A
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Joep83 zei:Lekker totaal onzichtbaar voor de chauffeur...
![]()
Vijf voetgangers zijn maandagmiddag 13 oktober op het Beursplein aangereden door een 73-jarige autobestuurder uit Harlingen.
De man reed op de brug tegen het verkeer in en reed daar de op het voetpad lopende voetgangers aan. Hierna kwam hij tegen een auto tot stilstand. De man is aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed.
Carfanatic zei:Joep83 zei:Lekker totaal onzichtbaar voor de chauffeur...
maar zelf ziet die motorrijden ook geen moer. ik heb liever vrij zicht.
ondertussen in leeuwarden:
![]()
Vijf voetgangers zijn maandagmiddag 13 oktober op het Beursplein aangereden door een 73-jarige autobestuurder uit Harlingen.
De man reed op de brug tegen het verkeer in en reed daar de op het voetpad lopende voetgangers aan. Hierna kwam hij tegen een auto tot stilstand. De man is aangehouden op verdenking van het rijden onder invloed.
drankrijders![]()
Ja die zijn fijn inderdaad, zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. Dan geeft iemand ruim voor de kruising richting aan naar rechts, terwijl men verderop bij het tankstation moet zijn.Sarcast zei:
levensnevel zei:iedereen die meer dan regelmatig op de weg zit herkent dit wel:
drie baans autosnelweg met op de rechterbaan een colonne vrachtwagens en op de middelste baan inhalende vrachtwagens.
Dus wat doet de doorgewinterde automobilist(e) dan wanneer er toch echt die afrit genomen moet worden.
Precies doorknallen op de linkerbaan en dan op het laatste moment tussen de vrachtwagens door oversteken naar die afrit
Gaat honderden malen goed, maar zo af en toe ook flink mis
https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/373883/filmpje-spectaculair-ongeval-op-e40-in-belgie-massaal-gedeeld-op-facebook.html
https://www.facebook.com/marian.wojcik.106
Durashift zei:...dus enigszins vind ik het wel begrijpelijk dat ze haar keuze om uit te voegen daar plaatste.
Ik betwijfel het. Veel mensen snappen het verschil nog altijd niet tussen 'geen problemen zien' en 'zien dat er geen problemen zijn'...Zemelaar zei:Ik ben benieuwd of het slachtoffer de hand in eigen boezem steekt. En haar fout erkent. Of zal ze wijzen naar bijvoorbeeld vrachtwagens, die haar het zicht op de borden ontnamen?
Carfanatic zei:lekker appen.
Soloman zei:Mensen kunnen heel onverwacht reageren.
(..)
Als ik thuiskwam stond die hond daar naar mij te grommen en tanden bloot. Ik heb er wat van gezegd, hou die hond op je kamer, want dit gaat een keer mis. Nee joh, hartstikke lieve hond.
Op een dag waren ze even weg en hadden ze de hond op hun kamer opgesloten. (..)
Opgekropte woede kwam naar buiten. Het was alsof de hele tent werd afgebroken. Toen meneer en mevrouw thuis kwamen, besloot ik te gaan klagen.
Ik liep naar hun kamer en ik wist niet wat ik zag: totale verwoesting. De meubels waren geheel in stukken gereten en overal lagen losse stukken. Het meisje stond erbij te huilen. "Ja, daar wilde ik het dus over hebben, die hond van jullie". Wat was haar reactie: "Ach hou je mond! Zie je niet dat we nu enorme problemen hebben?"
Man man man, ik verbaas me wel vaker over je bijdragen hier maar dit is toch wel weer een juweeltje hoor...Zemelaar zei:Ze overtreden inderdaad de wet.
Maar ben jij altijd zo heilig? Zulke kleine overtredinkjes zie ik als een leugentje om bestwil. Als smeermiddel voor de maatschappij, die anders niet zou functioneren.
Bovendien gaat het erom dat je ermee wegkomt, dat je niet wordt gepakt.
Mag graag met werk vergelijken. We kunnen allemaal de kantjes eraf lopen. Het gaat erom dat je ermee wegkomt. Dat je geen douw van je baas krijgt. Dan ben je een held. Dan ben je handig.
Als jij de file via b.v. de vluchtstrook inhaalt, en de politie pakt jou, en je komt er tóch mee weg. Petje af.
Zulke handige jongens irriteer ik mij zeker niet aan. Die bewonder ik.
Zemelaar zei:Er verandert niks in de hoofden van de bestuurders. Immers, in een auto zijn we verminderd toerekeningsvatbaar.
Zij die altijd al voorzichtig waren, zullen dat gewoon blijven. En zien in zo'n ongeluk een bevestiging.
Zij die altijd al roekeloos waren zullen zo'n ongeluk afdoen als een incident.
Kortom, er verandert niks.
Zemelaar zei:Je kan het ook anders zien. Die voordringers gebruiken een handigheidje. Zou jij ook kunnen doen. Brutalen hebben de halve wereld.
Dus die irritatie zegt ook iets over jou. Jij zou ook een oogje dicht kunnen knijpen en ook die route volgen.
Irritatie zou nu als misgunnen uitgelegd kunnen worden.
Zemelaar zei:Hoe vond je 'm!![]()
DAS_BOOT zei:[plaatje]
mijn ervaring lijkt een beetje op wat in belgie was gebeurd. althans ik kon gelukkig wel op tijd remmen. bandensporen duidelijk zichtbaar.
toch best een nare ervaring die mij nog steeds kippenvel laat krijgen.
daartegen, ik rijd liever in engeland/schotland. het is soms erg traag het verkeer. maar ze rijden vele malen redelijker dan op het europees vaste grond.
en je komt nog mooi lege plekken/wegen tegen
[plaatjes]
KoenH zei:Gisteren vanuit mijn werk even naar de Ikea in Amersfoort geweest. Op de terugweg naar huis moest ik van de andere kant onder dit bruggetje door (op de achtergrond zie je de Ikea liggen als je goed kijkt):
Google maps
Ik had dus voorrang vanaf de andere kant. Rond 17.00 blijkt dat nog niet zo makkelijk te zijn, iedereen rijdt dan vanaf werk juist vanaf de geen-voorrangs kant onder de brug door. Ik stond aan de andere kant al even te wachten tot iemand me erdoor zou laten, maar daar bleek niet zoveel behoefte aan te zijn. Hoe vervelend ik het ook vond, heb ik uiteindelijk de boel maar vastgereden onder de brug. Werd me niet in dank afgenomen door het rijtje auto's dat vervolgens toch maar achteruit terug moest. Als mensen eens wat verder zouden anticiperen (of minder asociaal zijn, kan ook, ik weet niet waar het probleem precies lag) was het allemaal niet nodig geweest.
Overigens ook elke dag weer mensen die via het tankstation of parkeerplaats een stuk file proberen over te slaan (en vervolgens die file weer erger maken door vervolgens weer allemaal te moeten invoegen). Het is me opgevallen dat ik dat in het buitenland nooit zie.