Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Komt vanzelf...heb geduld. Dit is net zo zeker als een biefstuk in een aquarium met piranha`s gooien. Dat kunnen ze niet weerstaan.

Ik reed door een smalle straat ergens in West-Vlaanderen waar een auto op de weg geparkeerd stond. Van de andere kant kwam een fietser. Deze fietser had voorrang (de blokkade was immers aan mijn kant), maar ik had wat haast dus ik dacht de auto er even snel voor te gooien. Niet netjes, dat weet ik, maar een gehaast mens maakt helaas vaker minder nette verkeersmanoeuvres. Opvallend: de fietser ging de stoep op (er was net voor hem toevallig een verlaging van de stoep). Nog opvallender: het betrof een politieagent die dus gewoon over de stoep ging fietsen. Vertwijfeld reed ik verder: beiden maakten we een overtreding, maar we hebben het op zich wel 'netjes' opgelost. Nou ja, gelukkig kreeg ik geen gesprek met de diender in kwestie.

Iets anders:
Ik reed op een tweebaansweg in Gent. Een wat oudere Polo tracht me in te halen, halverwege de inhaalactie (mijn koplampen zitten ter hoogte van diens achterbank) rijden we net zo snel (let wel, ik vertraagde niet). De Polo geeft richting naar rechts aan, waar ik rijd. Ik toeter. De Polo stuurt mijn kant op, ik toeter nogmaals (wat langer) en ik sein. De Polo blijft mijn kant op komen, via een stevige remactie kon ik een aanrijding voorkomen.
Iets verderop zit een rotonde, dus ik achter de bestuurder (-ster, blijkt later) aan om die eens aan te spreken. Onderweg naar de auto zie ik een L op de achterzijde. Ik dacht 'och ja, als beginnend bestuurder kan je wel eens iets missen, kan gebeuren'. Nee, dat was niet aan de orde: Ik zei tegen haar: 'Zag je me niet?' 'Jawel', reageerde ze', ik pinkte toch?!' en ze vervolgde haar weg. Verbijsterd tufte ik de rotonde op.

Eergister kwam mij ergens bibeko een opvallende stoet tegemoet: Een stuk of 5 auto's, stapvoets rijdend, met op kop drie fietsers naast elkaar die de gehele breedte van de rijbaan in beslag namen, zodat de auto's hen niet konden passeren. Heel apart.

Boppie zei:
Komt vanzelf...heb geduld. Dit is net zo zeker als een biefstuk in een aquarium met piranha`s gooien. Dat kunnen ze niet weerstaan.

Meh, ik ben wel een beetje klaar hier.

Wij zitten te wachten totdat je hem een draai om de oren van hier tot Tokio gaat geven..

Helemaal klaar of kaar met deze discussie.

Slagboom bij Coentunnel in een ochtend 3 keer aangereden

8 november 2014, 13:00
De gesloten wisselstrook bij de Coentunnel zorgt de afgelopen weken voor een reeks ongevallen. Zaterdagochtend ging het zelfs drie keer mis. Keer op keer reden automobilisten door de gesloten slagboom bij de wisselstrook, met alle gevolgen van dien. Waarom het zo vaak mis gaat, is niet geheel duidelijk. Op de bebording staat duidelijk aangegeven dat de wisselstrook dicht is.

Zaterdag lijkt de felle en laagstaande zon de oorzaak van de incidenten. Automobilisten lijken de gesloten slagboom gewoonweg niet te zien en rijden in volle vaart richting wisselstrook, ondanks de rode kruizen op de uitvoegstrook. Op andere dagen, met minder zon, ging het echter ook al verschillende keren fout. Naar schatting wordt de slagboom wekelijks een of meerdere keren kapot gereden.

