Het grote Idiote Acties in het verkeer Topic - Deel 2

Tja vanuit de wielrenner bekeken snap ik het wel. Op de weg hebben ze zelf geen last van andere fietsers die in de weg rijden en hebben ze meer ruimte. Dat ze daarmee exact net zo irritant zijn voor automobilisten als de fietsers voor hen tja....
Ik kan me ook wel voorstellen dat je als wielrenner niet steeds voor anderen wilt remmen. Ik zou daar alleen geen oplossing voor weten, je hebt in het verkeer nu eenmaal met anderen te maken.

Paulus0013 zei:
Tja vanuit de wielrenner bekeken snap ik het wel. Op de weg hebben ze zelf geen last van andere fietsers die in de weg rijden en hebben ze meer ruimte. Dat ze daarmee exact net zo irritant zijn voor automobilisten als de fietsers voor hen tja....
Ik kan me ook wel voorstellen dat je als wielrenner niet steeds voor anderen wilt remmen. Ik zou daar alleen geen oplossing voor weten, je hebt in het verkeer nu eenmaal met anderen te maken.

Ik snap dat nooit zo, wielren zelf ook redelijk fanatiek. Gewoon fietsen daar waar jij het snelste bent, ik heb liever dat ik zie wat er gebeurt dan dat ik me zorgen moet maken over achteropkomende dingen. En natuurlijk is het leuk om thuis te komen met 37 gemiddeld op de teller, maar juist even afremmen en er dan weer flink vandoor trappen, dat is trainen :) Als je thuis wilt komen om een hoog gemiddelde te laten zien aan je vrouw (die het geen reet kan schelen), dan stamp je maar wat harder door waar het wél kan.

Zojuist zag ik twee figuren in een oude Suzuki Alto met blijkbaar een kapotte ruit van het rechter voorportier. Afgeplakt met een Komo-zak. Zo'n zwarte ja...

929V6 zei:
Zojuist zag ik twee figuren in een oude Suzuki Alto met blijkbaar een kapotte ruit van het rechter voorportier. Afgeplakt met een Komo-zak. Zo'n zwarte ja...
Waar moet je het anders mee afplakken met ducktape?

Bmwlover1 zei:
929V6 zei:
Waar moet je het anders mee afplakken met ducktape?

Gewoon niet afplakken en direct bij de sloop een nieuwe ruit halen bijvoorbeeld. Of transparant plastic gebruiken, is vast wel te vinden bij de bouwmarkt.

Ik had weer een paar mooie vandaag.

Provinciale weg, waar je 80 mag. Bosomgeving. Uit een zijweg komt plotseling een klein Peugeootje gestormd (zo'n klereding waarvan in de jaren 80 heel veel van zijn verkocht) en ziet mij aankomen, maar gaat midden op de weg stil staan. Ik zag al dat het zo iemand was die alleen maar zijn eigen weg gaat. We stonden allebei stil en keken elkaar even aan. Toen reed hij verder, hand omhoog, mij bedankend.

Ja hallo, bedanken? Ik kon niks anders dan remmen!

Nog een leuke. Ik rij door het dorp. Oude man met grijs haar achter me. Weg waar je 50 mag. Ik reed 30, man was aan het bumperkleven. Ok, begrijpelijk. Ik trek op naar 50. Nog steeds bumperkleven. Tjonge jonge jonge. Op een gegeven moment gaat de dorpsweg over naar een lange weg. Nog steeds max. 50. Ik geef gas bij en rij 60. Grijsaard hangt nog steeds achter me. Ik besluit de proef op de som te nemen. 70, nog steeds een bumpergrijsaard achter me. 40, hetzelfde resultaat. Hoe is dit mogelijk???

Ik denk dat als ik met 170 door het dorp had gescheurd, had hij hetzelfde gedaan. Zijn auto, een Astraatje uit de jaren 90, zou dat niet kunnen, maar hoe kan iemand zo vreemd rijden?

Dat kleven....ik heb het ook gedurig...ik rij niet langzaam, maar toch moeten er kleven. Laatst was ik het dusdanig zat dat ik de snelheid er volledig uitgehaald heb. Niet op de rem stampen, maar normaal remmen tot langzame snelheid. Kappen nou.

