Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Sarcast zei:

Je rijdt wel wat lang op 'links' op de brug, naar mijn mening, Sarcast. Daar begint de irritatie van de 'Crafter' bestuurder al.. Is niet goed, maar ook wel begrijpelijk als iemand met weinig snelheidsverschil (ook al is het de max. snelheid) gaat inhalen..

Verder begrijp ik ook niet helemaal waarom je jezelf 'zo in de dode hoek' bij die zandoplegger rijdt.. Vrachtwagen geeft netjes richting aan en natuurlijk 'moet' hij op je wachten omdat HIJ de bijzondere manouvre maakt..
Maar ook hier 'hang' je met 95 km/h ongeveer gelijk met de auto op de rechter baan naast je..:S

Durashift zei:
Je rijdt wel wat lang op 'links' op de brug, naar mijn mening, Sarcast.
Mja, ik wilde eigenlijk de twingo voorbij, maar die accelereerde. Achteraf gezien had ik erachter gekund.

We reden overigens 115 @ 100
Verder begrijp ik ook niet helemaal waarom je jezelf 'zo in de dode hoek' bij die zandoplegger rijdt.. Vrachtwagen geeft netjes richting aan en natuurlijk 'moet' hij op je wachten omdat HIJ de bijzondere manouvre maakt..
Inderdaad moet hij wachten, kijk daar eens in de spiegel hoeveel ruimte er is.

Inderdaad, ruimte voor jou;)

Nu ja, hij 'dwong' al een beetje aan maar corrigeerde zich.. Hij keek in ieder geval goed in zijn spiegels.

Durashift zei:
Inderdaad, ruimte voor jou;)
Ja dikke doei!
800 meter weefstrook en ik zou moeten gaan afremmen omdat een vrachtwagen over het eerste blokje wil, met 500 meter vrije ruimte achter me.

Zemelaar zei:
Aan de hand van dit filmpje zou de bestuurder van dat vrachtwagentje geverbaliseerd moeten worden. Is die nou helemaal van de pot gerukt. Hij heeft maar te wachten tot hij er voorbij kan. Zo werkt het in het verkeer.

En hoe meer hij aandringt, des te meer zijn voorligger de kont tegen de krib gooit. Heel menselijk.

Ik vind dit echt de omgekeerde wereld. Verschrikkelijk irritante chauffeur in die C2, naar mijn mening. Het begint met het feit dat 'ie gaat versnellen terwijl hij ingehaald wordt. Daardoor stagneert de hele situatie en zit GH min of meer vast in z'n poging de C2 in te halen (en daarmee dus ook de Sprinter-bestuurder, die het gehannes voor hem slechts gade kan slaan). Vervolgens weigert de C2 op 0:39 naar rechts te gaan. Daar kan ik nog mee leven, omdat er niemand achter hem rijdt die er langs wil. Kwalijker vind ik dat hij ook op 1:01 weigert van de linkerbaan te gaan en daarbij ook nog eens langzamer gaat rijden. Geweldig vervelend, in mijn ogen. Er is meer dan genoeg ruimte om de Sprinter langs te laten, die het daar dan ook terecht niet mee eens is. Het feit dat de C2-bestuurder vervolgens een hele tijd met 90km/h op de linkerbaan blijft hangen, en daarmee al het verkeer achter hem tot last is, geeft eens te meer aan wat voor individualistische eikel het is.

Los van bovenstaande mag de C2-bestuurder van mij direct een artikel 5 aan z'n broek krijgen voor die 'braketest'. Daar is helemaal NIETS menselijks aan.

Naar mijn idee duikt de C2 in het gat dat Sarcast laat vallen doordat ie niet versnelt maar op links blijft hangen...

De 'braketest' komt op mij niet erg zwaar over... volgens mij tikt ie de rem lichtjes aan.. maar schrikt die Crafter bestuurder daar (natuurlijk) weer van..

Artikel 5 is te zwaar...

