Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Ik zou zeggen in het geval van de ervaring van bmwlover: Beide partijen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de consequenties. Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven, alhoewel zijn gedrag op zich wellicht niet voorbeeldig is.
 
bat zei:
Vol gas weg en door de bochten vliegen is niet echt het rijgedrag dat het beeld oproept van iemand die op een veilige manier deelneemt aan het verkeer. Het is wel het soort rijgedrag waarbij je het risico loopt aan de kant te worden gezet. En wellicht zelfs een cursusje mag gaan volgen.

Maar wellicht is het ook allemaal een beetje overdrijving… stoerpraterij werkt hier over het algemeen niet echt.
Waar gaat dit topic om, juist ja om stoplichtsprintjes.
Als je er niet tegen kan dat mensen vol gas wegrijden wat doe je hier dan in godsnaam?
Zoals ik al zij, hield ik me aan de maximale snelheid, en ik bleef keurig tussen de lijntjes, zelfs een agent kan dan niks doen.
Stoerpraterij doe ik ook niet, ik probeer gewoon bij te dragen aan dit topic :)
 
goofer zei:
Ik zou zeggen in het geval van de ervaring van bmwlover: Beide partijen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de consequenties. Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven, alhoewel zijn gedrag op zich wellicht niet voorbeeldig is.
(y) Zo is het.
 
Bmwlover1 zei:
Waar gaat dit topic om, juist ja om stoplichtsprintjes.


Als je er niet tegen kan dat mensen vol gas wegrijden wat doe je hier dan in godsnaam?
Ben je wel vaker gedesorienteerd?
 
Ik heb nog een leuk verhaaltje voor mensen die overwegen te reageren bumperlikkers...

Ruim twee jaar geleden in de avond was ik op een onverlicht stuk weg een paar auto's aan het inhalen. Er kwam met hoge snelheid een zilveren Ford station aangereden, die al met zijn lichten begon te knipperen voordat hij achter me zat. Nu had ik al een tijd het idee om zo'n figuur eens terug te groeten door mistlamp achter aan en uit te doen... Dat deed ik nu dus, toen hij enige momenten later aan mijn bumper kleefde... De man(?) schrok niet van mijn mistlamp en nam geen gas terug. In plaats daarvan knipperde hij meervoudig met zijn lampen terwijl hij nog dichter op mijn bumper ging rijden. Doordat ik hier zo door afgeleid was, reed ik eigenlijk per ongeluk langzamer en was de laatste auto wel erg langzaam aan het inhalen. Dus toen ging ik weer wat sneller, en bedeesd naar de rechter baan.
De Ford haalde me vervolgens in, minderde vaart en sneed me af door langzaam naar rechts te gaan terwijl hij me nog niet helemaal voorbij was. Ik bleef stug doorrijden zonder uit te wijken of gas te minderen. Dit irriteerde de Ford bestuurder waarschijnlijk want nu besloot hij langzaam voor me te gaan rijden. Ik weigerde nog steeds gas terug te nemen en zo kwam ik dicht op zijn bumper te rijden totdat ik wel gas moest terug nemen. Dit was de man nog steeds niet genoeg want nu ging hij ook nog remmen. Dat lokte bij mij eindelijk een reactie uit door langdurig op de toeter te drukken, waarna de Ford vol gas wegreed terwijl ik mijn toeter nog steeds aan het indrukken was.

Sinds dit voorval volg ik altijd de wijze les: NEGEER VERKEERS ASO'S.
Laat ze er langs op een normale manier zonder verder te seinen of pesten.
 
Quote
goofer
Ik zou zeggen in het geval van de ervaring van bmwlover: Beide partijen zijn verantwoordelijk voor hun eigen gedrag en de consequenties. Wat kort door de bocht het in de schoenen van bmwlover te schuiven, alhoewel zijn gedrag op zich wellicht niet voorbeeldig is.

thumbs up Zo is het.

Geen enkel probleem met het rijgedrag van Bmwlover1, daar heb ik het niet over gehad, moet ie zelf weten en hoort idd in dit topic.

De "winst" in dit stoplichtsprintje was de bekeuring voor de ander.
Die deed dat natuurlijk zelf, maar daar zie ik de lol niet van in.

Dus de zin "Helaas voor hem stond er een flitspaal en werd die geflitst(y)"

Met thumbs up dus, schoot mij in het verkeerde keelgat.
Dat was alles.
 
