Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik snap je wel. We vallen nu over Haaksbergen en Mario (en terecht), maar mensen nemen zelf ook risico's. Zie zelfs ik dagelijks.

Sterker nog, ik rij zoals vanochtend expres op een shovel met een set extra banden op de vooras aan. Puur omdat hij dan remt en rustig doet. Anders mindert hij geen vaart en moet ik alles doen om hem te ontwijken,

Precies. Je plek op de weg verdedigen.

Als ik een tegemoetkomende auto zie, die een fietser op zijn rijbaan wil inhalen, maak ik mij in mijn auto ook breed. Zodat hij achter die fietser moet blijven. En 'm niet tussen mij en die fietser wurmt.

En zo sneuvelen er spiegels.

"Ik maak mijn auto breed" versus "hij kan er best wel langs".....
Misschien is het tijd voor ouderwets vakwerk gesmede spiegels.

Lees de ingezonden brief over rechterbuitenspiegels in de Kampioen eens. Over idioten gesproken! o_O

Zemelaar zei:

Als ik een tegemoetkomende auto zie, die een fietser op zijn rijbaan wil inhalen, maak ik mij in mijn auto ook breed. Zodat hij achter die fietser moet blijven. En 'm niet tussen mij en die fietser wurmt.

Wat nu als er wél ruimte is?

Ik probeer juist naar rechts te gaan.. vaak is er dan zo'n stuk rood asfalt waar je met de auto prima overheen kan als er op jouw rijrichting geen fietser rijdt.. Hiermee maak ik ruimte om tegemoetkomend verkeer erlangs te laten.. juist voor een betere doorstroming..
Jammer dat de tegemoetkomende partij die ruimte vaak niet ziet OF dat achteropkomend verkeer liever de 'Zemelaar gedachte' hanteert.

Durashift zei:
Zemelaar zei:

Wat nu als er wél ruimte is?

Ik probeer juist naar rechts te gaan.. vaak is er dan zo'n stuk rood asfalt waar je met de auto prima overheen kan als er op jouw rijrichting geen fietser rijdt.. Hiermee maak ik ruimte om tegemoetkomend verkeer erlangs te laten.. juist voor een betere doorstroming..
Jammer dat de tegemoetkomende partij die ruimte vaak niet ziet OF dat achteropkomend verkeer liever de 'Zemelaar gedachte' hanteert.

Hangt ervanaf wat voor een weg je neemt. Jij gaat uit van een aparte fietsstrook.
Ik heb helaas al aardig wat ervaring met autos die je nog even snel denken in te halen voor de tegenligger, en jou (de fietser) de berm in drukken. Op de meeste wegen kunnen 2 auto's en een fietser niet langs elkaar

Zemelaar zei:
bat zei:
Wijn verwisseld met de azijn bij 't eten, zemelaar?

Hahaha. Zo lijkt het wel hè!

Maar onzin is het toch ook niet, wat ik daar verkondig toch? Of wel?

Ik vraag me dat namelijk weleens af. In hoeverre is het vreemd dat iemand door rood rijdt en jou het ziekenhuis inrijdt, terwijl jij zelf ook weleens een rood licht negeert?

Ik vraag me dat écht af.

Hebben wij recht van spreken als wij de stuntrijder in Haaksbergen nalatigheid verwijten, terwijl we zelf ook nalatig zijn. In het verkeer bijvoorbeeld.

Dat is deels de psyche van de mens, denk ik. 'het overkomt mij niet' / vermijden van angst.. wat deels terecht is want alleen maar leven met angst is niet gezond. Ik denk dat er geen één 'hardrijder' is die niet verwacht op tijd te kunnen stoppen voor z'n voorligger..

Of anders gezegd.. Heb jij, Zemelaar, ooit angst voor een klapband gehad tijdens je supersnelle proefritten? Ik denk het niet, anders was je er niet mee doorgegaan of had je er niet van genoten..