Een remmentest is volgens mij redelijk snel zwaar genoeg voor een artikel 5 en een EMG. In dit geval had een hoop overlast voorkomen kunnen worden als die C2 bestuurder niet op zijn gaspedaal was gaan staan, maar gewoon had gewacht totdat Sarcast klaar was met zijn inhaalactie.

TYN zei:
Het feit dat de C2-bestuurder vervolgens een hele tijd met 90km/h op de linkerbaan blijft hangen, en daarmee al het verkeer achter hem tot last is, geeft eens te meer aan wat voor individualistische eikel het is.

Dat bedoelde ik dan ook met de kont tegen de krib. Als die Sprinter mij zo snel was genaderd, en daarmee behoorlijk dwingend een "ga eens aan de kant, ik kom er aan" signaal uitzendt, had ik ook geen moeite gedaan om ruim baan te maken.

Het gaat om de manier waarop. Als iemand mij wil inhalen en keurig tussenruimte laat, krijgt hij van mij die gelegenheid.
Maar gaat hij op een halve seconde van mijn bumper hangen, zal hij wachten ook.

Braketest is echter net een stap te ver idd. Daar heb je uiteindelijk jezelf ook mee. Maar treiterend langzaam blijven rijden om de ongeduldige dwars te zitten is menselijk.

Moet die maar niet zo brutaal aandringen. Vriendelijk vragen is het toverwoord. Ook in het verkeer.

Schijnen sommigen nog altijd moeilijk te begrijpen.

'Dwingend', 'brutaal', ik zie het niet. Ik zie enkel de de Sprinter vanaf 0:55 vaart maken en anticiperen op een naar rechts gaande C2. Dat is niet brutaal, dat noem ik 'soepeltjes met elkaar samenwerken'. Idealiter schuift de C2 vlotjes naar rechts, dan kan de Sprinter er snel langs en hoeft de C2 zich vervolgens niet vast te rijden op de rechterbaan maar kan achter de Sprinter weer direct naar links. Zo moet het gaan. Gewoon lekker makkelijk en soepel. Maar daar heb je inzicht voor nodig en die pipo in de C2 heeft dat overduidelijk niet.

TYN, zet het beeld voor de aardigheid eens stil bij 55 seconden. Of bij 1 minuut. Hoe dicht die Sprinter erachter zit.

Hoe die zit te pushen terwijl de C2 nog aan het inhalen is. Ik noem dat erg dwingend en aan de kant proberen te drukken. Wat denk je dat die C2 in zijn binnenspiegel ziet?

Sprinter moet gewoon op zijn beurt wachten. Tot die C2 klaar is met inhalen. En niet op een halve seconde gaan drukken.

Dat is ook een artikel 5. En brutaal en onfatsoenlijk.

Sprinter rijdt niet netjes nee, maar braketest is altijd uit den boze.

Los daarvan, ik begrijp de sprinter wel: er blijven er zo veel, zo lang onnodig links rijden. Als je netjes afstand houdt, gaan ze nooit opzij, terwijl je wel duidelijk harder wil. In zo'n geval ga ik niet kleven, maar zeker wel kort seinen.

Zemelaar zei:
Nee, dat is een artikel 19 RVV.
daan944 zei:
er blijven er zo veel, zo lang onnodig links rijden.

In zo'n geval ga ik niet kleven, maar zeker wel kort seinen.

Ik niet hoor, ik denk dan maar dat ze links voorsorteren.
Soms probeer ik ze ook wat duidelijk te maken, maar ja...

Sarcast zei:
Zemelaar zei:
Nee, dat is een artikel 19 RVV.
daan944 zei:
er blijven er zo veel, zo lang onnodig links rijden.

In zo'n geval ga ik niet kleven, maar zeker wel kort seinen.

Ik niet hoor, ik denk dan maar dat ze links voorsorteren.
Soms probeer ik ze ook wat duidelijk te maken, maar ja...

