A
Anoniem
Guest
Sarcast zei:Joël D. zei:Ik had hem er ook niet voorgelaten
Ik wel.
Ik ook, en zonder claxonneren
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Sarcast zei:Joël D. zei:Ik had hem er ook niet voorgelaten
Ik wel.
Nee, dat is helemaal niet grappig!Soloman zei:Ha ha ha:
https://www.youtube.com/watch?v=uVx1bRrvwX8
Wrangler zei:Sarcast zei:Joël D. zei:Ik had hem er ook niet voorgelaten
Ik wel.
Ik ook, en zonder claxonneren![]()
III. rijgedrag
2. Gebrek aan inzicht in risico’s in het verkeer, zoals:
g) geen rekening houden met de belangen van andere weggebruikers, zoals het:
1) geen gelegenheid geven tot invoegen bij een rijbaanversmalling, na inhalen, vanaf de invoegstrook;
4. Duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essentiële verkeersregels en verkeerstekens ter zake van:
a. de plaats op de weg, waaronder begrepen spookrijden;
e. het gebruik van lichten en geven van signalen;
f. het rijden op auto(snel)wegen: bijvoorbeeld het rijden op de vluchtstrook of het negeren van het rode kruis boven een rijstrook;
Verplaats je zelf eens als je 70 bent en moet invoegen op een korte invoegstrook.....
Kan zijn, maar feit is dat de bewuste meneer zich op dat moment dus wel daar bevond. Moet je 'm dan maar aan z'n lot overlaten, met alle mogelijke gevolgen van dien?Carfanatic zei:Verplaats je zelf eens als je 70 bent en moet invoegen op een korte invoegstrook.....
misschien is autorijden dan wel niet meer voor je weggelegd?
Wrangler zei:Tenenkrommend om te zien, hoe iemand in de verte kan zien dat iemand wil invoegen, een gat van zeker 100 meter heeft tot de voorganger (300 meter tot de invoeger). En vervolgens het gat dichtrijdt, moppert en claxonneert en uitwijkt over een puntstuk. Terwijl de oude man in "het gebakje" geen kant op kan en niet echt de ruimte zag om in te voegen (vind je het gek)? Ohja en ook nog een filmpje plaatst onder het kopje "idiote acties van een ander".
Verplaats je zelf eens als je 70 bent en moet invoegen op een korte invoegstrook.....
T' is triest dat de man niet de durf heeft in te voegen, triester is nog dat iemand zich niet even sociaal opstelt om ruimte te creëren. Te bang om lang achter iemand te moeten rijden, die wellicht langzamer rijdt dat de meute?
Prima dat dit onder EMG kan vallen.
T' is triest dat de vrouw niet de durf heeft in te voegen, triester is nog dat iemand zich niet even sociaal opstelt om ruimte te creëren. Te bang om lang achter iemand te moeten rijden, die wellicht langzamer rijdt dat de meute?
Ow ja natuurlijk weer dat toeteren! Stuk nuttiger dan even iets verder doorremmen in dit geval zeg!PauseBreak zei:
Nee ik vind het ronduit lomp. Ik zou er ook van balen dat ik erachter terecht zou komen, maar so be it. Met inhalen riskeer je nogal wat. Als de ander je niet verwacht, wat niet geheel vreemd is in dit geval, dan ben je de pineut. Iets dat je zelf kunt voorkomen. Kan je fijn menen het recht aan je zijde te hebben, naar mijn mening gaat dit gedrag nergens over op deze manier.Sarcast zei:Precies daarom, ik wist dat er nog voldoende ruimte was. Als meneer op tijd richting had aangegeven had ik op hem gewacht. Zelfs zonder dat ie voor mocht van RVV 54, is dat nou niet sociaal?Paulus0013 zei:Erg lompe actie. De bus moest hoe dan ook naar links gaan komen en juist dan nog even jezelf er langs forceren. Het is ook niet zo dat je niet bekend bent met de weg daar.