De ongevallen leveren niet of nauwelijks vertraging op voor het overige verkeer. De incidenten gebeuren immers op een reeds afgesloten wegvak. Bij de verschillende ongevallen was vooral sprake van blikschade: alle bestuurders kwamen met de schrik vrij. Het betreft de wisselstrook op het knooppunt Coenplein in zuidelijke richting (in de nieuwe, tweede tunnelbuis), die beschikbaar is voor het verkeer vanaf de A8 vanuit Zaanstad.

Zaterdagochtend
Rond 09:30 uur was op de VID trafficam te zien dat een auto de slagboom raakte en op de wisselstrook tot stilstand kwam. De automobilist had te laat door dat de wisselstrook dicht was, ondanks de eerder aangegeven pijlen en rode kruizen boven de weg. Er wordt nog geprobeerd uit te wijken, maar de slagboom wordt geraakt en de auto wordt de wisselstrook op geslingerd. Terwijl de bestuurder op hulp staat te wachten rijdt een tweede auto tegen de slagboom, vlak voor de ogen van de weginspecteur die net aan komt rijden. Beide auto's zijn door een bergingsbedrijf afgesleept.

Rond 10:30 uur was het voor de derde keer raak. Een vrachtwagen van een verhuurbedrijf reed door de slagboom waarbij de slagboom voor de derde keer deze dag een flinke tik kreeg. Ook de vrachtwagen is door de berger afgesleept.

Video
De ongevallen zijn door een verkeerscamera van de VID vastgelegd. De ongevallen van vanmorgen zijn hier te bekijken.

video: https://www.vid.nl/verkeersjournaal.html?v=141108.1

*-)

Hoe achterlijk ben je dan... die laatste helemaal, nog ff over het puntstuk de slagboom eraf rijden.

Van de week in de Piet Heintunnel ook eentje die bijna de hele tunnel op rechts bleef rijden en daarbij ik weet niet hoeveel kruisen negeerde (de rijstrook was afgesloten i.v.m. een pechgeval, bijna aan het eind van de tunnel). Blijkbaar had het wel tijdig in de gaten dat er iets stond, want geen ongelukken. Hopelijk is wel het kenteken genoteerd, want er stond al politie bij met zwaailichten, blijkbaar te wachten op wegenwacht/berger. Wanneer het naar links ging kon ik niet zien, daarvoor reed ik er te ver achter.

@PM zei:
Hoe achterlijk ben je dan... die laatste helemaal, nog ff over het puntstuk de slagboom eraf rijden.

Dat die bus op het laatste moment naar links gaat.. duidt volgens mij op de ingeving dat men denkt niet op de goede rijbaan te zitten...(misschien nog inde war met de oude situatie.. dat je zo de ring Noord op kon?

Anyway, bijzonder is het wel..
Al helpt de weg -indeling niet mee, wat mij betreft.. Het is ook een simpel slagboompje.. Op de A1 bij de wisselstrook staan veel forsere... vermoedelijk ook door ervaring van eerdere aanrijdingen..
Ik begrijp ook niet helemaal het 'open stuk' tot aan het puntstuk ertussen..
Het zal wel nodig zijn om bij openstelling ritsend verkeer toe te laten..
Ik denk dat een stukje betonafscheiding de kans op dit soort incidenten wel verkleind.

Wielrenner mishandelt zwangere vrouw na botsing

Een verkeersruzie is finaal uit de hand gelopen in Leiden. Een wielrenner kwam in botsing met een auto en was zo kwaad op de bestuurster dat hij haar flink mishandelde. Pas toen hij erachter kwam dat ze zwanger is, hield hij op.

Remmen
De vrouw reed zaterdagavond rond 19.00 uur over de Vlietweg, waar ze een wielrenner voorbijreed. Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.

Vuisten in gezicht
Toen ze uitstapte, liep de wielrenner kwaad op haar af en sloeg haar meerdere keren met zijn vuisten in haar gezicht. Vervolgens trok hij haar door de bosjes en viel ze in het water van de Vliet. Hij wilde haar eigenlijk achterlaten, maar toen ze riep dat ze zwanger was, probeerde hij haar de kant op te trekken. Dat lukte met hulp van een voorbijganger. De wielrenner ging er daarna als een haas vandoor, waarna de voorbijganger de politie waarschuwde.

