdat ik rem en mijn remlichten gaan branden.. de C-max rijder dit ook automatisch ging doen..'. Bah.
Sarcast zei:Met bedankje van de Sirion bestuurder voor het attenderen op het (overbodige) bord op 0:11.Blackadder the 5th zei:Ook vraag ik mij af of de @sarcast-methode (eerst rechts inhalen, daarna invoegen) handiger was geweest
https://www.youtube.com/watch?v=LHx_a06yfUA/
megane cc zei:Durashift zei:Niet zo zeer idioot.. wél irritant: Rijd ik maandagavond op de 27 bij de brug @ Raamsdonkveer.. op de rechterbaan.. en wil een vrachtwagen combi plus 2 personenauto's invoegen.. Ik laat gas los, want op links komt er een C-max aan'zetten' met een iets hogere snelheid dan dat ik rijdt..
Of hij remde om jou ruimte te geven om naar links te gaan
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:Met bedankje van de Sirion bestuurder voor het attenderen op het (overbodige) bord op 0:11.Blackadder the 5th zei:Ook vraag ik mij af of de @sarcast-methode (eerst rechts inhalen, daarna invoegen) handiger was geweest
https://www.youtube.com/watch?v=LHx_a06yfUA/
Heb je ook filmpjes waar je door de invoeger voor je de vluchtstrook op wordt gedwongen?
(lees: voorligger geeft meer gas dan verwacht na het invoegen).

fredd zei:megane cc zei:Durashift zei:Niet zo zeer idioot.. wél irritant: Rijd ik maandagavond op de 27 bij de brug @ Raamsdonkveer.. op de rechterbaan.. en wil een vrachtwagen combi plus 2 personenauto's invoegen.. Ik laat gas los, want op links komt er een C-max aan'zetten' met een iets hogere snelheid dan dat ik rijdt..
Dat zou verboden moeten worden. Oh dat is waar ook, dat is het al. Namelijk onnodig remmen op een snelweg.
Ergerlijk gedrag om te willen opschuiven als je een keer last hebt van invoegers.
Of je anticipeert, past je snelheid aan die van het verkeer op de andere rijstrook, of je remt maar blijft op de eerste rijstrook. Gevalletje pech.
Zo ook met willen inhalen. Strook bezet? Jammer, wachten dus.
Durashift zei:fredd zei:megane cc zei:Durashift zei:Niet zo zeer idioot.. wél irritant: Rijd ik maandagavond op de 27 bij de brug @ Raamsdonkveer.. op de rechterbaan.. en wil een vrachtwagen combi plus 2 personenauto's invoegen.. Ik laat gas los, want op links komt er een C-max aan'zetten' met een iets hogere snelheid dan dat ik rijdt..
Dat zou verboden moeten worden. Oh dat is waar ook, dat is het al. Namelijk onnodig remmen op een snelweg.
Ergerlijk gedrag om te willen opschuiven als je een keer last hebt van invoegers.
Of je anticipeert, past je snelheid aan die van het verkeer op de andere rijstrook, of je remt maar blijft op de eerste rijstrook. Gevalletje pech.
Zo ook met willen inhalen. Strook bezet? Jammer, wachten dus.
Volgens mij begrijp jij mijn reactie niet helemaal..
Ik anticipeerde dus juist op de naderende invoegers.. gas los / later remmen..
In mijn beleving had ik achter de C-max kunnen opschuiven.. zonder de verkeersstroom 'op te houden'.
@megane cc: Die indruk had ik niet.. was ook geen lichtsignaal te zien.. plus dat hij duidelijk snelheid verminderde op het moment dat ik mijn rempedaal indrukte.. en dus mijn remlichten te zien waren..
fredd zei:(..)
Mwoa, ik denk dat ik je reactie prima begrijp. Toen je de woorden koos en ik citeer "1 baan opschuiven zou inhouden dat ik 'hem ervoor gooi'.. en dat doe ik nu eens niet. " gaf je impliciet aan dat dit je standaard reactie is bij invoegend verkeer.
Sarcast zei:
Sarcast zei:
Sarcast zei:
Doordat jij in eens naar rechts kwam moest dat busje wel uitwijken over dat puntstuk. Slordig hoor Sarcast....Sarcast zei:
Blackadder the 5th zei:Sarcast zei:
Weer een voorbeeld van goede timing, alleen jammer van dat toeteren ...![]()
Nee, verdorie, reken het voor.Boppie zei:.maar als iemand die 80 gaat telkens een beetje moet remmen omdat anderen hem inhalen...dat komt nooit goed. Gewoon accepteren dat het zo is...
Sarcast zei:Nee, verdorie, reken het voor.Boppie zei:.maar als iemand die 80 gaat telkens een beetje moet remmen omdat anderen hem inhalen...dat komt nooit goed. Gewoon accepteren dat het zo is...
Waarom komt dat niet goed? En al is jouw aanname dat er een stroom van 3000 vrachtwagens achter hem 81 rijden, dan nog is het een beetje vertragen de manier om de vertraging drastisch te minimaliseren.