Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Wrangler zei:
Sarcast zei:
Joël D. zei:
Ik had hem er ook niet voorgelaten

Ik wel.

Ik ook, en zonder claxonneren 8-)

Ah je bent ook bekend met de gedragingen die binnen 1 rit tot een EMG kunnen leiden? (tu)

III. rijgedrag

2. Gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:
g) geen rekening houden met de belangen van andere weggebruikers, zoals het:
1) geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;

4. Duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens ter zake van:
a. de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden;
e. het gebruik van lichten en geven van signalen;
f. het rijden op auto(snel)wegen: bijvoorbeeld het rijden op de vluchtstrook of het negeren van het rode kruis boven een rijstrook;

Tenenkrommend om te zien, hoe iemand in de verte kan zien dat iemand wil invoegen, een gat van zeker 100 meter heeft tot de voorganger (300 meter tot de invoeger). En vervolgens het gat dichtrijdt, moppert en claxonneert en uitwijkt over een puntstuk. Terwijl de oude man in "het gebakje" geen kant op kan en niet echt de ruimte zag om in te voegen (vind je het gek)? Ohja en ook nog een filmpje plaatst onder het kopje "idiote acties van een ander".

Verplaats je zelf eens als je 70 bent en moet invoegen op een korte invoegstrook.....

T' is triest dat de man niet de durf heeft in te voegen, triester is nog dat iemand zich niet even sociaal opstelt om ruimte te creëren. Te bang om lang achter iemand te moeten rijden, die wellicht langzamer rijdt dat de meute?

Prima dat dit onder EMG kan vallen.

Tja het probleem begint natuurlijk bij de invoeger, laten we dat voorop stellen. Die had zelf ofwel wat meer gas moeten geven, of even inhouden en achter dat busje invoegen. Neemt niet weg dat ik 'm er in dat geval waarschijnlijk ook wel voor had gelaten (los van wat wettelijk zou moeten of wat EMG-waardig is). Een filmpje wil nog wel eens een vertekend beeld geven, maar volgens mij had het in dit geval zat gekund.

Klopt, het is het iemand die een probleem heeft en iemand die een oplossing kán bieden.

Carfanatic zei:
Verplaats je zelf eens als je 70 bent en moet invoegen op een korte invoegstrook.....

misschien is autorijden dan wel niet meer voor je weggelegd?
Kan zijn, maar feit is dat de bewuste meneer zich op dat moment dus wel daar bevond. Moet je 'm dan maar aan z'n lot overlaten, met alle mogelijke gevolgen van dien?

Wrangler zei:
Tenenkrommend om te zien, hoe iemand in de verte kan zien dat iemand wil invoegen, een gat van zeker 100 meter heeft tot de voorganger (300 meter tot de invoeger). En vervolgens het gat dichtrijdt, moppert en claxonneert en uitwijkt over een puntstuk. Terwijl de oude man in "het gebakje" geen kant op kan en niet echt de ruimte zag om in te voegen (vind je het gek)? Ohja en ook nog een filmpje plaatst onder het kopje "idiote acties van een ander".

T' is triest dat de man niet de durf heeft in te voegen, triester is nog dat iemand zich niet even sociaal opstelt om ruimte te creëren. Te bang om lang achter iemand te moeten rijden, die wellicht langzamer rijdt dat de meute?

Ik zal even je feiten verbeteren ;)

1. Het was een dame van rond de 40-50, schat ik.
2. Mijn volgafstand was 50-60m, geen 100m.
3. Ik rij het gat niet dicht. De voorgangers veranderen van gedachten en gaan hard in de remmen, kennelijk met de gedachte dat ze daardoor ruimte kunnen scheppen die er al enige tijd niet meer is. Dat had ik niet verwacht aangezien ze daar verder geen enkele aanstalten toe maakten, waardoor ik er te laat op reageer en dus inderdaad de ruimte "dicht rij". Ruimte die ik overigens juist probeerde te scheppen, kijk maar naar de snelheid vanaf het begin van het filmpje. Nog voordat ik iets zegt laat ik mijn snelheid al zakken en neem ik meer afstand/probeer ik meer afstand te nemen. Je hebt een punt dat ik meer rekening had moeten houden met hele domme acties van mijn voorliggers aangezien ze daar inderdaad wel genoeg signalen voor af gaven.
4. De titel van de video is 'N36 Invoegen is ook moeilijk'. Dat lijkt me me niet bepaald schofferend. Het is gewoon een ultiem domme invoegpoging, waarbij zij alles fout doet wat je maar fout kunt doen. Van onvoldoende gas geven, slecht of niet spiegelen en de eindoplossing is ook niet erg prettig.