Tsja, ik kan me de irrititatie over linksplakkers steeds beter voorstellen nu ik zelf vaker op de snelweg zit. Het komt heel vaak voor en meestal blijf ik er precies rechts naast hangen om een blik in de auto te werpen om te zien welke idioot er achter het stuur zit en vervolgens ga ik er net zo makkelijk voorbij. Je kunt ook zo redeneren dat als jij van de meest rechter rijstrook (in het geval van 3 rijstroken) naar de meest linker moet verplaatsen om de linksplakker in te halen en daarna ook weer terug moet, je zeker vier keer kans hebt om een andere auto of motor over het hoofd te zien. Natuurlijk is de kans klein maar dat maakt het wel duidelijk hoe gevaarlijk een linksplakker eigenlijk bezig is.
Soms ben ik ook in een bui dat ik even heel kort op de achterbumper ga zitten maar dat doe ik zo kort mogelijk. En dan nog probeer ik het niet goed te praten want ik ken heel goed de risico`s. Goed gedaan in het filmpje om jezelf ook rechts te laten inhalen, jammer dat er op zo`n moment geen politie in de buurt is om de Mercedes rijder echt goed voor paal zetten.

Durashift zei:
Dus sprak jij je collega hierop aan bij het laatste los adres?
Was de lading nog heel?

Je andere collega op links is getuige.

We kwamen juist van het losadres af dus we waren allemaal leeg gelukkig. Mijn collega zal wel verbaasd hebben opgekeken toen hij na het verkeerslicht opeens een witte bestelbus naast zich zag rijden, maar ik denk niet dat hij verder iets gezien had.
Die andere collega mag dan misschien als een malloot rijden maar verder is er niks mis met hem. Tot een vechtpartij zal het zeker niet komen want we kunnen juist goed met elkaar opschieten. Ik heb weleens op een niet zo`n serieuze manier een opmerking gemaakt over zijn rijstijl en dat hebben andere collega`s ook gedaan. Maar zelf rij ik ook echt niet als een heilig boontje dus een melding maken ga ik niet doen. Ik heb ook een paar keer van omstanders te horen gekregen dat ik te hard reed en aso geparkeerd stond.

Heel herkenbaar de situatie van Sarcast van de middenbaanklevers.
Kom ze vaak tegen bij de Coentunnel vanuit Zaandam naar Amsterdam West.

Haal ze dan ook regelmatig rechts in. Soms leidt dit tot een baantje naar rechts opschuiven. Vaak blijven ze stug op de middelste baan rijden. Een 'sarcastische'move als Sarcast in dit filmpje uithaalt, doe nooit :)

Beschamend genoeg is mijn vader soms ook zo'n iemand die op de middelste strook blijft hangen. Hij heeft het alleen niet goed door want na verloop van tijd verkast hij wel naar rechts (of ik moet het zeggen).
Ook mijn broer kan er soms een handje van. Echter is zijn argument: "Dan hoef ik niet de hele tijd van rechts naar links en van links naar rechts te gaan."