Ik heb soms het gevoel dat de helft van de bumperklevers het niet eens weten dat ze het doen.
Kijk maar eens in de spiegel naar hun gelaatsuitdrukking. Het is een gewoonte geworden.

Net zoals veel gewoonten in onze maatschappij. De meesten hebben het niet door. Ze denken alleen aan zichzelf. Ze ergeren zich niet aan anderen, maar ze denken alleen aan hun eigen doel, daar moet ik naar toe, dat moet ik doen.

Ik haal even een heel eenvoudig voorbeeld aan, iets dat ik zelf heb meegemaakt. In station Utrecht Centraal is het altijd enorm druk. Heel veel mensen, echt heel veel. Op een gegeven moment kreeg ik een arm in mijn gezicht. Bam! Dat was een vrouw schuin voor me die ergens naar wees, zonder zich bewust te zijn dat het zo druk was dat afstanden tussen mensen decimeterwerk was. Ik reageerde geirriteerd. Ik maakte een opmerking, maar ze keek me met holle ogen aan, zonder iets te zeggen. Ze wist totaal niet waar ik het over had.

Zo gaat het met de meeste dingen, ook op de weg. Ik zie veel dingen, dan denk ik jonge jonge jonge, hoe is het mogelijk. Maar dat zijn mensen die alleen maar met zichzelf bezig zijn en zich totaal niet bewust zijn van het feit dat ook anderen onderweg zijn.

Moet je eens naar de Vakantiebeurs gaan....of over een winkelstraat lopen. Over mensen die met zichzelf bezig zijn....

Triviaal, vreemd voorbeeld. Op een smalle parkeerplaats heb ik een mindervalide dame in de Sprinter gezet en ik sta klaar om te vertrekken. Het is op dat moment ongeveer half tien 's avonds. Een Volvo S80 nadert en seint, ik veronderstel dat die achter me langs wil voor ik het parkeervak uitdraai. Goed, kalm als ik ben laat ik de Volvo passeren. Tot mijn verbazing stopt de Volvo pal achter me en een vrouw stapt in. Hierna rijdt het stel de parkeerplaats af. Op zich niks bijzonders, maar toch wel wat egoïstisch om mij daarvoor te laten wachten. Ik had de tijd, dus ik kon het schouwspel meewarig volgen en wenste de twee in mijn hoofd een fijn, hectisch leven verder.

Ik zou het seintje interpreteren als een gebaar van: "kom maar". Dat zou goed passen in de situatie dat de vrouw in moet stappen.

Afgelopen zaterdag op A2 richting Maastricht:

Ik rij al 130 waar je 120 mag en ben auto's aan het inhalen. Komt er een Touareg op m'n bumper plakken... die vond het meteen al niet snel genoeg gaan (voor de duidelijkheid: toen ik met inhalen begon, zag ik 'm nog niet in m'n spiegels en heb mijn auto er dus niet voor gegooid), dus ik ga verder met inhalen, maar dan met 120km/h... op het moment dat ik weer naar rechts kan, ging ik rustig naar rechts. Maar voordat ik het wist zat de Touareg al naast me! Dat ding zoog m'n auto naar hem toen waarop hij schrok en met z'n wielen in de strook gras bij de vangrail kwam. Idioot dat het was!

Gistermiddag, A58 vlak voor Bergen op Zoom. De linkerrijstrook ligt vol met sneeuw en eigenlijk kan daar niet op gereden worden. De rechterrijstrook is sneeuw- en ijsvrij en er kan goed doorgereden worden, snelheden tegen de 100 kilometer per uur. Niemand haalt dan ook in. Behalve iemand van Rijkswaterstaat die in zijn terreinwagen de linkerbaan opgaat en een rijtje auto's (waaronder die van mij) met 120 voorbij stuift. Door die snelheid en de terreinwielen van het voertuig worden grote klodders sneeuw opgeworpen die echt met enorme klappen op de auto's op de rechterbaan terechtkomen. Mijn ruitenwissers konden dat sneeuwgeweld maar net aan. Maar man man, waaróm moet je er dan ook zonodig langs!