Wat dit betreft:
T' is triest dat de vrouw niet de durf heeft in te voegen, triester is nog dat iemand zich niet even sociaal opstelt om ruimte te creëren. Te bang om lang achter iemand te moeten rijden, die wellicht langzamer rijdt dat de meute?

Ik weet niet hoe dat zit bij mijn voorliggers, dus daar geen woord over. Voor mezelf is het echter zo dat zoiets geen rol speelt. Het is de N36. Dat is sowieso al een dodenweg, maar vooral de voornaamste route voor het vrachtverkeer in de regio. Je rijdt hoe dan ook rond de 75 - 85km/u. Of je dan voor of achter zo'n automobilist zit maakt mij niks uit.

PauseBreak zei:
Zeg het maar:
Ow ja natuurlijk weer dat toeteren! Stuk nuttiger dan even iets verder doorremmen in dit geval zeg!
Het is zeker ook nog de ander zijn schuld als ie tegen jou aanrijdt? Want ja je zag natuurlijk absoluut niet aankomen wat er ging gebeuren 8-)

In de eerste plaats is het natuurlijk totaal idioot van opa in zijn i10. Hoe krijg je dit voor elkaar zeg pfff. Je ziet dat ding naast je rijden, dan heb je 2 opties: even terug naar de 4 en gas erop, daar zijn versnellingen immers voor. Een beetje toeren maken gaat de auto echt niet gelijk stuk van. Of je remt op tijd even iets meer af zodat je erachter terecht komt. Nee wat kiezen voor iets er tussenin, lekker besluiteloos en dan maar aan modderen.
Dit zijn dezelfde mensen die je een invoegstrook kunt geven van 10km lang met daarnaast 1 auto op de hoofdrijbaan en verder een volledig lege weg en die presteren het dan die ene auto nog te moeten hinderen.
Je kunt natuurlijk bij 80km/u in de 5 lekker vlot accelereren in zo'n i10 *-) Lekker de schakelindicator volgen zeker? De auto rijdt jou immers 8-)

Sarcast zei:
Paulus0013 zei:
Erg lompe actie. De bus moest hoe dan ook naar links gaan komen en juist dan nog even jezelf er langs forceren. Het is ook niet zo dat je niet bekend bent met de weg daar.
Precies daarom, ik wist dat er nog voldoende ruimte was. Als meneer op tijd richting had aangegeven had ik op hem gewacht. Zelfs zonder dat ie voor mocht van RVV 54, is dat nou niet sociaal?
Nee ik vind het ronduit lomp. Ik zou er ook van balen dat ik erachter terecht zou komen, maar so be it. Met inhalen riskeer je nogal wat. Als de ander je niet verwacht, wat niet geheel vreemd is in dit geval, dan ben je de pineut. Iets dat je zelf kunt voorkomen. Kan je fijn menen het recht aan je zijde te hebben, naar mijn mening gaat dit gedrag nergens over op deze manier.

Joël D. zei:
Wat een idioot. Ik had hem er ook niet voorgelaten, zoveel ruimte en dan nog falen. *-)
Het zou helpen als mensen hun ego soms eens opzij kunnen zetten in het verkeer.
Ik vind het ook een prestatie op zich om met deze ruimte het nog zo te verkloten. Toch had ik hem niet als de filmer er nog even langs gegooid.
Al was het maar omdat deze persoon zich erg onvoorspelbaar gedraagt. Op lagere snelheid kan zoiets nu eenmaal minder kwaad, dus even wat afwachtender rijden lijkt mij geen kwaad kunnen. Ik snap dat doorduwen absoluut niet in dergelijke situaties. Wat schiet je daar nu mee op? Dingen lopen al niet lekker, dan moet je vooral daar nog een schepje bovenop doen als het totaal niet nodig is...

Wrangler zei:

Ik ben het eens met je eerste deel.
Anderzijds moet dit lompe gedrag van opa in zijn i10 natuurlijk ook weer niet beloond gaan worden. Misschien wel in de praktische zin door hem niet bijna letterlijk de weg af te kegelen, maar hij zou ook zeker op zijn donder mogen krijgen. De cursus zou voor opa dan ook geen kwaad kunnen als je deze redelijk eenvoudig handeling nog zo weet te verkloten.

Ruimte die ik overigens juist probeerde te scheppen, kijk maar naar de snelheid vanaf het begin van het filmpje.
Volgens mij blijft de afstand tot de voorganger het gehele filmpje redelijk gelijk.