Gewond
De vrouw is gewond aan haar gezicht, armen en benen. De politie is nog op zoek naar de wielrenner en roept hem op zichzelf aan te geven. Ook wordt getuigen gevraagd zich te melden.
https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3786308/2014/11/09/Wielrenner-mishandelt-zwangere-vrouw-na-botsing.dhtml

laffe hond (td)

Inderdaad. Zulke moeten gewoon helemaal kapotgeslagen worden. Ga maar eens een week of wat via een slangetje eten.

Boppie zei:
Inderdaad. Zulke moeten gewoon helemaal kapotgeslagen worden. Ga maar eens een week of wat via een slangetje eten.

Ik proef cynisme.

Jij bent meer voor pamperen, voor de aai over de bol?

Wat zou jij dan voorstellen?

Dat proef je verkeerd. Wat mij betreft meppen ze deze figuren regelrecht het ziekenhuis in.

Als dit zijn manier van reageren op een ongevalletje is, dan mag hij van mij ook aan de andere kant van de vuisten staan.

Carfanatic zei:
Wielrenner mishandelt zwangere vrouw na botsing

Een verkeersruzie is finaal uit de hand gelopen in Leiden. Een wielrenner kwam in botsing met een auto en was zo kwaad op de bestuurster dat hij haar flink mishandelde. Pas toen hij erachter kwam dat ze zwanger is, hield hij op.

Remmen
De vrouw reed zaterdagavond rond 19.00 uur over de Vlietweg, waar ze een wielrenner voorbijreed. Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.

Vuisten in gezicht
Toen ze uitstapte, liep de wielrenner kwaad op haar af en sloeg haar meerdere keren met zijn vuisten in haar gezicht. Vervolgens trok hij haar door de bosjes en viel ze in het water van de Vliet. Hij wilde haar eigenlijk achterlaten, maar toen ze riep dat ze zwanger was, probeerde hij haar de kant op te trekken. Dat lukte met hulp van een voorbijganger. De wielrenner ging er daarna als een haas vandoor, waarna de voorbijganger de politie waarschuwde.

Gewond
De vrouw is gewond aan haar gezicht, armen en benen. De politie is nog op zoek naar de wielrenner en roept hem op zichzelf aan te geven. Ook wordt getuigen gevraagd zich te melden.
https://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3786308/2014/11/09/Wielrenner-mishandelt-zwangere-vrouw-na-botsing.dhtml

laffe hond (td)

Jammer dat ik nooit in de buurt ben bij zoiets.
Heer wielrenner had toch op z'n minst met een ambulance die plaats verlaten. Geen idee wanneer en of hij nog wakker zou worden

Lycan_Capri (TSC) zei:
Jammer dat ik nooit in de buurt ben bij zoiets.
Heer wielrenner had toch op z'n minst met een ambulance die plaats verlaten. Geen idee wanneer en of hij nog wakker zou worden

Ook als die wielrenner formaat kickbokser Hans Nijman was geweest?

Dan had niet heer wielrenner de plek des onheils in een ambulance verlaten. (:B

Nou, soms zou het wel een uitkomst zijn. De dader heeft zich nog niet gemeld toch?

Die wielrenner was fout, die klapte achterop de auto.

Daarbij: een man hoort in geen geval een vrouw te slaan. Al helemaal niet in een geval als dit waar hij zelf fout was.

Dan kom je aardig in het gebied: van mij, m'n familie, m'n vrienden en m'n spullen blijf je af! Zoniet dan leer je een minder lieve (aardige) kant van mij kennen

Ieder verstandig mens kan het daar alleen maar mee eens zijn. Ja toch?

Een vrouw hoort ook geen man te slaan.. gebeurt ook.