Het is al eerder geschreven.. in onze samenleving is de focus op veiligheid en 'pampering daaromheen' te ver doorgedrongen. Ik hoorde in de reacties over 'Haaksbergen' menig 'deskundige' zeggen dat het publiek, door de aanwezigheid van dranghekken, de verwachting mocht hebben dat het veilig was.. Tja:rolleyes:

Zemelaar zei:
De gemeente Haaksbergen is laks in de vergunning geweest.?

Hier ben ik het niet met je eens.. De vergunning is (te) laat verstrekt (met het oog op de bezwaartermijn) maar zoals het vaker binnen overheden zal gaan.. er is een vertrouwen uit voorgaande jaren opgebouwd, zodat een vergunning toch relatief plichtmatig afgehandeld wordt.
Nu staat alles op scherp, zie ook de reacties van omliggende gemeenten (wat ook enigszins hypocriet is, vind ik) en dus zullen vergunningen voor dergelijke evenementen de komende jaren aandachtiger bekeken worden.. Dus kom je weer (deels) op die veiligheid pampering terecht..

Zemelaar zei:
En zo hoop ik een discussie aan te zwengelen om vooral je eigen gedrag eens onder de loep te nemen. Zal wel niks worden. Want we inventariseren liever ongewenst gedrag dan dat we het proberen te verklaren. Het hoe krijgt veel meer aandacht dan het waarom. In mijn ogen onterecht. Want dan verandert er nooit iets.

Eens, gisteren zelf wel zo'n 'eigen gedrag moment' gehad.. Hier op 't forum schrijf ik over mijn ergernissen over gebruik van de smartphone tijdens het autorijden en dan voornamelijk het niet-bellen gebruik. Gistermiddag iets te laat vertrokken naar afspraak.. Uit een soort automatisme dacht ik ff te bellen dat ik wat later ben.. :confused:
Ehm.. dan ben ik dus met gedrag bezig waarvan ik mij bij anderen erger, dacht ik bij mijzelf. DUS, even op de parkeerplaats gestopt (was nabij) en gebeld. Kost ook nog geen 5 minuten en door het telefoontje was ook duidelijk dat ik mij niet hoefde te haasten.. Dus, als bonus, een relaxte reis in de auto.
Wat wil een mens nog meer? :cool:

Durashift, dat is een open deur natuurlijk. Als er wel ruimte is, maak ik mij ook niet breed natuurlijk. Er is immers ruimte dus geen noodzaak de fietser voor rakelings passerende auto's te behouden.

Want dat is mijn insteek. Als fietser wil ik ook niet door een auto rakelings worden gepasseerd. Dus in de auto kan ik, door mijzelf breed te maken, mooi die fietser daarvoor behoeden.

En over de laksheid van de gemeente Haaksbergen. Daarmee bedoel ik dat ik een scheve verhouding zie. Wel iemand laksheid verwijten terwijl je zelf geen haar beter bent. Of de gemeente wel of niet laks was laat ik buiten beschouwing. Dat is een andere discussie.

Net als door rood rijden. Je kan wel een grote bek geven als iemand jou aanrijdt terwijl jij groen hebt. Maar als je zelf ook regelmatig door rood rijdt heb je geen recht van spreken.

Dat bedoel ik. Voorbeelden dus. Niet meer en niet minder. Denk niet dat ik jou regelmatig door rood rijden verwijt. Of de gemeente Haaksbergen laksheid.

Want die dubbele mentaliteit ligt op de loer. Jouw voorbeeld qua bellen voor een verlate afspraak toont dat haarfijn aan.
Maar jij wist 'm om te buigen. (y)Wat jij de ander verwijt kunnen ze jou in dat specifieke geval niet verwijten. En dat is waar we naartoe moeten.

De wereld verbeteren, te beginnen bij jezelf.

@Zemelaar, Over die fietser ben ik het 100% mee eens. Dat zijn kwetsbare verkeersdeelnemers, die ga je niet de vouwen uit de broek rijden. Als nu de chauffeurs van stadsbussen dat ook gaan begrijpen zijn we al een heel stuk verder.

Maar ik heb het in praktijk meegemaakt. Er stond een lange rij autootjes illegaal geparkeerd, de weg was daardoor zo smal dat twee auto's met wat ruimte geven elkaar konden inhalen. Maar, een van beide auto's rijdt daarom dus wel met de wieltjes op het stippelstreepje.