@ Joep83: Triest en gevaarlijk, dat soort drammers. Ik had laatst ook zo'n wagen achter me, die me na het rechts inhalen ook nog even ging straffen. Het verhaal staat een paar pagina's terug.

§anitarium zei:
@ Joep83: Triest en gevaarlijk, dat soort drammers. Ik had laatst ook zo'n wagen achter me, die me na het rechts inhalen ook nog even ging straffen. Het verhaal staat een paar pagina's terug.
Als die kerel rechts kan inhalen, dat betekend dat jij een linksklevert bent, dat is nog veel irritanter dan iemand die rechts inhaalt.
Blijf gewoon op de rechterbaan rijden als je zo graag volgends de regeltjes wilt rijden en het gas dus niet in durft te trappen als iemand er langs wil.

Beetje respect voor de mensen die gewoon vlot door willen rijden...
Want als ik zo kijk naar dat verhaal van jou, haal jij met een verschil van 3km/per uur in, ja een vrachtwagen haalt nog sneller in dus wat doe je op de linkerbaan?

Ps: hoop voor je dat je dit soort kunstjes niet in Duitsland flikt, want dan heb je heel snel een amg in je achterbak zitten...

de Wit (voorheen deWit) zei:
Ik zou het seintje interpreteren als een gebaar van: "kom maar". Dat zou goed passen in de situatie dat de vrouw in moet stappen.

Jammer dat het seintje gegeven werd terwijl de S80 bleef versnellen. Ik ben er van overtuigd dat als ik naar achteren was gereden, dat mijnheer ofwel op mij was geklapt of af had moeten remmen. Het blijft gissen, maar de situatie was mijns inziens zo dat hij wilde zeggen dat ik moest wachten. Anders zou het logischer zijn, natuurlijk. Hij volgde gewoon al zo snel na het sein-signaal, dat een 'ga maar hoor' mij niet aan de orde leek.

Bmwlover1 zei:
§anitarium zei:
Als die kerel rechts kan inhalen, dat betekend dat jij een linksklevert bent, dat is nog veel irritanter dan iemand die rechts inhaalt.
Blijf gewoon op de rechterbaan rijden als je zo graag volgends de regeltjes wilt rijden en het gas dus niet in durft te trappen als iemand er langs wil.

Want als ik zo kijk naar dat verhaal van jou, haal jij met een verschil van 3km/per uur in, ja een vrachtwagen haalt nog sneller in dus wat doe je op de linkerbaan?

Wat is dit nu weer voor reactie? Dat eeuwige gejaag van mensen. Als ik met 2km/h verschil wil inhalen, dan doe ik dat. Het is niet sociaal, dus ik zorg heus wel voor een voldoende snelheidsverschil (als dat gaat). De VW tractor had gewoon even moeten wachten. Rechts inhalen is gevaarlijker dan links plakken, vandaar ook de hogere boete voor rechts inhalen. Nee, ik kan er echt niet bij dat jij het gedrag van Joep afkeurt en dat van de Touaregchauffeur goedkeurt.

der Magistrat zei:
Bmwlover1 zei:
§anitarium zei:

Wat is dit nu weer voor reactie? Dat eeuwige gejaag van mensen. Als ik met 2km/h verschil wil inhalen, dan doe ik dat. Het is niet sociaal, dus ik zorg heus wel voor een voldoende snelheidsverschil (als dat gaat). De VW tractor had gewoon even moeten wachten. Rechts inhalen is gevaarlijker dan links plakken, vandaar ook de hogere boete voor rechts inhalen. Nee, ik kan er echt niet bij dat jij het gedrag van Joep afkeurt en dat van de Touaregchauffeur goedkeurt.

Elke situatie is anders, maar ik kan Bmwlover goed begrijpen. Als ik links rijd en er komt iemand met hoge snelheid op me af, dan geef ik even gas bij om in te halen, of ga naar rechts als dat kan. Dan doe ik ook als diegene boven de maximaal toegestane snelheid rijdt. Waarom de doorstroming belemmeren? Volgende keer heb jij eens haast en dan wil je er ook snel langs.

