Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Vandaag reed er een lesauto voor me, een donkere Golf V met een donkere man erin, hangend in zijn stoel.
Er zat niemand naast hem, dus ik neem aan dat het geen leerling was. Meneer gaf echt helemaal nergens richting aan.
Dat maakt je als rijleraar wel lekker geloofwaardig.

Zonet ook weer het toppunt van gevaar meegemaakt.
Het is donker, het regent behoorlijk en eerst kom ik al een scooter tegen zonder werkende koplamp. Dan vraag je er gewoon om aangereden te worden.
Echter, 200 meter later kom ik een auto tegen die gewoon helemaal geen verlichting voerde :O
Na 20 keer seinen had die domme doos het nog steeds niet in de gaten.. (td)

Ik heb er nog eentje van afgelopen vrijdag. Wederom op de N3.
Voor me op de linkerrijstrook rijdt een vrachtwagen met aanhanger. Rechts voor hem een bus. Half achter de vrachtwagen rijdt een klein bestelbusje en die lijkt hem rechts voorbij te gaan. Ware het niet dat meneer vrachtwagen richting aan geeft naar rechts en zich begint te verplaatsen.
Het kleine busje bleef sneller rijden dan de vrachtwagen en er naast hangen, maar moest toch echt de vluchtstrook op. Op deze manier is ie hem ook rechts voorbij gegaan.
Mij is niet helemaal duidelijk hoe het zover heeft kunnen komen. Mijn eerste idee was waarom het busje niet afremde toen de vrachtwagen naar rechts kwam. In het begin zat ie namelijk nog bij zijn achterkant.

En van het weekend nog 2x raak op de N3. Een auto met lekke band op de afrit, die stond daar niet echt veilig half in de bocht. Dus die zijn we even te hulp geschoten, samen met nog iemand anders die vlak daarna stopte.
En een dag later nog een andere auto met pech op de brug bij Papendrecht.
Blijft een rot punt om met pech komen te staan, er is daar geen vluchtstrook of wat ook.

Een verrotte Sprinter die consequent geen richting aangaf, minimaal 20 km/u onder de maximaal toegestane snelheid bleef en meerdere malen met de rechterwielen in de berm terecht kwam. Was voor de politie die erachter reed blijkbaar geen reden om meneer even naar de kant te halen...

Ik had er ook weer 1

Omdat de Capri nog niet klaar is en de kop al van de Sierra ligt ging ik met m'n MT-5 naar de onderdelenboer want die had weer eens een verkeerd onderdeel meegegeven...

Afijn, ik rij op de Waldammeweg en moet dan linksaf slaan naar de Herculesweg om bij de onderdelenzaak te komen, van links komt iemand met een Audi Q7 die afremt voor de haaietanden. Ik rem af voor de bocht en geef tegelijk (door gebrek aan clignoteurs) met de hand richting aan naar links.

Op dat moment geeft die knurft in de Q7 weer gas maar op dat moment zit ik dus al recht voor hem in m'n bocht, ik moest dus uitwijken naar rechts en geef puur uit reactie een schop met m'n linkerbeen, Helaas voor de beste Q7 bestuurder had ik mijn rigboots aan en schopte ik (onbedoeld!) raak met als gevolg dat zijn kentekenplaat krom was.

Hoop gezeik van de beste man, die was behoorlijk over de rooie maar dat was ik ook. Hij zou me wel krijgen enz, maar op het moment dat ik zei dat we dan onze blauwe vriendjes er maar even bij moesten halen wou hij het er toch maar bij laten, hij is ingestapt en weg gescheurd

Vandaag een akkefietje gehad. Stond voor een brug te wachten (4 meter breed) omdat het stoplicht direct na de brug op rood stond. Voor het rode licht stonden ook al een twee tal auto's te wachten, dus zou ik doorrijden dan zou ik het tegemoet komende verkeer blokkeren. Terwijl ik dus sta te wachten rijden 2 auto's mij doodleuk voorbij waarop ik besluit uit te stappen en verhaal te halen.

Nou de beste man kon dat niet waarderen, de huid werd met vol gescholden in zowel het Nederlands als het Russisch. En de man vraagt mij dreigend of hij uit zijn auto moest komen. Dus ik zei hem dat als dat makkelijker zou praten dat die dan maar moest uitstappen, waarop die reageerde met het omhoog doen van zijn raam. *Wellicht was het ook niet de meest slimme actie van mijn kant, maar ik kan mij zo verschrikkelijk ergeren dat ik er gewoon wat van moet zeggen*

Even een waarschuwing voor wat ik net heb meegemaakt.:(
(Het ging allemaal goed hoor, daar niet van).