Je hebt een punt dat ik meer rekening had moeten houden met hele domme acties van mijn voorliggers aangezien ze daar inderdaad wel genoeg signalen voor af gaven.
Ja precies, even doorremmen kan geen kwaad. Later weer accelereren kan altijd nog. Als je geen tussenafstand meer hebt is op een later moment doorremmen geen optie meer, want dan ben je te laat. Simpel stukje logica. Dus bij twijfel beter altijd remmen.

Dat had ik niet verwacht aangezien ze daar verder geen enkele aanstalten toe maakten
Nee joh zou ik ook niet verwachten als ik deze auto's zo met zijn allen richting het einde van de invoegstrook zie gaan, wetende dat er toch echt eentje zich moet gaan verplaatsen zonder dat er nog ruimte is. Nee ik zou dan inderdaad niet verwachten dat zoiets weleens fout kan gaan lopen. *-)

Ik zal even je feiten verbeteren winking smiley

3. Ik rij het gat niet dicht. De voorgangers veranderen van gedachten en gaan hard in de remmen, kennelijk met de gedachte dat ze daardoor ruimte kunnen scheppen die er al enige tijd niet meer is. Dat had ik niet verwacht aangezien ze daar verder geen enkele aanstalten toe maakten, waardoor ik er te laat op reageer en dus inderdaad de ruimte "dicht rij". Ruimte die ik overigens juist probeerde te scheppen, kijk maar naar de snelheid vanaf het begin van het filmpje. Nog voordat ik iets zegt laat ik mijn snelheid al zakken en neem ik meer afstand/probeer ik meer afstand te nemen. Je hebt een punt dat ik meer rekening had moeten houden met hele domme acties van mijn voorliggers aangezien ze daar inderdaad wel genoeg signalen voor af gaven.
4. De titel van de video is 'N36 Invoegen is ook moeilijk'. Dat lijkt me me niet bepaald schofferend. Het is gewoon een ultiem domme invoegpoging, waarbij zij alles fout doet wat je maar fout kunt doen. Van onvoldoende gas geven, slecht of niet spiegelen en de eindoplossing is ook niet erg prettig.

Ik weet niet of jij weet waarom hectometer paaltjes die naam hebben gekregen? Kijk nog eens goed naar de afstand tussen jou en de voorliggers bij het moment van waarneming van de oprit / invoeger. Op het moment van inzicht handelen en er "niet op aan laten" komen is nogal een verschil wat hier een groot effect had kunnen hebben. Als je dan ziet dat je voorgangers remmen en jij niet, rijd je toch het gat dicht? Sterker nog, als jij tegelijk had geremd kon de invoeger er prima tussen met een gangetje van 50 a 60.....

Juist als je dagelijks op de N36 rijdt (wat jij doet overkomen) handel je er niet naar, de invoeg en uitvoegstroken zijn erg kort. Dus mag je best eens rekening houden met een ander, daar je zelf ook moet invoegen / uitvoegen toch?

@Paulus:
Ik vind het ook een prestatie op zich om met deze ruimte het nog zo te verkloten. Toch had ik hem niet als de filmer er nog even langs gegooid.
Al was het maar omdat deze persoon zich erg onvoorspelbaar gedraagt. Op lagere snelheid kan zoiets nu eenmaal minder kwaad, dus even wat afwachtender rijden lijkt mij geen kwaad kunnen. Ik snap dat doorduwen absoluut niet in dergelijke situaties. Wat schiet je daar nu mee op? Dingen lopen al niet lekker, dan moet je vooral daar nog een schepje bovenop doen als het totaal niet nodig is...

Ik rij haar voorbij omdat dit een erg beruchte plek is op de N36. Het is letterlijk een dodenplek. Komt mede doordat deze situatie zich achter een heuveltje afspeelt en mensen dus pas laat kunnen reageren (en zoals is gebleken uit het verleden rijden mensen daar regelmatig te hard en kunnen dan helemaal niet meer op tijd reageren). Aangezien mevrouw nog maar maximaal 30km/u reed en ik meer dan het dubbele daarvan, heb ik uit oogpunt van mijn eigen veiligheid haar nog gepasseerd. Ik blijf liever niet de achterste auto in zo'n situatie.