Ik huldig het standpunt: als ik rechts inhaal, zit jij te lang links. Hoge boetes zijn nauwelijks een argument. Als je bedenkt dat onnodig toeteren E 360,-- kost, dan weet je dat zij die dat bedacht hebben de weg zelf allang volledig kwijt zijn.

Een te klein verschil met inhalen is inderdaad zwaar vervelend, geef dan alsjeblieft een beetje gas bij of ga naar rechts als het kan

Rechts inhalen is gewoon gevaarlijk, verder niks over te zeggen

Wat die Touareg doet is ook niet veilig / fijn

[size=x-small]Mister Cole, ik mis je geweldige standpunten in o.a. het Tomtom topic, durf je niet meer nadat ik een deel van de handleiding online heb gezet?[/size]

Ooit geleerd dat je pas naar rechts kunt als je de net ingehaalde auto in je binnenspiegel kan zien. En je hebt dus figuren die dat veel te ruim vinden. Jammer dan, ik ga geen mensen snijden omdat zij zo nodig door me heen willen. Als zij het veiliger vinden om wel te snijden en rechts in te halen gaan ze hun goddelijke gang maar. We hebben sowieso al een duidelijk verschil van mening over wat een veilige afstand tussen auto's is, dus dan heb ik ze liever voor me zodat ik ze kan ontwijken als ze brokken maken. Ze komen hun gelijke (of een agent) nog wel een keer tegen... Het is alleen hopen dat ze niemand meenemen in hun actie.

Als je graag rechts wil inhalen, geen probleem. Ik stoor me er niet aan. Wat wél irritant is: als je vervolgens voor mijn neus je wagen er weer tussen drukt terwijl er net niet genoeg ruimte is.

Zo heb ik het ook geleerd. In de regel heb je dan meteen 2s afstand tussen jou en degene die je net hebt ingehaald. Als je eerder terug naar rechts gaat "promoveer" je degene die dan achter je rijdt tot bumperklever. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

--BUMP-- zei:
Als je graag rechts wil inhalen, geen probleem. Ik stoor me er niet aan. Wat wél irritant is: als je vervolgens voor mijn neus je wagen er weer tussen drukt terwijl er net niet genoeg ruimte is.
In feite doen ze dan precies hetzelfde. Als er een auto tussen past is er voldoende ruimte, toch? ;)

Overigens net nog een mooie actie meegemaakt. Moet linksaf, dus sorteer alvast links voor. Redelijk rustig, niemand achter me, geen punt dus. Rechts voor me rijdt een Ford Ka die met dezelfde snelheid op de baan voor rechtdoor. Verkeerslichten staan op rood, baan voor rechtdoor staat al stil. Ka houdt gewoon snelheid en maakt geen aanstalten om uit te gaan wijken of te gaan remmen voor die stilstaande auto's, dus toch maar besloten om zelf wat afstand te nemen en ruimte te houden voor de noodsprong die de Ka hopelijk nog gaat maken om niet met 40 km/u op een rij stilstaande auto's te klappen. Op het laatste moment bedenkt de bestuurster dat ze toch linksaf moet en hoekt 'm nog even langs de stilstaande auto's... Scheelde allemaal niet echt veel, remmen had ze al niet meer gehaald. Volgens mij was de dame met iets anders bezig dan rijden...

Wat bedoel je nu? Dat dat inderdaad te ruim is?

Nogal ja.

Kan me een item in een programma (Wegmisbruikers oid) herinneren waarin een agent een vrouw op leeftijd aansprak op haar onnodig linksrijden.

"Ja maar meneer, ik kan pas naar rechts als ik de auto in m'n binnenspiegel zie."

Daar was de diender het, terecht, niet mee eens. Het duurt echt wel een hele tijd voordat je een auto die rechtsachter je rijdt in je binnenspiegel kunt waarnemen. Wellicht dat dit vroeger tijdens de rijles werd meegegeven om enig houvast te bieden, maar eenmaal wat meer ervaren moet je toch gaan inzien dat je een stuk eerder veilig naar rechts kan, zonder direct je achterligger tot bumperklever te bombarderen.. Daarbij, tegenwoordig zijn de raamstijlen van auto's een heel stuk dikker, waardoor die 'regel' al helemaal niet meer opgaat.