Skies zei:
Ik heb nog een leuk verhaaltje voor mensen die overwegen te reageren bumperlikkers...

Ruim twee jaar geleden in de avond was ik op een onverlicht stuk weg een paar auto's aan het inhalen. Er kwam met hoge snelheid een zilveren Ford station aangereden, die al met zijn lichten begon te knipperen voordat hij achter me zat. Nu had ik al een tijd het idee om zo'n figuur eens terug te groeten door mistlamp achter aan en uit te doen... Dat deed ik nu dus, toen hij enige momenten later aan mijn bumper kleefde... De man(?) schrok niet van mijn mistlamp en nam geen gas terug. In plaats daarvan knipperde hij meervoudig met zijn lampen terwijl hij nog dichter op mijn bumper ging rijden. Doordat ik hier zo door afgeleid was, reed ik eigenlijk per ongeluk langzamer en was de laatste auto wel erg langzaam aan het inhalen. Dus toen ging ik weer wat sneller, en bedeesd naar de rechter baan.
De Ford haalde me vervolgens in, minderde vaart en sneed me af door langzaam naar rechts te gaan terwijl hij me nog niet helemaal voorbij was. Ik bleef stug doorrijden zonder uit te wijken of gas te minderen. Dit irriteerde de Ford bestuurder waarschijnlijk want nu besloot hij langzaam voor me te gaan rijden. Ik weigerde nog steeds gas terug te nemen en zo kwam ik dicht op zijn bumper te rijden totdat ik wel gas moest terug nemen. Dit was de man nog steeds niet genoeg want nu ging hij ook nog remmen. Dat lokte bij mij eindelijk een reactie uit door langdurig op de toeter te drukken, waarna de Ford vol gas wegreed terwijl ik mijn toeter nog steeds aan het indrukken was.

Sinds dit voorval volg ik altijd de wijze les: NEGEER VERKEERS ASO'S.
Laat ze er langs op een normale manier zonder verder te seinen of pesten.
Na die ervaring moet ik je wel gelijk geven. Deze verkeersaso was wel heel erg opgefokt.
 
Skies zei:
Sinds dit voorval volg ik altijd de wijze les: NEGEER VERKEERS ASO'S.
Laat ze er langs op een normale manier zonder verder te seinen of pesten.

Inderdaad, doet me denken aan de quote: “Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
 
Durashift zei:
Lycan_Capri zei:
Net weer 2 fijne acties gehad terwijl ik op weg was naar m'n oma

Actie 1:
Net na Etten-Leur
Ik rij in een treintje op de linkerstrook (130km/u op de nav). Komt er opeens een $@#@$ Belg met een lage snelheid naar links ZONDER richting aan te geven, gelukkig zat de persoon achter mij ook op een veilige afstand en kon ik het dus aanremmen. Maar god wat heb ik die hond later met plezier van de weg gedrukt.

Het, door mij, -- stukje in jouw quote vind ik ook aso. Of bedoelde je het 'ironisch' en heb je dit niet daadwerkelijk gedaan..?

Wat voor auto was het? Als het een moderne Audi was.. die hebben verdomd kleine clignoteurs in de achterlichtunits. Ik kan mij voorstellen dat je die bij daglicht over het hoofd ziet, als je schuin van achter inloopt op zo'n auto..

Het was een of andere Citroën.
Het kan best aso geweest zijn van me, maar ik heb die Belg toch daadwerkelijk de vluchtstrook opgedrukt
Had die vuile hond maar (beter) in z'n spiegels moeten kijken EN richting aan moeten geven
Misschien heeft hij er wat van geleerd maar waarschijnlijk niet
 
Meteen weer duidelijk waarom oom agent soms cursusjes voorschrijft... En dan heb ik het niet over de Belg.
 
Durashift zei:

Gelukkig heb ik jouw goedkeuring helemaal totaal niet nodig

LoveD MyJeep zei:
Meteen weer duidelijk waarom oom agent soms cursusjes voorschrijft... En dan heb ik het niet over de Belg.