Gisteren ook weer zo'n invoegtopper. Ik rijd in een treintje vanaf de stoplichten de A1 op met voorop zo'n aftandse bak met Duits kenteken (volgens mij was het zo'n vierkante Fiat Uno), vervolgens een Audi cabrio en daarna ik. Het viel me al op dat die Fiat-achtige niet heel snel was op de oprit, maar goed daar valt mee te leven. Daar zit op een eind een vrij scherpe bocht in waar niet iedereen even behendig mee is. Eenmaal de bocht voorbij was het toch wel tijd om het gas in te trappen, want door de avondspits was het behoorlijk druk. Veel vrachtverkeer ook, en dus een goed gevulde rechter rijstrook. Geen probleem zou je denken, want aangezien de invoegstrook overgaat in een uitvoegstrook voor een tankstation heb je (even afgaande op Google Maps) zo'n 500 à 600 meter de ruimte om te accelereren en een plekje te zoeken. Onze oosterbuur dacht daar echter anders over. Want in plaats van gas te geven bleef deze een tijdje net rechtsvoor een vrachtwagen hangen. Niet zo handig, want zowel ik als de Audi voor me waren (op het oog) van plan om die vrachtwagen op de invoegstrook te passeren en zo in te voegen in de zee van ruimte aldaar. Had aanvankelijk ook makkelijk gekund. Die plannen heb ik dus maar snel laten varen, dus strategisch opgesteld achter de vrachtwagen om daar in te voegen. Was niet heel veel ruimte, maar vooruit. Kwestie van spiegelen, gaatje zoeken en gaan. Intussen had die Fiat (met nog een paar honderd meter invoegstrook over) 'm strak voor de vrachtwagen op de snelweg geprakt, dus die tikte al even de rem aan. Sta ik vervolgens op het punt om achter de vrachtwagen in te voegen, gaat die Audi voor me ook nog even vol in de ankers om toch maar achter de vrachtwagen in te voegen. Godmiljaar! Uiteindelijk is iedereen weer heelhuids thuis gekomen, maar wat is dat toch met mensen dat ze bang zijn om even het gas in te trappen op de invoegstrook (td)

Ik heb een keer een filmpje gezien, waar de filmer de auto over de vluchtstrook inhaalde om vervolgens een plek te zoeken. Ik weet niet of het verstandig is, maar het is in elk geval minder gevaarlijk dan jezelf tussen twee vrachtwagens te moeten proppen.

Joël D. zei:
Ik weet niet of het verstandig is
De wetgever vond in 1990 van niet.
Verscheidene organisaties adviseren automobilisten van de vluchtstrook gebruik te maken als het invoegen vanaf de invoegstrook niet lukt. Hoewel voor dat advies begrip bestaat, wordt aan deze praktijk toch een einde gemaakt. Waarom? De vluchtstrook is primair bestemd voor pechgevallen. Men treft er vaak auto's aan waaraan gesleuteld wordt. Het is noch voor de inzittenden van een pechvoertuig, noch bij voorbeeld voor een wegenwacht die ermee bezig is, een prettig idee dat er elke ogenblik een auto op ze af kan stormen die bezig is om snelheid te maken. De meeste invoegstroken zijn lang genoeg om zonder problemen te kunnen invoegen. En als er een file staat blijken de meeste bestuurders bereid er anderen tussen te laten.

Volledigheidshalve is vermeld dat het berijden van de vluchtstrook in noodgevallen is toegestaan. Men kan daarbij denken aan een invoegende automobilist die plotseling

geconfronteerd wordt met iemand die op de hoofdrijbaan snelheid maakt.

Het kan echter wel eens handig zijn om van RVV 11 lid 4 gebruik te maken

Sarcast zei:
Joël D. zei:
Ik weet niet of het verstandig is
De wetgever vond in 1990 van niet.
Verscheidene organisaties adviseren automobilisten van de vluchtstrook gebruik te maken als het invoegen vanaf de invoegstrook niet lukt. Hoewel voor dat advies begrip bestaat, wordt aan deze praktijk toch een einde gemaakt. Waarom? De vluchtstrook is primair bestemd voor pechgevallen. Men treft er vaak auto's aan waaraan gesleuteld wordt. Het is noch voor de inzittenden van een pechvoertuig, noch bij voorbeeld voor een wegenwacht die ermee bezig is, een prettig idee dat er elke ogenblik een auto op ze af kan stormen die bezig is om snelheid te maken. De meeste invoegstroken zijn lang genoeg om zonder problemen te kunnen invoegen. En als er een file staat blijken de meeste bestuurders bereid er anderen tussen te laten.

Volledigheidshalve is vermeld dat het berijden van de vluchtstrook in noodgevallen is toegestaan. Men kan daarbij denken aan een invoegende automobilist die plotseling

geconfronteerd wordt met iemand die op de hoofdrijbaan snelheid maakt.

