Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Waar gaat dit topic om, juist ja om stoplichtsprintjes.bat zei:Vol gas weg en door de bochten vliegen is niet echt het rijgedrag dat het beeld oproept van iemand die op een veilige manier deelneemt aan het verkeer. Het is wel het soort rijgedrag waarbij je het risico loopt aan de kant te worden gezet. En wellicht zelfs een cursusje mag gaan volgen.
Maar wellicht is het ook allemaal een beetje overdrijving… stoerpraterij werkt hier over het algemeen niet echt.
goofer zei:Ik zou zeggen in het geval van de ervaring van bmwlover: Beide partijen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de consequenties. Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven, alhoewel zijn gedrag op zich wellicht niet voorbeeldig is.
Ben je wel vaker gedesorienteerd?Bmwlover1 zei:Waar gaat dit topic om, juist ja om stoplichtsprintjes.
Als je er niet tegen kan dat mensen vol gas wegrijden wat doe je hier dan in godsnaam?
goofer
Ik zou zeggen in het geval van de ervaring van bmwlover: Beide partijen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de consequenties. Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven, alhoewel zijn gedrag op zich wellicht niet voorbeeldig is.
thumbs up Zo is het.
Na die ervaring moet ik je wel gelijk geven. Deze verkeersaso was wel heel erg opgefokt.Skies zei:Ik heb nog een leuk verhaaltje voor mensen die overwegen te reageren bumperlikkers...
Ruim twee jaar geleden in de avond was ik op een onverlicht stuk weg een paar auto's aan het inhalen. Er kwam met hoge snelheid een zilveren Ford station aangereden, die al met zijn lichten begon te knipperen voordat hij achter me zat. Nu had ik al een tijd het idee om zo'n figuur eens terug te groeten door mistlamp achter aan en uit te doen... Dat deed ik nu dus, toen hij enige momenten later aan mijn bumper kleefde... De man(?) schrok niet van mijn mistlamp en nam geen gas terug. In plaats daarvan knipperde hij meervoudig met zijn lampen terwijl hij nog dichter op mijn bumper ging rijden. Doordat ik hier zo door afgeleid was, reed ik eigenlijk per ongeluk langzamer en was de laatste auto wel erg langzaam aan het inhalen. Dus toen ging ik weer wat sneller, en bedeesd naar de rechter baan.
De Ford haalde me vervolgens in, minderde vaart en sneed me af door langzaam naar rechts te gaan terwijl hij me nog niet helemaal voorbij was. Ik bleef stug doorrijden zonder uit te wijken of gas te minderen. Dit irriteerde de Ford bestuurder waarschijnlijk want nu besloot hij langzaam voor me te gaan rijden. Ik weigerde nog steeds gas terug te nemen en zo kwam ik dicht op zijn bumper te rijden totdat ik wel gas moest terug nemen. Dit was de man nog steeds niet genoeg want nu ging hij ook nog remmen. Dat lokte bij mij eindelijk een reactie uit door langdurig op de toeter te drukken, waarna de Ford vol gas wegreed terwijl ik mijn toeter nog steeds aan het indrukken was.
Sinds dit voorval volg ik altijd de wijze les: NEGEER VERKEERS ASO'S.
Laat ze er langs op een normale manier zonder verder te seinen of pesten.
Skies zei:Sinds dit voorval volg ik altijd de wijze les: NEGEER VERKEERS ASO'S.
Laat ze er langs op een normale manier zonder verder te seinen of pesten.
Dat doe ik ook niet. Ik vond het echter wat te kort door de bocht de rol van hem in het gedrag van de ander als niet aanwezig te beschouwen.goofer zei:Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven
Oh?Bmwlover1 zei:Waar gaat dit topic om, juist ja om stoplichtsprintjes.
Geelhoed zei:
Durashift zei:schade CK?
Durashift zei:Lycan_Capri zei:Net weer 2 fijne acties gehad terwijl ik op weg was naar m'n oma
Actie 1:
Net na Etten-Leur
Ik rij in een treintje op de linkerstrook (130km/u op de nav). Komt er opeens een $@#@$ Belg met een lage snelheid naar links ZONDER richting aan te geven, gelukkig zat de persoon achter mij ook op een veilige afstand en kon ik het dus aanremmen. Maar god wat heb ik die hond later met plezier van de weg gedrukt.
Het, door mij, -- stukje in jouw quote vind ik ook aso. Of bedoelde je het 'ironisch' en heb je dit niet daadwerkelijk gedaan..?
Wat voor auto was het? Als het een moderne Audi was.. die hebben verdomd kleine clignoteurs in de achterlichtunits. Ik kan mij voorstellen dat je die bij daglicht over het hoofd ziet, als je schuin van achter inloopt op zo'n auto..
Durashift zei:
LoveD MyJeep zei:Meteen weer duidelijk waarom oom agent soms cursusjes voorschrijft... En dan heb ik het niet over de Belg.