Enfin, bijzonder apart geval dit.. Las het ook vanmiddag op de NOS app..

Tja, niet om het goed te praten.. maar die bewuste wielrenner zat kennelijk erg hoog in de adrenaline.. zal niet verwacht hebben dat de vrouw ging remmen.. (tja, soms doen vrouwen dat nu eenmaal op onverklaarbare wijze.........:T ) en kreeg een black-out..

Ik denk dat je dan ook niet een dikke buik, door een jas heen, ziet..
(mevrouw kan ook net van het toilet komen met de tester in de hand.. technisch zal er dan wat zitten.. zichtbaar voor de buitenwereld is het dan nog niet..)

Verbazingwekkend ook dat een Pizza koerier blijft staan kijken.. en niks doet...

Uiteindelijk hoop ik dat de beste wielrenner bij zinnen is gekomen... en over de schroom en mogelijke consequenties heen kan stappen en morgenochtend zich op het bureau meldt.

Een stukje verderop moest ze plotseling remmen voor een fietser. De renner botste daardoor achter op de auto van de vrouw.

Met andere woorden bull-shit argument dat die smerige laffe rat hoog in z'n adrenaline zat, wielrenners kijken over het algemeen bijna nergens naar.

Die lui zouden net zo verboden moeten worden als de straatracers ;)

Die kerel komt vanzelf....er is nu zoveel media aandacht voor zijn wanprestatie. Dan moet je wel van beton zijn om niet te bezwijken onder de druk.

Lycan_Capri (TSC) zei:
wielrenners kijken over het algemeen bijna nergens naar.
Zeg vuil stuk vreten, zal ik jou eens op je bek timmeren met die belachelijke generaliserende kutpraatjes van je.

edit: excuus, de adrenaline zat me blijbaar nog een beetje hoog van vanmiddag en ik keek niet verder dan mijn neus lang is. Wielrenner hè, dan krijg je dat.

;)

bat zei:
Lycan_Capri (TSC) zei:
wielrenners kijken over het algemeen bijna nergens naar.
Zeg vuil stuk vreten, zal ik jou eens op je bek timmeren met die belachelijke generaliserende kutpraatjes van je.

edit: excuus, de adrenaline zat me blijbaar nog een beetje hoog van vanmiddag en ik keek niet verder dan mijn neus lang is. Wielrenner hè, dan krijg je dat.

;)

:T

Ik meld alleen mijn ervaring met betrekking tot wielrenners (en als ik zo de berichten op o.a. dit forum lees ben ik niet de enige)

Ze denken dat ze de koning van de weg zijn en alles zomaar mogen, en ondertussen maar lekker in de weg fietsen of andere fietsers in gevaar brengen

Tja, die kan niet eeuwig op een vrije ruimte staan wachten.. de dienstregeling loopt en de halte borden geven dat tegenwoordig duidelijk aan...;)

Hij maakt de bocht nog krap.. die paal op rechts neemt ie net niet mee doordat ie achter jou door kan steken..

Ik had hem in een ruimere hoek op jouw weghelft 'gemikt' :}

Hahaha hij stond er toch al wel weer 5 seconde te wachten inderdaad, tijd is geld! Ik geef ze graag wat ruimte, maar zo opeisen is ook wel weer wat. :T

Het is dat het emoticonetje erachter aankwam :)

Toch mijn "enigzins" serieuze" mening:
Jullie / we willen straatracen verbieden en racen alleen toestaan op "dedicated tracks", vanwege het "gevaar" wat er bij komt kijken

dan moeten we het wielrennen net zo hard verbieden en alleen toestaan op "dedicated tracks", vanwege het gevaar wat er bij komt kijken.

(Maar nee nu zeg ik natuurlijk iets achterlijks want wielrennen gaat lang niet zo hard als een straatrace en daarbij is fietsen ook nog gezond dus de wielrenners zouden juist zelfs nog extra beloond moeten worden voor hun gezonde levens-stijl)

Je bent bekend met het fenomeen baanwielrennen?