TYN zei:

Nogal ja.

Kan me een item in een programma (Wegmisbruikers oid) herinneren waarin een agent een vrouw op leeftijd aansprak op haar onnodig linksrijden.

"Ja maar meneer, ik kan pas naar rechts als ik de auto in m'n binnenspiegel zie."

Daar was de diender het, terecht, niet mee eens. Het duurt echt wel een hele tijd voordat je een auto die rechtsachter je rijdt in je binnenspiegel kunt waarnemen. Wellicht dat dit vroeger tijdens de rijles werd meegegeven om enig houvast te bieden, maar eenmaal wat meer ervaren moet je toch gaan inzien dat je een stuk eerder veilig naar rechts kan, zonder direct je achterligger tot bumperklever te bombarderen.. Daarbij, tegenwoordig zijn de raamstijlen van auto's een heel stuk dikker, waardoor die 'regel' al helemaal niet meer opgaat.

Dat dus
+
Als het goed is ga jij sneller dan de auto op de rechter rijbaan dus wordt de afstand groter

(Met mijn rijstijl en mijn auto en mijn afstelling van m'n spiegels weet ik dat ik naar rechts kan komen als ik de rechterkoplamp van de auto die ik heb ingehaald in m'n rechterbuitenspiegel krijg)

Bmwlover1 zei:
§anitarium zei:

Het is verboden om hoger dan de maximumsnelheid te rijden. Als ik die maximumsnelheid rijd tijdens inhalen is dat geheel binnen de regels, zowel juridisch als sociaal. Komt er dan iemand die harder wil is dat prima, maar dat betekent niet dat ik dan ook maar de maximumsnelheid moet overschrijden om die ander "niet in de weg te zitten". Zoals Joep het beschrijft, was de VW bestuurder niet eens van plan om te wachten tot er plaats was om hem normaal in te halen, maar dook hij er meteen rechts naast. Dat is gewoon agressief rijgedrag en geeft duidelijk aan dat deze bestuurder lak heeft aan regels en het hem geen moer interesseert of hij anderen in gevaar brengt of niet. Zulke mensen moeten lekker GTA gaan spelen, en hun rijbewijs inleveren.

"Beetje respect voor mensen die gewoon vlot doorrijden" gaat in dit geval dus helemaal nergens over en je Duitsland opmerking net zo min, want die AMG mag je daar alleen verwachten als er geen Vmax geldt en dan zit er inderdaad wat in je argument. Maar in dit geval is het dus gewoon "effe lekker schoppen"...

Vandaag weer een held zonder inzicht tegengekomen.
Een rijtje auto's op de invoegstrook. De voorste kon echter niet invoegen omdat degene achter hem net wat eerder invoegde en harder optrok. Mooi stukje alleen op de wereld.

Geelhoed zei:
Cole Trickle zei:
Als je bedenkt dat onnodig toeteren E 360,-- kost
Dan zit je er een factor 4 naast.

Okay dat kan. Had het ook maar op internet gelezen:

https://www.flitsers.nl/boete/toeteren

Overigens vind ik het als jij gelijk hebt nog veel te veel. Onnodig toeteren zou misschien iets van E 7,50 kunnen zijn. Zoals fout parkeren in mijn beleving met E 12,50 wel ophoudt. En voor 10 km te hard is E 5,-- een mooi bedrag. Allemaal exclusief kosten, dat uiteraard wel. Maar ja, ze hebben mij niets gevraagd.. ; )

Het inkomen van de staat gaat erdoor omlaag, maar dan doen ze de algemene heffingen maar iets omhoog. Als je een beetje gevoel in je donder hebt zie je dat het helemaal is doorgeslagen op het belachelijke af.

TYN zei:

Nogal ja.

Deze vuistregel heb ik zelf ook meegekregen tijdens mijn rijles, bijna 10 jaar geleden. In de praktijk doe ik het niet helemaal meer, het zal een seconde eerder zijn dat ik terug naar rechts ga.
Mijn inschatting is dat wanneer je het consequent doet, met een goed afgestelde binnenspiegel, je weinig overlast veroorzaakt. Maar sommige mensen kijken zo weinig in hun binnenspiegel dat ze nooit meer naar rechts gaan, omdat ze de ingehaalde auto nooit in hun binnenspiegel zien... En als je spiegel te veel naar links gericht is, duurt het ook veel langer.