Het zou helpen als mensen hun ego soms eens opzij kunnen zetten in het verkeer.Joël D. zei:Wat een idioot. Ik had hem er ook niet voorgelaten, zoveel ruimte en dan nog falen.![]()
Ik ben het eens met je eerste deel.Wrangler zei:Tenenkrommend om te zien, hoe iemand in de verte kan zien dat iemand wil invoegen, een gat van zeker 100 meter heeft tot de voorganger (300 meter tot de invoeger). En vervolgens het gat dichtrijdt, moppert en claxonneert en uitwijkt over een puntstuk. Terwijl de oude man in "het gebakje" geen kant op kan en niet echt de ruimte zag om in te voegen (vind je het gek)? Ohja en ook nog een filmpje plaatst onder het kopje "idiote acties van een ander".
T' is triest dat de man niet de durf heeft in te voegen, triester is nog dat iemand zich niet even sociaal opstelt om ruimte te creëren. Te bang om lang achter iemand te moeten rijden, die wellicht langzamer rijdt dat de meute?
Prima dat dit onder EMG kan vallen.
Volgens mij blijft de afstand tot de voorganger het gehele filmpje redelijk gelijk.Ruimte die ik overigens juist probeerde te scheppen, kijk maar naar de snelheid vanaf het begin van het filmpje.
Ja precies, even doorremmen kan geen kwaad. Later weer accelereren kan altijd nog. Als je geen tussenafstand meer hebt is op een later moment doorremmen geen optie meer, want dan ben je te laat. Simpel stukje logica. Dus bij twijfel beter altijd remmen.Je hebt een punt dat ik meer rekening had moeten houden met hele domme acties van mijn voorliggers aangezien ze daar inderdaad wel genoeg signalen voor af gaven.
Nee joh zou ik ook niet verwachten als ik deze auto's zo met zijn allen richting het einde van de invoegstrook zie gaan, wetende dat er toch echt eentje zich moet gaan verplaatsen zonder dat er nog ruimte is. Nee ik zou dan inderdaad niet verwachten dat zoiets weleens fout kan gaan lopen.Dat had ik niet verwacht aangezien ze daar verder geen enkele aanstalten toe maakten
Ik zal even je feiten verbeteren winking smiley
1. Het was een dame van rond de 40-50, schat ik.
2. Mijn volgafstand was 50-60m, geen 100m.
3. Ik rij het gat niet dicht. De voorgangers veranderen van gedachten en gaan hard in de remmen, kennelijk met de gedachte dat ze daardoor ruimte kunnen scheppen die er al enige tijd niet meer is. Dat had ik niet verwacht aangezien ze daar verder geen enkele aanstalten toe maakten, waardoor ik er te laat op reageer en dus inderdaad de ruimte "dicht rij". Ruimte die ik overigens juist probeerde te scheppen, kijk maar naar de snelheid vanaf het begin van het filmpje. Nog voordat ik iets zegt laat ik mijn snelheid al zakken en neem ik meer afstand/probeer ik meer afstand te nemen. Je hebt een punt dat ik meer rekening had moeten houden met hele domme acties van mijn voorliggers aangezien ze daar inderdaad wel genoeg signalen voor af gaven.
4. De titel van de video is 'N36 Invoegen is ook moeilijk'. Dat lijkt me me niet bepaald schofferend. Het is gewoon een ultiem domme invoegpoging, waarbij zij alles fout doet wat je maar fout kunt doen. Van onvoldoende gas geven, slecht of niet spiegelen en de eindoplossing is ook niet erg prettig.
Het zou helpen als mensen hun ego soms eens opzij kunnen zetten in het verkeer.
Ik vind het ook een prestatie op zich om met deze ruimte het nog zo te verkloten. Toch had ik hem niet als de filmer er nog even langs gegooid.
Al was het maar omdat deze persoon zich erg onvoorspelbaar gedraagt. Op lagere snelheid kan zoiets nu eenmaal minder kwaad, dus even wat afwachtender rijden lijkt mij geen kwaad kunnen. Ik snap dat doorduwen absoluut niet in dergelijke situaties. Wat schiet je daar nu mee op? Dingen lopen al niet lekker, dan moet je vooral daar nog een schepje bovenop doen als het totaal niet nodig is...