Klats, linkerspiegel aan barrels omdat de tegemoet komende mevrouw dropveter het hoepeltje niet naar rechts wilde draaien. En vervolgens nijdig zijn op mij omdat ik een houding heb van "we hebben chicken gespeeld en we hebben allebei gewonnen.".

Gelukkig dacht de verzekering er hetzelfde over.

Okay Zemelaar, ik zag de open deur ff niet;)

@ rke.. ik denk dat die buschauffeurs door het dagdagelijks ervaring daarmee wel wat scherper aan de wind 'rijden'. Je moet ook wat soms.. al er weer 'senioren' zonder op of om kijken de weg op fietsen....

Verder weer :) om je schrijfstijl en woordkeuze.

Durashift zei:
Je moet ook wat soms.. al er weer 'senioren' zonder op of om kijken de weg op fietsen....

Ik heb zo het gevoel dat dat gedrag toch voor minimaal 50% door 'junioren' wordt vertoond...

Die doen het ook, alleen met wat meer flair en stabiliteit.. Die senioren doen het, naar mijn indruk, juist omdat ze wat stijfjes zijn om de nek te verdraaien en dan direct instabieler worden..:cool:

mqdefault.jpg

https://www.youtube.com/watch?v=HnKg2ltBLbY
He was playing on his mobile phone.

https://www.youtube.com/watch?v=GQpyhDO7Zt0

Gisteren in de Eifel. Overigens remde de Golf eerst, dus vandaar dat ik ervan uit ging dat hij erachter bleef rijden. Verkeerd gedacht dus.

Daarom ga ik in zo'n geval meer naar het midden van de weg rijden. Zodat de tegenligger niet in de verleiding komt die fietser in te halen.

Mooi exemplarisch filmpje.

Sarcast zei:
Lees de ingezonden brief over rechterbuitenspiegels in de Kampioen eens. Over idioten gesproken! o_O

Gelezen. Hij heeft helemaal gelijk. Weg met die uitstekende spiegels. Levensgevaarlijk op een auto, ik snap niet dat ze die dingen nog toelaten.....

Boppie zei:
Sarcast zei:

Gelezen. Hij heeft helemaal gelijk. Weg met die uitstekende spiegels. Levensgevaarlijk op een auto, ik snap niet dat ze die dingen nog toelaten.....

Heeft iemand een scan ofzo (of wil iemand het even overtypen)?
Ik ben erg benieuwd, maar ik heb de kampioen niet

Boppie zei:
En dan komt de volgende gehaktbal al spelend met zijn telefoon op dezelfde vluchtstrook terecht. Daar sta je dan even te bekomen van de schrik.

Dubbele moraal. Want ik zal er echt niet van opkijken, als zulke gehaktballen wél met het vingertje naar Haaksbergen hebben gewezen. [size=x-small]Jullie weten wat ik bedoel.[/size]

Joël D. zei:
https://www.youtube.com/watch?v=GQpyhDO7Zt0

Gisteren in de Eifel. Overigens remde de Golf eerst, dus vandaar dat ik ervan uit ging dat hij erachter bleef rijden. Verkeerd gedacht dus.

Ik zie een stukje asfalt op rechts liggen, ter hoogte van jullie passage. Zag die Golf rijder waarschijnlijk ook;)

Sarcast zei:
Die heb ik ook gelezen.....
Hilarisch inderdaad.
Al was het maar omdat de RBS meer fietsers gered dan gedood heeft.

Carfanatic zei:
mqdefault.jpg

Die was op de vorige pagina reeds gepost door CarKiller ;)

Goedendag zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:

Bij deze:

Wout Elbers zei:
Voor een fietsende kennis was de rechterbuitenspiegel van een passerende auto de oorzaak van een schedelbasisfractuur. Dit roept bij mij de vraag op waarom die dingen zo ver buiten de auto mogen steken.
Kunnen ze niet vervangen worden door een elektronisch cameraoog met weergave op het dashboarddisplay? Zolang de wet een rechterbuitenspiegel verplicht stelt, raakt ook de auto-industrie niet geïnteresseerd. Heel vroeger zat die dodelijke spiegel er ook niet op!