Lees anders mijn relaas van een paar pagina's terug even. Ik ga het hier niet nogmaals herhalen namelijk, maar even kort: ik was een paar auto's aan het inhalen, de ruimte tussen die auto's stelde geen zier voor om daar tussen te kruipen. Drammer achter me douwde hem wel in zo'n gat, om daarna nog verder naar rechts (doorgetrokken streep) naar de tweestrooks uitvoegstrook te scheuren en weer helemaal terug te keren om voor mij even te stampen op de rem en daarna weer helemaal naar rechts te knallen omdat hij die snelweg wilde verlaten.

Shit, toch alweer te veel woorden aan vuil gemaakt. :(

IK ga toch nog even reageren:

Bmwlover1 zei:

Sinds wanneer verdien je respect met het overtreden van regels? Sinds wanneer moet ik me tot het overtreden van regels verlagen? Sinds wanneer is het overtreden van regels "gewoon" ? Heb jij je rijbewijs eigenlijk wel?

Er is niks mis met vlot door willen rijden, maar als ik al 130km/h (op GPS voor wat het waard is) rijd waar 120 is toegestaan, dan vind ik dat ik al genoeg door rij! Hierbij komt het feit dat toen ik de trein auto's (+/-12 stuks) ging inhalen, de Touareg niet zichtbaar was in de spiegels. Bij de tweede auto die ik inhaalde zag ik 'm aankomen om meteen op m'n bumper te zitten.

Als hij afstand gehouden had, dan had ik de auto's vlotter ingehaald. Maar z'n gedram zorgt er bij mij voor dat ik me totaal niet gehaast of opgejaagd ga voelen.

Touareg propte zich er links langs b.t.w. maar nog net zo onverantwoord als maar zijn kan.

§anitarium zei:

Bmwlover1 zei:

Sinds wanneer verdien je respect met het overtreden van regels? Sinds wanneer moet ik me tot het overtreden van regels verlagen? Sinds wanneer is het overtreden van regels "gewoon" ? Heb jij je rijbewijs eigenlijk wel?
Nee ik rij zonder rijbewijs rond nou goed...

De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.

Ben je nou zo dom of wat?
Ik zeg toch als die touareg er rechts langs kon dan kon die ANDERE bestuurder dus allang naar rechts.

Of snap je het nou nog steeds niet?
Gooi die kut bak van je gewoon naar rechts als het kan, dan word je ook niet rechts ingehaald.

Bmwlover1 zei:
§anitarium zei:

Bmwlover1 zei:

Nee ik rij zonder rijbewijs rond nou goed...

De meeste mensen gaan aan de kant als je haast hebt, maar jij bent zon kneus die rechts ingehaald wilt worden zie ik zo.

Ik zeg toch als die touareg er rechts langs kon dan kon die ANDERE bestuurder dus allang naar rechts.

Gooi die kut bak van je gewoon naar rechts als het kan, dan word je ook niet rechts ingehaald.

Beste meneer ik heb haast,

Je haalt 2 gevallen door elkaar. De Touareg ging gewoon links voorbij voordat de persoon veilig op de rechterbaan zat

Ik hou ook van een vlotte doorstroming maar ik ga mezelf (en vooral anderen) niet! in gevaar brengen

Joep83 zei:
Touareg propte zich er links langs b.t.w. maar nog net zo onverantwoord als maar zijn kan.

Ik ben overigens iemand die bij een gaatje meteen weer naar rechts gaat ;) Al doe ik dat rustiger als iemand zit te drammen.

Bmwlover1 zei:
Ik heb in de supermarkt ook haast, toch gaan de mensen in de rij niet gewoon voor mij opzij.

Bmwlover1 zei:
Misschien moet je mijn relaas van een paar pagina's terug en het relaas van Joep83 nog eens goed doorlezen. Er was namelijk geen ruimte op rechts, in beide gevallen niet.