Nee joh zou ik ook niet verwachten als ik deze auto's zo met zijn allen richting het einde van de invoegstrook zie gaan, wetende dat er toch echt eentje zich moet gaan verplaatsen zonder dat er nog ruimte is. Nee ik zou dan inderdaad niet verwachten dat zoiets weleens fout kan gaan lopen. nut smiley
Wrangler zei:Ik zal even je feiten verbeteren winking smiley
1. Het was een dame van rond de 40-50, schat ik.
2. Mijn volgafstand was 50-60m, geen 100m.
3. Ik rij het gat niet dicht. De voorgangers veranderen van gedachten en gaan hard in de remmen, kennelijk met de gedachte dat ze daardoor ruimte kunnen scheppen die er al enige tijd niet meer is. Dat had ik niet verwacht aangezien ze daar verder geen enkele aanstalten toe maakten, waardoor ik er te laat op reageer en dus inderdaad de ruimte "dicht rij". Ruimte die ik overigens juist probeerde te scheppen, kijk maar naar de snelheid vanaf het begin van het filmpje. Nog voordat ik iets zegt laat ik mijn snelheid al zakken en neem ik meer afstand/probeer ik meer afstand te nemen. Je hebt een punt dat ik meer rekening had moeten houden met hele domme acties van mijn voorliggers aangezien ze daar inderdaad wel genoeg signalen voor af gaven.
4. De titel van de video is 'N36 Invoegen is ook moeilijk'. Dat lijkt me me niet bepaald schofferend. Het is gewoon een ultiem domme invoegpoging, waarbij zij alles fout doet wat je maar fout kunt doen. Van onvoldoende gas geven, slecht of niet spiegelen en de eindoplossing is ook niet erg prettig.
Ik weet niet of jij weet waarom hectometer paaltjes die naam hebben gekregen? Kijk nog eens goed naar de afstand tussen jou en de voorliggers bij het moment van waarneming van de oprit / invoeger. Op het moment van inzicht handelen en er "niet op aan laten" komen is nogal een verschil wat hier een groot effect had kunnen hebben. Als je dan ziet dat je voorgangers remmen en jij niet, rijd je toch het gat dicht? Sterker nog, als jij tegelijk had geremd kon de invoeger er prima tussen met een gangetje van 50 a 60.....
Juist als je dagelijks op de N36 rijdt (wat jij doet overkomen) handel je er niet naar, de invoeg en uitvoegstroken zijn erg kort. Dus mag je best eens rekening houden met een ander, daar je zelf ook moet invoegen / uitvoegen toch?
PauseBreak zei:@Paulus:
Ik vind het ook een prestatie op zich om met deze ruimte het nog zo te verkloten. Toch had ik hem niet als de filmer er nog even langs gegooid.
Al was het maar omdat deze persoon zich erg onvoorspelbaar gedraagt. Op lagere snelheid kan zoiets nu eenmaal minder kwaad, dus even wat afwachtender rijden lijkt mij geen kwaad kunnen. Ik snap dat doorduwen absoluut niet in dergelijke situaties. Wat schiet je daar nu mee op? Dingen lopen al niet lekker, dan moet je vooral daar nog een schepje bovenop doen als het totaal niet nodig is...
Ik rij haar voorbij omdat dit een erg beruchte plek is op de N36. Het is letterlijk een dodenplek. Komt mede doordat deze situatie zich achter een heuveltje afspeelt en mensen dus pas laat kunnen reageren (en zoals is gebleken uit het verleden rijden mensen daar regelmatig te hard en kunnen dan helemaal niet meer op tijd reageren). Aangezien mevrouw nog maar maximaal 30km/u reed en ik meer dan het dubbele daarvan, heb ik uit oogpunt van mijn eigen veiligheid haar nog gepasseerd. Ik blijf liever niet de achterste auto in zo'n situatie.
Wrangler zei:PauseBreak zei:@Paulus:
Ik rij haar voorbij omdat dit een erg beruchte plek is op de N36. Het is letterlijk een dodenplek. Komt mede doordat deze situatie zich achter een heuveltje afspeelt en mensen dus pas laat kunnen reageren (en zoals is gebleken uit het verleden rijden mensen daar regelmatig te hard en kunnen dan helemaal niet meer op tijd reageren). Aangezien mevrouw nog maar maximaal 30km/u reed en ik meer dan het dubbele daarvan, heb ik uit oogpunt van mijn eigen veiligheid haar nog gepasseerd. Ik blijf liever niet de achterste auto in zo'n situatie.
Juist als je weet dat het een beruchte plek is ga jij daar een idiote actie uithalen? Jij maakt het voor jezelf niet echt beter in dit verhaal.
Remmen, voorlaten en je verlies nemen bij een onhandige actie van een ander had minder gevaar opgeleverd voor beide bestuurders.