Nee joh zou ik ook niet verwachten als ik deze auto's zo met zijn allen richting het einde van de invoegstrook zie gaan, wetende dat er toch echt eentje zich moet gaan verplaatsen zonder dat er nog ruimte is. Nee ik zou dan inderdaad niet verwachten dat zoiets weleens fout kan gaan lopen. nut smiley

Ik bedoel daarmee dat die mensen (waaronder twee professionele chauffeurs) gewoon door bleven rijden totdat het te laat was en ze met remmen geen ruimte meer konden maken voor de dame in haar i10 (want die reed dom/gepanikeerd door en moest dus hoe dan ook remmen/op de invoegstrook stoppen).
Ik snap dat mijn actie zo wat lomp overkomt, maar vergeet niet dat ik 3e in rij ben. Daarvan de enige ben die voldoende volgafstand heeft en ook de enige die vroeg ruimte maakt en afremt. Als nu 1 van de 2 (dat taxibusje of de i10) zijn/haar spiegels had gebruikt dan had het niet zover hoeven komen.

Wrangler zei:
Ik zal even je feiten verbeteren winking smiley

Ik weet niet of jij weet waarom hectometer paaltjes die naam hebben gekregen? Kijk nog eens goed naar de afstand tussen jou en de voorliggers bij het moment van waarneming van de oprit / invoeger. Op het moment van inzicht handelen en er "niet op aan laten" komen is nogal een verschil wat hier een groot effect had kunnen hebben. Als je dan ziet dat je voorgangers remmen en jij niet, rijd je toch het gat dicht? Sterker nog, als jij tegelijk had geremd kon de invoeger er prima tussen met een gangetje van 50 a 60.....

Juist als je dagelijks op de N36 rijdt (wat jij doet overkomen) handel je er niet naar, de invoeg en uitvoegstroken zijn erg kort. Dus mag je best eens rekening houden met een ander, daar je zelf ook moet invoegen / uitvoegen toch?

Je hoeft niet neerbuigend te reageren hoor, dat komt discussies niet ten goede ;) Zoals je kunt zien hou ik als volgafstand aan witte reflectorpaal - hectometer. Dat is dus 50m. Zoals je verder kunt lezen verraste het late en vooral het harde remmen van de mensen voor me, me en daardoor dicht ik die afstand (en dan nog, daar is die afstand primair voor bedoeld).

Dit ben ik met je oneens. Ten eerste is deze invoegstrook niet kort. Het ding is echt heel lang. Meer dan 300m. En dan nog probeer ik rekening te houden met anderen bij dit soort situaties.

PauseBreak zei:
@Paulus:

Ik rij haar voorbij omdat dit een erg beruchte plek is op de N36. Het is letterlijk een dodenplek. Komt mede doordat deze situatie zich achter een heuveltje afspeelt en mensen dus pas laat kunnen reageren (en zoals is gebleken uit het verleden rijden mensen daar regelmatig te hard en kunnen dan helemaal niet meer op tijd reageren). Aangezien mevrouw nog maar maximaal 30km/u reed en ik meer dan het dubbele daarvan, heb ik uit oogpunt van mijn eigen veiligheid haar nog gepasseerd. Ik blijf liever niet de achterste auto in zo'n situatie.

Juist als je weet dat het een beruchte plek is ga jij daar een idiote actie uithalen? Jij maakt het voor jezelf niet echt beter in dit verhaal.
Remmen, voorlaten en je verlies nemen bij een onhandige actie van een ander had minder gevaar opgeleverd voor beide bestuurders.

Een hectometerpaal is dus 2x 50 meter, niets neerbuigends aan tenzij je erover heen rijdt. :T

Wrangler zei:
PauseBreak zei:
@Paulus:

Juist als je weet dat het een beruchte plek is ga jij daar een idiote actie uithalen? Jij maakt het voor jezelf niet echt beter in dit verhaal.
Remmen, voorlaten en je verlies nemen bij een onhandige actie van een ander had minder gevaar opgeleverd voor beide bestuurders.

Ben ik niet met je eens. Remmen tot (bijna) stilstand, achter iemand zitten waarvan gebleken is dat die niet kan rijden en het dus maar afwachten is hoe lang het duurt voordat die weer op een normaal tempo zit, dat maakt het voor mij véél onveiliger dan de eerder gekozen oplossing.
Dat versnellen naar een normaal tempo duurde overigens vrij lang kan ik je vertellen want na die geparkeerde truck was onze tussenafstand al ~250m. Op het viaduct was die tussenafstand nog weer fors groter (bijna het dubbele). Nee, als ik dan voor iemands veiligheid moet kiezen, kies ik voor mijn eigen veiligheid en in dit geval was die het meest gebaat bij niet langer in de onveilige situatie blijven rijden dan strikt noodzakelijk.

