A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Durashift zei:Niet goed te praten.. maar je zou verwachten dat dergelijk slagbomen wel een sensor hebben die op obstakels detecteren?
Was er een file.. kon de chauffeur niet veel anders dan de brug op rijden?
Snap jij eigenlijk wat een ongeluk is?Zemelaar zei:Welk verband tussen niet opletten en een ongeluk ontgaat jou?
joebarteam zei:Mensen zijn wel eens afgeleid. Dat gebeurt wel eens. Ook op momenten dat het eigenlijk niet zou moeten.
Zemelaar zei:Gezond verstand. Je niet af laten leiden.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Zevens zei:Waarom worden zoveel topics telkens vergald door die eindeloze discussies over hoe mensen wel niet in elkaar zitten? Zoek lekker een forum op waar die voor bedoeld is en analyseer elkaar daar maar lekker het hemd van het lijf..![]()
bat zei:Zit jij wel lekker in je vel jongen? Misschien kunnen we je helpen? Vertel eens, stort je hart uit: wat zit je dwars? Er is mogelijk een oplossing!![]()
Zemelaar zei:Omdat 99,99% van alle ongelukken door menselijk falen wordt veroorzaakt.
Daar zit 'm dus de winst.
Er rijden truckers rond, die al dertig jaar geen schade hebben gereden. En bij sommigen is het iedere week raak.
Een prachtige kennisbron dus.
Ga deze mensen en hun gedrag analyseren. En je hebt mogelijk de oplossing.
bat zei:Dat er soms wat teveel berusting is achteraf, als het is gebeurd, ben ik met je eens. Maar denken dat ongelukken per definitie te voorkomen zijn als iedereen maar eens even wat beter zijn best ging doen, is erg optimistisch (dat is een eufemisme, voor je het geval je het opvat als een aanmoediging...)
Lycan_Capri (TSC) zei:Ik ben het nu toch eens me Zemelaar eens.
Gebruik je gezond verstand en laat je niet afleiden, zo moeilijk is dat niet.
Van de week weer een bijna raak situatie gehad, in de Coosje Buskenstraat in Vlissingen.
Dit is een een-richtings straatje
Ik reed achteruit weg uit een parkeervak en lette daarbij vooral op mijn rechter achterkant aangezien ik daar auto's en fietsers (die direct in de buurt zitten) mag verwachten.
Vervolgens laat ik mijn blik heel even op m'n binnenspiegel vallen, zie ik daar een auto in voorbij flitsen die tegen het verkeer inrijd.
Wat voor mongool ben je dan?
Het was gelukkigniet raak, wel was het slordig van mij dat ik hem pas zo laat zag. Aan de andere kant was hij natuurlijk in overtreding
(Vraag me wel af wie er voor de verzekering / politie fout was geweest als het wel boem was geweest)
stoterstangen90 zei:Ook als je vooruit het parkeervak verlaat moet je iedereen voor laten gaan.
Ik niet.Blackadder the 5th zei:Klopt, je hebt wel een beter uitzicht op het andere verkeer bij vooruit wegrijden ..![]()
Sarcast zei:Ik niet.Blackadder the 5th zei:Klopt, je hebt wel een beter uitzicht op het andere verkeer bij vooruit wegrijden ..![]()
Lycan_Capri (TSC) zei:Ja en dat weet ik.
Dat ik iedereen voorrang moet geven bij het verlaten van een parkeervak. Ik heb mijn rijbewijs immers verdiend
Maar hij reed tegen! het verkeer in en nog te snel ook.
Lijkt mij toch dat hij dan fouter is dan ik ben en dat hij (zijn verzekering) dan dus opdraait voor de schade aan mijn Sierra GT.
De Westie, ik zit op de achteras en tweeenhalve meter achter de neus.Blackadder the 5th zei:Met de Westfield of met de Ford?
Sarcast zei:De Westie, ik zit op de achteras en tweeenhalve meter achter de neus.Blackadder the 5th zei:Met de Westfield of met de Ford?
bat zei:Ah, ik weet weer genoeg. Dank je zemelaar, ik was het even vergeten, maar ben voorlopig weer even "realigned".
Goed, loop ik daarstraks in A'foort bij de Stadsring.. (10:10) komt er dus zo'n Connexxion bus voorbij 'zeilen', leeg richting remise, met een chauffeur achter het stuur die de duidelijk waarneembaar de Smartphone scherm belangrijker vindt dan het uitzicht door de voorruit..
Zemelaar zei:
Zemelaar zei:
Durashift zei:Wat is de definitie van een ongeluk?
het ongeluk zelfst.naamw.Uitspraak: [ˈɔnxəlʏk] Verbuigingen: ongeluk|ken (meerv.) 1) onverwachte en onaangename gebeurtenis Voorbeeld: `verkeersongeluk`Synoniem: ongeval 2) onaangename toestand Voorbeeld: &nb...
Bron: https://www.encyclo.nl/begrip/ongeluk
stoterstangen90 zei:Tja, dan is ondersteboven gereden worden op een zebrapad ook geen ongeluk.
Eigenlijk bestaan ongelukken dan niet, want je kunt er altijd vanuit gaan dat iets mis kan gaan.
Lycan_Capri (TSC) zei:Ja dat valt nog wel onder de ongelukken.
Als: de auto's nog op een dusdanige afstand zijn dat ze op een normale manier kunnen stoppen.
Steek je over als een auto nog maar 5m van het zebrapad af is, tja dan vraag je er zelf om
Toch kun je, terwijl je aan deze voorwaarden voldoet, nog steeds ondersteboven worden gereden.Zemelaar zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Ja dat valt nog wel onder de ongelukken.
Als: de auto's nog op een dusdanige afstand zijn dat ze op een normale manier kunnen stoppen.
Steek je over als een auto nog maar 5m van het zebrapad af is, tja dan vraag je er zelf om
Volledig mee eens.
stoterstangen90 zei:Toch kun je, terwijl je aan deze voorwaarden voldoet, nog steeds ondersteboven worden gereden.Zemelaar zei:Lycan_Capri (TSC) zei:Ja dat valt nog wel onder de ongelukken.
Volledig mee eens.
Want als ze kunnen stoppen, hoeven ze dat nog niet te doen.