Lang niet zo populair als een Tour de France..

Mountainbiken kan ook.. komen ze massaal het bos 'uit-gesjeest' waar jij net in wil lopen om fijn een wandelingetje te maken.

Ja dat schijnt inderdaad ook te bestaan

Maar waarom staan we het vrije tijds wielrennen oogluikend toe en is iemand die op een achteraf gelegen terein een paar sprintjes trekt een gevaarlijke tering-debiel die het rijbewijs niet waard is??

Ik kan t mis hebben maar mountain-biken is toch helemaal niet overal in de bossen toegestaan? Iets met paden enz?

Ik zit zelf ook wel eens op de MTB...waar ik fiets zijn de route`s al grotendeels gescheiden, en verder hou je gewoon rekening met elkaar.

Voetgangers gaan even aan de kant, en jij fietst er niet als een idiote voorbij. Groet iemand goedendag en je gaat weer verder.

Net als met wielrenners, is er ruimte dan kan je ervoor gaan...is er geen ruimte dan moet je even inhouden.

Alleen zijn veel mensen zo egoïstisch bezig.......hun eigen belang staat altijd voorop. Bij ons in het dorp is het voetpad een favoriete uitwijkmogelijkheid om toch maar zo snel mogelijk die rij auto`s te passeren.

Terence zei:
https://youtu.be/7Gmcx8sFcp0

Komt u maar hoor bus...

Vorige week heb ik middels een stevige remactie zo een aanrijding met een bus weten te voorkomen. Ik reed op de rotonde, maar dat maakte voor de buschauffeur kennelijk niet uit. Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een dashcam, welke heb jij?

Gisteravond rond half 6, pal voor het UMCG, reed achter een auto en naderden een stoplicht die op rood stond. Zonder enige intentie om af te remmen reed hij zo dwars door rood waarbij hij bijna een fietser plat reed die groen had. Ik vermoed dat de bestuurder naar het fietsstoplicht keek die op groen stond en daarom dacht door te mogen rijden.

Zou zomaar kunnen.. het is net donker.. zondag.. iemand die nog moeten wennen aan 'in het donker rijden'?
;)

Boppie zei:
Alleen zijn veel mensen zo egoïstisch bezig.......hun eigen belang staat altijd voorop. Bij ons in het dorp is het voetpad een favoriete uitwijkmogelijkheid om toch maar zo snel mogelijk die rij auto`s te passeren.

Klopt.. Vrijdag liep ik bij de bakker in Doorn weg.. het is daar smal en druk met de provinciale weg door 't dorp heen..
Er fietsen 2 fietsers op het fietspad, naast de wachtende rij auto's voor 't stoplicht.. De achterste fietser, een jonge knaap, heeft geen geduld om te wachten op zijn voorganger.. en zet zijn fiets op het voetpad... trekt 'stoer' het stuur voor omhoog en fietst op het achterwiel mij rakelings voorbij...
Ik sta met een beetje stomheid / verbazing / woede te kijken.. Iets roepen heeft geen zin, hij is de hoek al om..:|

der Magistrat zei:
Terence zei:

Komt u maar hoor bus...

Vorige week heb ik middels een stevige remactie zo een aanrijding met een bus weten te voorkomen. Ik reed op de rotonde, maar dat maakte voor de buschauffeur kennelijk niet uit. Misschien moet ik toch maar eens op zoek naar een dashcam, welke heb jij?

Bizar he! Ik heb de DOD LS 430w die uitstekend bevalt. Windows Live Movie Maker heeft de kwaliteit behoorlijk vern**kt...