Bmwlover1 zei:
Met dergelijke taal, net als het mij dom noemen, verlaag je jezelf nogal. Jammer dat je niet fatsoenlijk een discussie kan voeren.

§anitarium zei:
Bmwlover1 zei:
Ik heb in de supermarkt ook haast, toch gaan de mensen in de rij niet gewoon voor mij opzij.

Bmwlover1 zei:
Misschien moet je mijn relaas van een paar pagina's terug en het relaas van Joep83 nog eens goed doorlezen. Er was namelijk geen ruimte op rechts, in beide gevallen niet.

Bmwlover1 zei:
Met dergelijke taal, net als het mij dom noemen, verlaag je jezelf nogal. Jammer dat je niet fatsoenlijk een discussie kan voeren.
Ik ben van mening, als die Touareg je via rechts heeft ingehaald, dan had jij allang de tijd om naar rechts te gaan.
Als er geen ruimte rechts was, was de Touareg er ook niet rechts voorbij gegaan.
Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd ( of heeft hij het verkeerd getypt ) ik weet het niet, maar als je rechts ingehaald word is het meestal wel je eigen schuld. ( want je kon zelf naar de rechterbaan ).

Bmwlover1 zei:
§anitarium zei:
Bmwlover1 zei:

Bmwlover1 zei:

Bmwlover1 zei:
Ik ben van mening, als die Touareg je via rechts heeft ingehaald, dan had jij allang de tijd om naar rechts te gaan.
Als er geen ruimte rechts was, was de Touareg er ook niet rechts voorbij gegaan.
Maar misschien zie ik het wel helemaal verkeerd ( of heeft hij het verkeerd getypt ) ik weet het niet, maar als je rechts ingehaald word is het meestal wel je eigen schuld. ( want je kon zelf naar de rechterbaan ).

Misschien je leesbril opzetten?

De Touareg ging LINKS voorbij op het moment dat Joep net begon met opschuiven naar rechts

lycan_Capri zei:
Bmwlover1 zei:
§anitarium zei:
Bmwlover1 zei:

Bmwlover1 zei:

Bmwlover1 zei:

Misschien je leesbril opzetten?

De Touareg ging LINKS voorbij op het moment dat Joep net begon met opschuiven naar rechts

Wat lycan_Capri schrijft :)

Bmwlover1 zei:
(...) maar als je rechts ingehaald wordt is het meestal wel je eigen schuld. ( want je kon zelf naar de rechterbaan ).
Dit is een zeer discutabele uitspraak...

Je hebt gelijk dat je, wanneer je rechts wordt ingehaald, waarschijnlijk naar rechts had gekund.
Maar het rechts inhalen blijft de schuld van de dader, niet van jou.

Ik heb nog nooit gehoord dat een linkshanger beboet werd omdat hij rechts werd ingehaald. Nee, hij wordt beboet omdat hij niet genoeg rechts houdt.

Bmwlover1 zei:
Links voorbij nog wel:p
Zo wat erg zeg, waar maak je je dan druk om....

Waar ik mij druk om maak is dat ik nog op de linker strook reed toen ik ingehaald werd. De Touareg spiegel ging bovenlangs mijn spiegel! Zo dicht bij elkaar ontstaat een behoorlijk zuigende werking.

Ik ben klaar met dit deel van de discussie

BMWlover1 wil het gewoon niet snappen, hij kan (of wil) niet interpreterend lezen.
Het is kennelijk een figuur dat denkt dat hij de koning op de weg is en niks fout kan doen, het is ook een figuur dat deuken in slecht geparkeerde auto's schoppen goedkeurt (Sterker nog; het zelf al eens gedaan had omdat hij naar zijn mening klem gezet was, hij moest wel 10x steken)

Nogmaals mijn mening:
Inhalen met een te klein snelheidsverschil is aardig irritant

Rechts inhalen is hoe je het ook went of keert levensgevaarlijk en fout

Acties zoals van de Touareg zijn minstens (al dan niet gevaarlijker) als rechts inhalen
(T*ring Joep dat geval wat jij had was wel helemaal extreem, ik hoop dat die Touareg bestuurder zich zelf nog eens tegenkomt zonder dat hij een onschuldige weggebruiker mee neemt)

Terug
Bovenaan