Het kan echter wel eens handig zijn om van RVV 11 lid 4 gebruik te maken

En vond je dat zelf zo'n handige actie? Of was je gewoon even "stoer bezig" door hem er geheel onnodig voor te willen gooien?

Voegt een stuk prettiger in dan met 65 achter de vrachtwagen.

En stoer doe ik alleen in de Cuore.

Janus Diedericus (koning van de kartbaan) zei:
En vond je dat zelf zo'n handige actie? Of was je gewoon even "stoer bezig" door hem er geheel onnodig voor te willen gooien?

Nog nooit in een snelle auto gereden? Dat blijft gewoon leuk, zo'n actie. Even snel accelereren. Verveelt nooit.

Wat mij altijd opvalt bij zo'n trage invoeger is dat de achterliggers in zijn kont kruipen.
Als ik er niet rechts voorbij kan dan laat ik altijd een gaatje vallen om een beetje op snelheid te kunnen invoegen.

Zemelaar zei:

Nog nooit in een snelle auto gereden? Dat blijft gewoon leuk, zo'n actie. Even snel accelereren. Verveelt nooit.

Genoeg met snelle auto's gereden, van Tesla tot Stilo Abarth. En inderdaad, even snel accelereren kan heerlijk zijn. Alleen deed ik dit nooit op een manier dat anderen misschien in gevaar worden gebracht, altijd verantwoord. Dat mis ik een beetje in de filmpjes van Sarcast, want wat als hij nou net de snelheid van de vrachtwagen verkeerd inschat of er toch een auto vlak voor de vrachtwagen blijkt te zitten? Om nog maar te zwijgen van een eventuele schrikreactie van de vrachtwagenchauffeur. Trapt hij weer op de rem, hebben er vier auto's vertraging door één l*l in een rijdende sigaar. En met die Cuore, je moet er maar zin in hebben...

Nou, is dat wel fout om de volledige invoegstrook te gebruiken? Ook terwijl de auto's voor je al hebben ingevoegd!

Ik weet dat zo net nog niet.

Zemelaar zei:

Ok, dus iemand voor z'n neus de pas afsnijden is idioot, behalve als je in een snelle auto rijdt. Dan is het gewoon leuk... *-)

Zemelaar zei:
Nou, is dat wel fout om de volledige invoegstrook te gebruiken? Ook terwijl de auto's voor je al hebben ingevoegd!

Ik weet dat zo net nog niet.

Dat is opzicht niet fout, er wordt zelfs geadviseerd de gehele invoegstrook te gebruiken. Maar, zoals Leon al aangaf, is het wel zo slim anderen af te snijden? Daarbij heb ik sterk de indruk dat mocht de rest heel de invoegstrook gebruikt hebben dat meneer Sarcast dan wel direct in had gevoegd om over de hoofdrijbaan alles voorbij te steken (heel hard hopend dat de vrachtwagen niet abrupt naar links komt)

Leon in z'n SEAT zei:
Ok, dus iemand voor z'n neus de pas afsnijden is idioot, behalve als je in een snelle auto rijdt. Dan is het gewoon leuk... *-)

Ja, in een snelle auto is alles anders!:}

Waar wordt er gesneden? :S

Daarbij heb ik sterk de indruk dat mocht de rest heel de invoegstrook gebruikt hebben dat meneer Sarcast dan wel direct in had gevoegd om over de hoofdrijbaan alles voorbij te steken (heel hard hopend dat de vrachtwagen niet abrupt naar links komt)
Dat heb ik wel eens gedaan ja. Vandaar dat ik liever rechts inhaal, daar wil men doorgaans niet naar terug, en heb je geen problemen met kapotte richtingaanwijzers.

En met die Cuore, je moet er maar zin in hebben...
Je moet wel een beetje timen, maar een snelle auto is geen vereiste hoor.

Carfanatic zei:
typische rijstijl.