Terence zei:
Hahaha hij stond er toch al wel weer 5 seconde te wachten inderdaad, tijd is geld! Ik geef ze graag wat ruimte, maar zo opeisen is ook wel weer wat. :T

In mijn ervaring is dit standaard rijgedrag door Qbuzz-chauffeurs. Kom maar eens kijken op de Parkweg thv het Emmaviaduct. Daar moeten de bussen ook een krappe bocht maken (voor hun dan he, voor het normale verkeer is het een ruime bocht) en ze rijden gewoon door. Dat betekent in de praktijk dat je best wel eens wat groene lichten moet laten lopen omdat zo'n chauffeur gewoon doordrukt.
Gelukkig gaan ze die verkeerssituatie over een tijdje aanpakken, maar eigenlijk zou het niet zo moeten zijn dat het verkeer tot aan de Paterswoldseweg vastloopt omdat een buschauffeur niet kan wachten totdat hij zijn bocht normaal kan nemen.

Terence zei:
der Magistrat zei:
Terence zei:

Komt u maar hoor bus...

Bizar he! Ik heb de DOD LS 430w die uitstekend bevalt. Windows Live Movie Maker heeft de kwaliteit behoorlijk vern**kt...

Dank, ik ga me eens oriënteren.

Idiote actie meegemaakt? Ja, toch wel. Ik reed op een invoegstrook met zeer lage snelheid (ervoor zit een haarspeldbocht, dus ik kom de invoegstrook op met zo'n 15km/h). Ik zag een auto naderen en besloot niet te veel te versnellen. Toen ik bijna aan het einde van de invoegstrook reed, reed de auto nog steeds achter me. De bestuurder seinde niet of maakte op geen andere manier duidelijk dat ik voor mocht gaan, terecht ook want ik had absoluut geen voorrang. Tja, om maar niet te stoppen op het einde van de invoegstrook gooide ik 'm er voor en vervolgde mijn weg. Toen pas werd me duidelijk dat de andere auto een lesauto was...

PauseBreak zei:
Terence zei:

In mijn ervaring is dit standaard rijgedrag door Qbuzz-chauffeurs.

Dit is een Schiphol/Sternet bus (is Connexxion volgens mij)..
Moest zeker op tijd op de Airport zijn..;)

In Utrecht rijdt Qbuzz onder de merknaam U-ov sinds december 2013.. Zijn feitelijk GVU / Connexxion chauffeurs..
Dergelijk rijgedrag valt mij nog niet op..

Mijn ervaring met een Qbuzz chauffeur in Drenthe is van een tijd geleden (vorige zomer).. Die 'blafte' eerst een instappende passagiere toe dat ze 't blikje cola echt niet mee de bus in mocht nemen.. om vervolgens in Assen centrum de weg te vragen aan een passagier..*-)

Carfanatic zei:

De gesloten wisselstrook bij de Coentunnel zorgt de afgelopen weken voor een reeks ongevallen. Zaterdagochtend ging het zelfs drie keer mis. Keer op keer reden automobilisten door de gesloten slagboom bij de wisselstrook, met alle gevolgen van dien. Waarom het zo vaak mis gaat, is niet geheel duidelijk. Op de bebording staat duidelijk aangegeven dat de wisselstrook dicht is.

Zaterdag lijkt de felle en laagstaande zon de oorzaak van de incidenten. Automobilisten lijken de gesloten slagboom gewoonweg niet te zien en rijden in volle vaart richting wisselstrook, ondanks de rode kruizen op de uitvoegstrook. Op andere dagen, met minder zon, ging het echter ook al verschillende keren fout. Naar schatting wordt de slagboom wekelijks een of meerdere keren kapot gereden.

De ongevallen leveren niet of nauwelijks vertraging op voor het overige verkeer. De incidenten gebeuren immers op een reeds afgesloten wegvak. Bij de verschillende ongevallen was vooral sprake van blikschade: alle bestuurders kwamen met de schrik vrij. Het betreft de wisselstrook op het knooppunt Coenplein in zuidelijke richting (in de nieuwe, tweede tunnelbuis), die beschikbaar is voor het verkeer vanaf de A8 vanuit Zaanstad.