De gordel zal ik werkelijk nooit vergeten en is me de afgelopen 12,5 jaar ook nog nooit gebeurd. Pissig dat ik was toen een agent me er een keer een waarschuwing voor gaf. De enige keer dat ik bewust zonder gordel rijd, is als ik mijn auto vanuit de voortuin naar een parkeervak 10m verderop verplaats. En dan nog heb ik daarbij een gevoel alsof ik iets mis, het idee alsof ik totaal los in mijn stoel zit op dat moment. Hoe ik zoiets dan zou moeten vergeten? Geen flauw idee.Zo vergeet ik ook heeeeeeel af en toe mijn gordel, of merk je ineens dat je redelijk wat te hard rijdt. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij jou anders werkt.
Ach van mij mag je, erg spannend zal het allemaal niet worden.Maar goed, ik kan je niet langdurig komen observeren
Het is voor jou dus niet belangrijk dat je zichtbaar bent?Omdat ik me liever bezig houd met zaken als het overige verkeer in plaats van een mogelijke kleurnuance op het wegdek, om maar eens wat te noemen
?? Dat is natuurlijk een prima argument om je eigen fout mee recht te praten.Maar goed, fijn dat jij blijkbaar in staat bent om als een robot door het leven te gaan zonder ook maar een keer een foutje te maken of iets te vergeten. Doe er je voordeel mee.
Uhuh??!! Volgas tegelijk optrekken om de prestaties te vergelijken kan worden aangemerkt als straatracen en kan je dus je rijbewijs én auto kosten op dat moment. Maar blijf lekker volhouden dat je niets verkeerd doet als je allebei plankgas er vandoor gaat. Tref je een keer een agent die er het weekend niet overheen mocht bij zijn vrouw (of man), kan je weleens pech hebben. Just sayin', het is aan jou wat je er verder mee doet natuurlijk.Zoals ik al zei, hield ik me aan de maximale snelheid, en ik bleef keurig tussen de lijntjes, zelfs een agent kan dan niks doen
Och ja het is die Belg zijn schuld dat jij zelf de beslissing neemt hem de weg af te drukken. Ik kan je boosheid, of zou ik moeten zeggen je schrik, nog begrijpen. Echter praat dat je totaal idiote actie absoluut niet goed. Simpeler gezegd: je hebt je laten kennen voor zo'n lafaard.Laat oom agent maar komen hoor, die $@#$@ Belg was levensgevaarlijk bezig.
Ik weet niet wat ik erger moet vinden. De M-badges op een niet-M of deze kale band. Ik denk altijd van als je M-badges wilt, dan moet je maar een M kopen.Een lokaal petje kocht recentelijk een E36 en heeft deze inmiddels opgeleukt met aftermarket achterlichten, M-badges en een geluidsinstallatie. De voorbanden zien er echter zo uit:
Paulus0013 zei:Laat oom agent maar komen hoor, die $@#$@ Belg was levensgevaarlijk bezig.
Och ja het is die Belg zijn schuld dat jij zelf de beslissing neemt hem de weg af te drukken. Ik kan je boosheid, of zou ik moeten zeggen je schrik, nog begrijpen. Echter praat dat je totaal idiote actie absoluut niet goed. Simpeler gezegd: je hebt je laten kennen voor zo'n lafaard.
Helaas zie ik het meer dat mensen uit schrik totaal niet meer voor rede vatbaar zijn.
Iets teveel gepaft die avond...Geelhoed zei:Ben je wel vaker gedesorienteerd?Bmwlover1 zei:Waar gaat dit topic om, juist ja om stoplichtsprintjes.
Als je er niet tegen kan dat mensen vol gas wegrijden wat doe je hier dan in godsnaam?
D. Elzinga zei:Een lokaal petje kocht recentelijk een E36. De voorbanden zien er echter zo uit:
![]()
Tsja, prioriteiten...![]()
D. Elzinga zei:Een lokaal petje kocht recentelijk een E36 en heeft deze inmiddels opgeleukt met aftermarket achterlichten, M-badges en een geluidsinstallatie. De voorbanden zien er echter zo uit:
![]()
Tsja, prioriteiten...![]()
Paulus0013 zei:Ach ja, zo reed ik eind 2010 met mijn vorige auto door de sneeuw:
![]()
Best knap dat anderen van de weg raakten destijds als ik hiermee ook van a naar b kwam.
Ik kan het iedereen trouwens wel afraden om zo door de sneeuw te gaan rijden en zal het zelf ook niet willen herhalen.
Nou, als dat geen bewijs is dat jij een topchauffeur bent!Paulus0013 zei:Best knap dat anderen van de weg raakten destijds als ik hiermee ook van a naar b kwam.
Iets toegeven wordt hier schijnbaar ook al niet meer op prijs gesteld? Wat schiet je nu op met zo'n opmerking op de man?Ach, gelukkig had je je gordel om en je verlichting aan eye rolling smiley
Dodenrit? Mwah, je leert wel lekker rustig aan te doen zullen we maar zeggen.Ik vind dit minstens net zo erg als met een slok op achter het stuur gaan zitten, misschien wel erger. Sorry dat ik het zeg, maar ik ben verbijsterd.sad smiley
Met zulke banden begin je aan een dodenrit.