Laat oom agent maar komen hoor, die $@#$@ Belg was levensgevaarlijk bezig.
Als ik een telletje later had geremd was ik achterop hem geklapt
Als de persoon achter mij niet ook had opgelet was die achter op mij geklapt

Heb ik terrecht gehandeld?
Nee totaal niet

Luchte het voor mij op?
Ja echt wel, vooral de uitdrukking op het smoelwerk van die achterlijke Belg was prachtig
 
Een lokaal petje kocht recentelijk een E36 en heeft deze inmiddels opgeleukt met aftermarket achterlichten, M-badges en een geluidsinstallatie. De voorbanden zien er echter zo uit:

35l56b7.jpg


Tsja, prioriteiten...:rolleyes:
 
Zo vergeet ik ook heeeeeeel af en toe mijn gordel, of merk je ineens dat je redelijk wat te hard rijdt. Ik kan me niet voorstellen dat dat bij jou anders werkt.
De gordel zal ik werkelijk nooit vergeten en is me de afgelopen 12,5 jaar ook nog nooit gebeurd. Pissig dat ik was toen een agent me er een keer een waarschuwing voor gaf. De enige keer dat ik bewust zonder gordel rijd, is als ik mijn auto vanuit de voortuin naar een parkeervak 10m verderop verplaats. En dan nog heb ik daarbij een gevoel alsof ik iets mis, het idee alsof ik totaal los in mijn stoel zit op dat moment. Hoe ik zoiets dan zou moeten vergeten? Geen flauw idee.
Te hard rijden doe ik dan wel weer eens deels onbewust. Er zijn momenten dat ik een dot gas geef om iemand in te halen en soms verbaas ik me er dan over dat ik wel erg veel te hard ga op zo'n moment.

Maar goed, ik kan je niet langdurig komen observeren
Ach van mij mag je, erg spannend zal het allemaal niet worden.
Ben sowieso nog steeds benieuwd naar hoe mijn eigen rijgedrag er uitziet voor een ander. Dus mocht iemand met dashcam eens in de buurt zijn... ;)

Omdat ik me liever bezig houd met zaken als het overige verkeer in plaats van een mogelijke kleurnuance op het wegdek, om maar eens wat te noemen
Het is voor jou dus niet belangrijk dat je zichtbaar bent?

Maar goed, fijn dat jij blijkbaar in staat bent om als een robot door het leven te gaan zonder ook maar een keer een foutje te maken of iets te vergeten. Doe er je voordeel mee.
?? Dat is natuurlijk een prima argument om je eigen fout mee recht te praten. :confused:
Ik zeg niet dat ik volmaakt ben, dat blijkt ook wel uit mijn eerdere reacties die ik op het forum heb gepost. Ik ben slechts verbaasd over het feit dat mensen dergelijke zaken niet opmerken.

Zoals ik al zei, hield ik me aan de maximale snelheid, en ik bleef keurig tussen de lijntjes, zelfs een agent kan dan niks doen
Uhuh??!! Volgas tegelijk optrekken om de prestaties te vergelijken kan worden aangemerkt als straatracen en kan je dus je rijbewijs én auto kosten op dat moment. Maar blijf lekker volhouden dat je niets verkeerd doet als je allebei plankgas er vandoor gaat. Tref je een keer een agent die er het weekend niet overheen mocht bij zijn vrouw (of man), kan je weleens pech hebben. Just sayin', het is aan jou wat je er verder mee doet natuurlijk.

Laat oom agent maar komen hoor, die $@#$@ Belg was levensgevaarlijk bezig.
Och ja het is die Belg zijn schuld dat jij zelf de beslissing neemt hem de weg af te drukken. Ik kan je boosheid, of zou ik moeten zeggen je schrik, nog begrijpen. Echter praat dat je totaal idiote actie absoluut niet goed. Simpeler gezegd: je hebt je laten kennen voor zo'n lafaard.
Helaas zie ik het meer dat mensen uit schrik totaal niet meer voor rede vatbaar zijn.

Een lokaal petje kocht recentelijk een E36 en heeft deze inmiddels opgeleukt met aftermarket achterlichten, M-badges en een geluidsinstallatie. De voorbanden zien er echter zo uit:
Ik weet niet wat ik erger moet vinden. De M-badges op een niet-M of deze kale band. Ik denk altijd van als je M-badges wilt, dan moet je maar een M kopen.
Al moet ik niet teveel klagen over kale banden. Ik heb mijn voorbanden ook tot aan het canvas afgereden. En dat terwijl ik al wekenlang een nieuw setje had liggen.
 
Paulus0013 zei:
Laat oom agent maar komen hoor, die $@#$@ Belg was levensgevaarlijk bezig.