Het is weer Tour de France-tijd en dat is weer het sein voor onze tienduizenden gele-truirenners (met Rabobank op het tenue) om zich te laten zien. Voor de automobilist heeft dat tot gevolg dat ze hun oplet-knop drie keer zo hoog moeten draaien. Want niet alleen bij de Tour de France speelt doodsverachting een grote rol, onder onze snelsten op dunne fietsjes in Nederland is dat ook zo.

Dit keer had de wielrenner die ik tegenkwam geen schuld, maar ik wil wel even aangeven dat de situaties door al dat gewielren dood- en doodlink kunnen zijn.

Ik reed op de weg naar huis en rechts van me is een fietspad. Ik neem altijd de verkeerssituatie vantevoren in me op. Neem in me op wie op de weg zit en wat er allemaal op het fietspad naast me zit. Of het rollatertje 100 meter verderop die zich onvoorspelbaar gedraagt.
Dus, ok, op weg naar huis moest ik na enkele honderden meter naar rechts. Ik neem het fietspad naast me op, die ik straks ga kruisen. Een wielrenner, blijkbaar heeft hij het helemaal gehad, zwoegend, ik schatte zijn snelheid op 20 km/u. Normaal. Even verderop een groep kinderen, langzaam fietsend, wijd uitgewaaierd over het fietspad. Als ik verder rij, ceck ik nog even de rechterbuitenspiegel. Ik zie de kinderen achter me, op grote afstand en de wielrenner daarachter. Ik dacht, door het gezwabber van de kinderen, die komt daar voorlopig niet langs. Enkele seconden later moet ik rechtsaf, rotonde. Nogmaals buitenspiegel, ik zie de kinderen, ruimte zat om af te slaan. Maar waar is de wielrenner gebleven? Huh? Geen zijweg, dit klopt niet. Ik draai mijn hoofd naar achteren en zie niets naast me. De auto hobbelt hooguit 5 km per uur nog ruim voor het kruisen van het fietspad, want iets zegt me, hoe kan dat nou??

Ik draai mijn hoofd terug naar voren en het bloed trekt bijna weg uit mijn hoofd. De wielrenner flitst met zijn 5 kilo-fietsje met enorme snelheid rechts langs de neus van mijn auto. Ik schrok enorm. In die paar seconden! Ik had dus de situatie op het laatst niet onder controle.

Er is niets gebeurd, omdat ik vermoedde dat er iets niet klopte, maar de schrik zat wel in mijn poten dat ik die wielrenner niet langs mijn auto heb zien flitsen.

Nog drie weken en dan kunnen we weer normaal doen.

Wielrenners blijven inderdaad bloedlink, Altijd 10x extra kijken als die idioten op de weg zijn

@R-W
Die schop van mij was een pure reflex, daar was niks opgefokt aan
Ik raakte pas opgefokt toen de Audi-rijder mij de schuld in de schoenen wou schuiven

@R-W: Oh, je gele-truit ook?:}

Het ergste wat me binnen dit kader is overkomen bij een afslag rechts waar achter me ongeveer tien meter een zijweg links zat (voor degenen die in de buurt wonen, Station Den Dolder aan de Remia-kant, voor de spoorweg, het is de weg die van P+R komt links en rechts ga na het spoor naar AH). Je moet dan ook fietsers kruisen. Op het spoor ik netjes rechts kijken, alle spiegels checken en geen fiets, dus ik draai naar rechts. Ja, weer zo'n dunnetje naast me. Heftig rinkelend aan zijn fietsbel (gelukkig had hij er een) en nog schelden ook. Ik zat te trillen in de auto en moest even bijkomen. Dit had een ernstig ongeluk kunnen zijn.

Ik begreep totaal niet wat er gebeurd was. Toen ik parkeerde sprak iemand me aan met "Gaat het een beetje?". Ik hoorde het verhaal aan dat die fietser met een bloedvaart van links kwam en rechts van me rechtdoor flitste.

Dat ik op moet letten, dat snap ik. En dat ik schuldig ben als ik een fietser aanrijd, dat begrijp ik ook. Maar blijkbaar ben je soms kansloos met wielrenners die de situatie niet participeren.