Dat had de bestuurder van de 8-KZN-18 ook vanochtend.. Overduidelijk te zien was dat de smartphone op de linkerspaak van het Golf stuur lag en meneer er met een schuine blik zeer aandacht mee bezig was.. al een hele tijd op de linkerbaan van de (2 baans) snelweg..(td)
Hield het verkeer lekker op.. met nog geen 100 km/h.. kwam toen weer dichterbij en passeerde mij.. later passeerde ik hem weer en zat ie achter me.. Oei, niet zo veilig met het klaverblad in zicht en een vrachtwagen voor mij.. Dat vond hij kennelijk ook, want meneer was kennelijk klaar met de boodschap en ging nog ff over de doorgetrokken streep naar links, 2 vrachtwagens voorbij en dan toch maar naar rechts op de uitvoegstrook richting klaverblad.. :|

Goede reclame voor LeasePlan (Rental) :T

Sarcast zei:
Wat mij altijd opvalt bij zo'n trage invoeger is dat de achterliggers in zijn kont kruipen.
Als ik er niet rechts voorbij kan dan laat ik altijd een gaatje vallen om een beetje op snelheid te kunnen invoegen.
Ik ook. Als je dat goed doet, lukt het zelfs met een wat minder heftig gemotoriseerde auto prima om op snelheid in te voegen op de snelweg.

Maar meteen naar de linkerstrook doe ik zelden.

Sarcast zei:

Ik heb dat ook nooit begrepen. Dan laat ik dus een gaatje vallen zodat ik wat snelheid kan maken en ook beter zicht heb, besluit degene achter me bij mij te plakken en bij de eerste blokjes de auto meteen naar links te hoeken. Daarmee achterop komend verkeer hinderend vanwege zijn nog lage snelheid en mij (bijna) klemrijdend tijdens het accelereren. Nu scheelt het dat je met ruim voldoende vermogen ze gewoon weer af kunt snijden en terug kunt pakken voor deze enorm lompe actie. Raar idee ook om te denken dat juist ik niet op zou willen schieten.

Sarcast zei:
Waar wordt er gesneden? :S

Daarbij heb ik sterk de indruk dat mocht de rest heel de invoegstrook gebruikt hebben dat meneer Sarcast dan wel direct in had gevoegd om over de hoofdrijbaan alles voorbij te steken (heel hard hopend dat de vrachtwagen niet abrupt naar links komt)
Dat heb ik wel eens gedaan ja. Vandaar dat ik liever rechts inhaal, daar wil men doorgaans niet naar terug, en heb je geen problemen met kapotte richtingaanwijzers.

En met die Cuore, je moet er maar zin in hebben...
Je moet wel een beetje timen, maar een snelle auto is geen vereiste hoor.

Erg lompe actie. De bus moest hoe dan ook naar links gaan komen en juist dan nog even jezelf er langs forceren. Het is ook niet zo dat je niet bekend bent met de weg daar.

Paulus0013 zei:
Erg lompe actie. De bus moest hoe dan ook naar links gaan komen en juist dan nog even jezelf er langs forceren. Het is ook niet zo dat je niet bekend bent met de weg daar.
Precies daarom, ik wist dat er nog voldoende ruimte was. Als meneer op tijd richting had aangegeven had ik op hem gewacht. Zelfs zonder dat ie voor mocht van RVV 54, is dat nou niet sociaal?

Ik had het niet gedurfd. De kans op een aanrijding is mij in zo'n situatie te groot.

Goh, het was wel opletten geblazen op het volgende punt gisteren en vandaag. Gisteren besloot een reiger precies midden op de weg stil te gaan staan. Aangezien dit een punt is waar auto`s soms nog op het laatste moment van rijbaan willen veranderen en de maximum snelheid even verderop 70km/u wordt durfde ik niet helemaal stil te gaan staan. Dus heel rustig afgeremd en toen de reiger bleef zitten even de claxon gebruikt waarop het beest naar de andere rijbaan besloot te verkassen. Toen mocht het verkeer daar dus in de remmen maar mijn probleem was opgelost.:T Overigens wilde ik het beest juist beschermen en daarom leek het me verstandiger om niet de alarmlichten aan te zetten omdat de kans anders aanwezig was dat ik zou worden ingehaald.