Och ja het is die Belg zijn schuld dat jij zelf de beslissing neemt hem de weg af te drukken. Ik kan je boosheid, of zou ik moeten zeggen je schrik, nog begrijpen. Echter praat dat je totaal idiote actie absoluut niet goed. Simpeler gezegd: je hebt je laten kennen voor zo'n lafaard.
Helaas zie ik het meer dat mensen uit schrik totaal niet meer voor rede vatbaar zijn.

Pure woede Paulus, helemaal geen schrik (meer). Ik was me 100% bewust van wat ik aan het doen was.
De Belg had de pech dat ik alleen in de auto zat, als ik m'n vrouwtje en de kinderen bij had gehad zou ik het niet gedaan hebben
 
Is er een of andere kerel stoer aan het inhalen...doorgetrokken streep....maakt niet uit. Hij wil harder. Paar keer lekker in mogen halen, daarna stond hij bij de rotonde stil. Ik vraag me af...waarom eerst zo`n haast en dan half op het fietspad stilstaan....tot hij uitstapt en zijn wagen moet duwen.

Heerlijk dat karma. Werkt als een tierelier.
 
Tja vanmiddag mijn eigen domme actie gemaakt. Ik stond te wachten voor het verkeerslicht linksaf met 3 auto's voor mij. Na de afslag stond al een hele rij auto's te wachten voor de brug die openstond ~200 meter verderop. Nu is het zo dat na de afslag, je op een 2 baans weg komt waarbij je na 30 meter gelijk moet ritsen. Aangezien er 3 auto's heel dom half op het kruispunt stonden te wachten (waarbij ze ander verkeer lekker blokkeerden :confused:) ging ik er van uit dat de ritsstrook ook vol stond dus besloot ik mijn motor maar af te zetten omdat we toch nergens heen konden.

Verkeerslicht sprong op groen en de 2 auto's voor mij reden weg, ik dacht nog: 'gaan jullie maar mooi midden op de kruising staan'. Totdat ik zag dat zij de ritsstrook op reden :confused:. Dus snel motor aan, in versnelling, handrem er weer af en gassen. Tja toen bleek de spitsstrook nog maar halfvol te staan. Ik begreep dan ook niet dat die 3 auto's die half op de kruising stonden niet naar die ritsstrook gingen..
 
D. Elzinga zei:
Een lokaal petje kocht recentelijk een E36 en heeft deze inmiddels opgeleukt met aftermarket achterlichten, M-badges en een geluidsinstallatie. De voorbanden zien er echter zo uit:

35l56b7.jpg


Tsja, prioriteiten...:rolleyes:

Petje + Achterwielaandrijving... die staat binnenkort achterstevoren in een sloot. Ben je daar ook gelijk weer vanaf.
Zeker met zulke banden die in staat van ontbinding zijn.

Plakt die een badge erop terwijl het geen M uitvoering is? Dan ben je sowieso al een loser 4-life.
 
Ach ja, zo reed ik eind 2010 met mijn vorige auto door de sneeuw:

v5vipj.jpg


Best knap dat anderen van de weg raakten destijds als ik hiermee ook van a naar b kwam.
Ik kan het iedereen trouwens wel afraden om zo door de sneeuw te gaan rijden en zal het zelf ook niet willen herhalen.
 
Paulus0013 zei:
Ach ja, zo reed ik eind 2010 met mijn vorige auto door de sneeuw:

v5vipj.jpg


Best knap dat anderen van de weg raakten destijds als ik hiermee ook van a naar b kwam.
Ik kan het iedereen trouwens wel afraden om zo door de sneeuw te gaan rijden en zal het zelf ook niet willen herhalen.

Ik vind dit minstens net zo erg als met een slok op achter het stuur gaan zitten, misschien wel erger. Sorry dat ik het zeg, maar ik ben verbijsterd.:(
Met zulke banden begin je aan een dodenrit.
 
Ach, gelukkig had je je gordel om en je verlichting aan eye rolling smiley
Iets toegeven wordt hier schijnbaar ook al niet meer op prijs gesteld? Wat schiet je nu op met zo'n opmerking op de man?

Ik vind dit minstens net zo erg als met een slok op achter het stuur gaan zitten, misschien wel erger. Sorry dat ik het zeg, maar ik ben verbijsterd.sad smiley
Met zulke banden begin je aan een dodenrit.
Dodenrit? Mwah, je leert wel lekker rustig aan te doen zullen we maar zeggen.
Lang heb ik er niet van genoten, want het was werkelijk bijna geen doen op deze manier. Al zal dat een soort van understatement zijn bij het zien van de foto.