Soloman zei:
Oh, je gele-truit ook?:}

Nee dat doe ik absoluut niet, ik heb geen eens een fiets en ik vraag me af of ik die beweging nog wel weet te maken :P

Dit was een geval waarbij ik op de brommer zat en overduidelijk gewoon voorrang had maar de meneer met de dure dikke Audi dacht dat jochie met het goedkope oude bagger-brommertje wel zou oppassen

Edit:
Nevermind je had het tegen R-W

@lyan, reflex of niet, je hebt imo gewoon je pootjes thuis te houden. Wellicht had meneer-met-de-dure-dikke-audi jouw handje wel niet gezien bijv of verwachtte hij dat dat dat oude-bagger-brommertje gewoon knipperlichtjes had? Je kan je eens vergissen hè.
@Solo, verder dan heel af en toe de mtb te bestijgen kom ik niet maar ik herken je verhaal maar al te goed, we hebben hier in de omgeving ook véél van die dopingcoureurs en ze lijken allemaal levensmoe ;)

@R-W
Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je het over mij hebt dan heb je dien je het over benen te hebben en niet over poten
Iets met respect?

Mijn hand had ik lange tijd uitgestoken en sowieso:
Er staan daar haaietanden! dus ik heb sowieso voorrang

Knipperlichten zijn nog steeds niet verplicht op een bromfiets uit 1981 (+dat die toch elke keer zouden kunnen afbreken als ik mee off-road ga)

Achteraf gezien had ik inderdaad misschien niet moeten schoppen EN niet moeten uitwijken
had ik weer mooi een paar centjes in m'n zak kunnen steken aangezien de beste man er kennelijk geen politie enz bij wou hebben

Mijn excuses, ik wist niet dat ik je intens beledigde met 'pootjes'. En vwb
Achteraf gezien had ik inderdaad misschien niet moeten schoppen EN niet moeten uitwijken
had ik weer mooi een paar centjes in m'n zak kunnen steken aangezien de beste man er kennelijk geen politie enz bij wou hebben
dat had je kunnen doen, was je wellicht dood geweest maar ach, je hebt wel je gelijk gehaald en niet toegegeven en daar gaat het om! (tu)

lycan_Capri zei:
Soloman zei:
Oh, je gele-truit ook?:}

Nee dat doe ik absoluut niet, ik heb geen eens een fiets en ik vraag me af of ik die beweging nog wel weet te maken :P

Dit was een geval waarbij ik op de brommer zat en overduidelijk gewoon voorrang had maar de meneer met de dure dikke Audi dacht dat jochie met het goedkope oude bagger-brommertje wel zou oppassen

Edit:
Nevermind je had het tegen R-W

Voorrang is voorrang en we zijn als automobilisten extra oppassend tegenover fietsers. Niemand wil iemand onder de auto. Auto's onder elkaar kunnen er ook wat van hoor. Gisteren nog een petje die gewoon "stoer" voorrang nam op de auto voor me op een voorrangsweg. Waren enkele meters. Mentaliteit van "ze willen toch geen schade aan hun auto". Vroeger leerde je nog bij het links afslaan dat als de auto op de voorrangsweg links van je rechts afsloeg in jouw weg (terwijl je staat te wachten), dat je moest opletten dat er nog auto's achter aan kwamen. Dat je rustig moest wachten. Dat is allang niet mee zo.
Als je op een voorrangsweg rechtdoor rijdt en de auto voor je slaat rechts af, dan maakt de wachtende auto op de zijweg er blijkbaar handig gebruik van om de weg op te draaien. Waar zijn de autorijlessen van toen?

R-W zei:
Mijn excuses, ik wist niet dat ik je intens beledigde met 'pootjes'. En vwb
dat had je kunnen doen, was je wellicht dood geweest maar ach, je hebt wel je gelijk gehaald en niet toegegeven en daar gaat het om! (tu)

Ik ben niet intens beledigt, maar laten we elkaar ook op een forum gewoon met respect behandelen, beesten hebben poten, mensen armen en benen

En nee, dood had ik niet geweest, hij had me dan in m'n flank gepakt net achter m'n zit positie
Met als waarschijnlijk gevolg; 1 kapotte kunststof kap aan de linkerzijde, beschadigde uitlaatdemper links, verder wat kleine schades afhankelijk van naar welke kant ik verder zou vallen

Maar omdat er voor deze brommer bijna niks meer te krijgen is en meneer kennelijk weinig zin had in politie en verzekerings-werk had ik mooi kunnen zeggen dat ik voor een eurotje of 250 (minimaal) schade had gehad en of hij dat dan maar ff contant wou aftikken

(zo'n gevalletje hebt ik al eens meegemaakt namelijk, ook met deze brommer ook iemand die van links kwam en mij geen voorrang gaf)

@lyan, over respect gesproken, vind je zelf dat je verhaal ook maar enig respect toont, of verdient? Ik kan er iig weinig respect voor opbrengen. Knap ook wel dat je alles zo precies zo kan voorspellen of denk je werkelijk dat dat het enige scenario is?