Nee, als ik dan voor iemands veiligheid moet kiezen, kies ik voor mijn eigen veiligheid en in dit geval was die het meest gebaat bij niet langer in de onveilige situatie blijven rijden dan strikt noodzakelijk.

Dat heeft ze je vast in dank afgenomen.

Wrangler zei:
Nee, als ik dan voor iemands veiligheid moet kiezen, kies ik voor mijn eigen veiligheid en in dit geval was die het meest gebaat bij niet langer in de onveilige situatie blijven rijden dan strikt noodzakelijk.

Dat heeft ze je vast in dank afgenomen.

Net als de vier andere betrokken bestuurders haar, haar acties in dank hebben afgenomen.

Misschien zag ze haar fout wel in toen jij claxonneerde, vraag me af wanneer jij je fout(en) inziet.

Edit: misschien komen jullie elkaar nog eens tegen tijdens een EMG. :-D

Wrangler zei:
Misschien zag ze haar fout wel in toen jij claxonneerde, vraag me af wanneer jij je fout(en) inziet.

Edit: misschien komen jullie elkaar nog eens tegen tijdens een EMG. :-D

Ja, ik snap dat het jou veel aangelegen is om mij hier de fout in de schoenen te schuiven, maar dan ben je echt wel spijkers op laag water aan het zoeken. Had het anders gekund? Ja, want iedere situatie heeft meerdere oplossingen. Ben ik me daar van bewust? Ja. Zou ik het in het vervolg weer zo oplossen? Waarschijnlijk niet. Ben ik degene die hier in de fout gaat? Tsja, als je spijkers op laag water zoekt, misschien.
Ik zou toch eerder mijn geld inzetten op de chauffeurs voor me. Die hebben dit volkomen onnodig laten escaleren tot een gevaarlijke situatie, en omdat ik het toevallig online zet is het makkelijk om dan de schuld bij mij te proberen te leggen, in plaats van waar die hoort. Bekijk het hele filmpje echter eens iets kritischer en je ziet dat het primair de schuld is van de invoegster dat deze situatie überhaupt ontstaat, secundair van de taxibus voor me en tertiair bij mij omdat ik een puntstuk meepakte in plaats van vol in de remmen te knallen.

GH heeft wel gelijk (in dit geval) dat het EMG waardig is, dus wijze les voor de volgende keer lijkt me. Juist als je vaak op de N36 rijdt, niet onbelangrijk.
Dit geldt ook voor de dame in het gebakje, dus troost je dat ik het niet alleen over jou heb. Echter ze zit hier niet op het forum (ze is welkom), dus kan zich niet verdedigen (waar nodig). Tevens plaatst ze geen filmpjes van jou in een topic als dit.

Mja, daar kan ik GH slechts deels volgen. Als je een extreme kijk hebt op het voorval dan zou je kunnen stellen dat ik haar de gelegenheid ontneem om in te voegen (maar die gelegenheid was reeds ontnomen, dus ik ben het daar sowieso niet mee eens) doordat ik doorreed. Van alle overige criteria is geen sprake.

Wat ik zie is een reactie op het gestuntel van die dame.

Heb zelf ook moeite om me in te houden in zo'n geval.
Als je rustig die dame voor laat is dat zeker beter, maar dan denkt ze waarschijnlijk:
"Dat invoegen ging prima, niets aan de hand"

En de volgende manier voegt ze weer zo in en heeft ze een ongeluk...

Had ik daar met mijn gezin gereden, dan koos ik ook voor mijn eigen veiligheid. Dan ga ik niet heel langzaam rijden. Zeker niet omdat iemand anders op deze manier invoegt en daarbij ook iemand van de weg af drukt. Invoegen had makkelijk gekund voor Pausebreak, maar door lekker mee te rijden zet ze haarzelf klem. En dan ga ik niet op een beruchte weg bijna stilstaan omdat iemand anders het helemaal verpest.

Egoïstisch? Ja. Het zij zo. Mijn eerste prioriteit is mijn veiligheid, daarna wil ik wel sociaal zijn. Maar nooit ten koste van mijn eigen veiligheid.

Wel gewaagd van de bestuurder van de Nissan om de auto te willen passeren op het moment dat-ie de vangrail raakt.