Vandaag precies op dat punt besloot een busje het hele verkeer bijna tot stilstand te brengen om in de berm stil te gaan staan. Maar ruim van tevoren had de bestuurder zijn alarmlichten aangezet dus daar kon iedereen goed op anticiperen. Maar of dat nog niet genoeg was besloot de tweede auto voor me dat het slim was om na het viaduct stil te gaan staan want hij of zij moest toch linksaf de snelweg op. Ook hier werd het ruim op tijd aangegeven met het knipperlicht maar alsnog is het veel verstandiger om verderop ergens te keren.

https://maps.google.nl/maps?q=Haarlemmerweg,+1055+Amsterdam&ll=52.359667,4.887543&spn=0.230635,0.672226&cbll=52.384989,4.846133&layer=c&panoid=yNV1is0bP5nQ6dCCxYYGrQ&cbp=12,274.93,,0,5.39&hnear=Haarlemmerweg,+Amsterdam&t=m&z=11

Stuur dat filmpje naar de politie. Kan zo op kenteken 86-RJH-9 worden bekeurd.

Zou wel dat stemmetje (van jou?) weglaten. Klinkt erg simpel. (:B

Vanavond, met 110 op de A2 ergens tussen Utrecht en Amsterdam (stukje met Vmax 130-na-19:00), kwam ik een of andere SUV achterop die op de vierde rijstrook 100 reed. Toen ik er bijna was, werd-ie zowaar wakker, ging-ie even 120 rijden en toch maar naar rechts, waarna de snelheid weer zakte naar 100. Kon ik hem iig netjes links inhalen. Had anders ook wel gekund natuurlijk, maar geen zin in om een halve snelweg over te steken als het niet hoeft.

Eindje verder zelfs eentje die met 100 op rijstrook 3 bleef plakken.

Niet idioot, wel verbazingwekkend, met die 110 was ik ruimschoots de snelste weggebruiker... is dat altijd zo daar? Of hebben moderne auto's geen klokje meer op het dashboard ofzo, dat men niet kan zien dat het al 19:00 geweest is?

N.B. ik reed 110 i.v.m. motortemperatuur (nog niet warm) i.c.m. ontwerpfout in de versnellingsbak (geen zes, te korte eindoverbrenging en/of te korte vijf; bij 130 draait de motor daardoor 4200-4300 tpm).

Durashift zei:
der Magistrat zei:
Idiote actie: voor me staat een vrij nieuwe 5-serie met de achterruitrijlampen aan. Omdat ik het zelf vervelend vind dat mensen niet geduldig wachten bij dergelijke manoeuvres, besluit ik de beste man de tijd te geven. Deze rijdt vervolgens achteruit zijn oprit op. Halverwege gaf die opeens een redelijk dotje gas en reed zo zijn stenen brievenbus omver. Ouch. Achterlicht stuk, bumper en kofferbak beschadigd, brievenbus onbruikbaar...De man keek me totaal gedesillusioneerd aan toen ik besloot verder te rijden. Helpen kon ik immers niet, al leefde ik wel mee. Hoe een stomme fout zo in de papieren kan lopen (een nieuwe BMW herstellen zal vast wel aardig wat kosten).

Ik kan mij voorstellen dat de beste man 'zenuwachtig werd' en het 'snel wilde doen' om jou zo kort mogelijk te laten wachten..
Wellicht is hij gewend dat anderen hem 'om de oren rijden' en dat ie daarna vrij baan en alle tijd hebt om een paar keer heen en weer te steken om goed op de oprit uit te komen.B)

Klopt, dat bedacht ik me ook wel. Ik vond het jammer, mijn bedoeling was goed...Niet dat ik me schuldig voel, maar het was toch een sneue vertoning.

Terug
Bovenaan