Zelf ook een klap tegen z'n hoofd gehad als je het mij vraagt...

stoterstangen90 zei:
Sarcast zei:
Die heb ik ook gelezen.....
Hilarisch inderdaad.
Al was het maar omdat de RBS meer fietsers gered dan gedood heeft.

En dat de RBS de oorzaak van het ongeval zou zijn ipv de rijkunsten van de bestruurder. o_O

Zonder die spiegel zou de fietser vast zijn aangereden door de rechtervoorkant van de auto en had meneer Elbers de toegenomen breedte van de moderne auto t.o.v. die van "heel vroeger" erbij gesleept :T

We hebben er overigens een hoop lol om met z'n allen, maar laten we niet vergeten: hopelijk komt het goed danwel is het goed gekomen (uit de brief blijkt niet wanneer de aanrijding plaatsvond) met de desbetreffende kennis.

Oogkleppengedrag. Zie je ook vaak bij gebruik van de gordel, als er 1 keer in de 10 jaar een geval is waarbij iemand een ongeluk overleefd door de gordel juist niet te dragen (met veel geluk uit de auto geslingerd o.i.d.) wordt dat direct als motivatie gebruikt. 'Zie je wel: een gordel omdoen is gevaarlijk!'. o_O

ik maak mij voornamelijk zorgen over de verloedering van de gemeenschap in het algemeen.
de mens in nederland, maar ook daarbuiten worden steeds asocialer.

om paar voorbeelden met het op dit moment ons IK maatschappij op te noemen.

*social media, Whats-app, twitter/facebook, etc is veel belangrijker dan opletten op de weg. de meeste aanrijdingen die ik zie gebeuren is dus even kijken op de telefoon, en weer een doffe klap....
*expres ruimtes dichtrijden om bijvoorbeeld geen auto door te laten. invoegend verkeer dus.
*je staat in de file...duurt te lang voor diegene, dus we voegen even uit om vervolgens 3 tot 400 meter verder weer in te voegen in dezelfde file.
*stootstrips op de deur betekend niet dat je als automobilist JOUW portier tegen een ander auto hoeft te rammen....parkeerspots.
*de kinderen (met of zonder ADHD) zonder bijzijn zelf de portier open laten trappen. zo had ik dus ook een akelig diep vouw/deuk in mijn zijscherm....natuurlijk niks achterlaten. met ouderwets opvoeding laat je pas je kind uitstappen als je er toezicht op geeft en de deur open houd.
*houd je aan de max snelheid....word je bijna vierkant van de weg gereden. speel eens mens erger je niet....
*het idioot afsnijden van weggebruikers. net op het laatste moment er voor gooien is tegenwoordig een rage. bij vrachtwagens bijzonder lastig. immers +- 45 ton heb je niet zomaar stil staan. dus we vinden het raar om dan aangereden te worden.
*''sjonnie's'' die net hun rijbewijs hebben behaald en zodanig onderuit gezakt zitten dat je denkt hun stuur in het midden te hebben zitten. als je ze al ziet want meestal zie je niks meer als 2 oogjes en stuk hoofd/muts/petje over het dashboard proberen te kijken (laat ze daar eens een prent voor geven)
*autocross in de woonwijken. tot het asfaltschrapen aan toe hoor en zie je huismamma's naar de school/dagopvang rijden om daar de auto midden op de weg te laten staan. eenmaal thuis is elk auto die er rijd teveel. en maar zeuren over de vele hardrijders in de straat...eigen kinderen gaan voor ander zijn kinderen?
*in een heel druk gesprek zitten, praten over ditjes en datjes. kijken naar ''bijzonder'' plekjes langs de weg. gevolg....slingerend rijden, niet het snelheid kunnen behouden en telkens weer sneller of trager gaan rijden, idioot vroeg of te late rem actie's. vooral in de vakantietijd zie je dit fenomeen dagelijks terugkeren.
en als laatste
*filekijkers. je aandacht volledig richten op de ongeluk aan de ander zijde van de snelweg, om vervolgens zelf een klapper te maken of de boel tot stilstand te krijgen.
denk ik altijd, RIJ DOOR! het leed dat je nu als schaapje zit te bekijken is al erg genoeg. lees de krant of kijk op internet naar de artikel.
maar ga niet onnodig zitten staren naar iets dat al ernstig genoeg is.