@R-W
Een iets ander scenario had ook mogelijk geweest, echter had ik het er in alle denkbare scenario's levend en zonder gebroken botten vanaf gebracht.

Het enige waar ik misschien ver in door denk is dat de beste man contant had willen betalen.

Maar ach, gelukkig voor hem (en voor mij) heeft hij me niet geraakt

Ow en trouwens van oplichting was in dat vorige geval waar ik contant €300,-- voor heb gevangen geen sprake 8-). Ik dacht echt dat ik zelf zoveel schade had ;) en die persoon trok zonder verdere vragen te stellen z'n portemonnee en gaf het bedrag :)

Fijn weer, in Amsterdam wandelend naar de supermarkt..

Ik loop rechtdoor over het kruisinkje in mn wijk, BMW komt tegemoet en slaat linksaf. Hij moet mij dus laten voorgaan. Dit doet hij keurig niet, want hij zit op zijn telefoon te kijken. zonder er atletische moeite voor te doen tik ik eventjes op zijn d-stijl bij het langsrijden.
Gelijk op de rem en deur open natuurlijk, ik heb m wat toegesnauwd over telefoonschermen en platte tenen, en ben doorgelopen. Vervolgens rijdt ie een rondje en komt me tegemoet, wil weer praten.
Samenvattend: hij vond het erg asociaal dat ik voor eigen rechter speelde en zijn voiture had aangeraakt, zo moeten we niet met elkaar omgaan, gelijk beginnen te slaan enzo. Op mijn vraag of hij het chic vond om met zijn telefoon bezig te zijn en mij had kunnen aanrijden kreeg ik geen antwoord natuurlijk.

Ik blijf het doen, klopjes op auto's geven, vind het maar wat gezellig!

Het feit dat hij jou als voetganger geen voorrang gaf kan ik goed begrijpen. Je ziet zelden een voetganger voorrang nemen op een auto waar hij dat eigenlijk wel heeft. Die hele regel is volgens mij bij iedereen een beetjr vervaagd. 9 van de 10 keer wachten voetgangers tot de weg vrij is

Inderdaad. Het is misschien dapper om je niet overhoop te laten rijden etc. maar soms beter om je schouders op te halen. Je weet niet met wat voor emoties mensen op de weg zitten sommige zijn letterlijk een tikkende tijdbom.
Ik weet er alles van want..

Vorig jaar met wielrennen reed ik gewoon keurig op het fietspad en komt er een groepje scooterrijders tegemoet. In de scherpe onoverzichtelijke bocht ging ik al van het gas af, en hield keurig rechts, waar een het groepje de bocht afsneed en er met 50 km doorheen knalde, en rakeling langs mij heen VLOOG. Ik schreeuwde dat het super asociaal was en nog geen 5 minuten later reden de heren naast me, of ik een probleem had? Ik zei dat het maar net goed ging in die bocht en me kapot schrok. Ja maar ik moest mijn *** houden en gewoon op ***** met mijn fiets etc. (grootspraak van groepje pubers). Ik dacht van Ok, gewoon negeren. Echter begonnen ze steeds meer te kutten en meer bedreigingen te uiten dus ik was echt een kat in het nauw. Geen mobiel bij me of andere mensen in de buurt natuurlijk. En zij zaten echt te kicken op een avontuurtje (laten we hem eens ff goed bang maken). Ik heb toen iets gedaan uit noodweer en toen dropen ze af. Ik was zelf daarna kapot van adrealine en totaal niet op mijn gemak. Paar dagen later was ik met een vriend samen en zagen we 1 van die scooterrijders weer rijden ik dacht als ik nu 1 van die gasten uit dat groepje flink te grazen neem dan hebben ze hun lesje wel geleerd en inderdaad. Deze jongen bleek eigenlijk heel vriendelijk, had het totaal verkeerd begrepen (mijn reactie) en nam ook zijn verantwoording voor zijn aandeel in het groepje. Ik neem aan dat hij op, zijn eigen manier, het weer heeft door verteld aan zijn matties.

Moraal: denk 2x na voor je iets doet. Het is in een vlaag gebeurd (jouw logische reactie) maar van het 1 komt het ander met alle gevolgen van dien. Mensen kunnen er maar slecht tegen als ze worden aangesproken/gewezen op hun gedrag. En ja ook ik maak fouten en nee ook ik vind het niet altijd leuk. Maar om iemand met de dood te bedreigen dan wel even flink koud te maken gaat mij te ver.

Zevens zei:
Het feit dat hij jou als voetganger geen voorrang gaf kan ik goed begrijpen. Je ziet zelden een voetganger voorrang nemen op een auto waar hij dat eigenlijk wel heeft. Die hele regel is volgens mij bij iedereen een beetjr vervaagd. 9 van de 10 keer wachten voetgangers tot de weg vrij is
Dat is dan denk ik een regionaal iets, want ik herken er niets in. Niet bij mezelf maar ook niet bij andere voetgangers.

