Omdat mensen nu eenmaal van elkaar verschillen.. door opvoeding, gedrag, levenservaring, verkregen en geleerde 'normen en waarden'..
Vanochtend op radio 1 een item gehoord over de Connexxion Bus Academie.. Een chauffeur die er al bijna 45 jaar dienst op hebt zitten.. vertelt even wat hij vindt van zijn 'jongere collega's ..
"nou, die zijn geen chauffeur meer -dienstverlenend, servicegericht- nee, die rijden van A naar B, op het schermpje van de navigatie zodat op het eindpunt weer op het scherm van de smartphone gekeken kan worden"..
Goed, loop ik daarstraks in A'foort bij de Stadsring.. (10:10) komt er dus zo'n Connexxion bus voorbij 'zeilen', leeg richting remise, met een chauffeur achter het stuur die de duidelijk waarneembaar de Smartphone scherm belangrijker vindt dan het uitzicht door de voorruit..
Ik moest gelijk aan die chauffeur denken, remise Uithoorn.. Ik ben blij voor hem dat ie februari volgend jaar met pensioen mag.. Hoeft ie de treurnis van zijn vak'broeders' niet langer mee te maken.