Had van de week een twijfel opa. Ik reed op de beruchte rotonde onder het Julianaplein en naderde een oprij punt vanaf de A7 (eenrichtingsverkeer die enkel de rotonde op kunnen). Ik reed 50, het is een grote rotonde en die snelheid is prima te doen. Twijfel opa ziet mij aankomen en remt aanvankelijk af. Helaas schatte hij de afstand en mijn snelheid toch niet helemaal goed in en besloot er toch voor te gaan. Tijdens het oprijden kijkt hij nog mijn kant op en ziet meteen dat dat niet slim was. Maar ja om dan weer te remmen terwijl je met je flank midden op mijn strook staat is ook geen goed idee. Toch nog behoorlijk moeten remmen en ook de claxon maar gebruikt. Toen ik hem kort daarna inhaalde nog even een blik naar binnen geworpen om te zien of er nog enige reactie vanaf kwam maar dat was niet het geval.

@PauseBreak.
Zoals ik de film zie, hield jij netjes het gat op afstand. Als de I10 dat had gezien door goed te spiegelen, was invoegen geen probleem.
Ik zie ook dat jij verrast wordt door de remactie van o.a. de Vito en daardoor de tussenruimte vervalt..
Volgens mij een situatie die o.a. een vrachtwagenchauffeur dagelijks meemaakt in spitsverkeer. Dit terzijde.

I10 staat stil aan het einde van de vluchtstrook en zal dan toch eigenlijk al het andere verkeer voor moeten laten gaan.
Uit jouw verhaal maak ik op dat er achter jou een verkeer was, omdat de I10 achter je kon invoegen en de afstand tot jou rap groter werd..

Enfin, wellicht was de keus om dan even door te remmen en de I10 voor te laten (als er toch geen verkeer achterop komt) de nettere oplossing geweest, dan (ook gevaarlijk enigszins) noodgedwongen te kiezen voor het verdrijvingsvlak.

Ik zou in een dergelijke situatie ook niet verwachten dat iemand vanuit stilstand nog 'voor je' piept bij invoegen terwijl de weg achter je leeg is.
Door de keuzes die de I10 rijdster maakt, laat zij wat mij betreft zien dat ze alleen met voorruit kijken bezig is tijdens invoegen en kennelijk vergeet in de spiegel te kijken..

Vast een dame die altijd veel 'invoeghulp' genoten heeft;)

dit zijn trouwens juist die figuren ( zie I10 rijder) die vaak brokken maken.
erg onzeker in mijn ogen.

maar het komt ook vaak voor dat ik juist door deze bestuurders niet kan invoegen omdat ze je geen licht in je ogen gunnen. expres gas geven of afremmen (ervaring rond rotterdam en spijkenisse).

de laatste (gisteren) mocht ik uitwijken voor een ''eikel'.

de onderstaande foto is de ''situatie' op de N57 richting zierikzee.
Foto550-FSCLIOQA.jpg

ik ben de groene auto. de bestuurder rood is degene die mij werkelijk op het allerlaatste moment afsneed zodat ik in de berm mocht uitwijken en nadien ik een plastic paaltje omver had gewalst kwam ik omgekeerd vast te staan en aardig weggezakt.

ter hoogte van het grijze streep besloot de bestuurder in een hyundai atos toch niet rechtdoor te willen en op het allerlaatste moment naar rechts te gaan om daar uit te voegen. (richting den osse/brouwershaven).
het was dus voor mij de keuze of de atos in mijn zijkant laten boren of uitwijken naar rechts waar ik dus voor het laatste koos.
de weg is 80. maar als je echt totaal onverwachts een auto naar je toe ziet schieten kan het toch bijhoorlijk snel gaan.

op zo een moment vind ik het dus jammer dat ik geen carcam in de auto heb. meneer of mevrouw reed nadat ze gestopt was namelijk plankgas vandoor.

ook was het op het moment gebeurd dat je totaal niet meer verwacht dat iemand nog op het laatste moment even van richting veranderd.

Goed dagje vandaag voor dit topic.
Eerst wilde iemand een sprintje bij het stoplicht en werd vervolgens zo pissig dat hij (toen ik na een flinke gat te hebben getrokken) me afsneed en vervolgens me daarna op wachten.
Dus ik rijd er naar toe en vervolgens gaat hij een enorme burnout maken zodat er een behoorlijke rook wolk hing.
Ik kan er alleen maar om lachen, normaal moet je ervoor betalen bij een show om iemand zo zijn banden op te zien roken.

Vervolgens kwam ik op bestemming en werd me verteld dat ik mijn wagen moest verzetten omdat het zijn plek was.
Dus ik verteld dat het gewoon een openbare parkeergelegenheid is en liep weg, werd ik vervolgens bedreigd dat hij boos werd en ik het zou merken als ik mijn auto niet zou verplaatsen.
Dus ik riep wat? waarop hij reageerde dat hij agressief werd, dus erop af gelopen en nogmaals gevragen wat hij wilde doen.
Toen bond hij in en riep dat hij anders de politie zou bellen waarop ik hem vertelde dat hij dat maar moest doen en ik wel ff wilde wachten.

