de Wit (voorheen deWit) zei:
Op een bepaalde manier heb ik de indruk dat Paulus een beste kerel is met iets teveel temperament voor het Nederlandse verkeer...
Die verhalen van hem.... sorry, maar soms een beetje, nee, ik zeg het woord niet.
Bijna weer een pak slaag gekregen vorige week.

Ja, ik ben me er eentje.
Werd in Zwolle bijna van mijn sokken gereden door een fietser op het voetpad. Toen hij langs kwam kachelen, zei ik "er is hier ook een fietspad". Dat was het. Het duurde even en ik was allang met andere gedachten bezig toen hij plotseling achter me fietste.
"Zei je iets?", vroeg hij, een donkere krullebol met een buitenlands accent.
"Ja, dat er ook een fietspad is"
"Ik begrijp je niet".
"Daar... is een fietspad", zei ik wijzend.
"Wat praat je, ik begrijp je niet".
Ok, ik liep naar het fietspad met de fietstekening.
"Daar is de weg voor auto's, en hier is een plaatje van... nou? ... een fiets. Dat betekent dat je hier als fietser kunt fietsen. En hier, dit is een voetpad, dit is voor voetgangers. Dus hier.... fiets je niet, maar daar....... kun je fietsen. Begrijp je het nou?"
Hij bleef een tijdje stil. En daarna schudde hij zijn hoofd.
"Jij bent niet goed"
"Ok, als je het goed vind ga ik nu naar mijn werk"
Dus ik liep rustig door, de jongen totaal in verwarring achterlatend. Na een tijdje hoorde ik achter me een storend geroep "Heee, heee, heee".
Ik dacht nog heel even Wat zullen we nou krijgen. En ja hoor, daar wastie weer, zijn haar nog meer in de war dan daarvoor.
"wat is er", vroeg ik.
"Waar bemoei je je mee"
"Waar bemoei ik me mee? Ik bemoei me met mijn eigen gezondheid, dat ik geen platgereden tenen wil, of een blauwe arm"
"He?"
"Is dat te moeilijk voor je? Snap je het niet?"
"Nee, ik fiets waar ik wil"
"Moet je vooral doen"
Ik ben daarna gewoon doorgelopen.