Nou, als dat geen bewijs is dat jij een topchauffeur bent!
Dat is mijn punt niet. Aanpassen aan een situatie, zouden meer mensen moeten doen. Het zijn vaak ook nog de brave huismoeders enzo die de weg afschuiven. De mensen die zich doorgaans 'zo voorbeeldig' zouden gedragen. Al rijd je met de grootste puinzooi rond, zolang je je er naar gedraagt zal het wel meevallen. En als ik het kan met totaal versleten banden, waarom zou een ander het niet kunnen? Ik ben geen übermensch ofzo.
Mijn punt is dus dat ik verbaasd ben over het feit dat anderen, met schijnbaar perfecte banden en normaal gedrag, het wel voor elkaar krijgen de weg af te glijden. Ben ik dan zo goed, ondanks mijn imago als een totale idioot, of zijn zij dan zo slecht bezig? Als je normaal doet, glijd je de weg niet af. Dus eigenlijk zijn die mensen ook gewoon idioten geweest op dat moment. Maar zij worden er niet op aangekeken en ik wel, dat vind ik dan wel weer opmerkelijk.
 
Punt is: jij had met die banden de weg helemaal niet op moeten gaan. Dat anderen nóg slechter rijden, heeft er verder niks mee van doen.

Maar chapeau dat je het gewoon vertelt.
 
Paulus0013 zei:
Ach, gelukkig had je je gordel om en je verlichting aan eye rolling smiley
Iets toegeven wordt hier schijnbaar ook al niet meer op prijs gesteld? Wat schiet je nu op met zo'n opmerking op de man?

+1

Paulus0013 was, getuige de foto, tenminste op de hoogte van de beperkte staat van zijn band.. Ik denk dat maar weinig bestuurders dat, in dergelijke omstandigheden, weten of afvragen..
Dus kon hij erop anticiperen..

Heb ik ook wel eens moeten doen tijdens een winterse buit of bij grove regenval.. en hé, ik leef nog en heb geen schade aan anderen berokkent..
 
Oh ja, ik was het al weer vergeten, maar als je nog nooit schade hebt gereden en nog nooit een ongeluk hebt gehad, rij je per definitie goed genoeg.

En ik begrijp dat als je het maar weet je best wel met serieuze veiligheidsgerelateerde gebreken kunt rijden.

Thanks, ik leer er veel van.
 
Als Paulus met zomerbanden met 1,61mm profiel had gereden, was alles natuurlijk prima in orde geweest. Da's immers gewoon legaal.
 
bat zei:
Oh ja, ik was het al weer vergeten, maar als je nog nooit schade hebt gereden en nog nooit een ongeluk hebt gehad, rij je per definitie goed genoeg.

Ik snap dat mijn opmerking deze gedachte kan opwekken.. Is niet zo bedoelt.. Ik had erbij moeten zeggen dat dit meer slaat op de uiting van Soloman "je begint aan een dodenrit".

Ik heb sinds 1995 geenszins een schadevrij verleden, 'gelukkig' altijd bij eenzijdige of blik-schade's met tp's gebleven.

En ja, ik weet dat er een risico is op 'toerekenbare tekortkomingen' bij een schade als blijkt dat je met een technisch gebrek aan de auto rijdt..
Dit geldt ook voor alcohol/drugs etc.

Jammer dat dit nog niet lukt bij mensen die op het scherm van hun mobiele data apparaat kijken ten tijde van een crash.
Wordt misschien tijd om dergelijke, vaak casco schade, niet meer te vergoeden door verzekeraars..
Scheelt 'ons' misschien wel wat premiegelden..
 
Punt is: jij had met die banden de weg helemaal niet op moeten gaan
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in! Op zich op droog wegdek merk je het amper dat je minder profiel hebt (maar is het nog steeds niet de bedoeling). Plots was er toen sneeuw en ben je totaal kansloos. De bandenboer had het ook erg druk op dat moment.

Dat anderen nóg slechter rijden, heeft er verder niks mee van doen
Nee dat heeft niets met mijn fout te maken inderdaad. Maar mag ik dan niet verbaasd zijn dat anderen wel de weg af stuiteren? Doen die dan niet iets gruwelijk fout? Dat komt toch maar terug op 1 ding: omgaan met de situatie, of dat nu je versleten banden zijn of de ijzige weg.