Dat is mijn punt niet. Aanpassen aan een situatie, zouden meer mensen moeten doen. Het zijn vaak ook nog de brave huismoeders enzo die de weg afschuiven. De mensen die zich doorgaans 'zo voorbeeldig' zouden gedragen. Al rijd je met de grootste puinzooi rond, zolang je je er naar gedraagt zal het wel meevallen. En als ik het kan met totaal versleten banden, waarom zou een ander het niet kunnen? Ik ben geen übermensch ofzo.Nou, als dat geen bewijs is dat jij een topchauffeur bent!
Paulus0013 zei:Iets toegeven wordt hier schijnbaar ook al niet meer op prijs gesteld? Wat schiet je nu op met zo'n opmerking op de man?Ach, gelukkig had je je gordel om en je verlichting aan eye rolling smiley
bat zei:Oh ja, ik was het al weer vergeten, maar als je nog nooit schade hebt gereden en nog nooit een ongeluk hebt gehad, rij je per definitie goed genoeg.
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Op zich op droog wegdek merk je het amper dat je minder profiel hebt (maar is het nog steeds niet de bedoeling). Plots was er toen sneeuw en ben je totaal kansloos. De bandenboer had het ook erg druk op dat moment.Punt is: jij had met die banden de weg helemaal niet op moeten gaan
Nee dat heeft niets met mijn fout te maken inderdaad. Maar mag ik dan niet verbaasd zijn dat anderen wel de weg af stuiteren? Doen die dan niet iets gruwelijk fout? Dat komt toch maar terug op 1 ding: omgaan met de situatie, of dat nu je versleten banden zijn of de ijzige weg.Dat anderen nóg slechter rijden, heeft er verder niks mee van doen
Ook al kijk je totaal nooit naar je banden, je voelt toch direct al dat je alle kanten opglijdt? Zeker als de wegen gladder worden doe ik eerst in de straat wat remtests en dergelijke om te kijken hoe de auto reageert en dus weet hoe ik daarna kan rijden. En met in de straat bedoel ik letterlijk voor de deur, waar geen ander verkeer is op dat moment.Paulus0013 was, getuige de foto, tenminste op de hoogte van de beperkte staat van zijn band.. Ik denk dat maar weinig bestuurders dat, in dergelijke omstandigheden, weten of afvragen..
Dus kon hij erop anticiperen..
Kunnen, mogen en of het veilig is zijn allemaal een andere kijk op het geheel natuurlijk. Er kán heel erg veel, zolang je je er maar naar gedraagt, of het verstandig is en of je er juridisch gezien mee weg komt is een tweede natuurlijk.En ik begrijp dat als je het maar weet je best wel met serieuze veiligheidsgerelateerde gebreken kunt rijden.
Uzzi zei:waarom zijn het altijd ouwe mannen die 'm er voor gooien en dan lekkker verder kruipen?
vanochtend weer zo eentje die lekker van z'n pensioen genietend besluit z'n jagers mobiel er voor te flikkeren terwijl achter me geen hond rijdt. dan uiteraard driftig flitsen als je er voorbij gaat...
Uzzi zei:dan uiteraard driftig flitsen als je er voorbij gaat...
Durashift zei:je zat zeker op z'n bumper?![]()
@PM zei:Ach ja zo kwam ik zelf ooit een oud dametje (in een auto) tegen voor wie ik even moest wachten, aangezien er een auto aan mijn kant van de weg geparkeerd stond. Ik mocht daar 50 en kwam ook met ongeveer die snelheid (iets van 55 op de teller) aanrollen. Begint ze een gebaar te wapperen dat ik kalm aan moet doen
Vanavond weer even naar Amsterdam op en neer geweest. Niet heel idiote acties gezien op zich (al kwam er één wel dichtbij, en dat was nog een stereo-actie ook), maar wel opvallend veel opmerkelijke dingen.
- Op de A1 vanaf knooppunt Watergraafsmeer was rijstrook één afgesloten. Dit ter ere van een kop-staart botsing. Het vreemde was echter dat de betrokkenen op rijstrook twee stonden (en half op op rijstrook drie, want de achterste twee van de in totaal drie auto's stonden naast elkaar).
@PM zei:- Iemand in een BMW die op de A8 tussen knooppunten Coenplein en Zaandam achter me bleef rijden op rijstrook... vier is het daar geloof ik. Tweede van rechts iig. Toen ik naar rechts ging, kwam ze met een behoorlijk snelheidsverschil voorbij. Wat was er mis met rijstrook drie?
@PM zei:- Eerdergenoemde BMW had intussen ook besloten om uit te voegen op die invoegstrook en reed achter die andere auto aan de vluchtstrook op.