Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Als jij van je brommer afspringt, kom je niet meer van rechts, want je komt helemaal niet.Lycan_Capri (TSC) zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Ken jij mij? Nee, gelukkig niet
Boppie zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.
Op tijd van de brommer afspringen en weten hoe je moet neerkomen
Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.
Maar ik sta als brommerrijder van rechts wel in t gelijk![]()
stoterstangen90 zei:Als jij van je brommer afspringt, kom je niet meer van rechts, want je komt helemaal niet.Lycan_Capri (TSC) zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Boppie zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
Tot het misgaat en de auwie permanent is....zit je je hele leven in een stoel op 4 wielen of erger.
Desnoods breek ik er een poot bij, de schade aan zo'n antieke cross-brommer kan nooit zo heel groot zijn,de schade aan de moderne plastic fantastic "auto's" des te meer.
Je vuurt slechts een projectiel af op de auto, die gewoon zijn weg wil vervolgen.
Lijkt me duidelijk wie in dat geval de schade moet betalen. (ik moet advocaat worden)
Lycan_Capri (TSC) zei:Ik heb op die manier gezien 3 belangen thuis, 1 in een andere stad en dan nog m'n ouders
Toch ben ik dol op mijn gelijk halen en een beetje risico nemen moet kunnen
(Als ik daarmee alleen mezelf in gevaar breng, die brommer is te maken, die eikel die van links komt en onterrecht voorrang op me neemt verdient dikke schade aan zijn auto. Of het nou een Accord is uit '83 of een Veyron uit '14 of wat dan ook)
Blackadder the 5th zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Ik heb op die manier gezien 3 belangen thuis, 1 in een andere stad en dan nog m'n ouders
Toch ben ik dol op mijn gelijk halen en een beetje risico nemen moet kunnen
(Als ik daarmee alleen mezelf in gevaar breng, die brommer is te maken, die eikel die van links komt en onterrecht voorrang op me neemt verdient dikke schade aan zijn auto. Of het nou een Accord is uit '83 of een Veyron uit '14 of wat dan ook)
Je bent dus rechter en uitvoerder tegelijk? Dat is alleen aan de politie/justitie voorbehouden.
Het verkeer is al gevaarlijk genoeg zonder eigen rechters.
Vraag me eerlijk gezegd af of je al eens een ongeluk heb gehad met de brommer ....
Carfanatic zei:ach een lyan capri of sarcast komt zichzelf wel eens tegen.
Lycan_Capri (TSC) zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen.
Blackadder the 5th zei:@Lycan_Capri(TSC), ik waardeer je openheid en ik begrijp hieruit dat je de kennis om goed te vallen uit de Moto-cross haalt.
Ook heb ik de indruk dat je in het verkeer alles in de hand hebt of wilt houden, inclusief het verkeer dat zich niet aan de regels houdt.
Het probleem is dat je het verkeer niet in de hand hebt, de ander kan altijd iets onverwachts gaan doen waar je niet op had gerekend.
Stel dat die Vectra in jouw geval op zijn remmen was gaan staan, op een stoeprand was geklapt en vervolgens al rondtollend een man met
hond op die stoep had aangereden?
Waar sta jij dan met jouw gelijk?
Dan heb je gewoon te hard gereden.Lycan_Capri (TSC) zei:stoterstangen90 zei:Als jij van je brommer afspringt, kom je niet meer van rechts, want je komt helemaal niet.Lycan_Capri (TSC) zei:Carfanatic zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen. Dat ik zelf een auwie oploop neem ik op de koop toe, de verzekering betaalt de schade aan de brommer wel uit.
stoere praat zeg![]()
stoere praat zeg![]()
Je vuurt slechts een projectiel af op de auto, die gewoon zijn weg wil vervolgen.
Lijkt me duidelijk wie in dat geval de schade moet betalen. (ik moet advocaat worden)
Nou meneer de agent / meneer de rechter, door van mijn brommer af te springen heb ik erger letsel kunnen voorkomen
Aangezien het ondanks de schijfrem voor van een 125cc crosser en de versterkte trommelrem achter niet meer mogelijk was op tijd tot stilstand te komen
Sarcast zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Daarbij durf ik mijn Honda Moto-Track 50 als opofferbaar wapen in te zetten tegen automobielisten die denken van links voorrang op mij te kunnen / mogen nemen.
Hee, ik heb een filmpje van je gezien!
https://www.youtube.com/watch?v=Hghd2LT6TL4
Zevens zei:Ik krijg alleen maar de indruk dat hij het expres doet, die Saab had ie allang kunnen zien. Als fietser let je juist extra op de dingen rondom je en dan kan je die Saab mijns inziens toch moeilijk missen (tenzij je straaaaaal bezopen bent)...
Zemelaar zei:Hoe zit dat eigenlijk met een rechts voorgesorteerde auto? Met ook zijn knipper naar rechts uit.
Laatst wurmde zich daar bij mij nog een fietser tussen. Die ook nog rechtdoor ging ook.
Ik zag 'm vrij laat. Ik wou net afslaan, komt meneer op zijn fiets zich ertussen proppen.
Ging nog net goed.