Deze jongen heeft al vaker moedwillig mensen klem gezet tijdens het parkeren omdat hij vind dat het zijn plekje is en is zeker geen onbekende van de politie omdat die daar regelmatig aan de deur zijn geweest.
Hele sociale jongen dus.....

Nare dingen zijn dat. Ik zie vaak mensen puntstukken pakken, terwijl er verderop keermogelijkheden genoeg zijn. Onnodige risico's die worden genomen.
Heb je overigens schade, Das Boot?

der Magistrat zei:
Nare dingen zijn dat. Ik zie vaak mensen puntstukken pakken, terwijl er verderop keermogelijkheden genoeg zijn. Onnodige risico's die worden genomen.

kras op bumper rechts voor. nam een hectometer paaltje mee. en wat rubber achter gelaten voor een noodstop.
daarbij denk ik dat mijn band een slag heeft want bij snelheden tussen 90 en 100 trilt het stuur nu vrij fors.

DAS_BOOT zei:
der Magistrat zei:

kras op bumper rechts voor. nam een hectometer paaltje mee. en wat rubber achter gelaten voor een noodstop.
daarbij denk ik dat mijn band een slag heeft want bij snelheden tussen 90 en 100 trilt het stuur nu vrij fors.

Grote kans dat het door het achtergelaten rubber komt. Heb je een auto met ABS?

Boppie zei:
DAS_BOOT zei:
der Magistrat zei:

ja, was ook goed te voelen in het rempedaal....ratelend geluid. maar ABS verkort de remweg niet, zorgt enkel dat de wagen bij een harde en scherpe correctie bestuurbaar blijft zonder dat de wielen gaan blokkeren. alhoewel ABS op gras/modder ook niet echt helpt haha

DAS_BOOT zei:
Boppie zei:
DAS_BOOT zei:
der Magistrat zei:

ja, was ook goed te voelen in het rempedaal....ratelend geluid. maar ABS verkort de remweg niet, zorgt enkel dat de wagen bij een harde en scherpe correctie bestuurbaar blijft zonder dat de wielen gaan blokkeren. alhoewel ABS op gras/modder ook niet echt helpt haha
Boppie bedoelde waarschijnlijk dat het trillen veroorzaakt wordt doordat het loopvlak niet meer egaal is, maar dat er een 'gat' zit waar de band over het wegdek is gegaan (in geval van een blokkerend wiel). Maar als de ABS z'n werk goed heeft gedaan is dat niet aan de orde en zou je vermoeden dat het wiel een opdonder heeft gehad. Zou er wel even mee naar de garage gaan.

Dat bedoelde ik inderdaad. Heb je tijdens de stop gemerkt dat er toch een wiel iets blokkeerde, dan is de kans groot dat er toch een vlakke kant op de band zit. En anders, zoals Leon al schrijft, heeft je velg een oplazer gehad. En is het verstandig om ook even de ophanging te controleren.

Het is sowieso verstandig om na zo'n situatie even langs de garage te gaan. Er kan van alles stiekem kapot zijn waar je nu niks van merkt. Wel mooi klote Das Boot.

Heb je de velgen bekeken? Misschien zit er ergens een kluit modder die voor onbalans zorgt.

Ik weet niet of het helpt als je niet meer weet dan merk/type van de auto, maar: aangifte gedaan? Da's geloof ik sowieso nodig als het een gevalletje waarborgfonds wordt. Dan heb je wel weer getuigen nodig die hebben gezien wat er is gebeurd.

gisteren een vitara rijder die 70 rijdt waar je 80 mag. behalve bij bochten want dan zakte de snelheid tot 60km/h :(

stukje verderop komen we achter een tractor met groot ding op z'n trekhaak. vitara rijder rijdt op minimale afstand van de tractor, kan dus nooit wat zien, en dan zie je toch het knipperlicht aan gaan en een ruk naar links geven.

het is dat de tegemoetkomende vw transporter vol in de ankers ging. sommige bestuurders :,(

Carfanatic zei:
gisteren een vitara rijder die 70 rijdt waar je 80 mag. behalve bij bochten want dan zakte de snelheid tot 60km/h :(

stukje verderop komen we achter een tractor met groot ding op z'n trekhaak. vitara rijder rijdt op minimale afstand van de tractor, kan dus nooit wat zien, en dan zie je toch het knipperlicht aan gaan en een ruk naar links geven.