dus ja. klinkt als zeuren. maar toch de dagelijkse bezigheden die we elke dag op de wegen zien. en dan vinden we het gek als er allemaal nieuwe regeltjes op uit komen.
als we ons gewoon gedragen in het verkeer. en niemand tot last proberen te zijn dan zou het allemaal veel minder zijn als we nu ervaren.

@PM zei:
Goedendag zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:

Bij deze:

Wout Elbers zei:
Voor een fietsende kennis was de rechterbuitenspiegel van een passerende auto de oorzaak van een schedelbasisfractuur. Dit roept bij mij de vraag op waarom die dingen zo ver buiten de auto mogen steken.
Kunnen ze niet vervangen worden door een elektronisch cameraoog met weergave op het dashboarddisplay? Zolang de wet een rechterbuitenspiegel verplicht stelt, raakt ook de auto-industrie niet geïnteresseerd. Heel vroeger zat die dodelijke spiegel er ook niet op!

Bedankt!
Ik ben van mening dat we consequent moeten wezen, dus ook de linker spiegel eraf. Geen stuur meer, geen wielen (kunnen ergens overheen rijden) Een bril moet strafbaar worden (vrij pijnlijk als je er een klap op krijgt)

Beetje vreemde gedachtegang heeft die gast:( Maar uiteraard is die spiegel voor hem overbodig, vroegerkonden ze ook zonder. En je gebruikt hem toch nooit. Ik kan er zelfs geen doel voor verzinnen

@PM zei:
Goedendag zei:
Boppie zei:
Sarcast zei:

Bij deze:

Wout Elbers zei:

Vind het wel een leuk stukje out-of-the-box denken ;) Waarom kan er geen betere oplossing worden gevonden voor zoiets ouderwets als spiegeltjes? En ruitenwissers, wat een lompe oplossing is dat?

Was zeker een caravanspiegel:T

Serieus, sommige spiegelarmen van bestelbussen steken inderdaad een end uit, voorbij de laadbakbreedte (logischerwijs) en dan kan het net een tikje op schouderhoogte zijn als je op de fiets zit..

Bij een moderne auto rijdt menig spiegel onder het (brede en horizontale) fietsstuur onderdoor, naar mijn mening..
Fietssturen zijn de laatste jaren ook een stuk breder geworden..
Dan nog een mand/kist voorop met een tas erin en het hele zaakje is zo instabiel als wat.. :(

Vandaag deed ik zelf vrij dom, door een baantje naar links te schuiven bij een groen stoplicht waar het stil bleef staan.
Vervolgens achter mij getoeter van een Volvo die (waarschijnlijk met vrij hoge snelheid) ook dat groene licht nog wilde pakken. Had hem niet zien aankomen :( Vervolgens pak ik nog het oranje licht en kon hij wachten...

Geen foto, maar de meneer in de Prius was niet blij, dat was duidelijk. Hij stond voor een garage en was kennelijk het gebruik van een automatische versnellingsbak niet gewend. Hij stapte uit en hup de auto ging naar achteren tegen de garage. Ai.

Reed vanmiddag achter een oude Swift waar ik het idee van had dat er geen druppel olie meer in het blok zat. Hoorde zijn motor, met mijn radio aan, zelfs ratelen. Blauwe rook telkens uit de uitlaat bij gasgeven.

Vandaag na een geplande medische ingreep gewoon naar huis gereden met de auto terwijl dit niet mocht van de arts.

Had geen zin om te fietsen...