Paulus0013 was, getuige de foto, tenminste op de hoogte van de beperkte staat van zijn band.. Ik denk dat maar weinig bestuurders dat, in dergelijke omstandigheden, weten of afvragen..
Dus kon hij erop anticiperen..
Ook al kijk je totaal nooit naar je banden, je voelt toch direct al dat je alle kanten opglijdt? Zeker als de wegen gladder worden doe ik eerst in de straat wat remtests en dergelijke om te kijken hoe de auto reageert en dus weet hoe ik daarna kan rijden. En met in de straat bedoel ik letterlijk voor de deur, waar geen ander verkeer is op dat moment.

En ik begrijp dat als je het maar weet je best wel met serieuze veiligheidsgerelateerde gebreken kunt rijden.
Kunnen, mogen en of het veilig is zijn allemaal een andere kijk op het geheel natuurlijk. Er kán heel erg veel, zolang je je er maar naar gedraagt, of het verstandig is en of je er juridisch gezien mee weg komt is een tweede natuurlijk.

En ik vind dat Durashift hierboven ook wel een punt heeft. Iets als versleten banden of remmen is veel makkelijker aan te tonen dan iemand die even op zijn telefoon keek vlak voor een ongeluk. En die laatste zal dat ook vast niet toe gaan geven.
 
Wat is dat toch met op 't allerlaatste moment van rijstrook wisselen, liefst voor je neus, zonder ook nog eens je knippertje aan te zetten? Vanochtend ook weer bij Oudenrijn, meneer BMW pleurt 'm zowat voor m'n neus de strook op. Als het druk is op *jouw* strook, geef dan gewoon op een goed moment richting aan, dan zie ik eerder wat je wil en kan gewoon wat gas loslaten.

Maargoed, BMW spuit ervandoor, en ik in m'n gebakkie ben alle vaart kwijt. En bedankt he.
 
waarom zijn het altijd ouwe mannen die 'm er voor gooien en dan lekkker verder kruipen?

vanochtend weer zo eentje die lekker van z'n pensioen genietend besluit z'n jagers mobiel er voor te flikkeren terwijl achter me geen hond rijdt. dan uiteraard driftig flitsen als je er voorbij gaat...
 
Uzzi zei:
waarom zijn het altijd ouwe mannen die 'm er voor gooien en dan lekkker verder kruipen?

vanochtend weer zo eentje die lekker van z'n pensioen genietend besluit z'n jagers mobiel er voor te flikkeren terwijl achter me geen hond rijdt. dan uiteraard driftig flitsen als je er voorbij gaat...

Was dat niet een poging z'n knipperlicht te gebruiken...? :p
 
Durashift zei:
je zat zeker op z'n bumper? ;)

was eerder hoedmans die op m'n voorbumper ging zitten :cool:

neuh het is een weg met veel bochten...zal het er niet mee eens geweest zijn dat ik er geen zin in had nog 15 km achter 'm te mogen sukkelen... het soort vogels dat sowieso niet laat passeren als het kan...
 
Ach ja zo kwam ik zelf ooit een oud dametje (in een auto) tegen voor wie ik even moest wachten, aangezien er een auto aan mijn kant van de weg geparkeerd stond. Ik mocht daar 50 en kwam ook met ongeveer die snelheid (iets van 55 op de teller) aanrollen. Begint ze een gebaar te wapperen dat ik kalm aan moet doen :confused:

Vanavond weer even naar Amsterdam op en neer geweest. Niet heel idiote acties gezien op zich (al kwam er één wel dichtbij, en dat was nog een stereo-actie ook), maar wel opvallend veel opmerkelijke dingen.