Echt idioot is het niet, maar de laatste weken maak ik regelmatig mee dat wanneer ik op de fiets een zebrapad nader, de mensen die oversteken op het laatste moment voor het zebrapad afbuigen en dan achter mij langs willen... maar ja, daar ben ik net aan het afremmen om deze afbuigende personen op het zebrapad voor te laten gaan. Dan lopen ze dus niet meer over het zebrapad en krijg ik gezichten alsof ik ze bewust hinder!

W.b.t. wielrenners:
In zuid Limburg fietsen ze met bosjes. Er zijn twee groepen 1) aangesloten bij een club, die houden zich vrijwel altijd aan de regels 2) amateurs die zo af en toe fietsen, die zijn gevaarlijk en denken overal voorrang te hebben. Een keer net over de grens in B een groepje zondagswielrenners bijna onder de auto gehad. Ze vonden dat ze voorrang hadden. Diezelfde dag bijna een fataal ongeluk zien gebeuren. Op de terugweg komt een groepje aan fietsen. De voorste 2 schieten snel de weg over waardoor de auto voor mij een noodstop moet maken. De 2 anderen wachten. Maar dan laat de auto die een noodstop maakte deze 2 ook voor (ze stond immers toch stil, denk ik). Dus de 2 achterblijvers gaan fietsen zonder de andere kant op te kijken. En daar komt een auto aan, die zich duidelijk niet aan Vmax van 70km/h hield! Scheelde een cm of minimaal 1 van de 2 was er niet meer geweest.

Er is niets gebeurd, omdat ik vermoedde dat er iets niet klopte, maar de schrik zat wel in mijn poten dat ik die wielrenner niet langs mijn auto heb zien flitsen.

En precies hierom fiets ik op mijn racefiets in de bebouwde kom of bij kruispunten nooit harder dan 25km/u. Er is gewoon heel veel ander verkeer en we moeten er juist met z'n allen voor zorgen dat we het veilig houden. Een voorspelbaar tempo en een fluorescerend jasje (markeerstiftgeel) zijn daarin mijn aandeel.

Misschien is het handig om vantevoren even te fietsbellen als de wielrenner twijfelt of de autobestuurder hem wel ziet. Ik rij met dit weer altijd met een of twee ramen open. Het voorkomt enorm veel ellende. Op het fietspad mag je volgens mij max. 45 km/u. Maar ja, bij autorijlessen komt anticiperen ook aan de orde, dat je ongeveer in kunt schatten wat overig verkeer misschien gaat doen. We kennen het allemaal wel, het gevoel, he, die komt zo naar links. Een wielrenner moet dat ook doen. Maar nu heb ik het sterke idee dat een wielrenner het zijn reet zal roesten. Bij tours is er altijd een vergunning aangevraagd, is er politie op de been en zijn er dranghekken. Dan kun je fietsen als een kip zonder kop. In het normale verkeer kun je dat niet, dan kun je niet denken: "die auto kan de stront krijgen, want ik moet een trajectrecord breken". Zo zijn we niet getrouwd op de openbare weg.

Afgaande op wat je de zin erna zegt over anticiperen lijkt me wel duidelijk dat het niet heel verstandig is om 45km/u op een fietspad binnen de bebouwde kom te fietsen. Het snelheidsverschil met andere fietsers wordt daarmee gewoon te groot om gekke dingen fatsoenlijk op te kunnen vangen is mijn ervaring. Zelfs met die 25km/u haal ik nog vrijwel iedereen in, uitgezonderd de bejaarden/huisvrouwen met elektrische fietsen die met hulp van de elektromotor 25km/u doen (maar dat eigenlijk niet aan kunnen qua reactievermogen).
Sowieso vind ik anticiperen op de fiets, op andere fietsers lastiger dan anticiperen als automobilist op overig verkeer. Fietsers kijken veel slechter en doen vaak gewoon maar wat. Daarom ook dat ik mezelf die snelheidslimiet heb opgelegd. Dat maakt mijn gedrag voorspelbaarder, het snelheidsverschil wordt kleiner en ik heb meer tijd om te reageren op een andere verkeersdeelnemer (vaak een fietser) die iets geks doet.
Kijk, met zo'n racefiets is het een koud kunstje om echt hard te knallen maar de truc is om het verantwoord te doen. Op de fiets ben je gewoon veel kwetsbaarder en daar moet je je bewust van zijn en naar gedragen. Nog net even voor een auto langs schieten zul je mij niet zien doen.