Vandaag een extreem idiote en ook levensgevaarlijke actie van mijn kant; vanmorgen op een provinciale weg in ZO-Brabant naderde ik een trekker van achteren terwijl ik tegelijkertijd op grote afstand een tegenligger ontwaarde. Ik besloot de trekker in de halen, maar mijn inschatting qua afstand van de tegenligger bleek ik schromelijk overschat te hebben. Het is dat de tegenligger (ouder model VW Polo) vaart minderde tot zowat 0 km/u, anders waren de gevolgen wellicht rampzalig. Ik zeik geregeld op hen die zich schuldig maken aan riskant verkeersgedrag, maar ik maakte het wel héél bont vanmorgen ...

Carkiller zei:
Vandaag na een geplande medische ingreep gewoon naar huis gereden met de auto terwijl dit niet mocht van de arts.

Grote kans dat je niet eens mocht fietsen. Zeer onverantwoord.

bat zei:
Carkiller zei:

Grote kans dat je niet eens mocht fietsen. Zeer onverantwoord.

Ik kan je alleen maar gelijk geven.
Leermomentje, volgende keer laat ik me ophalen.

Aparte situatie in Duitsland, in de Eiffel.
Op een snelweg had een vrachtauto een motor geschept. We kwamen er langs. Zag er niet fraai uit. We zagen alleen de motor liggen op de vluchtstrook met verderop de vrachtauto met knipperende lampen. Het moet net gebeurd zijn, want er was nog geen file, maar ik dacht, laat ik maar even rustig rijden, terug naar 50. Op de vluchtstrook passeerde politie met zwaailichten om te stoppen voor de vrachtauto. Wij naderen rustig het hele tafereeltje. Politieman stapt uit en loopt midden op de snelweg naar de vrachtauto! Geen signalen, helemaal niets.

Ik was stomverbaasd. Voor het zelfde geld komt er eentje voorbijzeilen en je hebt er een slachtoffer bij.

Vanmiddag op de N309 bij Epe een motorrijdende militair die Afghanistan niet spannend genoeg vond.....
Bij het stoplicht, waar ik vooraan stond, kwam hij bij groen ineens van achteren overal tussendoor zeilen. Echt met een noodgang. Het was bijna fout gegaan, vooral omdat ik iets sneller optrok dan hij waarschijnlijk had verwacht. Ik zag 'm pas toen hij nog net voor mijn auto de vluchtheuvel kon ontwijken.
o_O
Een soort omgekeerde Sarcast-move.:p

Eindje verderop wilde hij ook nog even de rotonde stoer nemen en deed dat zo onbenullig, dat hij bijna achterop de auto voor hem klapte bij het verlaten van de rontonde.
Bij het oprijden van de snelweg bleef hij die betreffende auto zo opdrukken, dat de bestuurder maar even een stukje opschoof zodat meneer vrij baan had om de snelweg op te knallen.........waar zich net een file aan het vormen was.:rolleyes:

Ik wens meneer een fijn en rustig weekend.

Vanavond een auto met Frans kenteken die slingerend en langzaam bij hotel de Rijper Eilanden vandaan kwam. Op de kruising met de autoweg aldaar leek hij even rechtdoor te gaan, maar besloot toch rechtsaf te gaan terwijl ik er net achterlangs kruiste. Flinke loei op de claxon gegeven, verder heb ik het niet afgewacht, verdween wel in rap tempo uit zicht in m'n spiegel. En dat was niet omdat ik te hard reed.

Zeker iets teveel gesnoept van les champignons néerlandais ofzo.

Carkiller zei:
Leermomentje, volgende keer laat ik me ophalen.
Geen idee waarom je niet mocht rijden, maar ik heb vorig jaar en dit jaar een dik tiental keer ook een verbod om aan het verkeer deel te nemen gekregen na een behandeling in het ziekenhuis. 1 keer omdat ik alles wazig zag, de overige keren omdat de verdoving zo'n 24 uur nodig heeft om uit het lichaam te verdwijnen. Bij die laatste ritten heb ik zeker elke rit wel 1 of twee keer een auto totaal niet aan zien komen. Gelukkig zat ik niet achter het stuur. In het ziekenhus vertelden ze helaas te vaak mee te maken dat iemand denkt dat het wél kan.

