Zemelaar zei:
bat zei:
Wijn verwisseld met de azijn bij 't eten, zemelaar?
Hahaha. Zo lijkt het wel hè!
Maar onzin is het toch ook niet, wat ik daar verkondig toch? Of wel?
Ik vraag me dat namelijk weleens af. In hoeverre is het vreemd dat iemand door rood rijdt en jou het ziekenhuis inrijdt, terwijl jij zelf ook weleens een rood licht negeert?
Ik vraag me dat écht af.
Hebben wij recht van spreken als wij de stuntrijder in Haaksbergen nalatigheid verwijten, terwijl we zelf ook nalatig zijn. In het verkeer bijvoorbeeld.
Dat is deels de psyche van de mens, denk ik. 'het overkomt mij niet' / vermijden van angst.. wat deels terecht is want alleen maar leven met angst is niet gezond. Ik denk dat er geen één 'hardrijder' is die niet verwacht op tijd te kunnen stoppen voor z'n voorligger..
Of anders gezegd.. Heb jij, Zemelaar, ooit angst voor een klapband gehad tijdens je supersnelle proefritten? Ik denk het niet, anders was je er niet mee doorgegaan of had je er niet van genoten..
Het is al eerder geschreven.. in onze samenleving is de focus op veiligheid en 'pampering daaromheen' te ver doorgedrongen. Ik hoorde in de reacties over 'Haaksbergen' menig 'deskundige' zeggen dat het publiek, door de aanwezigheid van dranghekken, de verwachting mocht hebben dat het veilig was.. Tja
Zemelaar zei:
De gemeente Haaksbergen is laks in de vergunning geweest.?
Hier ben ik het niet met je eens.. De vergunning is (te) laat verstrekt (met het oog op de bezwaartermijn) maar zoals het vaker binnen overheden zal gaan.. er is een vertrouwen uit voorgaande jaren opgebouwd, zodat een vergunning toch relatief plichtmatig afgehandeld wordt.
Nu staat alles op scherp, zie ook de reacties van omliggende gemeenten (wat ook enigszins hypocriet is, vind ik) en dus zullen vergunningen voor dergelijke evenementen de komende jaren aandachtiger bekeken worden.. Dus kom je weer (deels) op die veiligheid pampering terecht..
Zemelaar zei:
En zo hoop ik een discussie aan te zwengelen om vooral je eigen gedrag eens onder de loep te nemen. Zal wel niks worden. Want we inventariseren liever ongewenst gedrag dan dat we het proberen te verklaren. Het hoe krijgt veel meer aandacht dan het waarom. In mijn ogen onterecht. Want dan verandert er nooit iets.
Eens, gisteren zelf wel zo'n 'eigen gedrag moment' gehad.. Hier op 't forum schrijf ik over mijn ergernissen over gebruik van de smartphone tijdens het autorijden en dan voornamelijk het niet-bellen gebruik. Gistermiddag iets te laat vertrokken naar afspraak.. Uit een soort automatisme dacht ik ff te bellen dat ik wat later ben..
Ehm.. dan ben ik dus met gedrag bezig waarvan ik mij bij anderen erger, dacht ik bij mijzelf. DUS, even op de parkeerplaats gestopt (was nabij) en gebeld. Kost ook nog geen 5 minuten en door het telefoontje was ook duidelijk dat ik mij niet hoefde te haasten.. Dus, als bonus, een relaxte reis in de auto.
Wat wil een mens nog meer?