Zaterdagochtend
Rond 09:30 uur was op de VID trafficam te zien dat een auto de slagboom raakte en op de wisselstrook tot stilstand kwam. De automobilist had te laat door dat de wisselstrook dicht was, ondanks de eerder aangegeven pijlen en rode kruizen boven de weg. Er wordt nog geprobeerd uit te wijken, maar de slagboom wordt geraakt en de auto wordt de wisselstrook op geslingerd. Terwijl de bestuurder op hulp staat te wachten rijdt een tweede auto tegen de slagboom, vlak voor de ogen van de weginspecteur die net aan komt rijden. Beide auto's zijn door een bergingsbedrijf afgesleept.

Rond 10:30 uur was het voor de derde keer raak. Een vrachtwagen van een verhuurbedrijf reed door de slagboom waarbij de slagboom voor de derde keer deze dag een flinke tik kreeg. Ook de vrachtwagen is door de berger afgesleept.

Video
De ongevallen zijn door een verkeerscamera van de VID vastgelegd. De ongevallen van vanmorgen zijn hier te bekijken.

*-)

Zag gister dat ze er nu maar een pijlkar neerzetten als de wisselstrook dicht is. Zal mij benieuwen of het helpt...

Durashift zei:
PauseBreak zei:
Terence zei:

In mijn ervaring is dit standaard rijgedrag door Qbuzz-chauffeurs.

Dit is een Schiphol/Sternet bus (is Connexxion volgens mij)..
Moest zeker op tijd op de Airport zijn..;)

In Utrecht rijdt Qbuzz onder de merknaam U-ov sinds december 2013.. Zijn feitelijk GVU / Connexxion chauffeurs..
Dergelijk rijgedrag valt mij nog niet op..

Mijn ervaring met een Qbuzz chauffeur in Drenthe is van een tijd geleden (vorige zomer).. Die 'blafte' eerst een instappende passagiere toe dat ze 't blikje cola echt niet mee de bus in mocht nemen.. om vervolgens in Assen centrum de weg te vragen aan een passagier..*-)

Ah, die gebruiken dan dezelfde kleur rood als Qbuzz hier in Groningen gebruikt. Verwarrend :p

Ja, laat ik het netjes zeggen: Ik heb geen hoge pet op van de rijkwaliteiten van Qbuzz chauffeurs. Ze maken het regelmatig vrij bont en ze doen echt domme dingen. Zo is laatst de brug bij het Emmaviaduct een tijd uit de roulatie geweest omdat een buschauffeur artikel 14 negeerde, waardoor de automatische slagbomen op het harmonicadeel terechtkwamen. Dus tussen bus en aanhangsel zeg maar. Bus ging nergens meer heen en de slagbomen ook niet... En dat is niet de eerste keer dat zoiets gebeurde.

Niet goed te praten.. maar je zou verwachten dat dergelijk slagbomen wel een sensor hebben die op obstakels detecteren?

Was er een file.. kon de chauffeur niet veel anders dan de brug op rijden?

Carfanatic zei:

Zaterdagochtend

Video

*-)

Wel apart dat juist deze slagboom zo vaak kapot wordt gereden. Komende vanuit Amsterdam Noord loopt de weg in een bocht, je zou ook rechtdoor kunnen gaan maar dan knal je dus ook tegen een dichte slagboom. Lijkt mij dat de kans groter is dat mensen gewoon denken rechtdoor te kunnen rijden en dat deze slagboom dan vaker slachtoffer zou zijn van aanrijdingen.

Die actie van meneer de buschauffeur is zeker niet netjes. Maar tijdens mijn rijlessen voor de bus heb ik ook gemerkt dat je soms heel lang kunt wachten voordat je een bocht kunt maken en in een lijndienst zijn dat kostbare seconden. Ook kan er misschien verkeer naast de bus komen te staan waardoor de bus problemen krijgt met de uitzwaai dus dan kan 'ie nog langer wachten.

Terug
Bovenaan