Hier was het trouwens. https://www.google.nl/maps/@52.8540908,6.5162185,3a,75y,66.96h,80.85t/data=!3m4!1e1!3m2!1skVilcVbgq7n1swCF2JDcWw!2e0
Er ligt nu aan de overkant een aparte betegelde fietsstrook. Vrij van de rijbaan. Daar wou die fietser heen. En ik stond voorgesorteerd voor rechtsaf. Maar die 10 centimeter tot de stoep was blijkbaar voldoende ruimte voor de fietser. Was een racefietser van een jaar of 35, gok ik.
daan944 zei:Helaas zie ik het ook vaker voorkomen, überhaupt het fenomeen defecte/gebrekkige verlichting. Mag wat mij betreft wel wat strenger op gecontroleerd (en beboet) worden.
Is niks mis mee, jij moet rechtdoorgaand verkeer links of rechts dicht achter je voorlaten.Zemelaar zei:Hoe zit dat eigenlijk met een rechts voorgesorteerde auto? Met ook zijn knipper naar rechts uit.
Laatst wurmde zich daar bij mij nog een fietser tussen. Die ook nog rechtdoor ging ook.
Sarcast zei:Is niks mis mee, jij moet rechtdoorgaand verkeer links of rechts dicht achter je voorlaten.Zemelaar zei:Hoe zit dat eigenlijk met een rechts voorgesorteerde auto? Met ook zijn knipper naar rechts uit.
Je zou wat beter rechts kunnen voorsorteren om het te voorkomen, achteropkomend verkeer hoef je niet voor te laten.
Blackadder the 5th zei:Als een fietser aan 40 cm genoeg heeft, ben je als automobilist feitelijk kansloos om hem/haar erachter te houden.
Laat staan met een bestelauto/vrachtwagen ...
Blackadder the 5th zei:Als een fietser aan 40 cm genoeg heeft, ben je als automobilist feitelijk kansloos om hem/haar erachter te houden.
Sarcast zei:Hinder in de doorstroming?
En het is natuurlijk veel veiliger als de fietser gewoon achter jou wacht.
Ik probeer het toch hoor. Je zal ze de kost geven die de fiets(suggestie)strook toch vrijhouden als ze rechtsaf willen slaan.
Sarcast zei:Hinder in de doorstroming? Voor mij.
Zemelaar zei:Sarcast zei:Hinder in de doorstroming? Voor mij.
Te meer daar ik ook nog naar links kijk. Als er dan net een fietser rechts naast me zit, wordt het gevaarlijk. Kortom, ik vind het een gevaarlijke regel. Recht doorgaand verkeer moet achter rechts voorgesorteerd verkeer blijven.
Prachtvoorbeeld van een situatie waar je op de fietsstrook moet rijden.Blackadder the 5th zei:Kun je me uitleggen waarom de vrachtwagen bij deze situatie maar zelf moet uitkijken (moet voor de voetgangers in de gaten houden en rechtsachter de fietsers)
: afslaande vrachtauto op rotonde
Sarcast zei:Prachtvoorbeeld van een situatie waar je op de fietsstrook moet rijden.Blackadder the 5th zei:Kun je me uitleggen waarom de vrachtwagen bij deze situatie maar zelf moet uitkijken (moet voor de voetgangers in de gaten houden en rechtsachter de fietsers)
Blackadder the 5th zei:@Zemelaar,
Kun je me uitleggen waarom de vrachtwagen bij deze situatie maar zelf moet uitkijken (moet voor de voetgangers in de gaten houden en rechtsachter de fietsers)
Terwijl je bij door jou aangegeven situatie meteen pleit voor een aanpassing van verkeersregels?
Je mag op de fietsstrook (met onderbroken strepen) rijden, sterker nog als het geen rotonde is MOET je dat omdat je rechts moet houdenBlackadder the 5th zei:@Sarcast, dan heb ik toch een vraag. Mag je als bestuurder van een auto/vrachtwagen formeel het fietspad zoals aangegeven
op de rotonde wel dichtrijden?
Sarcast zei:Je mag op de fietsstrook (met onderbroken strepen) rijden, sterker nog als het geen rotonde is MOET je dat omdat je rechts moet houdenBlackadder the 5th zei:@Sarcast, dan heb ik toch een vraag. Mag je als bestuurder van een auto/vrachtwagen formeel het fietspad zoals aangegeven
op de rotonde wel dichtrijden?
Blik_op_wielen zei:Dit vind ik zelf een mooie situatie waar ik er de eerste keer bijna een fietser onder had liggen: https://goo.gl/maps/P1mHF Er staat duidelijk een pijl op het wegdek om rechtsaf te slaan en ook de verkeerslichten laten zo`n mooie pijl zien. Maar natuurlijk zijn er fietsers die schijt aan die pijlen hebben en gewoon rechtdoor fietsen. Op dat punt fietsen vaak grote groepen fietsers, hoe zouden jullie die situatie dan aanpakken, gewoon wachten om te zien hoe de meeste fietsers wel gewoon de regels volgen of doordrukken en de fietsers op die manier dwingen mee te gaan? Lijkt me een zwaar moeilijk punt voor de touringcars die daar ook vaak rechtsaf moeten slaan. Of heb ik het helemaal mis en mogen fietsers gewoon op dat punt rechtdoor fietsen, dat onderbord van dat bord verderop geeft volgens mij toch echt aan dat uitgezonderd lijnbussen dat mogen doen.
Fiesters nemen niet regulier aan het verkeer deel door het negeren van de pijl en de C1 aan de overkant. Niet regulier deelnemen is geen voorrang.Blik_op_wielen zei:doordrukken
Sarcast zei:Fiesters nemen niet regulier aan het verkeer deel door het negeren van de pijl en de C1 aan de overkant. Niet regulier deelnemen is geen voorrang.Blik_op_wielen zei:doordrukken