- Op de A1 vanaf knooppunt Watergraafsmeer was rijstrook één afgesloten. Dit ter ere van een kop-staart botsing. Het vreemde was echter dat de betrokkenen op rijstrook twee stonden (en half op op rijstrook drie, want de achterste twee van de in totaal drie auto's stonden naast elkaar :confused: ).
- Iemand die hier wou keren en daarvoor de fietsoversteekplaats gebruikte i.p.v. het kruisingsvlak voor auto's. Ok dat laatste was misschien wel heel krap draaien, maar hij remde daardoor wel eerder dan ik als achterligger zou mogen verwachten.
- Iemand in een BMW die op de A8 tussen knooppunten Coenplein en Zaandam achter me bleef rijden op rijstrook... vier is het daar geloof ik. Tweede van rechts iig. Toen ik naar rechts ging, kwam ze met een behoorlijk snelheidsverschil voorbij. Wat was er mis met rijstrook drie?
- Even verderop kwam er eentje bij het tankstation vandaan. I.p.v. in te voegen rijdt die persoon aan het eind van de invoegstrook gewoon de vluchtstrook op. Pas bij het knooppunt Zaandam werd besloten om toch maar aan de andere kant van het lijntje te gaan rijden.
- Eerdergenoemde BMW had intussen ook besloten om uit te voegen op die invoegstrook en reed achter die andere auto aan de vluchtstrook op. Ze had het wel eerder door dat dat niet de bedoeling was. N.B. de spitsstrook was dus gesloten (was rond 21:00). Deze acties vallen net niet in de categorie idioot omdat het geen gevaarlijke situatie opleverde.
- Op de A7 tussen Zaandam en Purmerend eentje die ook even een omtrekkende beweging via de vluchtstrook maakte (op jacht naar de telefoon?).

Om het vluchtstrookverhaal compleet te maken stond bij Hoorn eindelijk iemand die er wél wat te zoeken had i.v.m. pech.
 
@PM zei:
Ach ja zo kwam ik zelf ooit een oud dametje (in een auto) tegen voor wie ik even moest wachten, aangezien er een auto aan mijn kant van de weg geparkeerd stond. Ik mocht daar 50 en kwam ook met ongeveer die snelheid (iets van 55 op de teller) aanrollen. Begint ze een gebaar te wapperen dat ik kalm aan moet doen :confused:

Vanavond weer even naar Amsterdam op en neer geweest. Niet heel idiote acties gezien op zich (al kwam er één wel dichtbij, en dat was nog een stereo-actie ook), maar wel opvallend veel opmerkelijke dingen.

- Op de A1 vanaf knooppunt Watergraafsmeer was rijstrook één afgesloten. Dit ter ere van een kop-staart botsing. Het vreemde was echter dat de betrokkenen op rijstrook twee stonden (en half op op rijstrook drie, want de achterste twee van de in totaal drie auto's stonden naast elkaar :confused: ).

Ik hoorde op de radio tijdens één van de file meldingen dat er een aanrijding was op een plek waar een paar auto's onder een afgekruist weg-deel waren doorgereden en daardoor op een reeds bestaande aanrijding knalden..
Zou best dat stuk A1 geweest kunnen zijn..


@PM zei:
- Iemand in een BMW die op de A8 tussen knooppunten Coenplein en Zaandam achter me bleef rijden op rijstrook... vier is het daar geloof ik. Tweede van rechts iig. Toen ik naar rechts ging, kwam ze met een behoorlijk snelheidsverschil voorbij. Wat was er mis met rijstrook drie?

so what? Ze ging jou toch links voorbij?
Ik denk iemand die, gezien jouw volgende reactie, richting P'rend moet en aangezien je op dat moment nog vóór de BP rijdt.. geen zin had om links in te halen omdat ze dadelijk naar rechts moet? Kennelijk had ze erbij neergelegd dat het ff ging duren.. ;) totdat de kans voorbij kwam om even dat gaspedaal in te trappen en een sprintje te trekken naar de splitsing..


@PM zei:
- Eerdergenoemde BMW had intussen ook besloten om uit te voegen op die invoegstrook en reed achter die andere auto aan de vluchtstrook op.

Dit duidt dan weer wel op niet zo 'aandacht' met het rijden bezig zijn.. Of gewoon 'blond' volgen van een voorganger zonder zelf te kijken/ na te denken..:)
 
Gisteravond haalde ik op de snelweg blijkbaar niet snel genoeg in volgens de bestuurer van een V60. Gelukkig lag er links naast ons ook nog een rood afgekruisde spitsstrook, waarover meneer of mevrouw mij kon passeren met een aanmerkelijk snelheidsverschil. Dat ik nog geen seconde na die inhaalactie al weer naar rechts ging, omdat ik mijn inhaalactie had afgerond, ach.
 
Daar gaan we weer met Hollands egoisme.

Ik rij op een weg en wil rechtsaf. Naast me fietsers, dus die hebben voorrang en wacht met knipperlicht om daarna rechtsaf te slaan.
Komt er een tegenligger en die parkeert gewoon de neus van zijn auto voor mijn auto, zodat hij voor kan gaan zodra de fietsers voorbij zijn.

Zo erg is het dus al in het verkeer.
 
Terug
Bovenaan