Komt door het beleid van verzekeraars.. die betalen niet meer om ordentelijk te mogen ontwaken uit een narcose in een ziekenhuis bed.
Nee, de patiënt moet direct de hut weer verlaten..

Laat de verzekeraars dan maar een taxivergoeding realiseren voor dergelijke gevallen.

Durashift zei:
Komt door het beleid van verzekeraars.. die betalen niet meer om ordentelijk te mogen ontwaken uit een narcose in een ziekenhuis bed.
Nee, de patiënt moet direct de hut weer verlaten.

Wat bedoel je met direct? Een paar uur was voor mij afgelopen zomer genoeg om de scherpe randjes van de narcose weg te nemen.
Mijn vrouw heeft me daarna opgehaald en thuis kon ik vervolgens verder herstellen.

Niks mis mee. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid. Ik had een liesbreuk. Ik wilde daaraan geopereerd worden. Dus had ik dat maar te regelen. Met het voor- en natraject erbij.

Onnodig in het ziekenhuis blijven kost alleen maar geld. Thuis kun je ook op de bank liggen.

Had zelf moeite met het idee om iemand lastig te vallen die mij zou moeten brengen en halen.

De ingreep duurde een half uur en ik was alleen plaatselijk verdoofd.
Naar mijn idee kon ik dus best naar huis rijden, maar de arts en de voorschriften beweren anders.

En hoewel de rit vlekkeloos verliep zou ik het niet nog een keer doen.

Ben daar ook een beetje 'rebels' in.
Toen onder algehele narcose al mijn verstandskiezen getrokken waren wilde ik daarna ook naar huis.
De verpleging vond het te laat (het was rond 23:00) en vonden dat ik moest blijven slapen.

Ze weigerden het infuus te verwijderen als dwangmiddel.

Heb dus zelf het infuus verwijderd en me op laten halen...

Zemelaar zei:
Durashift zei:
Nee, de patiënt moet direct de hut weer verlaten.

Wat bedoel je met direct? Een paar uur was voor mij afgelopen zomer genoeg om de scherpe randjes van de narcose weg te nemen.
Mijn vrouw heeft me daarna opgehaald en thuis kon ik vervolgens verder herstellen.

Niks mis mee. Je hebt je eigen verantwoordelijkheid. Ik had een liesbreuk. Ik wilde daaraan geopereerd worden. Dus had ik dat maar te regelen. Met het voor- en natraject erbij.

Onnodig in het ziekenhuis blijven kost alleen maar geld. Thuis kun je ook op de bank liggen.

Daar herstel je ook makkelijker. In het ziekenhuis wordt je zo lam als een vogeltje.

Carfanatic zei:
mqdefault.jpg

Wat een malloot is degene in de filmende auto zeg! Dicht achter een slingerende auto gaan rijden. Ook nog eens proberen in te gaan halen. WTF??
Zeker ook nog boos worden en verbaasd zijn als ie de vangrail kopt, de weg over knikt en je dan vol in de flank raakt?
Die iemand let al niet op, daar moet je dan ook lekker naast gaan rijden pfff. Dit zie je toch aankomen?

Maar vervolgens wel lekker roepen wat die ander allemaal wel niet fout doet. o_O

Durashift zei:
Nee, de patiënt moet direct de hut weer verlaten..
Nou, ik had bepaald niet de behoefte een dag lang daar te moeten blijven terwijl ik ook gewoon naar huis kon. Ik was wel wakker, maar gewoon niet 100% scherp. Ik mocht wel meer dingen niet: werken, belangrijke beslissingen nemen, dat soort dingen. Als ik een taxi had willen nemen, kon dat volgens mij ook gewoon, betaald door mijn verzekering. Maar bij de dingen waarvoor ik verdoofd werd was het sowieso wel fijn dat mijn betere helft ook aanwezig was (ook voor haar). De kans is klein, maar aanwezig dat je het niet overleeft, namelijk. Of via een operatietafel alsnog op de IC terecht komt.

Terug
Bovenaan