Dat is wel verstandig, maar ja, je schrikt als automobilist toch wel van sommige situaties. Vooral als je dingen niet hebt gezien. Voor mij is dat een knal in mijn gezicht met het onzekere gevoel van "Hoe kan dat nou?". Je leert er wel van, dat is het enige positieve. Sinds het akkefietje in Den Dolder sta ik op superscherp als ik wielrenners in het oog krijg. Dat betekent o.a. lak hebben aan het overige verkeer door soms langer stil te blijven staan, of eerder stoppen als je denkt dat je iets niet hebt gezien.

Ik merk nu wel hoe hersenen werken. Je neemt tijdens het rijden alles in je op. Alle poppetjes op de weg worden opgeslagen en door de hersenen "gevolgd". Dus wat je zei over voorspelbare snelheid, dat klopt. Want ik merk dat de hersenen nauwkeurig bijhouden waar de poppetjes lopen/rijden met welke snelheid. En als er een wielrenner eerst 20 rijdt (moeizaam fietsend, alsof hij een colletje categorie 2 in de benen heeft, zoals ik zag gisteren) en daarna versnelt tot 40 en plotseling schuin voor je zit (zoals ik zag gisteren), dan schrik je je te pletter.

Ik vind het jammer dat mensen er direct opduiken, zoals voorspelt.
Op een dergelijke manier wordt het bepaald niet aangemoedigd dat mensen ergens nog eerlijk of open over zijn.
En dat zie ik in zijn algemeenheid meer terug in te maatschappij. Allemaal vooraan staan om iemand terecht te wijzen.

Spreek voor jezelf, ik vind dat Lyan Capri ondanks zijn biecht volwassen omgaat met de reacties erop (op het forum). Verder mag hij blij zijn dat het heelhuids is afgelopen. Hoezo moet het aangemoedigd worden om iemand eerlijk of open te doen zijn dan, dat bepaalt iemand toch zelf? Alsof het een prestatie is dat hij hierover eerlijk is, het lijkt me eerder een prestatie te leren uit de ervaring die hij heeft. En een volgende keer dit voorkomt of anders reageert. De tijd zal het leren, echter de actie op de brommer was ook niet handig misschien. B)

Wat jij in algemeenheid uit de maatschappij ervaart heeft niets met de acties / reacties van/ op Lyan Capri te maken dat is een individueel geschil. En een mening die jij hebt over een verband, tussen dingen, die er niet is.
Jij bent zeker roomser dan de paus, ik vind het nogal hypocriet hoe je reageert. Dit is een topic over idiote acties, die je zelf veroorzaakt, meemaakt of hebt zien gebeuren. Logisch dat als je het hier plaatst je reacties kunt verwachten, anders moet je het niet plaatsen.

Als je niet wilt dat men over je idiote acties praat, moet je het gewoon voor je houden. Tis immers niet dat je trots bent over een 'eigen' idiote actie, dat zou jij moeten weten bij een EMG cursus? Verstandiger zou zijn om te denken hoe kan ik idiote acties vermijden of er beter mee om te leren gaan.

Wrangler zei:
Ik vind het jammer dat mensen er direct opduiken, zoals voorspelt.
Op een dergelijke manier wordt het bepaald niet aangemoedigd dat mensen ergens nog eerlijk of open over zijn.
En dat zie ik in zijn algemeenheid meer terug in te maatschappij. Allemaal vooraan staan om iemand terecht te wijzen.

Spreek voor jezelf, ik vind dat Lyan Capri ondanks zijn biecht volwassen omgaat met de reacties erop (op het forum). Verder mag hij blij zijn dat het heelhuids is afgelopen. Hoezo moet het aangemoedigd worden om iemand eerlijk of open te doen zijn dan, dat bepaalt iemand toch zelf? Alsof het een prestatie is dat hij hierover eerlijk is, het lijkt me eerder een prestatie te leren uit de ervaring die hij heeft. En een volgende keer dit voorkomt of anders reageert. De tijd zal het leren, echter de actie op de brommer was ook niet handig misschien. B)

:) Nee die schop was achteraf ook niet verstandig maar het was echt een pure reflex omdat de beste man al stil stond voor de haaietanden en plotseling toch optrok, je weet dat het totaal geen nut heeft maar toch probeer je iets wat opeens op je af komt van je af te slaan (schoppen in dit geval).

Of ik het geval met die A8 een volgende keer anders aanpak?
Zolang iemand mijn auto of mij niet aanvalt blijft het bij een toetertje of een lichtsein.