Nee, als ik dan voor iemands veiligheid moet kiezen, kies ik voor mijn eigen veiligheid en in dit geval was die het meest gebaat bij niet langer in de onveilige situatie blijven rijden dan strikt noodzakelijk.
Wrangler zei:Nee, als ik dan voor iemands veiligheid moet kiezen, kies ik voor mijn eigen veiligheid en in dit geval was die het meest gebaat bij niet langer in de onveilige situatie blijven rijden dan strikt noodzakelijk.
Dat heeft ze je vast in dank afgenomen.
Wrangler zei:Misschien zag ze haar fout wel in toen jij claxonneerde, vraag me af wanneer jij je fout(en) inziet.
Edit: misschien komen jullie elkaar nog eens tegen tijdens een EMG.![]()
@PM zei:Wel gewaagd van de bestuurder van de Nissan om de auto te willen passeren op het moment dat-ie de vangrail raakt.
der Magistrat zei:Nare dingen zijn dat. Ik zie vaak mensen puntstukken pakken, terwijl er verderop keermogelijkheden genoeg zijn. Onnodige risico's die worden genomen.
Heb je overigens schade, Das Boot?
DAS_BOOT zei:der Magistrat zei:Nare dingen zijn dat. Ik zie vaak mensen puntstukken pakken, terwijl er verderop keermogelijkheden genoeg zijn. Onnodige risico's die worden genomen.
kras op bumper rechts voor. nam een hectometer paaltje mee. en wat rubber achter gelaten voor een noodstop.
daarbij denk ik dat mijn band een slag heeft want bij snelheden tussen 90 en 100 trilt het stuur nu vrij fors.
Boppie zei:DAS_BOOT zei:der Magistrat zei:Nare dingen zijn dat. Ik zie vaak mensen puntstukken pakken, terwijl er verderop keermogelijkheden genoeg zijn. Onnodige risico's die worden genomen.
kras op bumper rechts voor. nam een hectometer paaltje mee. en wat rubber achter gelaten voor een noodstop.
daarbij denk ik dat mijn band een slag heeft want bij snelheden tussen 90 en 100 trilt het stuur nu vrij fors.
Grote kans dat het door het achtergelaten rubber komt. Heb je een auto met ABS?
Boppie bedoelde waarschijnlijk dat het trillen veroorzaakt wordt doordat het loopvlak niet meer egaal is, maar dat er een 'gat' zit waar de band over het wegdek is gegaan (in geval van een blokkerend wiel). Maar als de ABS z'n werk goed heeft gedaan is dat niet aan de orde en zou je vermoeden dat het wiel een opdonder heeft gehad. Zou er wel even mee naar de garage gaan.DAS_BOOT zei:Boppie zei:DAS_BOOT zei:der Magistrat zei:Nare dingen zijn dat. Ik zie vaak mensen puntstukken pakken, terwijl er verderop keermogelijkheden genoeg zijn. Onnodige risico's die worden genomen.
Grote kans dat het door het achtergelaten rubber komt. Heb je een auto met ABS?
ja, was ook goed te voelen in het rempedaal....ratelend geluid. maar ABS verkort de remweg niet, zorgt enkel dat de wagen bij een harde en scherpe correctie bestuurbaar blijft zonder dat de wielen gaan blokkeren. alhoewel ABS op gras/modder ook niet echt helpt haha
Carfanatic zei:gisteren een vitara rijder die 70 rijdt waar je 80 mag. behalve bij bochten want dan zakte de snelheid tot 60km/h
stukje verderop komen we achter een tractor met groot ding op z'n trekhaak. vitara rijder rijdt op minimale afstand van de tractor, kan dus nooit wat zien, en dan zie je toch het knipperlicht aan gaan en een ruk naar links geven.
het is dat de tegemoetkomende vw transporter vol in de ankers ging. sommige bestuurders![]()
DAS_BOOT zei:N59 en N57 zijn ook leuke 100 wegen waar ik tijden geen 100 meer heb kunnen rijden.
laatste stuk N57 is trouwens nu 80 geworden waar de politie ook erg leuk vind om te flitsen. je mocht er 100 en inhalen. tegenwoordig mag je hopen de 70 te mogen rijden en verboden in te halen.
Carkiller zei:
bat zei:Wijn verwisseld met de azijn bij 't eten, zemelaar?