het is dat de tegemoetkomende vw transporter vol in de ankers ging. sommige bestuurders :,(

N59 en N57 zijn ook leuke 100 wegen waar ik tijden geen 100 meer heb kunnen rijden.
laatste stuk N57 is trouwens nu 80 geworden waar de politie ook erg leuk vind om te flitsen. je mocht er 100 en inhalen. tegenwoordig mag je hopen de 70 te mogen rijden en verboden in te halen.
heenweg een caravan rijder die niet harder als 55 a 60 reed op de teller. dat was op de N59 waar de gehele weg 100 is. voor hem alles vrij. geen auto te bekennen. achter een trein van auto's.
terugweg richting rotterdam wederom iemand die maar 60 reed op de N57.
je hoeft geen plankgas te geven maar een Audi A4 stationwagon mag toch hoop ik sneller zijn als 20 seconden naar de 60! (was de max die die man reed trouwens en ook na het ''optrekken'' van de stoplicht)

op zo een moment zou ik graag eens de go rhino willen uitproberen en helpen om de 80 te halen door te duwen. wie weet had die wel zwaar tegenwind gehad (:P)

DAS_BOOT zei:
N59 en N57 zijn ook leuke 100 wegen waar ik tijden geen 100 meer heb kunnen rijden.
laatste stuk N57 is trouwens nu 80 geworden waar de politie ook erg leuk vind om te flitsen. je mocht er 100 en inhalen. tegenwoordig mag je hopen de 70 te mogen rijden en verboden in te halen.

De doorgetrokken strepen op de N59 zijn overigens illegaal neergelegd.
https://www.youtube.com/watch?v=ZzClR4y-qLk

Carkiller zei:
Deze is ook wel idioot...

Waarom?

Ik vind het zeer goed. Ik erger me dood aan die slingerende figuren die met één hand aan het stuur de hele tijd naar beneden zitten kijken.
Ik vind het achterlijk.

https://www.telegraaf.nl/binnenland/23158961/__Stille_tocht_in_Haaksbergen__.html

Hoeveel van die 8.000 mensen zullen whatsappen tijdens het autorijden?

En hoeveel van die 8.000 mensen trappen na een avondje stappen een voorbijganger in mekaar?

Snappen jullie waar ik heen wil?

Prima hoor, zo'n stille tocht. Je laat nabestaanden zien betrokken te zijn.
Maar verwacht geen cultuuromslag.

Wat de schuldigen aan dat voorval in Haaksbergen wordt verweten, o.a. onzorgvuldigheid qua veiligheid, kan vrijwel ieder individu in die stille tocht ook worden verweten.

Zijstraatje.

Slachtoffers van zinloos geweld zijn wellicht ook ooit in het verleden zelf een dader van zinloos geweld geweest.
Of worden aangereden door een door rood rijdende automobilist maar zelf ook weleens een rood licht pakken.

bat zei:
Wijn verwisseld met de azijn bij 't eten, zemelaar?

Hahaha. Zo lijkt het wel hè!

Maar onzin is het toch ook niet, wat ik daar verkondig toch? Of wel?

Ik vraag me dat namelijk weleens af. In hoeverre is het vreemd dat iemand door rood rijdt en jou het ziekenhuis inrijdt, terwijl jij zelf ook weleens een rood licht negeert?

Ik vraag me dat écht af.

Hebben wij recht van spreken als wij de stuntrijder in Haaksbergen nalatigheid verwijten, terwijl we zelf ook nalatig zijn. In het verkeer bijvoorbeeld.

Pot en ketel.

De gemeente Haaksbergen is laks in de vergunning geweest. Maar hoe laks zijn wij burgers in ons dagelijks leven?

Is het niet tijd om in de spiegel te kijken?

En zo hoop ik een discussie aan te zwengelen om vooral je eigen gedrag eens onder de loep te nemen. Zal wel niks worden. Want we inventariseren liever ongewenst gedrag dan dat we het proberen te verklaren. Het hoe krijgt veel meer aandacht dan het waarom. In mijn ogen onterecht. Want dan verandert er nooit iets.

Ik snap je wel. We vallen nu over Haaksbergen en Mario (en terecht), maar mensen nemen zelf ook risico's. Zie zelfs ik dagelijks.

Sterker nog, ik rij zoals vanochtend expres op een shovel met een set extra banden op de vooras aan. Puur omdat hij dan remt en rustig doet. Anders mindert hij geen vaart en moet ik alles doen om hem te ontwijken,

Terug
Bovenaan