Van de week wilde ik linksaf slaan in mijn wijkje, alle straten zijn éénrichtingsverkeer, voor mij althans (C06). Uit de straat links kwam een motorrijder die rechtdoor wilde.
Hij reed midden op de weg en ik kwam voor hem van rechts, hij reed ook hard zat, dus ik stond midden op de kruising stil omdat ik ineens een motor schuin voor me had staan. De beste man noemde een paar gezellig amsterdamse scheldwoorden, dat ik niet moest zeuren omdat hij wél zo mocht rijden. Dat klopte allemaal wel, maar op de vraag waarom ik geen voorrang heb als ik van rechts kom had de man geen passend antwoord... Hij heeft scheldend zijn weg vervolgd, uiteraard nadat hij zich lastig om mijn auto heen had gemanouvreerd, ik ga echt niet achteruit voor zo'n koekwaus.

Blijf het een vreemd gegeven vinden, straatjes waar je al moet oppassen voor zijspiegeltjes als je een tegemoetkomende fietser laat passeren... En dan mogen motorfietsen er wel in? Kan nog eens goed friemelen worden!

@ Zollie, sommige motorrijders denken dat ze met de helft aan wielen dubbel zoveel rechten hebben. Iedere auto is dan een obstakel in hun ogen.

Vorige week was er nog een motorrijder die voor me komt staan bij het stoplicht (ik sta al vooraan). Bij het optrekken kon ik nog redelijk bij blijven (met Mondeo) en bij het volgende stoplicht stond hij vooraan. Tot ik mijn Mondeo voor hem plant, zoiets kan ik dus ook. Hij keek niet zo blij... :T
Maar volgens mij was de boodschap wel duidelijk....

Wrangler zei:
Vorige week was er nog een motorrijder die voor me komt staan bij het stoplicht (ik sta al vooraan). Bij het optrekken kon ik nog redelijk bij blijven (met Mondeo) en bij het volgende stoplicht stond hij vooraan. Tot ik mijn Mondeo voor hem plant, zoiets kan ik dus ook. Hij keek niet zo blij... :T
Maar volgens mij was de boodschap wel duidelijk....
Bij die motorrijder van mij niet:

Zollie zei:
alle straten zijn éénrichtingsverkeer, voor mij althans (C06)
Dat kan niet he... Amsterdam zeker?
Eenrichtingsverkeer is
C3.png
of
C4.png

Een geslotenverklaring is in beide richtingen.
En wat als je er van de andere kant in zou rijden en keren?

Vanmorgen ook een leuke actie. Ik wil hier rechtsaf slaan. Net op het moment dat ik op het fietspad rijd komt er uit die straat een vrachtwagen rijden. Nu ben ik nooit te beroerd om even ruimte te maken voor de grote jongens, dus netjes gestopt zodat meneer de straat uit kon. Gewoon passeren zat er niet in, daar is de straat te smal voor, bovendien waren de parkeerplaatsen bezet. Dus ik sta daar half op het fietspad te wachten, ruimte zat maar meneer rijdt niet door. De auto's achter mij moesten ook rechtsaf, dus de voorrangsweg was gewoon vrij. En maar moeilijk doen, gebaren maken, geen idee wat'ie bedoelt. Toen had onze vriend ineens een heldere ingeving: 'Laten we eens de richtingaanwijzer gebruiken. Dan kan namelijk iedereen zien dat ik de verplichte rijrichting niet ga volgen en dus links af ga, tegen het verkeer in. De rest bekijkt het maar'. Lekker hoor, zo'n beroepschauffeur. (td)

Bij die motorrijder van mij niet:

Van een oudere / meer ervaren rijder had ik wel commentaar (zoals in het filmpje), nieuwe inhaalactie, gebaren of schuddend hoofd verwacht .
Bij mij reed hij ineens netjes 50 achter me, het was nog een jong knaapje die op een oude lichtere fiets reed. Vermoedelijk had hij z'n motorrijbewijs nog niet zolang, toch teleurstellend dat ie dan al het gedrag toont van iemand die al langer rijdt. Een slechte gewoonte als deze zal toch niet door de rij-instructeur zijn aangeleerd lijkt me... Het zal vast door de instructeur zijn uitgelegd dat je bij file of langzaam verkeer op de snelweg mag 'streeprijden', maar bij stoplichten is toch echt een eigen interpretatie van 'lefgozers' die gewoon verboden en gevaarlijk is.

Geelhoed zei:
Zollie zei:
alle straten zijn éénrichtingsverkeer, voor mij althans (C06)
Dat kan niet he... Amsterdam zeker?
Eenrichtingsverkeer is
C3.png
of
C4.png

Een geslotenverklaring is in beide richtingen.
En wat als je er van de andere kant in zou rijden en keren?

Ja Amsterdam ja... Je zou inderdaad de straat in kunnen rijden en kunnen keren, heb je wel goede stuurmanskunsten voor nodig!

Maar, zo'n
C6.png
zou dus inhouden dat je in de straat helemaal niet met een auto mag komen? Ondanks dat ze maar aan één kant van de straat zijn geplant? Vervanging door een
C2.png
zou inhouden dat je ook met je motorfiets niet mag inrijden?

Gaat weer een mail naar de gemeente!

Ok, dus mijn woordkeuze voor éénrichtingsverkeer was onjuist, hoewel het naar mijn idee wél de bedoeling is hier, maarja...

Het blijft onhandig dat motorfietsen er wel in mogen, daar is de straat volgens mij echt te smal voor. En hoewel ze erin mogen, moeten ze nog altijd voorrang geven aan verkeer van rechts :)

https://goo.gl/maps/DCazx

Hier een auto die een andere auto inhaalt, door rood heen rijdt (terwijl het gigantisch druk is met mensen die oversteken) en aan de verkeerde kant van de lantaarnpaal langs gaat.....

Jongetje in snikhete auto bij Ikea Delft

DELFT - Bij de Ikea in Delft is een jongetje uit een snikhete auto gehaald. De wagen stond zondagmiddag geparkeerd bij de winkel.
De politie moest er aan te pas komen om het kind uit de auto te halen. Uit voorzorg werd een ambulance opgeroepen, maar het jochie hoefde niet naar het ziekenhuis. Tegen de ouders is proces-verbaal opgemaakt.
https://www.omroepwest.nl/nieuws/14-07-2013/jongetje-snikhete-auto-bij-ikea-delft

(td)

Rij je op de A1 om 9:30 op zondagmorgen (tja...), netjes 125 op het klokkie (mag er 120), rijdt er eentje voor je een paar km/u langzamer. Wat doe je dan? Juist, inhalen. Tikkie erbij op de cc anders duurt het zo lang. Rij er bijna naast, zie ik een Golfje III (Variant, bleek later) met een aardig gangetje naderen. Vooruit nog een tikkie erbij, zo'n beetje 130 op de teller. Mans zat wat mij betreft, in een land waar om de andere grasspriet een flitspaal staat. Golfje bleef er niet al te ver achter hangen maar vooruit ik heb ze weleens dichterbij gezien. Even later ben ik het in te halen object bij, word ik een soort van halfbakken gesneden en wordt er een middelvinger opgestoken.

Damn als-ie op de zondag al zo gestresst raakt wil ik niet weten hoe-ie doordeweeks in de spits is.

Of ik ben lichtelijk nachtblind, of ongeveer 60% heeft zijn koplampen verkeerd staan. Het is ongelooflijk hoe vaak ik wel niet verblind word. Vaak staan de lampen te hoog of hebben ze het voor elkaar gekregen 1 lamp zo te richten dat hij precies bij mij in de ogen schijnt. Dan ook nog een pipo die lekker met stadslichtjes gaat rijden in het donker *-)

Allebei te hoog is 9 v.d. 10 keer een volle achterbank/kofferbak/allebei en geen benul hebben van dat knopje met stand 0-1-2-3... (de 10e is een oudere auto die dat knopje niet heeft).

Ik zet me koplamp ook altijd op de hoogste stand, dan gaan ze serieus sneller aan de kant. ( niet haten a.u.b )

Bmwlover1 zei:
Ik zet me koplamp ook altijd op de hoogste stand, dan gaan ze serieus sneller aan de kant. ( niet haten a.u.b )

Ik ga dus wel haten: stel je verlichting goed af vuile a-sociale

Je brengt andere weggebruikers er mee in gevaar

lycan_Capri zei:
Bmwlover1 zei:

Dat je me nog serieus neemt ook lol...

Bmwlover1 zei:
lycan_Capri zei:
Bmwlover1 zei:

Dat heeft meer te maken met het feit dat ik de indruk heb dat jij een behoorlijk a-sociaal figuur bent

lycan_Capri zei:
Bmwlover1 zei:
lycan_Capri zei:
Bmwlover1 zei:

Dat heeft meer te maken met het feit dat ik de indruk heb dat jij een behoorlijk a-sociaal figuur bent
Je kan ook echt zien of iemand a-sociaal is vanaf je beeldschermpje...
Dat je al haatgevoelens krijgt achter je beeldschermpje zegt al genoeg..

Bmwlover1 zei:

Lang leve de zelfdimmende spiegels, kan ik rustig voor zo'n drammer blijven hangen B) .

Terug
Bovenaan